Transilvania, 1922 (Anul 53, nr. 1-12)

1922-03-01 / nr. 3

240 lui Dante. (Un volum 360 pag.) Preţul 28 lei. N. Batzaria: Spovedanii de Cadâne. Aici se ridică discret văluri de pe feţe răpitoare şi de pe suflete fermecătoare de femei turce. Preţul 16 lei. N. Batzaria: România văzută de departe. Lucrare de înaltă valoare morală şi educativă care nu trebue să lipsească din nici o casă. Preţul 18 lei. Ion Pillat: Antologia Toamnei. Cele mai suave poezii inchinate toamnei, de cei mai de seamă poeţi ai literaturii române actuale sunt adunate aici, cu multă fineţă de artă, intr’un mănunchiu. Preţul 18 lei. Goethe: Campania în Franţa. Titanica coaliţie reacţionară a Europei întregi, împotriva marei Revoluţii franceze. Preţul 15 lei. M. Carp: Povestiri Fantastice. Alese, traduse, adaptate din Kipling, Turghenev, Maupassant, Hoffmann, Poe, Gogol. Preţul 12 lei. L. Rebreanu, Ion. (Roman). Distins cu Marele premiu Năsturel al Academiei Române. 2 Vol. (Ed. II). Preţul 40 lei. Iacob Negruzzi. Amintiri din Junimea. Procesul lui Maiorescu. — Polemicele lui Hasdeu. — Amorurile lui Eminescu. Amintiri interesante despre Creangă, Xenopol, Veronica Micle, Panu, Maiorescu, Pogor, Caragiale etc. Un volum de 400 pagini. Preţul 25 lei.Dr. A. Verea: Din suferinţele copiilor noştri. Preţul 750 lei. N. Davidescu: Aspecte şi direcţii literare. (Câteva cărţi, câteva idei, câţiva oameni). — Curente şi figuri literare, analizate subtil de un scriitor înzestrat cu darul poeziei şi darul judecăţii critice. Preţul 15 lei. Radu Rosetti: Alte Poveşti moldoveneşti. O preţioasă contribuţie la istoria de moravuri sociale şi politicea Moldovei din vremurile trecute. Preţul 22 lei. Radu D. Rosetti: Printre Picături. Ed. II. Una din cele mai bune lucrări ale distinsului poet. Nuvele pline de spirit de observaţie şi de sentiment. Preţul 20 lei. Radu D. Rosetti: Din sala paşilor pierduţi. (Nuvele judiciare). Ed. II. Preţul 18 lei. Virg. Ştef. Serdaru: Apocalipsul. Un roman bizar în genul Atlantidei. Preţul 18 lei. Jul. Giurgea: Iedera. Captivante nuvele ale unui scriitor subtil. Preţul 20 lei. M. Beza: Din Anglia, însemnările unui Literat. Se recomandă cu insistenţă tinerimii, pentru a luă cunoştinţă de un mediu social solid şi sănătos. Preţul 10 lei. P. Andrei: Problema Fericită. Studiu literar ştiinţific asupra celei mai fundamentale probleme a vieţii. Preţul 10 lei. I. Chim Nanov: Pe căile Profeţilor. Lucrare premiată de Academia Română. Vol. I. Constantinopolul. Egiptul. Preţul 25 lei. Vol. II. Palestina. Preţul 20 lei. Romulus Cioflec: Lacrimi călătoare. Din vieaţa satelor ardelene, din vieaţa copiilor etc. Preţul 10 lei. Tudor Răzeşu: Şezători de seară. Poveşti, hazuri, glume, ghicitori, zicători, socoteli de petrecere, cântece,, umbre de pereţi. O comoară pentru popor. Preţul 16 lei. Victor Eftimiu: Povestiri din Orient. Adânc cunoscător al locurilor şi al sufletelor din orient, autorul ne dă o operă de poezie şi de realism. Preţul 25 lei. I. I. Mironescu: Oameni şi Vremuri. Nuvele din vieaţa satelor, scrise-