Agenda, iulie-septembrie 1998 (Anul 9, nr. 27-39)

1998-07-04 / nr. 27

IammitM ln#*i ANUL IX 4 iulie 1998 săptămânal de informații și divertisment TIMIȘOARA -----------------------------Apare sâmbăta TIRAJ: 91 500 ex + «o «»««« • ti ți«* mi «la* 84 de pagini i \ de admitere Contractul de telefonie „Agenda“ pagina 4 îmbunătățirea alimentării cu apă și Agenda pagina 5 Precizări ale R.A.R. „Agenda“ pagina 7 Examen „Agenda“ pagina 10 Arta populară mexicană „Agenda“ pagina 11 Turneul final al C.M. de Fotbal „Agenda“ pagina 20 Cobra în România Joi, Guvernul României a aprobat o hotărâre prin care R.A. „Romtehnica“ este abilitată să contracteze un împrumut extern de 1,455 de miliarde de dolari pentru achiziționarea a 96 de elicoptere de atac AH-1RO (Cobra), ce vor fi realizate de „IAR“ Brașov, „A.E. Electronics“ Bacău și „Turbomecanica“ București în colatrare cu „Bell Helicopter Textron“. Prin încheierea contractului, se vor crea 4 000-5 000 de locuri de muncă și se vor aduce 240 de milioane de dolari la bugetul de stat și 26 de milioane de dolari la bugetul asigurărilor sociale. Credite C.E.C. Deoarece Ministerul Luărilor Publice și Amenajării eritoriului (M.L.P.A.T.) nu re prevăzută în bugetul său streaga sumă necesară acoaririi diferenței de dobândă intru creditele acordate în soada 1996-1997 (credite dobândă subvenționată prdate de Casa de Economii și Consemnațiuni persoanelor fizice, în vederea cumpărării sau construcției de locuințe), C.E.C., nu va putea relua în viitorul apropiat acordarea de astfel de împrumuturi. între M.L.P.A.T. și C.E.C. s-a convenit că suma necesară reluării acestor credite va putea fi acordată C.E.C. după rectificarea bugetului. Rectificarea bugetului de stat va avea loc în luna august și nu va fi „în sus, ci în jos“, a precizat, ieri, ministrul finanțelor. Pe primele patru luni, veniturile efectiv încasate la bugetul de stat au însumat 19 906,51 miliarde lei, iar cheltuielile au fost de 24 971,964 miliarde lei. Deficitul a fost de 5 065,454 miliarde lei, reprezentând 1,23% din PIB-ul estimat pentru acest an. La bugetele locale se înregistrează un excelent de 270,915 miliarde lei,ar la bugetul asigurărilor sociale se consemnează un deficit de 598,755 miliarde lei. labele produse de inuundații Depășesc 1 000 de miliarde de lei Inundațiile din ultimele săptămâni au afectat doar 0,02% din teritoriul țării, au apreciat specialiștii, în schimb, pagubele produse de ape se ridică la peste 1 000 de miliarde de lei. Pentru refacerea lucrărilor hidrotehnice afectate este nevoie de 100 de miliarde de lei, iar pentru terminarea investițiilor cu rol de apărare împotriva inundațiilor, necesarul de fonduri se ridică la suma de 11 000 de miliarde de lei. Bilanțul pierderilor este tragic: 30 de persoane au decedat și 14 576 de animale au murit înecate, 2 726 de case au fost distruse și 10 713 gospodării au dispărut sub ape. Au fost compromise 212 038 hectare de teren agricol și au fost afectate 150 de obiective socio-economice. Au fost distruse 954 de poduri și podețe, 77,93 km de drum național și 22,35 km de cale ferată. Pentru toate aceste distrugeri trebuie bani; în aceste condiții, s-a apelat la diferite foruri internaționale. Senatorul PD Cristian Dumitrescu, șeful delegației parlamentare române la APCE, a spus că România ar putea primi un împrumut de 50 de milioane ECU (aproximativ 70 de milioane de dolari), din partea Fondului de Dezvoltare Socială a Consiliului Europei. Paralel cu donațiile externe, continuă cele ale oamenilor obișnuiți și ale partidelor politice. PNȚCD a declarat că a reușit colectarea de pachete și alimente în valoare de 250 de milioane de lei de la membrii partidului. Debitele pe râuri sunt în scădere, cu excepția cursurilor inferioare ale Someșului, Crasnei, Barcăului și Prutului. Vor mai cădea ploi, însoțite și de descărcări electrice, în Crișana, Maramureș, Transilvania, Banat și Moldova; în zona de nord, cantitățile de apă pot depăși 15-21 l/mp DIICGATIC DIN BUNDESTAG I /VIa vizită în România și Ungaria în perioada 5-12 iulie, grupul de lucru „refugiați și alungați“ al fracțiunii Uniunea Creștin-Democrată/Uniunea Social-Democrată a Bundestagului german va vizita România și Ungaria pentru a avea contacte cu reprezentanții minorității germane rămase în aceste două țări și pentru a vizita diverse obiective a căror realizare a fost sprijinită financiar de guvernul Germaniei. Delegația își va începe vizita în România în 8 iulie, cu zona Satu Mare, apoi va continua pe traseul Beltiug - Petrești - Oradea, unde va purta discuții cu reprezentanți ai forumurilor democrate germane locale. Vor mai fi vizitate școala germană din Satu Mare și Muzeul Șvăbesc din Petrești. La Timișoara, delegația fracțiunii UCD/USD a Bundestagului va ajunge în după-amiaza zilei de 9 iulie. Membrii delegației se vor întâlni la Casa „Adam Müller Guttenbrunn“ cu reprezentanții Forumului Democrat al Germanilor din Banat, apoi vor vizita societatea „Banatia“ și o brutărie, care au fost realizate cu sprijin financiar german prin intermediul unor proiecte susținute de Ministerul Federal de Interne al Germaniei, în seara aceleiași zile, oaspeții germani vor avea prilejul să discute cu oficialitățile locale și cu personalități ale vieții publice timișene, în cadrul unei recepții oferite la Hotel Continental Cornel de consulul general al R.F. Germania la Timișoara, domnul Jörn Rosenberg; în dimineața de 10 iulie, delegația din Bundestag va pleca în Ungaria. LILIANA SCRIPCĂ UIH 8psit, UC? jiftipiu 11H Ițji între Timișoara ș Prin hotărâre a Consiliului Local s-a aprobat Contractul de parteneriat între municipiul Timișoara și orașul Gera din Germania. Prin acest act se certifică faptul că primarul Timișoarei, domnul Gheorghe Ciuhandu, și primarul orașului Gera, domnul Ralf Rauch, convin să-și aducă aportul la întărirea relațiilor de prietenie între cetățeni și organizații (relații de prietenie și colaborare există dinainte de 1989). Partenerii vor sprijini contactele directe și activități comune între cetățeni și instituțiile publice din ambele orașe, promovând schimburi de orașul german Gera experiență în probleme de administrație publică și, în special, în domeniile: știință, mediul înconjurător, urbanism, cultură, sport, viață socială și sănătate, prin intermediul experților, elevilor, respectiv al tinerilor. Totodată, cei doi primari se vor informa reciproc despre rezultatele economice, sociale și de agrement, precum și despre evenimentele majore ale vieții fiecărui oraș implicat. Se vor promova acțiuni publicitare pentru expoziții, schimburile între artiști și specialiști. Acordul de parteneriat se propune a fi semnat oficial în data de 3 octombrie, la Gera. L. S. s.c. STALKER UNE SRi : Raprozanîanța Firmelor Veroneso, Mirafla A DESCHIS UN NOU ȘI MODERN MAGAZIN în Casa cu Atlan i" pe strada Alba lulia, amplasat sub magazinul .Magnet" 14 ORAR: luni-vineri 16 - 19, sâmbătă " AGENȚIE IMOBILIARĂ Str. Mureș nr. 49 (lângă poligom tel: 056 - 162077, 092 - 239787 fax: 056 - 162775 E-mail. veronella@mail.dnttm.ro Ziua Poliției Române La 8 iulie se sărbătorește Ziua Poliției Române. Cu acest prilej, dl Col. Iosif Panduru, șeful I.P.J Timiș, ne-a transmis următorul mesaj: „Ziua Poliției Române coincide cu analiza activității pe semestrul I 1998, motiv pentru care vă prezentăm câteva concluzii. Astfel, apreciem că volumul de muncă este impresionant, deoarece situația infracțională se menține la un nivel ridicat, înregistrând o creștere de 1,1%. S-a reușit ca, în domeniul infracțiunilor de natură economico-financiară, constatările să crească cu 25%, la infracțiuni de natură judiciară cu 5,4%, semnificativă fiind reducerea însemnată a infracțiunilor cu violență, cu peste 25%. Cu această ocazie, adresez tuturor colegilor urări de sănătate, fericire și succese în muncă, asigur locuitorii județului Timiș că vom urmări, în principal, creșterea gradului de siguranță civică și prestarea unui serviciu public pe măsura nevoilor contribuabilului“, c. Ț.