Autó-Motor, 1982. január-június (35. évfolyam, 1-12. szám)

1982-01-01 / 1. szám

at Elf Hiuuurn — Öt perc A BELVÁROSTÓL AZ ÁRPÁD-HÍDIG Néhány sorral és ábrával kíván­juk bemutatni a metró építésé­nek és a vele kapcsolatos fel­szín újjászületésének következő években várható eredményeit. Különös tekintettel ajánljuk azoknak, akik ennek a térség­nek lakói, illetve használói, s már hosszú ideje várják a na­pot, mikor a feldúlt utcák is­mét, de most már korszerűsí­tett formában járhatók lesznek. A III. metróvonal Árpád-hídig tartó északi szakaszának át­adására két ütemben kerül sor: most legutóbb a Deák tértől az Élmunkás térig, 1986-ig pedig az Árpád-hídig. A metró felet­ti úttest végső formája annak átadása után 1—2 évvel alakul ki. Az első szakasz metróállomá­sai a Deák tértől, az Arany Já­nos utcánál, a Marx tér, vala­mint az Élmunkás tér alatt he­lyezkednek el. A felszíni rende­zés legfőbb vonása, hogy a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Vá­ci úton végig — a tömegközle­kedés gerincét képező metró üzembe helyezésével — megszű­nik a villamosforgalom. A he­lyén felszabaduló területen — hasonlóan az eddigi gyakor­­­lathoz — a felszíni közlekedés­­ nagymértékű átszervezésre ke­­­rül. Ez többek között a metró­­­­megjelenésének közlekedése . A Mara tér, közvetlenül a felüljáró Átadása előtt

Next