Délvilág, 2004. december (60. évfolyam, 280-305. szám)

2004-12-07 / 285. szám

Kedd, 2004. december 7. TÉSZTÁK, PALACSINTÁK,­VEGETÁRIÁNUS­­ÉTELEK Boci Tejivó, éjjel-nappal A szegedi gyorséttermek kö­zött sajátos színfoltként mű­ködő Boci Tejivó szünet nél­kül, éjjel-nappal nyitva tart. A külsőségeiben kedves megje­lenésű és berendezésű tejivó­ban a hagyományos ételsor mellett különlegességek is várják a vendégeket.­ ­ A 60-as 70-es évek szegedi hagyományára építve nyitot­tuk meg 1996-ban a Boci Tej­ivót. Belvárosi,­­Dóm térhez közeli üzletünket gyorsan megkedvelte a közönség. Törzsközönségünk a város kö­zép- és felsőoktatásának di­áksága, de nagy számban ke­resik az éttermet a városlakók és a Szegedre érkező látogatók is - mondta Csávás János üz­letvezető (képünkön). A hagyományos tejivóételso­­ron (különféle ízesítésű tész­ták, palacsinták, túrógombóc, tejberizs stb.) kívül speciális igényeknek is megfelel a kíná­lat: gondolnak a vegetáriánus, valamint a szénhidrátmentes ételeket fogyasztó Boci-rajon­gókra is. A húskedvelőknek többek között a sajttal töltött pulykamellet ajánlják. A vá­laszték folyamatosan bővül, s fejlesztik az ételkészítési tech­nológiát is. Az alapanyagok be­szerzése, az ételek elkészítése és tárolása során kiemelt fi­gyelmet fordítanak az élelmi­szer-biztonságra, az étterem­ben a HACCP minőségbiztosí­tási rendszer működik. Állandó célkitűzésük a fi­gyelmes, barátságos és gyors kiszolgálás. Kíváncsiak a ven­dégek véleményére, észrevé­teleire. Internetes honlapjuk (címe: www.bocitejivo.hu) a többnyelvű étlap mellett ak­tualitásokat és érdekességeket is közöl, valamint fontos fó­ruma a vendégekkel való aktív kapcsolattartásnak. A közeljö­vő tervei között a hot-spot szolgáltatás bevezetése is sze­repel: a vezeték nélküli inter­netkapcsolat segítségével lap­topot is használhat a vendég. Csávás János elismeréssel szólt a Cégregiszterről. Azért hirdet szívesen a kiadvány­ban, mert szerkesztése átte­kinthető, sok hasznos infor­mációt tartalmaz, s nagy pél­dányszámban jelenik meg, így még többen értesülnek arról, miért érdemes megkóstolni a Boci Tejivó finomságait. NY. P. CÉGREGISZTER A lazactól a pacalon át a főzelékig A vendéglátás különböző húr­jain játszik a zsombói Jóbarát vendéglő tulajdonosa, Polgár Kálmán, hiszen a hagyomá­nyos fogadó mellett partiszer­vizt működtet, de a közétkez­tetésből is kiveszi a részét. Véletlenül lett vendéglátós Pol­gár Kálmán (képünkön), érett­ségi után egy rokona tanácsára kezdte el a szakmát. Tanuló­ként az Utasellátó Vállaltnál dolgozott, majd a Tisza Szálló­ba került. A rendszerváltáskor eladták a Tiszát, így arra gon­dolt, vidéken keres egy üzletet. Zsombón 13 évvel ezelőtt nyitották meg a Jóbarát ven­déglőt, amelyet Polgár Kálmá­­nék először csak béreltek, majd megvásároltak. A ven­déglő mellett működik a Pol­gár Partiszerviz, amely kite­­lepüléses rendezvényeken, fo­gadásokon is helytáll - többek között Szegeden. Például most szilveszterkor a Szegedi Nemzeti Színházban 600 sze­mély számára biztosítanak va­csorát, melynek specialitása az egészben főtt töltött malac, tavaszi kevert salátával. A zsombói Jóbarát vendég­lőben főként magyaros éte­leket kínálnak, de miután sza­kácsaik Lukács István három­szoros Oscar-díjas mestersza­kácsnál tanultak, jól ismerik a nemzetközi konyhát is, így a ráktól a lazacon át a pacalig bármit elkészítenek. A Jóbarát vendéglő feladata a zsombói közétkeztetés meg­szervezése: hozzájuk tartozik az óvoda, az iskola és a szociá­lis otthon. Emellett vállalják la­kodalmak, bankettek vendég­seregének étellel-itallal való el­látását is. Polgár Kálmán, úgy véli, a jó vendéglő titka a minő­ség, a mennyiség, a jó kiszolgá­lás, a tisztaság. Ezen alapvető feltételeknek minden jó hely­nek meg kell felelnie.­­ A vendéglátás szépségeit azok a momentumok adják, amikor egy eskü­vőn szép a teríték, ízlé­ses, finom ételek kerül­nek az asztalra, és a ren­dezvény után dicsére­tet, elismerést kapunk­­véli Polgár Kálmán 43 év szakmában eltöltött év után. A zsombói vendéglőt és a partiszervizt mű­ködtető kft. a Cégre­giszterben már koráb­ban is hirdetett. - A marketing na­gyon fontos még egy jó cégnél is - véli Polgár Kálmán, aki fontosnak tartja a jelenlétet a színvonalas kiadvány­ban. A Cégregiszterrel elégedett. NY. É. Játék a céges ajándékért A Cégregisztert forga­tó olvasók számára nyár óta kínál játékot a Délmagyarország. A napilapban hetenként felbukkanó feladvány a Cégregiszterben sze­replő vállalkozás tevé­kenységére vonatko­zik. A játék egy-egy fordulójában száznál is több helyes megfej­tés érkezik. A játékos kedvű olvasók közül kisorsolt szerencsés megfejtő a hirdető partnerek által fel­ajánlott, tízezer forint értékű ajándékot vihet haza, vagy vacsora­­meghívásnak, kozme­tikai kezelésnek, vá­sárlási utalványnak örülhet. Eddig több ezer levél érkezett szerkesztőségünkbe. A népszerű cégregiszte­res játék 2005-ben is folytatódik. A helyes megfejtést beküldők leveleit ellenőrzi Takács Ágnes hirdetési képviselő (balról), Lajkó Istvánné termék­menedzser, Deák Attila hirdetési képviselő BOROS ZSUZSA antikvárius: - Rendszeresen for­gatom a Cégregisz­tert, mivel sokszor kerülök olyan hely­zetbe, hogy hirtelen szakember segítségé­re van szükségem. Legutóbb például gázszerelőt kellett rö­vid időn belül talál­nom, s ekkor is segít­ségemre volt a Cégre­giszter. Elengedhe­tetlen, hogy ez a ki­advány friss és aktuá­lis legyen, évente megújuljon, ettől vá­lik használhatóvá.­­ Leggyakrabban az internetről szerzem be a számomra szükséges információkat, de sok­szor forgatom a Cégre­gisztert is, ha valamit nem találok a világhá­lón. Fényképezőgépek szervizelésével foglal­kozom, ezért többnyi­re a munkámhoz szükséges információ­kat szerzem be a re­giszterből. Úgy gon­dolom, az üzleti élet­ben rendkívül fontos, hogy „képben le­gyünk”. sportmunkatárs: - Amikor megkap­tam a Cégregisztert, átlapoztam. Leg­utóbb éppen szige­teléshez kellett egy hozzáértő. Felütöt­tem a regisztert, ke­restem benne szige­teléssel foglalkozó szakembert, felhív­tam, és elvégezte a munkát. Amit hiá­nyolok ebből az ösz­­szefoglaló munkából az a hobbival, sza­badidővel, cserebe­rével kapcsolatos in­formáció. tanuló: Szerencsére eddig nem kerültem olyan helyzetbe, hogy szakembert kellett volna találnom azért, mert valami meghi­básodott a háztartás­ban. De ha ilyen helyzetbe kerülnék, biztosan hasznomra lenne egy cím- és te­lefonjegyzék. Csak föllapoznám, és ki­hívnám a szakem­bert. Fontos, hogy minden megtalálha­tó legyen egy ilyen kiadványban. MEGKÉRDEZTÜK AZ OLVASÓT Hasznos-e a Cégregiszter? SZATHMÁRY GÁBOR vállalkozó: DUDÁS GYULA SZÖGI KATALIN TERRAKOTTA CSEMPECENTRUM Színvonal és extra szolgáltatások Fél éve nyílt meg a Terrakotta Csempecentrum ezer négyzet­­méteres bemutatóterme a Do­rozsmai úton. A vállalkozás fontosnak tartja, hogy rend­szeresen szerepeljen a Cég­­regiszterben. - Tizennégy éve foglalkozunk burkolólap- és fürdőszobabú­­tor-forgalmazással - mondta el Bikádi László ügyvezető igazgató. - Vásárlóink bizal­mát jelzi, hogy az eltelt közel másfél évtizedben öt dél-ma­­gyarországi városban - Sze­geden, Baján, Békéscsabán, Makón és Orosházán - nyit­hattunk üzletet, a Tisza-parti városban ráadásul kettőt. A fél éve átadott Dorozsmai úti áruházunk nagy előrelépés, itt van a kft. központja is, innen látjuk el bolt-, és viszonteladói hálózatunkat. A Terrakotta igyekszik nagy hangsúlyt fektetni forgalma­zott termékeinek színvonal­ára, ez a bemutatóterem el­rendezésén is látható: az áru­ház több mint kétharmada a nemzetközileg ismert és el­ismert gyártóké. A csempe­centrum esztétikai élményt nyújtó exkluzív részlegében megtekinthető, mi dívik a csempegyártásban. Többek között az olasz Sant Agostino, Floor Gres, Dado, Lea, a spa­nyol Aparici és Azuler gyárak neve jelent garanciát erre, hi­szen az említettek mindegyike a csúcskategóriát képviseli. Ezt a színvonalat tovább eme­lik a cég szolgáltatásai: a ház­hoz szállítás, a szaktanácsadás és a számítógépes látványter­vezés - ez utóbbi ugyanis igen ritka a csempeboltok között. A burkolólapokon kívül zu­hanykabinok, fürdőszobabú­torok, valamint hidromasz­­százs termékek várnak vásár­lóra a csempecentrum disz­kontrészlegében. Mindezek jellege változatos és sokszínű, két dolog azonban közös ben­nük: a közepes árfekvés és a megbízható minőség. - A marketingre ma már nagy gondot kell fordítania minden magára adó cégnek - jelentette ki az ügyvezető igazgató. - Rendkívül fontosnak tartjuk az állandó jelenlétet, ezért tudjuk, hogy szerepelnünk kell a Cég­­regiszterben is. F. K. 11 Ön sem!

Next