Buletinul Oficial, 1970, Partea 1 (Anul 6, nr. 1-159)

1970-05-23 / nr. 52

400 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 52 HOTĂRÎRI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI hotărice privind aprobarea Statutului Academiei de Științe Agricole și Silvice, precum și unele măsuri pentru îmbunătățirea organizării unităților de cercetare științifică ale Ministerului Agriculturii și Silviculturii Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România hotărăște : Art. 1. — Se aprobă alăturatul Statut al Academiei de Științe Agricole și Silvice. Art. 2. — Unitățile de cercetare științifică, unitățile mixte de cercetare și producție și unitățile mixte de cercetare și proiectare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 se reprofilează sau se reorganizează în felul, cu obiectul, cu sediul și cu denumirile acolo arătate. Art. 3. — Institutele și unitățile de cercetare științifică subordonate Academiei de Științe Agricole și Silvice sunt cele prevăzute în anexa nr. 3. în cursul anului 1970 Ministerul Agriculturii și Silviculturii, împreună cu Academia de Științe Agricole și Silvice, va prezenta Consiliului de Miniștri propuneri de îmbunătățire a rețelei stațiunilor experimentale, în special pentru cercetările ce privesc creșterea animalelor și legumicultura. Art. 4. — Structura internă maximală a unităților de cercetare științifică, a unităților mixte de cercetare și producție și a unităților mixte de cercetare și proiectare ale Academiei de Științe Agricole și Silvice și ale Ministerului Agriculturii și Silviculturii este aceea prevăzută în anexa nr. 4 *). Art. 5. — Structura personalului din unitățile de cercetare științifică, din unitățile mixte de cercetare și producție și din unitățile de cercetare și proiectare este aceea prevăzută în anexa nr. 5 *). Art. 6. — Normele privind activitatea de administrație și de deservire în cadrul unităților de cercetare științifică și unităților mixte de cercetare și proiectare sunt prevăzute în anexa nr. 6 *). Art. 7. — Dimensionarea compartimentelor din activitatea de proiectare din unitățile mixte de cercetare și proiectare se face în conformitate cu criteriile stabilite prin normele legale pentru activitatea de proiectare. Art. 8. — Compartimentele din cadrul Institutului de biologie „Traian Săvulescu“ din subordinea Ministerului invățămîntului, prevăzute în anexa nr. 7, trec la unitățile de cercetare ale Ministerului Agriculturii și Silviculturii, prevăzute în această anexă, cu întreg patrimoniul și indicatorii de plan aferenți. Determinarea bunurilor, a indicatorilor și sarcinilor de plan pe anul 1970, aferente unităților prevăzute în anexa nr. 7, se face pe bază de protocol încheiat între Ministerul Agriculturii și Silviculturii și Ministerul Invățămîntului. Art. 9 — Consiliile științifice ale institutelor de cercetare și ale institutelor mixte de cercetare și proiectare, precum și organele de conducere colectivă ale unităților în subordinea cărora funcționează unități de cercetare științifică sau unități mixte de cercetare și proiectare, vor putea modifica structura organizatorică internă și numărul personalului unităților, cu respectarea proporțiilor între numărul de compartimente și intre categoriile de personal, corespunzător anexelor nr. 4 *; și 5 *) la prezenta hotărîre și actelor normative in vigoare Aceste modificări se vor face numai în cazuri bine justificate, în funcție de volumul sarcinilor de plan și în limita planului de muncă și salarii aprobat de organul ierarhic superior Art. 10. — Institutele și stațiunile centrale de cercetări își desfășoară activitatea pe principiul gestiunii economice proprii, iar stațiunile experimentale pe principiul gestiunii economice interne, pe ansamblul activității lor de cercetare și de producere a semințelor, materialului săditor și animalelor de reproducție și a altor produse prevăzute în planurile anuale și de perspectivă. Stațiunile experimentale pot încheia contracte de cercetare și economice pe baza împuternicirii date de conducătorul unității. Activitatea de producere a semințelor, materialului săditor, animalelor de reproducție și a altor produse se organizează conform reglementărilor stabilite pentru întreprinderile agricole de stat. Institutele și stațiunile centrale de cercetări, precum și stațiunile experimentale, vor ține o evidență distinctă a programelor de cercetare, a cheltuielilor și veniturilor obținute din aceste activități, precum și a realizării planului de producere a semințelor, materialului săditor, animalelor de reproducție și a celorlalte produse din planurile lor. Art. 11. — Personalul care lucrează în activitatea de cercetare științifică se salarizează și premiază potrivit reglementărilor ce se aplică în unitățile de cercetare. Personalul care lucrează în activitatea de producere a semințelor, materialului săditor, animalelor de reproducție și altor produse se salarizează și premiază potrivit reglementărilor stabilite pentru întreprinderile agricole de stat. Personalul din institutele mixte de cercetare și proiectare, care lucrează în proiectare, se salarizează și premiază potrivit reglementărilor stabilite pentru institutele de proiectări. Art. 12. — Activitatea economică financiară, inclusiv relațiile cu bugetul de stat, a institutelor și stațiunilor centrale de cercetări se desfășoară potrivit reglementărilor în vigoare stabilite pentru întreprinderile agricole de stat. Art. 13. — Beneficiile se stabilesc pentru întreaga activitate de cercetare și producție a institutelor și stațiunilor centrale de cercetări. Din beneficiul astfel stabilit, se deduc fondul constituit pentru acordarea de gratificații și premii personalului din cercetare pentru activitatea desfășurată și rezultatele obținute de către acesta în cercetarea științifică, conform Hotărîrii Consiliului de Miniștri nr. 77/1970, precum și creditele scadente pentru mica mecanizare. Beneficiul rămas se repartizează potrivit reglementărilor în vigoare stabilite pentru întreprinderile agricole de stat. *> Anexa se comunica prin grija Secretariatului General al Consiliului de Miniștri. 2