Clopotul, ianuarie-martie 1969 (Anul 25, nr. 2401-2475)

1969-01-14 / nr. 2410

A * > A A x Anul XXV nr. 2410 marți 14 ianuarie 1969 4 pagini 30 bani ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN PROVIZORIU Pe tot cuprinsul țârii entuziaste întruniri pentru propunerea de candidați ai Frontului Unității Socialiste în alegerile de la 2 martie Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm, au început în întreaga țară propunerile de candidați ai Frontului Unității Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Națională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaților în forul suprem al țării, precum și în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor față de conducătorul său încercat în opera de construcție socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidați ai Frontului Unității Socialiste, propuși în însuflețitele adunări ale oamenilor muncii din diferite circumscripții electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. și alți conducători ai partidului și statului nostru. Totodată, participanții la adunări au propus drept candidați numeroși muncitori, țărani, intelectuali, oameni ai muncii din rîndurile naționalităților conlocuitoare, bucurîndu-se de binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcția socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid, în cadrul adunărilor de propunere a candidaților în diferite circumscripții electorale, adunări care s-au ținut în mari întreprinderi industriale, în unități socialiste din agricultură, în instituții, numeroși participanți au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcției socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca România să ofere imaginea unei țări în plin proces de dezvoltare materială și spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcției socialiste, al unității moral-politice a poporului în jurul Partidului Comunist Român. Zecile de mii de participanți la aceste adunări au dat glas voinței ferme a întregului popor de a-și consacra capacitatea de muncă și creație realizării mărețelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a P.C.R., de a sprijini cu toate forțele înfăptuirea politicii interne și externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului și păcii în lume. Tovarășul Nicolae Ceaușescu propus candidat în circumscripția electorală nr. 1 din Capitală Adunarea de la uzinele „23 August“ Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei românești, uzinele „23 August“ din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă și multilaterală dezvoltare, a cunoscut ieri după-amiază însuflețirea proprie marilor întruniri populare. Aproximativ 5.000 de cetățeni din circumscripția electorală nr. 1 „23 August“ s-au întrunit aici pentru a propune candidatul Frontului Unității Socialiste în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională, în noua și imensa hală de prelucrări mecanice, animată de o atmosferă de puternic entuziasm, erau prezenți metalurgiști de la uzinele „23 August“, „Republica“, Fabrica de mașini - unelte și agregate, muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderi chimice, electrotehnice și de industrie ușoară, săteni din comunele Pantelimon și Dobroiești, cercetători științifici, medici și profesori, pensionari, gospodine. In cadrul adunării a luat cuvîntul tovarășul Dumitru Popa, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim - secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., membru al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Subliniind că alegerile constituie un prilej de adîncă reflecție asupra realizărilor obținute pînă acum în făurirea noii orînduiri, asupra sarcinilor care stau în fața poporului nostru pentru înfăptuirea în continuare a programului înfloririi României socialiste, vorbitorul a spus printre altele : Sintem mîndri de succesele pe care le-am obținut sub conducerea partidului comunist, de faptul că am reușit, cu brațele și mintea noastră, să punem temelii solide progresului multilateral al țării, să sporim avuția poporului, să asigurăm creșterea permanentă a bunăstării celor ce muncesc, să întărim independența și suveranitatea patriei noastre. După ce s-a referit la realizările dobîndite în agricultură, la grija permanentă pe care partidul o poartă ridicării bunăstării poporului, la prestigiul crescînd de care România se bucură peste hotare, ca factor activ în lupta pentru progresul și pacea umanității, vorbitorul a spus " Apropiatele alegeri pentru Marea Adunare Națională și consiliile populare sînt întîmpinate cu entuziasm de întregul nostru popor. îmi revine cinstea deosebită ca, în numele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, să propun drept candidat în circumscripția dv. pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională pe tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Propunerea a fost primită de cei prezenți cu deosebită bucurie. Minute în șir, în uriașa hală au răsunat puternice aplauze și ovații pentru conducătorul încercat al poporului — Partidul Comunist Român, pentru tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cu emoție, cu bucurie și mîndrie, au susținut numeroși vorbitori călduros candidatura tovarășului Nicolae Ceaușescu. Ei au arătat că entuziasmul sub semnul căruia este întîmpinat evenimentul de la 2 martie de oamenii muncii de la orașe și sate își află rădăcina în faptul că întregul popor, strîns unit în jurul partidului, este angajat cu toate forțele la realizarea amplului program de dezvoltare a economiei naționale, de perfecționare a relațiilor socialiste, de transpunere în fapt a hotărîrilor luate de Congresul al IX-lea și de Conferința Națională a Partidului Comunist Român. Cicerone Gorunescu, directorul general al uzinelor „23 August“, Ion Badea, laminorist la uzinele „Republica“, Ion Dragu, secretarul Comitetului U.T.C. de la F.M.U.A.B., Dumitru Săvulescu, maistru la Fabrica de încălțăminte „Progresul", Marius Stoicovici, strungar la F.M.U.A.B., Moise Tudor, turnător la uzișinele „23 August“, au relevat importantele succese obținute în ultimii ani în întreprinderile lor, însuflețirea cu care colectivele de muncitori, tehnicieni și ingineri au răspuns chemării organizației de partid a municipiului București pentru realizarea și depășirea planului de dezvoltare a economiei naționale pe 1969, an hotăritor al cincinalului. Profesoara Aurelia Sasu de la Liceul nr. 29, pensionarul Gheorghe Georgescu, Ion Roman, directorul Institutului de cercetări tehnologice pentru construcții de mașini, și Tiberiu Cioroianu, medic primar la spitalul T.B.C. Pantelimon, au subliniat că, dezvoltînd necontenit economia, sporind acumulările socialiste, politica partidului urmărește crearea condițiilor materiale tot mai bune pentru creșterea nivelului de trai al poporului, pentru dezvoltarea științei și culturii, pentru afirmarea deplină a personalității omului epocii socialiste. Toți vorbitorii au relevat, în cuvinte calde, personalitatea tovarășului Nicolae Ceaușescu, viața și munca sa, închinate, fără precupețire, prosperității patriei și poporului, înalta sa pildă de abnegație și devotament pentru cauza socialismului și comunismului, pentru cauza păcii și prieteniei între popoarele lumii. Pentru prezentul fericit, pentru viitorul luminos, vorbitorii și-au exprimat hotărîrea de a susține din toată inima candidatura tovarășului Nicolae Ceaușescu în alegerile pentru Marea Adunare Națională. La încheierea adunării, miile de participanți au adoptat o scrisoare prin care tovarășul Nicolae Ceaușescu este rugat să accepte propunerea de a fi candidat al Frontului Unității Socialiste în circumscripția electorală nr. 1 „23 August“. In scrisoare se exprimă încrederea deplină în politica partidului, care corespunde întrutotul intereselor națiunii noastre socialiste, hotărîrea de a munci cu și mai mult elan și abnegație pentru realizarea și depășirea planului de stat pe anul 1969, a angajamentelor asumate în cinstea celei de-a 25-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist și în întîmpinarea Congresului al IX-lea al partidului, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin în opera de edificare a României socialiste. Adunarea a luat sfîrșit intr-o atmosferă de entuziasm general. Asistența a ovaționat îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru patria noastră socialistă. I TOVARĂȘI DIN CONDUCEREA DE PARTID $1 DE STAT, PROPUȘI CANDIDAȚI PENTRU MAREA ADUNARE NAȚIONALĂ în aceeași zi, au avut loc însuflețite adunări ale oamenilor muncii în cadrul cărora au fost propuși drept candidați ai Frontului Unității Socialiste pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională alți conducători de partid și de stat Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, a fost desemnat candidat în circumscripția electorală nr. 1 „Universității“ din Cluj . Gheorghe Apostol, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripția electorală nr. 1 Galați-Est; Emil Bodnaraș, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, în circumscripția electorală nr. 1 Iași Nord-Vest; Chivu Stoica, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al CC al P.C R , în circumscripția electorală nr. 1 Ploiești-Sud ; Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 1 Timișoara-Nord ; Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Pitești - Nord ; Ilie Verdeț, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, în circumscripția electorală nr. 2 Hunedoara - Nord ; Maxim Berghianu, membru al Comitetului Executiv al P. C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării, în circumscripția electorală nr. 3 Tractorul Brașov , Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Uniunii Generale a Sindicatelor, în circumscripția electorală nr. 1 Tg. Jiu , Petre Lupu membru al Comitetului Executiv al C C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat pentru problemele de organizare și salarizare, în circumscripția electorală nr. 1 Suceava ; Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv secretar al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Economic, în circumscripția electorală nr 1 Tîrgoviște; Vasile Vîlcu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție, în circumscripția electorală nr. 6 Murfatlar j Ștefan Voitec, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Marii Adunări Naționale, în circumscripția electorală nr. 1 „Electroputere“ — Craiova ț Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al P.C. al PCR, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, în circumscripția electorală nr. 1 Tg. Mureș - Est; Petre Blajovici, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul muncii, în circumscripția electorală nr. 1 Oradea - Nord ; Dumitru Popescu, membru supleant al Comitetului Executiv,secretar al C.C. al P.C.R., în circumscripția electorală nr. 2 Arad - Sud, și Mihai Dalea, secretar al C.C. al P.G.R., în circumscripția electorală nr. 1 Reșița - Est, în încheierea adunărilor au dat cuvîntul candidații, care, după ce au mulțumit pentru încrederea acordată, au făcut ample expuneri privind mărețele realizări obținute de oamenii muncii în toate domeniile de activitate, precum și sarcinile importante ce stau în fața întregului nostru popor in actuala etapă de desăvîrșire a construcției socialiste. (Agerpres) a > PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VA1 Redacția ți administrația : Botoșani Calea Națională nr. 261 Telefoane . Redactor șef — 1228 Redactor șef adjunct — 1725 Secretariatul de redacție — 1075 Secțiile economică și culturală — 1487 Secțiile viața de partid și construcții de stat — 1106 Secțiile informații și scrisori — 1217 Administrația *272 Comisia electorală județeană In baza prevederilor din Constituția Republicii Socialiste România și ale Legii nr. 28/1966 cu privire la alegerea deputaților în Marea Adunare Națională și în Consiliile populare. Consiliul județean al Frontului Unității Socialiste a desemnat comisia electorală județeană, compusă din 13 membri — activiști de partid și de stat, oameni ai muncii de diferite profesii. Președinte al comisiei electorale județene a fost numit tovarășul Victor Pată, jurist, președintele Tribunalului Circumscripția 1. Municipiul Botoșani și comuna suburbană Răchiți; 2. Orașul Darabani și comunele : Broscăuți, Dersca, Mihăileni, Șendriceni; 3. Orașul Darabani și comunele : Concești, Hudești, Mileanca, Păltiniș și Suharău ; 4. Orașul Săveni și comunele Dîngeni, Drăgușeni, Hănești, Mihălășeni, Știubieni, Ungureni și Vlăsinești; 5 — Avrămeni, Coțușca, Manoleasa, Mitoc, Rădăuți , Prut, Ripiceni, Viișoara; 6 — Trușești, Dobîrceni, Durnești, Gorbănești, Sulița, Ștefăjudețean Botoșani, iar ca secretar tovarășul Victor Gasner, jurist, directorul Direcției administrației de stat de pe lângă Consiliul popular județean. ★ Pe județ au fost delimitate 11 circumscripții electorale pentru alegerea de deputați în Marea Adunare Națională, 205 circumscripții pentru alegerea de deputați în Consiliul popular județean și 3829 circumscripții pentru alegerea de deputați in consiliile populare comunale: nești, Unțeni ; 7 — Albești, Călărași, Hlipiceni, Lunca, Răuseni, Românești, Santa Mare, Todireni ; 8 — Nicolae Bălcescu, Stăuceni, Bălușeni, Copălău, Flămînzi, Frumușica, Prăjeni; 9 — Vorona, Corni, Cristești, Vlădeni, Tudora ; 10. — Mihai Eminescu, Brăiești, Bucecea, Corlăteni, Leorda, Nicșeni, Roma, Văculești, Vîrfu Cîmpului; 11 — George Enescu, Cordăreni, Cristinești, Havirna, Hilișeu-Horea, Ibănești, Pomîrla, Vorniceni. DELIMITAREA CIRCUMSCRIPȚIILOR PENTRU ALEGEREA DEPUTAȚILOR IN MAREA ADUNARE NATIONALA LA 2 MARTIE 1969 - ALEGERILE DE DEPUTAȚI ÍN min ADUNARE NAȚIONALA ȘI ÎN CONSILIILE POPULARE Candidații Frontului Unității Socialiste - exponenți ai intereselor poporului Ca și în întreaga țară, în municipiul Botoșani, în orașele și comunele județului nostru, în aceste zile au loc adunări cetățenești în cadrul cărora, oamenii muncii din întreprinderi, instituții și sate, propun candidații Frontului Unității Socialiste pentru a fi aleși deputați în forul suprem al puterii de stat — Marea Adunare Națională —și în consiliile populare. Ei propun drept candidați pe acei muncitori, țărani, intelectuali, care, prin activitatea lor profesională, politică și social-culturală ce o desfășoară, cât și prin comportarea lor morală, au dovedit că sunt buni gospodari, capabili să conducă destinele județului, ale orașului sau ale comunei, să călăuzească cu pricepere masele în acțiunile de valorificare complexă și superioară a rezervelor locale și a forței de muncă pentru înflorirea economică și culturală a județului și a patriei noastre. Exprimînd profundul lor atașament față de partid și înțeleaptă sa politică, oamenii muncii au propus cu entuziasm să fie aleși ca reprezentanți ai lor în organele reprezentative ale puterii de stat, în primul rînd, cei mai destoinici comuniști, în frunte cu membrii comitetului județean de partid, ai comitetelor de partid municipal, orășenești și comunale. De asemenea, sînt propuși muncitori fruntași, țărani cooperatori, ingineri, profesori, medici, femei, tineri, reprezentanți ai naționalităților conlocuitoare — oameni ieșiți din rîndurile poporului, devotați trup și suflet partidului, cauzei socialismului, bunăstării tuturor fericirii și celor ce muncesc din orașe și sate. Programul cu care se prezintă în alegeri candidații Frontului Unității Socialiste este izvorît din obiectivele Congresului al IX-lea și ale Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român privind dezvoltarea continuă industriei socialiste, dezvoltaarea intensivă și multilaterală a agriculturii, înflorirea științei și tehnicii, a învățămîntului și culturii, ridicarea nivelului de trai al poporului, perfecționarea continuă a vieții economice și sociale, în lumina acestor obiective, în concordanță cu necesitățile obiective ale județului Botoșani, conferința județeană de partid, care s-a ținut la sfîrșitul lunii trecute, a prevăzut în hotărîrea adoptată un ansamblu de măsuri politice și organizatorice menite să ducă la intensificarea dezvoltării economice și sociale a orașelor și comunelor din județ, în 1969, de exemplu, producția globală industrială va fi de 1,536 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 8,6 la sută față de 1968, iar producția globală a agriculturii se va ridica la 2,4 miliarde lei. Sarcini importante s-au stabilit în direcția combaterii eroziunii solului, extinderii irigațiilor, redării de noi suprafețe în circuitul agricol, creșterii sectorului zootehnic și a producției animaliere etc. Sunt semnificative de asemenea, prevederile /Continuare ín pas a IlI-a) * A Din țara • IN NOUA ARIPA a Palatului Telefoanelor din București a fost pusă în funcțiune centrala telefonică, semiautomată internațională. Această centrală va reduce considerabil durata de obținere a unei convorbiri, asigurînd o audiție îmbunătățită și o mai judicioasă exploatare a instalațiilor. In prima etapă, prin intermediul acestei centrale se pot facilita convorbiri directe cu Moscova, Varșovia, Berlin, Budapesta, Belgrad, Paris, Zürich, Amsterdam și Bruxelles. Potrivit unor prevederi, în următorii ani se vor înființa circuite directe și spre marile orașe din Asia, Africa și America. UN EMULGATOR — o substanță specială folosită la prepararea margarinei — a fost realizat după un procedeu nou de către un colectiv de specialiști condus de ing. Petru Mihai, de la Fabrica de ulei „Unirea“ din Iași. Pentru producerea acestei substanțe, care s-a dovedit a fi superioară celor similare străine, se folosesc o serie de utilaje existente treprindere, cărora li s-au în înfăcut modificări și adaptări. La obținerea substanței, care contribuie atât la îmbunătățirea margarinei, cit și la obținerea unor importante economii rezultate din renunțarea importării emulgătorului, au contribuit și specialiști ai Institutului Politehnic din Iași. LA UZINELE de automobile din Brașov a intrat în funcțiune o nouă stație de televiziune industrială. Prin intermediul celor 12 camere de luat vederi poate fi urmărit procesul de fabricație a autocamioanelor în secțiile montaj general, motor, șasiu, prese, capotaj și normalizate. Stația este dotată și cu un sistem informațional de înregistrare a timpului de întrerupere a tuturor conveierelor și a lanțurilor transportoare. Atît dispecerul de serviciu, cit și ceilalți factori de conducere pot lua imediat măsuri pentru remedierea neajunsurilor. Printr-un sistem interfonic și telefonic se dau indicații pentru Înlăturarea defecțiunilor semnalizate optic și acustic și pentru alimentarea locurilor de muncă. Majoritatea instalațiilor stației de televiziune industrială au fost realizate in cadrul uzinei, după concepția unui colectiv de specialiști condus de inginerul Ghiță Emu. In prezent, se execută lucrări de montare a receptoarelor de televiziune, precum și a unor aparate indicatoare în birourile șefilor de secții. Se studiază obținerea înregistrării pe diagramă a timpilor de stagnare a principalelor conveiere de montaj și a transportoarelor de alimentare intersecții. DIN PARTEA DE NORD a municipiului Pitești își înalță siluetele citeva obiective industriale importante, care vor intra în exploatare in cursul acestui an. Intre acestea se află fabrica de bere, care, începind din primul trimestru, va produce zilnic 22.000 de sticle și peste 2.700 kg. de malț. Capacitatea ei va permite amortizarea cheltuielilor de construcție în numai opt luni de activitate. In ciuda condițiilor atmosferice grele, se lucrează din plin pentru terminarea la timp și a celorlalte mari unități ce vor intra în producție în cursul anului : combinatul de articole tehnice din cauciuc, cu o capacitate anuală de 2.000 de tone, și întreprinderea de țesături din lină, fire artificiale și sintetice. Pentru zilele de 15 și 17 ianuarie a.c., vremea se menține friguroasă cu nopți geroase. Cerul va fi variabil, semnala ninsorile vor slabe. Vîntul va sufla potrivit din sectorul nordic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 18 grade și minus 13 grade, iar cele maxime între minus 8 și minus 4 grade. Astăzi soarele a răsărit la ora 7:49 și va apune la 17. BUGETUL JUDEȚULUI—expresie a grijii pentru creșterea nivelului social-cultural „Aproape un sfert din fondurile bugetului de stat se cheltuiesc pentru învățămînt, cultură, artă, știință, ocrotirea sănătății și alte acțiuni sociale. în anul 1960 pentru acțiuni social-culturale cheltuiam 14 miliarde lei, în 1965 am cheltuit 22 miliarde lei, în 1968 — 31 miliarde lei, iar în anul 1969 se prevăd 33 miliarde lei — cu 3,4 miliarde lei mai mult decit se stabilise în cincinal”. (Din cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la plenara C.C. al P.C.R din 16—17 decembrie 1968). Sesiunea Consiliului popular județean provizoriu Botoșani, care a avut loc ieri, a examinat și aprobat bugetul județului pentru anul 1969, în care se oglindesc, în expresie financiară, sarcinile dezvoltării economiei locale și grija permanentă pentru creșterea nivelului de trai al oamenilor muncii. Redactorul nostru Victor Maftei, a solicitat tovarășului Ioan Chiorescu, vicepreședinte al consiliulu popular județean provizorii să informeze pe cititori, cari sunt sursele de formare a principalelor venituri bugetare ale județului nostru și ce destinație au ele. Legea pentru adoptarea bugetului de stat pe anul 1969 a stabilit județului Botoșani o dotație de echilibrare de la bugetul republican in valoare de 174.391.000 lei. Ce semnificație are acest fapt ? Bugetul județului nostru pentru anul 1969 prevede fonduri sporite — atît la partea de venituri cît și la cheltuieli — și este în măsură să finanțeze sarcinile sporite ce ne revin atît în domeniul economic cît și social-cultural. Veniturile bugetare aprobate sînt mai mari decit în anii anteriori (peste 369 de milioane) și în special veniturile proprii (cu 18 la sută față de 1968) ceea ce este o consecință firească a sarcinilor sporite pe care le-au primit unitățile economice (industria locală, gospodăria comunală, unitățile comerciale de stat etc.). Se știe că sursa principală a veniturilor bugetare proprii o constituie tocmai acumulările acestor unități. Ținînd însă seama de faptul că obiectivele economice și social-culturale pe care trebuie să le realizăm în 1969 sunt mai mari decit cele din anul precedent și mai mari decit posibilitățile de acoperire cu venituri proprii, prin legea de aprobare a bugetului (Continuare în pag. a IlI-a) Convorbite cu tov. IOAN CHIORESCU, vicepreședinte al Consiliului popular județean provizoriu Botoșani *