Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1968, Partea 1 (Anul 4, nr. 85-174)

1968-09-16 / nr. 123

1160 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA I, Nr. 123 HOTĂRÎRI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI HOTǍRIRE , pentru aprobarea Regulamentului privind regimul vamal aplicabil misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, membrilor acestora, precum și altor persoane cu misiuni oficiale, care vin sau sunt In trecere prin Republica Socialistă România Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România hotărăște Art. 1. — Se aprobă Regulamentul privind regimul vamal aplicabil misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, membrilor acestora, precum și altor persoane cu misiuni oficiale, care vin sau sunt în trecere prin Republica Socialistă România. Art. 2. — Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 779/1951 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul vamal aplicabil reprezentanțelor diplomatice și consulare, membrilor acestora, precum și altor persoane străine, care vin în misiuni oficiale sau sunt în trecere prin Republica Socialistă România, se abrogă. p. Președintele Consiliului de Miniștri, ILIE VERDEȚ București, 11 septembrie 1968. Nr. 1944. REGULAMENT privind regimul vamal aplicabil misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, membrilor acestora, precum și altor persoane cu misiuni oficiale, care vin sau sunt în trecere prin Republica Socialistă România CAPITOLUL I Controlul vamal Art. 1. — Sunt scutite de control vamal, atît la intrarea cit și la ieșirea din Republica Socialistă România .’ a) bunurile destinate folosinței personale a agenților diplomatici și membrilor lor de familie care fac parte din aceeași gospodărie, precum și efectele lor de instalare pe care aceștia le aduc cu ei sau le scot, personal, din țară ; b) bunurile destinate folosinței oficiale a misiunilor diplomatice, însoțite de un agent diplomatic; c) bunurile pe care le aduc cu ele persoanele străine, posesoare de pașapoarte diplomatice — inclusiv membrii de familie cu care călătoresc — care vin cu misiuni oficiale, ca turiști, în vizită sau sînt în trecere prin Republica Socialistă România. Art.2. — Sînt de asemenea scutite de control vamal, atît la intrarea cît și la ieșirea din Republica Socialistă România, bunurile neînsoțite, destinate folosinței oficiale a misiunilor diplomatice, cît și bunurile destinate folosinței personale a agenților diplomatici, inclusiv efectele lor de instalare. Art. 3. — Bunurile destinate folosinței personale și efectele de instalare, care aparțin personalului tehnicoadministrativ și de serviciu al misiunilor diplomatice, precum și persoanelor aflate în serviciul membrilor misiunii, sunt supuse controlului vamal, în afară de cazul în care organele competente române aprobă scutirea de control vamal pentru aceste bunuri și efecte. Art. 4. — Bunurile și efectele de instalare, scutite de control vamal conform articolelor 1—3, pot fi totuși supuse controlului vamal, în cazuri excepționale, pe baza unei dispoziții speciale a Ministerului Comerțului Exterior, dacă vor exista prezumții că printre acestea se găsesc : a) bunuri sau efecte interzise la import sau la export, potrivit dispozițiilor legale ; b) bunuri sau efecte supuse carantinei, potrivit dispozițiilor legale; în asemenea cazuri, controlul vamal se va face în: prezența persoanei căreia îi aparțin bunurile sau a unui reprezentant al acesteia. Art. 5. — Bunurile aduse de persoanele prevăzute în prezentul capitol sau care sunt destinate acestora și care, potrivit dispozițiilor legale, sunt prohibite la export, vor fi declarate la punctele vamale de frontieră, la intrarea lor în țară sau în momentul ridicării lor din vamă, pentru a putea fi autorizată reexportarea lor. Declarația va fi întocmită în două exemplare, dintre care unul va rămîne asupra titularului, iar al doilea exemplar va fi trimis de vama respectivă Ministerului Afacerilor Externe. 2