Autó-Motor, 1997. július-december (50. évfolyam, 14-26. szám)

1997-07-01 / 14. szám

Elaprózott összetartás A különböző nemzetközi felmérések tanúbizonysága szerint mi magyarok sajnos listavezetők vagyunk néhány cseppet sem kedvező dologban. A legsúlyosabbak talán az életmód­betegségek következtében csökkenő népességünk adatai, de kedvezőtlen besorolást kapunk más területeken is. Ilyen példá­ul a nemzeti összetartás kérdése. Nem vagyok teljesen tisztá­ban azzal, hogy ezt precízen hogyan is lehet mérni, ám ad­dig, amíg nem „vág húsba" a felismerés, csak száraz statisz­tika maradhat az a tény, hogy a magyarok nem igazán szá­míthatnak egymásra. S aztán hirtelen, a semmiből teljesen vá­ratlanul, éppen Nis és Belgrád között a fizetős autópályán előbukkan a valóság. Egy görögországi autós utazáshoz ér­demes gondosan előkészülni, ehhez pedig manapság feltétle­nül hozzá kell tartozzon legalább 80 német márka beszerzé­se APRÓBAN! Az autópályadíjakat ugyanis „jugó" területen csak márkában (sokszor 5,10,35) lehet fizetni. (Szerkesztősé­günkben annyira koncentráltunk a rali világbajnokság hely­színi tudósításának előkészületeire - lásd sportrovat -, hogy néhány részletkérdésnek tűnő, ám az út során fontossá váló dologról megfeledkeztünk.) Nos, ha valaki nem rendelkezik a megfelelő fizetőeszközzel, s más valutafajtát kíván „elfogad­tatni", az bizony - hozzánk hasonlóan - bajba kerülhet. A kiszolgáltatott helyzetben pedig, ha valaki úgy gondolja, hogy a honfitársakra majd számíthat, az téved. A Görögországba vezető tranzitútvonalon egyébként nem ide­gen a H betűvel közlekedő jármű, fő­képpen a turistákat szállító buszok jár­kálnak az éj kellős közepén. Ők isme­rik a helyi viszonyokat, hiszen hetente, turnusváltásonként közlekednek erre­felé, s a sofőröknek valószínűleg akad apró valutája, hiszen az is köztudott, hogy egy társasutazáson „illik" AP­RÓBAN összedobni valamit nekik. A „városi vonal" zászlaja alatt haladó busz vezetőjéről azonban hamarosan kiderül, hogy nem lesz „megváltó", s egyértelműen tudtunkra adja, hogy esze ágában sincs amerikai papírpénzünket német ap­róra felváltva segíteni. Lehet, hogy ez az eset egyedi példa, ám ez az, ami már nem statisztika. Később szerencsére jött a váratlan meglepetés, a rózsaszín amerikai happy end. A próbálkozást végignéző idegen díjsze­dő „megszánt" minket, s bódéját elhagyva a helyi büfében meg­oldotta a valutaváltást - egészen jó árfolyamon -, s még jó utat is kívánt nekünk kedvesen. Szóval Görögországba, ha nem is olcsón­­ úthasználati díj van a macedónoknál és a görögöknél is, ám ott helyi pénzzel lehet fizetni­­, de nyugodtan lehet men­ni és jönni, s ha nem statisztikát akarunk készíteni, talán segítő honfitársakkal is találkozunk útközben. Bessenyey Krisztina Kia Clarus 1.8 SLX 8 Kia darus 1.8 SLX 8 Audi A6 2.4 V6 5V tiptronic 10 Fiat Ulysse 2.1 TD12V___________A Toyota Sienna________ ^6 Hyundai kabrió________________ X7_ BMW 520i Touring 18 Szalma László 20 HASZNAIT AUTÓ Opel Vectra A 22 Nissan Vanette Cargo 2.3D P3 24 Subaru Impreza 555 Gr.A/Subaru Impreza 2.0 turbo Gillet Vertigo H­MM* Fel­ni kép Légzsák - orvosi szemmel Nemzetközi biztosítás Nürburgringi emlékek 54 luLML*. Ezeregyszázasok 56 Aprilia SR 50/ SR50 R 59 40, 30, 20,10 éve történt 60 Akropolisz Rali__________________62 F-l Kanadai Nagydíj_____________66 F-l Francia Nagydíj ________68 24 óra Le Mans-ban 70 STW, BTCC______________ 72 CART_______________ 74 Miskolc Rali____ 76 Salakmotor ___ 78 Sporttechnika 79 Újdonságok 80 K­iliMIMti­ WRC raliautók 81 WRC raliautók 81 26 30 31 32 35 A nagy utazó Ford-szlogen: Mi versenyzünk... megkapod az eredményt. Görög­országban végre „igazat mondtak 14 Autó-Motor 1997/143

Next