Az Aero, 1914 (2. évfolyam, 1-15. szám)

1914-01-25 / 1-2. szám

«Aëro» című, a léghajózással és gép­repüléssel, valamint a motorsportok minden ágával foglalkozó folyóira­tunkat a ligatagok kivételével, évdíj fejében összes tagjaink ingyen kapják. Előfizetési ára évi 10 korona. QQQQQ Az «Aëro» minden második vasárnap jelenik meg, legalább is másfél ívnyi terjedelemben. Szerkesztőség és kiadó­hivatal : Budapest, IX. ker., Ráday­ u. 4. Telefon: József, 25-46.'QQQQQQQQQQ tyyyyyyyy) Egyes szám ára 40 fillér. Telelős szerkesztő : Dr. MASSÀNŸ ERNŐ, az őrs?.. m. kir. meteorológiai intézet assistense. II. évfolyam. Budapest, 1914 január 25 én.1­2. szám. AZ ÚJ ÉV KEZDETÉN. Meditálunk, mint mindig olyankor, a midőn cselekvéseink közepette fordulóponthoz ju­tunk. Megelevenednek előttünk a múlt ese­ményei s levonva belőlük a következtetése­ket, felállítjuk ténykedéseink, ezzel együtt lelkiismeretünk gazdasági mérlegét. Forrongó alakulásban talált bennünket az elmúlt esztendő első napja. Egy régi, tehe­tetlenné vált élet romjain új életet teremtet­tünk s ennek jogosultságát az illetékes fóru­mokon csakhamar elismertetjük. Összekötte­tésbe léptünk hazai aviatikánkat intéző ható­ságainkkal s biztosítottuk magunkat jóakaratú erkölcsi és anyagi támogatásukról. Eszméinket hirdettük Székesfehérvárott, Komáromban, Szombathelyen, Újvidéken és ismét Szombat­helyen tartott estélyeinken. Kicsiny, de végre mégis önálló és saját hajlékunkba költöztünk. Szerény keretek között megalapítottuk önálló hivatalos lapunkat, a melynek hasábjain végre teljesen szabadon s korlátoktól menten fog­lalkozhatunk ügyünkkel. Rendeztünk katonai repülőversenyt pünkösdkor Újvidéken, a melyre eljött maga ő cs. és kir. Fensége József főherczeg is. Majd hazai aviatikusaink számára Szt. István napján Budapesten és okt. 5-én Szombathelyen adtunk alkalmat az erők összemérésére és szeptember 7-én az országos modellversenyen az ifjúságot vontuk be működési, körünkbe, hogy egy új, a mos­taninál kevésbbé közömbös társadalmat ne­veljünk. Október 19-én léghajós-versenyt rendeztünk, a­melyen megmutattuk, hogy a légjárás hívei sportszenvedélyüknek hódol­hatnak a repülőgépeknél kissé kényelmesebb eszközökön is. Szakadatlan munkásságunk eredménye gyanánt közel százezer korona jutott révünkön a hazai aviatika fejlesztésére, végül pedig befejeztük egyik legnagyobb feladatunkat, előkészítettük az új repülőtér grandiózus tervét. Röviden és valóban min­den dicsekvés nélkül állíthatjuk, hogy olyan működést fejtettünk ki, a­melyhez hasonlót a föld kerekségén nérvegyesület aránylag aligha mutathat fel, mert mindent egybe­véve olyan nehéz külső és belső körülmé­nyekkel kellett megküzdeni, a­melyekhez fogható viszont szinte kevés helyütt találtatik. Az elért eredménynyel tehát minden tekin­tetben meg lehetünk elégedve. Az évet nem töltöttük tétlenségben s azt, a­mit czélul tűztünk ki, túlnyomórészt el is értük. Ter­mészetesen nem sikerült volna ez, ha nem lenne egyesületünknek néhány odaadó, lelkes barátja, a­kik jóban, rosszban, türelemmel és bizalommal a jövőben, rendületlenül kitar­tottak. Ezeké az érdem. Azt, hogy kik ők, most a­mikor dicsérettel emlékezünk meg róluk, ildomtalanság volna megemlítenünk, mert azok közé tartoznak, a­kiket úgyis mindnyájan ismerünk, de a­kik mást, mint őszinte baráti köszönetet nem kívánnak. Ha egyesületünknek kivétel nélkül minden tagja ilyen értelemben fogja fel a Szövetség irányában gyakorlandó kötelességeit, akkor a jövő még nagyobb feladatai sem lesznek megoldhatatlan problémák. Legyünk azonban tárgyilagosak. A mérlegnek két serpenyője van. A másikban is találunk egyet-mást, még­pedig éppen olyasmit, a­mit a legjobb szándék

Next