Zori Noi, iunie 1969 (Anul 22, nr. 6674-6698)

1969-06-12 / nr. 6683

Proletari din toate țările, untțl*vă I Anul XXIII : 66834 pagini 30 bani REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA i Suceava, str. Tipografiei nr. 1 ; telefoane : redactor șef - 2766 ; redactor șef adjunct - 3198 ; secretariatul de redacție - 2692 ; Industrie, viața de partid - 2765 ; cultură. Informații - 2764 ; agrară, administrație - 3195 ; construcție de stat, scrisori și corespondenți - 3096. Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județeanoi 12 iunie 1969 Muncitorii, țăranii, intelectualii, toți comuniștii și cetățenii care trăiesc și muncesc în județul Suceava, ca și întregul nostru popor, au luat cunoștință cu deplină satisfacție și legitimă mîndrie patriotică de conținutul cuvîntării dumneavoastră la Consfătuirea internațională a partidelor comuniste și muncitorești. Caracterul profund științific, marxist-leninist al cuvîntării constituie o strălucită sinteză a politicii interne și externe a partidului și statului nostru, exprimă cu deosebită claritate contribuția efectivă a Partidului Comunist Român și a înțelepciunii conducerii sale privind îmbogățirea teoriei și practicii revoluționare, asigurarea dezvoltării multilaterale a patriei noastre socialiste, reflectă aportul consecvent pe care partidul nostru îl aduce la întărirea unității mișcării comuniste și muncitorești internaționale, la unirea tuturor forțelor antiimperialiste pentru triumful păcii și socialismului în lume. Analizînd cu un înalt spirit de principialitate și responsabilitate, profund patriotic și internaționalist, problemele vitale ale contemporaneității, delegația Partidului Comunist Român, condusă de dumneavoastră, tovarășe Nicolae Ceaușescu, a exprimat gîndurile și sentimentele tuturor comuniștilor, ale întregului popor român în problemele mișcării comuniste și muncitorești internaționale și de aceea susținem cu toată fermitatea poziția delegației noastre la această consfătuire. Este un merit deosebit al partidului nostru, al conducerii sale înțelepte faptul că, prin aplicarea creatoare a marxism-leninismului la condițiile concrete ale țării noastre, în cei 25 de ani de viață liberă poporul român a dobîndit victorii de însemnătate istorică în făurirea orînduirii noi, consolidind independența și suveranitatea sa națională, contribuind în același timp, pe baza principiilor de neclintit ale relațiilor dintre state, la dezvoltarea prieteniei și colaborării cu toate țările socialiste, la creșterea prestigiului sistemului socialist în lumea contemporană. Cu inima și gîndul alături de partid, ne manifestăm profunda noastră recunoștință față de Comitetul Central, față de dumneavoastră, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, și vă asigurăm că vom face totul pentru traducerea în viață a politicii interne și externe a partidului și statului nostru. Sîntem ferm hotărîți să nu precupețim nici un efort pentru realizarea sarcinilor ce ne revin, întîmpinind cu însemnate succese cel de-al X-lea Congres al partidului și a XXV-a aniversare a eliberării patriei, contribuind astfel la prosperitatea și înflorirea continuă a României socialiste. BIROUL COMITETULUI JUDEȚEAN SUCEAVA AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN ADEZIUNE DEPLINA $1 UNANIMA FATA DE IDEILE CUPRINSE IN CUVANTAREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului secretar general NICOLAE CEAUȘESCU Spirit constructiv, pătruns de înaltă responsabilitate și principialitate ȘTEFAN FANAITIU secretar al Comitetului județean Suceava al P.C.R. Partidul Comunist Român a desfășurat și desfășoară o neobosită activitate pentru desăvîrșirea construcției socialiste în scumpa noastră patrie, aplicarea creatoare, cu consecvență și înțelepciune, a adevărurilor generale ale marxismleninismului la condițiile concrete din țara noastră, permițîndu-i să asigure progresul multilateral al economiei și culturii. Succesele obținute în edificarea noii societăți confirmă concluzia că socialismul a devenit o forță invincibilă. Intre politica internă, de făurire a orînduirii socialiste, și cea externă s-a statornicit o indisolubilă legătură. Ea contribuie atît la înfăptuirea aspirațiilor întregului popor, cît și la afirmarea tot mai puternică a socialismului pe plan mondial. Dovedind înaltă grijă și responsabilitate pentru interesele generale ale socialismului și păcii în lume, Partidul Comunist Român a adoptat întotdeauna o poziție fermă și constructivă, cu adevărat principială, în politica sa externă. Așa cum se subliniază în Tezele Comitetului Central, aflate în prezent în dezbatere publică, „în lumina hotărîrilor Congresului al IX-lea, Comitetul Central, partidul și guvernul au desfășurat o largă activitate externă, pătrunsă de spirit internaționalist, pentru dezvoltarea prieteniei și colaborării cu toate țările socialiste, pentru restabilirea unității mișcării comuniste și muncitorești internaționale și cimentarea solidarității dintre toate forțele antiimperialiste“. Punctul de vedere al partidului nostru în problemele mișcării comuniste și muncitorești internaționale e profund realist. El a fost exprimat din nou, cu deosebită claritate, prin cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea internațională a partidelor comuniste și muncitorești. Primind-o cu nețărmurită mîndrie și satisfacție, comuniștii, toți oamenii muncii văd în cuvîntare, ca de altfel în întreaga politică internă și externă a partidului, propriile lor năzuințe. Marele interes cu care au luat cunoștință de conținu(Continuare în pagina a III-a) Consecvență și Imlagin politica Cuvîntarea rostită de către tovarășul Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea internațională a partidelor comuniste și muncitorești se înscrie la loc de frunte între afirmările de mare răsunet ale politicii consecvente, caracterizată prin înaltă principialitate și clarviziune, pe care Comitetul Central al Partidului Comunist Român o promovează cu stăruință, exprimînd în acest fel voința și aspirațiile întregului partid, ale întregului nostru popor. Noi construim temeinic, într-o societatea unanimitate de efort, socialistă, pornind de la realitățile noastre, de la condițiile noastre specifice. Intrată impetuos în circuitul mondial al valorilor, România socialistă și-a consolidat prestigiul nu numai prin uriașul salt economic din ultimele două decenii, ci și prin aportul său la rezolvarea celor mai importante probleme ale vieții internaționale, prin contribuția sa activă la instaurarea unor relații rodnice, de colaborare și întrajutorare, prin atitudinea sa demnă și străină Ing. C. RĂDULESCU cercetător științific la Stațiunea experimentală pomicolă din Fălticeni (Continuare în pag. a III-a) In Editura politică a apărut: NICOLAE CEAUȘESCU Cuvîntare la Consfătuirea internațională a partidelor comuniste și muncitorești — 9 iunie 1969 In întîmpinarea celui de-al X-lea Congres al Partidului Comunist Român Pentru buna pregătire profesională, strungarul Odorei Mitincu se bucură de aprecierea colectivului său de muncă de la I.M.I. L. — Rădăuți Un program vast, cu perspective mărețe Preocupările mele de fiecare zi m-au îndemnat să citesc încă o dată, în documentele de partid date de curînd publicității, capitolele referitoare la investiții. Cu experiența pe care am dobîndit-o, ca unul ce trăiesc de multă vreme viața șantierelor, pot spune că a fost trasat un program vast, în ale cărui linii directoare se vede cu claritate ce grandioase perspective de dezvoltare are economia noastră națională, în viitorul cincinal, numai din fondurile centralizate ale statului, se vor aloca pentru investiții sume aproape egale cu cele consumate în cei zece ani premergători. Vom construi, deci, de două ori mai mult, pentru a asigura ritmuri intense, superioare, în ramurile producției materiale, mai ales în industrie și agricultură, și pentru a contribui, pe plan social - cultural, la permanenta creștere a nivelului nostru de trai. De aceea, privim Tezele Comitetului Central pentru Congresul al X-lea al partidului și proiectul de Directive puse în dezbaterea întregului popor ca pe niște documente de importanță istorică, în care profunzimea teoretică se îmbină în mod desăvîrșit cu indicația practică, la obiect, menită să ducă la rezultatele cele mai bune și mai științific scontate. Studiind capitolul respectiv din proiectul de Directive, am avut sentimentul că el condensează aspirațiile fiecărui om al muncii din construcții, că cerințele înfățișate acolo sunt propriile noastre cerințe. Elaborarea normelor pentru consumurile de materiale, utilaje și manoperă și stabilirea răspunderilor pentru respectarea lor este o măsură justă, de mare eficiență, ca și hotărârea de a se promova cu mai mult curaj și perseverență metodele avansate de organizare a producției, de mecanizare a lucrărilor, al căror efect pozitiv se va reflecta atît în întregul domeniu al investițiilor, cît și în propriile noastre cîștiguri. Noi, constructorii de toate specialitățile, înțelegem bine că înfăptuirea unor asemenea proiecte cere, în primul rînd, continua perfecționare a activității de pe șantiere, în vederea reducerii duratei de execuție a lucrărilor, pentru înlăturarea risipei de timp, de bunuri și de forță de muncă. Ne revine sarcina de a asigura construcțiilor, noilor investiții, înalți parametri de calitate, la un preț de cost cît mai redus, pentru ca eforturile financiare ale statului să fie fructificate cît mai repede și cît mai deplin. In acest sens sînt orientate angajamentele noastre, cu astfel de gînduri și ,’notărîm întîmpinăm noi Congresul al X-lea al partidului. LAZAR VÎLCU șef de brigadă sudori, șantierul 6 Suceava al I.S.C.M. CARNET DE ÎNTRECERE ANUL XXV Minerii dorneni au îndeplinit planul semestrial La data de 10 iunie a.c., cu douăzeci de zile înainte de termen, colectivul întreprinderii miniere Vatra Dornei a îndeplinit planul producției globale ce le-a revenit pentru primele șase luni. La aceeași dată a fost realizată și producția de minereu mangan marfă.. Succesul obținut de minerii dorneni confirmă hotărîrea lor de a întîmpina Congresul al X-lea al partidului și aniversarea a 25 de ani de la eliberarea patriei cu realizări deosebite. Suportul intențiilor lor, care devin acum certitudini, constă în eficiența măsurilor aplicate în producție pe linia organizării locurilor de muncă și a perfecționării liniilor de producție, în hărnicia minerilor de la toate secțiile întreprinderii. Efortul unanim depus de acest colectiv dornean (notăm, în special, secțiile Arșița și Iacobeni), oferă certitudinea îndeplinirii exemplare a sarcinilor de plan pe anul 1969 și a angajamentului. Peste sarcina planificată Angajamentul forestierilor cîmpulungeni a fost ca, pînă la sfîrșitul anului, să depășească planul la producția globală cu 200.000 lei, iar la producția marfă cu 150.000 lei, și să realizeze în plus 300 m.c. lobde pentru talaj. Analiza făcută demonstrează că forestierii au realizat, numai în 5 luni, 100 mii lei peste planul producției globale, angajamentul pe întregul an la producția marfă vîndută și încasată, și 200 m.c. lobde pentru talaj, întreprinderea a mai produs, peste sarcina planificată ,974 m.c. bușteni gater, 275 m.c. lemn de mină, 2132 m.c. lemn de celuloză, 830 m.c. bilemanele, 336 m.c. cherestea rășinoase ș.a. Și-au depășit angajamentele Ceferiștii de la depoul Cîmpulung-Est, consecvenți în obținerea unor frumoase succese în muncă, și-au depășit angajamentele luate la începutul anului, cu prilejul lansării cifrelor de plan. Pînă la sfîrșitul lunii mai, producția globală, exprimată în mii tone brute echivalente, a cunoscut o depășire de 19 la sută , la productivitatea muncii s-a obținut un spor de 21 la sută; economiile la prețul de cost totalizează 450.000 lei. In cele 5 luni din acest an, feroviarii cîmpulungeni au transportat, în plus, 38 de trenuri cu un supratonaj de 18.600 tone. Contribuția noastră va spori și mai mult recent, reprezintă atît pentru mine cît și pentru toți lucrătorii fermei nr. 1 Burdujeni, un stimulent în activitatea ce o desfășurăm pentru îndeplinirea planului pe anul în curs : ele ne-au deschis, în același timp, un larg orizont de profilare a activității viitoare spre ridicarea pe trepte superioare a activității economice a fermei. Recent, am analizat rezultatele pe primele cinci luni, concretizate în 548 tone carne livrată la fondul central al statului față de 525 tone planificate, din care 232 tone carne bacon pentru export, și, de asemenea, depășirea venitului net planificat pe cele cinci luni. Aceasta ne dă certitudinea că cele 1550 tone care plan anual vor fi realizate și depășite, avînd posibilitatea de a ne încheia activitatea pe 1969 cu peste 3 milioane și 200.000 lei beneficiu. In documente se arată că, în viitor, sectorului agricol de stat îi revin sarcini sporite, care prevăd ridicarea producției globale în perioada 1971— 1975, față de cei cinci ani anteriori, cu 40—45%, producția animalieră sporind cu 48—50%, de asemenea, o participare tot mai însemnată la asigurarea fondului central de produse agricole. Pentru aceasta, lucrătorii fermei noastre vor pune in practică toate cunoștințele și experiența dobîndită pentru îndeplinirea exemplară a planului, reducerea cheltuielilor la mia de lei venituri și ridicarea sporului mediu zilnic la 582 grame față de 548 grame planificate pe animal. Ing. I. GAVRILEANU șef fermă nr. 1, I.A.SBurdujeni Cifrele înscrise în documentele pentru Congresul al X-lea al partidului nostru, publicate