Motorsport, 1926 (1. évfolyam, 1-22. szám)
1926-02-10 / 1. szám
I. évfolyam. Budapest, 1926. február 10. 1. szám. MOTORSPORT FÜGGETLEN KÉPES MOTORSZAKLAP Megjelenik minden hó 10-én és Felelős szerkesztő: DÉVÁN ISTVÁN Szerkesztőség és kiadóhivatal: 25-én. Helyettes szerkesztő: DÁRDAY-ABRIANI DEZSŐ Budapest, 11. Margit-körút 64a. V. 2 Előfizetési ára Budapesten és vidéken: egész évre 200,000 korona, félévre 100,000 korona ---------- 1 A Nagyközönséghez! 'M 1 Az autó- és motorkerékpárkereskedőkhöz! ^ Ismét egy új lap, immáron a jelenleg megjelenőkkel az ötödik. A kereskedővilág ijedten szisszen fel, „egy újabb teher“, mondják sokan, különösen a beavatatlanok. Egy újabb autólap, mondja a nagyközönség. Kibír ez az ország é az automobillal és motorkerékpárral foglalkozó szaklapot? Határozott válaszunk, hogy „nem“. Mért kezdtünk akkor mégis bele ? Először mert idealisták vagyunk. Másodszor — legyünk őszinték — mert nem voltunk megelégedve az eddgiekkel. Objektív, bőtartalmú, mindennel foglalkozó, komoly, ténybeli tévedésektől ment, igazi jól informált, úgy a külfölddel, mint a belfölddel intenzíven foglalkozó szaklapot szeretnénk. Nem célunk rámutatni eddigi laptársaink hibáira, hanem megkezdjük működésünket. Harminchat oldalon jelenünk meg, amiből azonban 29 oldal a szöveg és csupán 7 a hirdetés, nem pedig megfordítva. Ha lapunk sikerül, olvasottá válik, hirdetéseink száma nő, a szövegoldalaink száma is nőni fog. Azt akarjuk, hogy a motorsportok iránt rajongó nagyközönség az autót, motorkerékpárt vásárolni óhajtó magánember, kereskedő, földbirtokos, orvos, ügyvéd, hivatalnok, a szakember, egyszóval mindenki lapunkban mindent megtaláljon, ami a motor és a vele összefüggő kereskedelem, valamint a sport kérdéseivel összefügg. Igyekezni fogunk minden az automobilizmussal és motorkerékpárral szorosan összefüggő tényt regisztrálni, úgy, hogy az, aki a „Motorsport“-ot állandóan olvassa, mindenről ami itthon, ami a szomszédos államokban, ami a kontinensen és a távoli világrészekben törénik, informálva lesz. Nem soroljuk fel munkatársainkat, nem tartjuk szükségesnek, hiszen olvasóink amúgy is meg fogják őket ismerni. Vannak köztük olyanok, kiknek neve már ma „aranycsengésű“ az automobil és motorvilágban, viszont vannak olyanok, akikről még keveset hallottunk, de szaktudás, motorműveltség és a motor iránt való ideális rajongásuk garancia arra, hogy céljainkban támogatni tudnak. Nem adunk különösebb programmot. Nem hanggal, hanem tettekkel igyekezünk bebizonyítani létjogosultságunkat. Egyelőre, bár zászlónkra ki van tűzve mindaz, ami „motor“-ral jár, csupán az automobillal és motorkerékpárral óhajtunk intenzíven foglalkozni, később esetleg, ha ideje elérkezik, felvesszük programmunkba az aviatikát és a motorcsónakot is. Művészet, zene és színház, bár szeretjük, de ez a mi lapunkból száműzve tesz. A „Motorsport“ a motoré, a színházról, a zenéről, a művészetről eleget írnak a színházi lapok. Bő tartalom, szakismeret, pontosság, objektivitás és jó hírszolgálat. Ez a programmunk, hozzávéve a hazai motoripar és a magyar motorsport fellendítése. Azzal a kéréssel fordulunk a magyar motorosvilág képviselőihez és a magyar nagyközönséghez olvassa, támogassa lapunkat, mi a magunk részéről el fogunk mindent követni, hogy adott programmunknak teljes igazában, megfeleljünk. A szerkesztőség: "Dán bőrkabátot*, Jrutoffcluhék, Kesztyűk, Szemüvegek. Weszely István Budapest, IV., Váci-ucca 9. szám Ápr: XI Áptcl .