Volán, 1967 (1. évfolyam, 1-11. szám)

1967-01-01 / 1. szám

A bemutatja tudósítóit 2. sz. AKÖV: Koron­­czy Imre, személyfor­galmi csoportvezető, Salgótarján, Rákóczi út 247. Tel.: 10-81 3. sz. AKÖV: Szanyi Géza, üzemszervezési csoportvezető, Mis­kolc, József A. u. 72. Tel.: 13-241-104 9. sz. AKÖV: Dorogi László, mszb admi­nisztratív titkára, Kecskemét, Csáktor­nyai u. 4—6. Tel.: 27­­78/120 11. sz. AKÖV: Hor­váth Mátyás, mszb. adminisztratív titkára, Szekszárdi. Tel.: 12­926131 13. sz. AKÖV: Boros Lajos tervosztályve­zető, Kaposvár, Ber­zsenyi út 1—3. Tel.: 121­01­002 15. sz. AKÖV: Bősze László, üzemszerve­zési osztál­y vezető, Veszprém, Pápai u. 28. Tel.: 126-51 VOLÁN az autóközlekedési dolgozók lapja Szerkeszti a szerkesz­tő bizottság, — elnök: Tapolczai Kálmán a KPM—AVIG vezérigazgatója Főszerkesztő: Solymár Tamás Szerkesztőség: Bp. XIII. Lehel u. 1 c. Telefon: 122-780 Kiadja a Lapkiadó Vál­lalat Bp. VII. Lenin krt. 9—11. Telefon: 221-285 Felelős kiadó: Sala Sándor igazgató Megjelenik havonta Terjesztik: a vállalatok sajtófele­lősei 67.1971 Egyetemi Nyomda mélynyomása, Budapest 2 A siker részesei voltak Tapolczai Kálmán vezérigazgató és Varga József párttitkár levele dr. Csanádi György miniszter elvtársnak: „A kongresszus megnyitásának napján örömmel jelenthetjük, hogy vállalataink a mai napig negyvenmillió forintos többletered­ményt értek el, hét és fél millió tonnányi többlet áruszállítással éves súlytervünket de­cember 17-re befejeztük, november 28-ig har­mincegymillió utassal többen vették igénybe autóbuszainkat. A terven felül huszonhárom iskolabusz készült el, november 29-ig saját erőből tizenkét csu­klós autóbuszt építettünk terven felül, s az év végéig további huszon­nyolc csuklós kerül átadásra stb.” Mindenki kivette részét a kongresszusi mun­kaversenyből, mind a 60 000 dolgozó osztozik a sikerben. Fogjunk kezet néhányukkal la­punk hasábjain. Az iskolabuszok „atyja” „Az Ikarus 30-asokból iskolabuszt!” gondo­lat a 3. AKÖV-ben született és fő pártfogója éppen a KISZ-titkár volt. Szabó Imre 31 éves karosszéria lakatos. A Taggyűlésen határoztuk el, és örültünk, hogy kezdeményezésünkhöz tizenhárom autó­­közlekedési vállalat KISZ-szervezete csatla­kozott. Amikor országosan elkészült huszonkét is­kolabusz, a miskolci KISZ-esek közül har­mincöten jutalomüdülésre indultak Csehszlo­vákiába. — Amikor hazaértünk — folytatja Szabó Imre —, olvastuk a Népszabadságban, hogy még tizenegy iskolabuszra lenne szükség. Az Ikarus Gyár KISZ-eseivel összefogva még kettőt elkészítettünk. Mire telik egy jó KISZ-titkár ötleteiből? A KISZ-lakatosokból, villanyszerelőkből, brigádokat alakított, hogy anyaghiány, mun­katorlódás esetén társadalmi munkában segít­senek: harmincöt százalékról kilenc százalék­ra csökkent a rakodógépek javítási állásideje. Az autótelepeken parkosítanak, virágházat építettek, egy miskolci óvodában mesedélutá­­nokat tartanak, háromszor rendeztek vietna­mi­­­ojszakot, most pedig az ipari tanuló alap­­szervezetek fiataljai hegesztett drótképeket, virágállványokat, újságtartókat készítettek és abból rendeztek karácsony előtti vásárt. Az összeget a vietnami alapra utalják át. Személyes tervek — Sikeresen befejezni a közgazdasági technikumot. A titkári munka — s a család — mellett ez sem csekélység. A Kossuth-brigád vezetője A javításoknál az anyagfelhasználást húsz százalékkal, az üzemanyagot tíz százalékkal csökkentették, balesetük nem volt. Két dologra büszke Kállai Zoltán. A tavalyi első félévben hetvenöt brigád közül az övéké lett az első, és odahaza sem lankad a családi verseny: kislánya a zenei általános V. osztá­lyába, felesége pedig a közgazdasági techni­kum IV. osztályába jár, mindketten kitűnő tanulók. Jövőre ő is tanul­ a gépipari tech­nikumban. Brigádja tagjai: Honthy Zoltán, Galambos Lajos, Kristóf László, Pecze István és Seres Ferenc, havonta csak egyszer, vasárnaponként találkoznak,­­ mert különböző beosztásban dolgoznak. Egy ilyen alkalommal elhatároz­ták, hogy megmutatják: nem küldik százhar­mincezer kilométer után főjavításra a gépko­csikat, öreg kocsikkal is lehet jó eredményt elérni, ha a teherautóikat nem terepjárónak, hanem rendeltetésszerűen használják. Kállai Zoltán például főjavítás nélkül már a kétszáz­hetvenezredik kilométernél tart és el szeretné érni a háromszázezret is. A brigád másik tag­ja, Pecze István, kétszázötvenezer kilométer után ment csak főjavításra. Példájuk: bizo­­nyíték. Egy kiváló művezető A MÁVAUT Szabolcs utcai telepén dolgo­zik 1947 óta Kalmár Imre, az alvázüzem mű­vezetője. A kongresszusi versenyben terven felül negyven csuklós buszt készítettek. — Képzelje csak — újságolja — a kong­resszusi műszakban készült kocsikon alig akadt kifogás. Remélem, a meo ezután is „munka nélkül marad”. A csuklós buszokért én vagyok a felelős. Debrecenben, Székesfe­hérváron, Szegeden, Zalaegerszegen és Eger­ben már a mi, kongresszusi versenyben szü­letett csuklós buszaink közlekednek. Ebben az üzemben eddig csak főjavítást végeztek, most az Ikarustól külön alvázakat rendeltek és főjavítás helyett csuklósítják a buszokat. Ahol kilenc napig „ingyen99 közlekedtek A budapesti GAFU nyerte el a vezérigaz­gatóság kongresszusi zászlaját és a pártkong­resszusnak külön táviratban jelentették, hogy a versenyidőszak alatt nyolcvannégyezer-hét­­száz liter gázolajat takarítottak meg, így ki­lenc napig ezzel az üzemanyaggal, tehát lé­nyegében ingyen közlekedtek. Deutsch Jenő és szocialista brigádja a „nehéz fiúk”. Tátra vontatójukkal és traillerjeikkel húsztól száz tonnás súlyú gépeket, markolókat, földgyalu­kat és berendezéseket szállítanak. — Tizennyolcan vagyunk, olyan tagokkal — mondja — mint például Eger Károly, aki háromszáznyolcvanöt liter és Czetényi László, aki háromszázharminc liter üzemanyagot ta­karított meg, a legtöbbet a GAFU-nál. A szo­kásos esztétikai szemlén viszont Trekovanyec János és kocsija kapta a legjobbnak járó ju­talmat. Szóval törődünk mi a gépeinkkel. Bár öregek már ezek a traillerek. Húszévesek. Aztán kiderül, hogy Deutsch Jenő a februá­ri nagy árvíz idején Gyulavárinál néhány tár­sával a vízbe is utána ment és kimentett egy ilyen leszólt traillert a rajta levő exkavátor­ral együtt. A tavalyi gumigyári tűznél ő és brigádja segítették csörlőkkel lebontani a fa­lakat, s ugyancsak ő volt az, aki az olaszor­szági Velencébe szállította a magyar alumi­nium hajót. Ezért a munkáért az olasz hajó­zási vállalattól is kitüntetést kapott. Nős, két gyereke van. Fia autószerelőipari tanuló és az apa abban reménykedik, hogy hozzá hasonlóan szereti majd a szakmát. Jelenleg Bicskén laknak — albérletben. Kapalyay Imre BALESETMENTES, BÉKÉS, BOLDOG A 13. sz. AKÖV két különjáratú autóbuszon — kongresszusi felajánlásban — büfét nyi­tott és újságot árusít Szabó Imre — 3. sz. AKÖV Kéri Dániel felvétele мшжмтштшштшжж mm AZ IGAZSÁG íróhoz JÖN Tóth Kálmán kalauzt a 13. sz. AKÖV-nél kinevezték személyforgalmi szolgálattevőnek, majd nemsokára visszahelyezték kalauznak, fizetéscsökkentéssel. Néhány hibából ugyanis a vállalat azt a következtetést vonta le, hogy Tóth Kálmán alkalmatlan új beosztásában. A türelmetlen határozatot a munkaügyi döntőbizottság hatályon kívül helyezte. Kérdésünk: jól érzi-e magát, erősödik-e szó­­személye iránt a bizalom? Kosztik Istvánt, a 3. sz. AKÖV ózdi üzem­egységének gépkocsivezetőjét — mert váltó­társával perlekedett — más járatra helyezték, tartalékba. Azóta a váltótárs az egri AKÖV- höz került, mire Kosztik István visszahelye­zését kérte. A vezetőség szerint, bár a civódás két ember között támadt, mégis az egész borsodnádasdi telephely munkaszellemének ártott. A mun­kásközösség meg azt mondta, várjon még egy ideig, s ha mostani beosztásában nem éri szó, később visszavárják. Kovács József a 19. sz. AKÖV gépkocsi­­vezetője vezetés közben szeszesitalt fogyasz­tott. Bár ,— szerencsére — anyagi kárt nem okozott, az esetből bírósági ügy lett. Jogosít­ványát egy évre bevonták, kéthavi szabadság­­vesztésre ítélték, a vállalat elbocsátotta. Kovács József hiába kérte vállalatát, hogy al­kalmazzák bármilyen munkakörben arra az egy évre, amelynek letelte után ismét volán mögé ülhet — nem kellett. Kovács József fellebbezett és a vállalati egyeztető bizottság, a rideg bánásmóddal szemben neki adott igazat: kötelezte a vál­lalatot a munkaviszonyra és az elmaradt mun­kabér megtérítésére. Szeretnénk tudni Kovács Józsefről: hogy van? Milyen a sora?

Next