Motorsport, 1926 (1. évfolyam, 1-22. szám)

1926-02-10 / 1. szám

I. évfolyam. Budapest, 1926. február 10. 1. szám. MOTORSPORT FÜGGETLEN KÉPES MOTORSZAKLAP Megjelenik minden hó 10-én és Felelős szerkesztő: DÉVÁN ISTVÁN Szerkesztőség és kiadóhivatal: 25-én. Helyettes szerkesztő: DÁRDAY-ABRIANI DEZSŐ Budapest, 11. Margit-körút 64a. V. 2 Előfizetési ára Budapesten és vidéken: egész évre 200,000 korona, félévre 100,000 korona ----------­ 1 A Nagyközönséghez! 'M 1 Az autó- és motorkerékpárkereskedőkhöz! ^ Ismét egy új lap, immáron a jelenleg megjelenőkkel az ötödik. A kereskedővilág ijedten szisszen fel, „egy újabb teher“, mondják sokan, különösen a beavatatlanok. Egy újabb autólap, mondja a nagyközönség. Kibír ez az ország é­ az automobillal és motorkerékpárral foglalkozó szaklapot? Határozott válaszunk, hogy „nem“. Mért kezdtünk akkor mégis bele ? Először mert idealisták vagyunk. Másodszor — legyünk őszinték — mert nem voltunk megelégedve az edd­giekkel. Objektív, bőtartalmú, mindennel foglalkozó, komoly, ténybeli tévedé­sektől ment, igazi jól informált, úgy a külfölddel, mint a belfölddel intenzíven foglalkozó szaklapot szeretnénk. Nem célunk rámutatni eddigi laptársaink hibáira, hanem megkezdjük működésünket. Harminchat oldalon jelenünk meg, amiből azonban 29 oldal a szöveg és csupán 7 a hirdetés, nem pedig megfordítva. Ha lapunk sikerül, olvasottá válik, hirdetéseink száma nő, a szövegoldalaink száma is nőni fog. Azt akarjuk, hogy a motorsportok iránt rajongó nagyközönség az autót, motorkerékpárt vásárolni óhajtó magánember, kereskedő, földbirtokos, orvos, ügyvéd, hivatalnok, a szakember, egyszóval mindenki lapunkban mindent megtaláljon, ami a motor és a vele összefüggő kereskedelem, valamint a sport kérdéseivel összefügg. Igyekezni fogunk minden az automobiliz­mussal és motorkerékpárral szorosan összefüggő tényt regisztrálni, úgy, hogy az, aki a „Motorsport“-ot állandóan olvassa, mindenről ami itthon, ami a szomszédos államokban, ami a kontinensen és a távoli világrészekben tör­­énik, informálva lesz. Nem soroljuk fel munkatársainkat, nem tartjuk szükségesnek, hiszen olvasóink amúgy is meg fogják őket ismerni. Vannak köztük olyanok, kiknek neve már ma­ „aranycsengésű“ az automobil és motor­világban, viszont vannak olyanok, akikről még keveset hallottunk, de szaktudás, motorműveltség és a motor iránt való ideális rajongásuk garancia arra, hogy céljainkban támogatni tudnak. Nem adunk különösebb programmot. Nem hanggal, hanem tettekkel igyekezünk bebizonyítani lét­jogosultságunkat. Egyelőre, bár zászlónkra ki van tűzve mindaz, ami „motor“-ral jár, csupán az automobillal és motorkerékpárral óhajtunk intenzíven foglalkozni, később esetleg, ha ideje elérkezik, felvesszük programmunkba az aviatikát és a motorcsónakot is. Művészet, zene és színház, bár szeretjük, de ez a mi lapunkból száműzve tesz. A „Motorsport“ a motoré, a színházról, a zenéről, a művészetről eleget írnak a színházi lapok. Bő tartalom, szakismeret, pontosság, objektivitás és jó hírszolgálat. Ez a programmunk, hozzávéve a hazai motoripar és a magyar motorsport fellendítése. Azzal a kéréssel fordulunk a magyar motorosvilág képviselőihez és a magyar nagyközönséghez olvassa, támogassa lapunkat, mi a magunk részéről el fogunk mindent követni, hogy adott programmunknak teljes igazában, megfeleljünk. A szerkesztőség: "Dán bőrkabátot*, Jrutoffcluhék, Kesztyűk, Szemüvegek. Weszely István Budapest, IV., Váci-ucca 9. szám­ ­Á­p­r: XI Áptcl .

Next