Autó-Motor, 1997. július-december (50. évfolyam, 14-26. szám)
1997-07-01 / 14. szám
Elaprózott összetartás A különböző nemzetközi felmérések tanúbizonysága szerint mi magyarok sajnos listavezetők vagyunk néhány cseppet sem kedvező dologban. A legsúlyosabbak talán az életmódbetegségek következtében csökkenő népességünk adatai, de kedvezőtlen besorolást kapunk más területeken is. Ilyen például a nemzeti összetartás kérdése. Nem vagyok teljesen tisztában azzal, hogy ezt precízen hogyan is lehet mérni, ám addig, amíg nem „vág húsba" a felismerés, csak száraz statisztika maradhat az a tény, hogy a magyarok nem igazán számíthatnak egymásra. S aztán hirtelen, a semmiből teljesen váratlanul, éppen Nis és Belgrád között a fizetős autópályán előbukkan a valóság. Egy görögországi autós utazáshoz érdemes gondosan előkészülni, ehhez pedig manapság feltétlenül hozzá kell tartozzon legalább 80 német márka beszerzése APRÓBAN! Az autópályadíjakat ugyanis „jugó" területen csak márkában (sokszor 5,10,35) lehet fizetni. (Szerkesztőségünkben annyira koncentráltunk a rali világbajnokság helyszíni tudósításának előkészületeire - lásd sportrovat -, hogy néhány részletkérdésnek tűnő, ám az út során fontossá váló dologról megfeledkeztünk.) Nos, ha valaki nem rendelkezik a megfelelő fizetőeszközzel, s más valutafajtát kíván „elfogadtatni", az bizony - hozzánk hasonlóan - bajba kerülhet. A kiszolgáltatott helyzetben pedig, ha valaki úgy gondolja, hogy a honfitársakra majd számíthat, az téved. A Görögországba vezető tranzitútvonalon egyébként nem idegen a H betűvel közlekedő jármű, főképpen a turistákat szállító buszok járkálnak az éj kellős közepén. Ők ismerik a helyi viszonyokat, hiszen hetente, turnusváltásonként közlekednek errefelé, s a sofőröknek valószínűleg akad apró valutája, hiszen az is köztudott, hogy egy társasutazáson „illik" APRÓBAN összedobni valamit nekik. A „városi vonal" zászlaja alatt haladó busz vezetőjéről azonban hamarosan kiderül, hogy nem lesz „megváltó", s egyértelműen tudtunkra adja, hogy esze ágában sincs amerikai papírpénzünket német apróra felváltva segíteni. Lehet, hogy ez az eset egyedi példa, ám ez az, ami már nem statisztika. Később szerencsére jött a váratlan meglepetés, a rózsaszín amerikai happy end. A próbálkozást végignéző idegen díjszedő „megszánt" minket, s bódéját elhagyva a helyi büfében megoldotta a valutaváltást - egészen jó árfolyamon -, s még jó utat is kívánt nekünk kedvesen. Szóval Görögországba, ha nem is olcsón úthasználati díj van a macedónoknál és a görögöknél is, ám ott helyi pénzzel lehet fizetni, de nyugodtan lehet menni és jönni, s ha nem statisztikát akarunk készíteni, talán segítő honfitársakkal is találkozunk útközben. Bessenyey Krisztina Kia Clarus 1.8 SLX 8 Kia darus 1.8 SLX 8 Audi A6 2.4 V6 5V tiptronic 10 Fiat Ulysse 2.1 TD12V___________A Toyota Sienna________ ^6 Hyundai kabrió________________ X7_ BMW 520i Touring 18 Szalma László 20 HASZNAIT AUTÓ Opel Vectra A 22 Nissan Vanette Cargo 2.3D P3 24 Subaru Impreza 555 Gr.A/Subaru Impreza 2.0 turbo Gillet Vertigo HMM* Felni kép Légzsák - orvosi szemmel Nemzetközi biztosítás Nürburgringi emlékek 54 luLML*. Ezeregyszázasok 56 Aprilia SR 50/ SR50 R 59 40, 30, 20,10 éve történt 60 Akropolisz Rali__________________62 F-l Kanadai Nagydíj_____________66 F-l Francia Nagydíj ________68 24 óra Le Mans-ban 70 STW, BTCC______________ 72 CART_______________ 74 Miskolc Rali____ 76 Salakmotor ___ 78 Sporttechnika 79 Újdonságok 80 KiliMIMti WRC raliautók 81 WRC raliautók 81 26 30 31 32 35 A nagy utazó Ford-szlogen: Mi versenyzünk... megkapod az eredményt. Görögországban végre „igazat mondtak 14 Autó-Motor 1997/143