Constructorul, august 1950 (Anul 2, nr. 30-33)

1950-08-07 / nr. 30

VJ IV Spre nouă victorii pentru Plan, pentru Pace! Cu mulțumirea datoriei împlinite, cu mândria dreaptă a succeselor obținute prin muncă dârză și plină de abnegație patriotică, au primit oamenii muncii din țara noastră comunicatul asupra îndeplinirii și depășirii Planului de Stat pe al doilea trimestru al anului acesta. Drapelul Roșu al producției a răsplătit întreprinderile imntașe care au obținut cele mai frumoase resultate în ultimiie șase luni. Comunicatul Ministerului Construcțiilor și al Uniunii Sindicatelor de Constructori a anunțat victoria Fabricii de Ciments Turda, care păstrează mai departe „Drapelul Roșu”, și evidențierea Fabricii de Ciment Comarnic și a Fabricii de Cărămizi din Jimbolia. Aceste succese nu sunt întâmplătoare. Ele sunt rezultatul conducerii permanente a organizațiilor de Partid armonios susținute prin activitatea organizatorică și mobilizatoare a Sindicatelor, prin condițiunile bune create de conducerea administrativă. Fără această bună conducere și organizare a muncii, toate eforturile depuse de muncitori și tehnicieni ar fi fost zadarnice, întreprinderile nu ar fi putut obține succesele repurtate. Fabrica de ciment Turda și-a îndeplinit programul depășind sarcinile de plan cu 12,17 la sută, realizând în acelaș timp o depășire de 10,12 la sută în ce privește prosductivitatea muncii. Aceste depășiri se datoresc, în primul rând, întrecerii socialiste și formelor superioare pe care întrecerea le-a luat. Un rol important l- au avut consfătuirile de producție care au dus la o mai strânsă colaborare între muncitori și tehnicieni. La Fabrica de ciment Turda consfătuirile de producție au fost organizate in primul rând pe grupe la locul de muncă apoi pe secții și pe întreprindere. In felul acesta întrecerea socialistă a cuprins peste 75 la sută din totalul salariaților. Un exemplu prețios ne dă și fabrica fruntașe din Comarnic. Datorită unei invenții care a modificat circulația materiei prime și au eliminat gâtuirile care existau până atunci realizându-se totodată și o economie de 2.227.000 lei. Nu pretutindeni însă conducerile întreprinderilor și organele sindicale au știut să facă față sarcinilor pe care le aveau. Faptul că Planul pe semestrul I nu a fost totuși realizat, mai ales în ce privește cismenitul arată limpede că există încă lipsuri serioase care împiedică buna desfășurare a muncii în întreprinderile noastre. Deși se știa că acest sector este planificat la capacitatea maximă a cuptoarelor și agregatelor, în multe locuri a lipsit cea mai elementară vigilență asupra defecțiunilor tehnice care pun în pericol realizarea întregului plan. Faptul că unele direcțiuni n’au controlat cu destulă perseverență sau pricepere respirația instalațiilor tehnice și calitatea acestor reparații a determinat opriri îndelungate din producție, neindeplinirea sarcinilor de plan pe întreg sectorul cimentului. Lipsuri serioase au avut însă nu numai organele de conducere administrative, dar și organele sindicale în frunte cu Uniunea care și-a îndreptat cu întârziere atenția sa asupra fabricilor rămase în urmă, unde și munca sindicală mergea slab. O greutate care a influențat mult buna desfășurare a muncii a fost și lipsa de mână de lucru calificată, de tehnicieni și ingineri legați de clasa muncitoare și interesele ei Și aici organele sindicale s’au făcut vinovate de subaprecierea învățământului profesional. Și în munca șantierelor s’au ivit lipsuri destul de serioase. întrecerea socialistă nu a fost destul de bine organizată pe multe șantiere, sau urmărirea ei s’a făcut defectuos. A îngreunat mult munca șantierelor lipsa de planuri la timp și modificările prea dese ale proectelor. Deasemeni s’a dat mai puțină importanță ca în trecut popularizării metodelor fruntașe deși se cunoaște importanța extinderii lor și cu toate că în acest semestru s’au ivit foarte multe invenții, inovații și raționalizări, isvorîte din patriotismul oamenilor muncii, din dorința lor dârză de a lupta pentru bunăstarea și pacea poporului nostru. Astfel este suficient să amintim de aparatul de tencuit cu care s’a reușit să se execute în 8 ore 350 m. p. tencuială în loc de 60 cât se realizau inainte de dispozitivul aplicat la o mașină stanță de tovarășul Nistor Constantin, prin care productivitatea muncii s’a mărit de 5 ori, sau de noul sistem de cofraj de placă demontabil aplicat de dulgherul Molnar Alexandru. In cursul primului semestru s’a verificat marea importanță a introducerii metodelor sovietice, a micii mecanizări, a întrebuințării conteinerelor care ușurează transportul materialelor, mulțumită cărora patru muncitori pot aduce tot atâtea cărămizi ca altă dată 15 muncitori. Trebue ca aceste metode de muncă sa fie larg popularizate și extinse, ele ușurând efortul fizic al muncitorilor și asigurând totodată o înaltă productivitate a muncii. In cursul acestui semestru a crescut pretutindeni în ramura noastră numărul muncitorilor angrenați în întrecere socialistă. Mișcarea brigăzilor de economii și a celor de calitate a prins rădăcini puternice dând rezultate din cele mai bune. Numai la șantierul 12.001 din Hunedoara unde brigada de dulgheri a întrebuințat de două și de trei ori materialul lemnos s-au realizat astfel economii de peste 800.000 lei. Tot la Hunedoara s’a aplicat cu succes metoda sovietică a stahanovistei Corabelnicova, lucrându-se odată la fiecare 24 de zile din materialele economisite. Din păcate nu peste tot s’a ținut în bune condițiuni evidența economiilor realizate ceea ce stânjenește desvoltarea acestei mișcări. In unele locuri activitatea lor nu a fost nici măcar urmărită, demobilizând avântul brigăzilor. Un rol important l-au avut brigăzile de calitate. In acest semestru au funcționat cu bune rezultate 27 astfel de brigăzi în sectorul fabricilor de ciment și 31 în fabricile de cărămizi. Dar pentru a stimula buna lor funcționare trebue extins cât mai mult sistemul sovietic după care o echipă predă lucrarea celeilalte echipe care o urmează în procesul de producție cu proces verbal. Lupta pentru o calitate superioară trebue să fie și de acum înainte unul din obiectivele principale ale întrecerii socialiste în ramura noastră. Cu toate lipsurile conducerii unora din întreprinderi, cu toate greutățile cauzate pe alocuri de slăbiciunile organelor sindicale, semestrul întâi al acestui an a dovedit pe deplin entuziasmul creator al muncitorilor constructori din țara noastră în lupta pentru socialism, pentru pace. Avântul pe care La stârnit Congresului Comitetelor de luptă pregătirea pentru pace în întreaga țară a însuflețit și pe muncitorii constructori hotărîți să lichideze neîntârziat rămânerea în urmă față de plan. In întâmpinarea acestui important eveniment, in cinstea zilei de 23 August, ziua eliberării noastre naționale, muncitorii constructori și-au luat numeroase angajamente în muncă. Câștigătorii Drapelului Roșu de la Turda s’au angajat să îndeplinească sarcinile ce le revin până la 23 August cu zile înainte, să reducă consumul de combustibil cu 5 la sută și de energie electrică cu 2,2 la sută și să mărească productivitatea muncii cu 1,3 la sută peste cea planificată. Constructorii de pe șantierul „Casa Scânteii" s’au angajat să îndeplinească planul pe luna August până în ziua de 23, să mărească productivitatea cu 25 la sută, să economisească 3000 kgr. de Her și două vagoane de ciment. Dar însuflețirea maselor muncitorești angrenate In întrecerea socialistă pentru isbânda socialismului și păcii trebue să găsească un sprijin larg atât din partea conducerii întreprinderilor, cât și din partea organelor sindicale. Lichidând cât mai repede lipsurile ce mai dăinue încă, asigurăm cele mai bune condițiuni de muncă și de viață celor care prin munca lor avântată dezășuiesc libertatea Patriei noastre, pacea și bunăstarea poporului muncitor. Cinstind marea zi când glorioasa Armată Sovietică ne-a eliberat din ghiarele imperialismului fascist german, întâmpinând cu nouă victorii în muncă Congresul Comitetelor de luptă pentru pace, muncitorii și tehnicienii din sectorul construcțiilor vor dovedi dragostea lor de Patrie, atașamentul lor față de măreața cauză a păcii mondiale. Pornind in cel de al doilea semestru al acestui an, pregătindu-ne să trecem la primul nostru plan cincinal, să luptăm cu însuflețire pentru realizarea sarcinilor trasate de Partid, pentru o viață liberă, pașnică și fericită a poporului nostru muncitor. nwiiiai HBii iiiiimii iiimiinniii IWii Anul II — No. 304 PAGINI 4 LEI Luni 7 August 1950 Decernarea DRAPELULUI ROȘU întreprinderilor fruntașe în întrecerea socialistă în industria construcțiilor Ministerul Construcțiilor împreună cu Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, analizând felul cum s’a desfășurat întrecerea socialistă în cadrul întreprinderilor de construcții, în perioada semestrului I al acestui an, a constatat că întrecerea socialistă a fost organizată și adâncită mai bine față de trecut și că ea a fost organizată în bună parte, de jos în sus, începând cu locul de muncă, bazată pe angajamente concrete, legată de sarcinile de plan și adaptată specificului șantierului. Sub conducerea și îndrumarea permanentă a Partidului, mobilizați de Sindicate, prin condițiile optime create de conducerile administrative ale întreprinderilor, au fost antrenați în întrecere peste 48 la sută din numărul total al salariaților. Ministerul Construcțiilor și Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, a hotărît, în urma realizărilor obținute, să declare ca întreprindere fruntașă în sectorul construcțiilor, întreprinderea Nr. 1 Sovromconstrucție București, acordându-i-se DRAPELUL ROȘU de producție. Totodată se evidențiază întreprinderea de construcții Nr. 12 Hunedoara. In cadrul întreprinderii Nr. 1 Sovromconstrucție, muncitorii și tehnicienii, antrenați în întrecere socialistă, au îndeplinit și depășit planul de producție. Folosirea pe scară largă a metodelor de lucru sovietice, precum și inovațiile ce au fost aplicate pe majoritatea șantierelor, au fost un factor de bază în îndeplinirea Planului. întreprinderea Nr. 12 Hunedoara și-a îndeplinit și depășit planul de producție, realizând totodată economii importante în urma unei bune organizări a brigăzilor de economii. Realizările obținute de aceste întreprinderi se datoresc, în mare măsură, strânsei colaborări ce există între organele sindicale și cele administrative. Ministerul Construcțiilor și Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, cheiamă pe toți muncitorii, tehnicienii inginerii și funcționarii din întreprinderea Nr. 1 Sovromconstrucție București și întreprinderea Nr. 12 Hunedoara, care prin munca lor au contribuit la realizarea și depășirea sarcinilor ce le reveneau. Ministerul Construcțiilor și Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, chiamă pe toți muncitorii, tehnicienii, și funcționarii din întreprinderile sectorului de construct!i, ca in cadrul nouilor angajamente pe semestrul II, să întâmpine ziua de 23 August cu nouă succese în muncă, realizând planul până la această dată înainte de termen, pregătindu-se astfel cu cinste pentru Congresul Comitetelor de luptă pentru pace din țara noastră. In acelaș timp Ministerul Construcțiilor și Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, cheamă toți muncitorii, tehnicienii și funcționarii din întreprinderile de construcții, să urmeze pilda tovarășilor lor din întreprinderea fruntașă și cea evidențiată, să-și însușească metodele avansate ale constructorilor sovietici, să popularizeze și să extindă inovațiile și raționalizările. In felul acesta, ei vor crea condițiunile îndeplinirii și depășirii Planului de Stat pe 1950, punct de plecare pentru aplicarea primului nostru Plan Cincinal, contribuind astfel la întărirea și desvoltarea economică a Republicii noastre Populare, factor activ în uriașul front al păcii, in fruntea căruia se găsește Marea Uniune Sovietică, condusă de I. V. Stalin. Comunicatele sunt semnate de tov. Pedrei Horvath, secretarul Uniunii Sindicate In industria materialelor de construcție Ministerul Construcțiilor împreună cu Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, analizând rezultatele obținute în perioada semestrului I al anului 1950, constată că sub conducerea permanentă a organizațiilor de Partid, mobilizați de sindicate, prin condițiile oiștime presate de conducerile administrative ale întreprinderilor, muncitorii și tehnicienii din sectorul materialelor de construcții, antrenați în întrecerea socialistă, au depus eforturi pentru a face față sarcinilor de plan ce le reveneau pe semestrul X. Analizând rezultatele obținute în îndeplinirea Planului de Stat în cadrul semestrului I, în sectorul materialelor de construcții, s-a hotărît acordarea DRAPELULUI ROȘU de producție, muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor Fabricii de ciment Turda, deținătoarea de până acum a Drapelului. Deasemeni muncitorii, tehnicienii și funcționarii Fabricii de ciment Comarnic și Fabricii de Cărămizi Jimbolia, au fost evidențiați pa întregul sector al materialelor de construcții, pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor ce le reveneau din Plan. Fabrica de Ciment Turda și-a îndeplinit și depășit sarcinile de plan atât la klinker cât și la ciment, ridicând în acelaș timp și productivitatea muncii. O contribuție importantă la obținerea acestor realizări, au adus-o brigăzile de economii și calitate, care au depus eforturi pentru a obține economii și pentru a îmbunătăți calitatea produselor Realizările Fabricii de ciment Turda s-au datorat, în primul rând, organizării temeinice a întrecerii socialiste, care a cuprins majoritatea salariaților, cât și consfătuirilor de producție ce s’au ținut cu regularitate la locul de muncă, unde s’au analizat metodele avansate de muncă ale muncitorilor sovietici. Fabrica de Ciment Comarnic și Fabrica de Cărămizi Jimbolia, evidențiate pe sector, și-au îndeplinit și depășit planul de producție, obținând și o creștere importantă a productivității muncii. Ministerul Construcțiilor și Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, felicită pe toți muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii fabricilor de ciment Turda, Comarnic și cărămizi Jimbolia, care și-au îndeplinit cu cinste sarcinile ce le reveneau din Planul de Stat pe semestrul I al acestui an. Ministerul Construcțiilor și Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor Constructori, cheamă toți muncitorii, tehnicienii și funcționarii din întreprinderile sectorului materialelor de construcții, ca în cadrul nouălor angajamente pe semestrul II, să întâmpine ziua de 23 August cu nouă succese în muncă, realizând pianul până la această dată, înainte de termen, pregătindu-se astfel cu cinste pentru Congresul Comitetelor de luptă pentru pace din țara noastră. Totodată cheamă toate întreprinderile din sectorul materialelor de construcții, și în special pe cele rămase în urmă, de a urma exemplul întreprinderii fruntașe și a celor evidențiate, căutând în permanență să-și însușească bogata experiență a muncitorilor și tehnicienilor sovietici, ceea ce va contribui din plin la îndeplinirea și depășirea Planului de Stat pe 1950, punct de plecare a primului nostru Plan Cincinal. In felul acesta muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii din ramura materialelor de construcții, vor aduce o contribuție de preț la construirea socialismului în Patria noastră, factor activ in frontul păcii, în fruntea căruia se găsește măreața Uniune Sovietică, condusă de Iosif Vissarionovici Stalin, înainte pentru mai mult ciment, mai multe cărămizi, pentru îndeplinirea și depășirea Planului de Stat, pentru apărarea păcii Stre Borilă, ministrul Construcțiilor și Anlor Constructori. Í Muncitorii și tehnicienii magaziilor de cereale de la Turda și Câmpia Turzii au terminat lucrările cu 12 zile înainte de termen Muncitorii și tehnicienii de pe șantierele silozurilor și magaziilor de cereale dau dovadă că ei consideră îndeplinirea sarcinilor trasate de Hotărîrea Partidului și Guvernului, ca o datorie de onoare. Lucrând cu deosebit avânt, îndrumați de Partid și mobilizați de sindicat, muncitorii constructori au reușit să termine parte din aceste lucrări, înainte de termenul fixat. Astfel in ziua de 3 August, muncitorii și tehnicienii șantierelor Magaziile de cereale de la Turda și Câmpia Turzii, aparținând întreprinderii No. 9 Cluj, depășind planul, au dat spre folosință magaziile, cu 12 zile inainte de termen. „Vom transforma întreg șantierul într’o mare brigadă de economii“ Pe șantierul „Radiodifuziune“ din Capitală două brigăzi au lucrat o zi cu materiale economisite Creșterea conștiinței politice a oamenilor muncii din țara noastră, a simțului lor de răspundere ca ostași ai frontului păcii, face ca ei să-și întărească semnătura pusă pe Apelul dela Stockholm prin noui succese in lupta pentru întărirea Patriei, pentru apărarea păcii. Congresul Comitetelor de luptă pentru pace din R.P.R. ce va avea loc între 9—12 Septembrie, va trece în revistă toate succesele obținute în această luptă măreață. Alături de minerii care lucrează în contul anului 1951, de metalurgiștii care produc nouă mașini-unelte, tractoare și mașini agricole peste Plan, muncitorii constructori își manifestă hotărîrea lor de a apăra pacea, traducând în fapt angajamentele luate în cinstea Congresului, în dimineața zilei de 1 August muncitorii constructori de la „Radiodifuziune" au găsit șantierul pavoazat cu pancarte, steaguri și lozinci. Ce sărbătoare e astăzi? In cinstea cui s’a făcut această pavoazare? Lozincile ne lămuresc numaidecât: „Cinste tovarășilor cari lucrează astăzi cu materiale economisite“. La începutul lui iulie, în urma consfătuirilor de producție avute la locul de muncă, membrii echipelor de dulgheri ale tovarășilor Beer și Toma au hotărît să formeze o brigadă de economii. Având exemplul constructorilor sovietici, brigada și-a fixat drept obiectiv să lucreze după 24 de zile o zi din materiale economisite. Să vedem cum e organizată brigada, și care sunt metodele de lucru folosite, care au dus la rezultate pozitive. In fiecare seară, tovarășul Liebhardt, responsabilul brigăzii, după ce a discutat cu personalul tehnic ce are de făcut a doua zi, își întocmește un plan de muncă defalcat pe echipe. Șerii de echipe defalcă partea lor din plan pe oameni, încât fiecare știe în mod precis ce are de făcut. De asemenea, tovarășul Liebhardt, pe baza proiectelor, face pentru fiecare lucrare în parte câte o schiță pe o foaie de hârtie, pe care este notat numărul piesei și numele muncitorului care o execută. Responsabilul își notează aceste date și în carnetul său, având astfel mereu o evidență a lucrărilor. Totodată el își face socoteala, cât material s’a consumat față de cantitatea repartizată. In acelaș timp, și normatorul are un caet pentru evidența zilnică a realizărilor și a materialelor economisite. Astfel, panourile pentru cofraje și șabloane, executate în mare parte din deșeuri, au fost folosite de 7—8 ori fiind transportate din etaj în etaj. Folosind fiecare bucată de scândură și recuperând cuie vechi, brigada a economisit în 24 de zile 276,98 m.p. material lemnos și 68,62 kg, cuie, depășind totodată normele cu 30 la sută. Câteva zile după constituirea brigăzii de (Continuare in pag. 11-a) i Dulgherii din brigada tovarășului Liebhardt. Lucrând din materiale economiste Muncitorii constructori întâmpină ziua de 23 August prin noul angajamente se apropie ziua de 23 August, ziua care, cu nespusă însuflețire, oamenii muncii din R.P.R. sărbătoresc eliberarea Patriei noastre de sub jugul hitlerist, datorită victoriilor istorice ale Armatei Sovietice, condusă de genialul Iosif Vissarionovici STALIN. întâmpinând această măreață aniversare, muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii din întreprinderile și de pe șantierele de construcții își arată, prin angajamentele privind mărirea producției și productivității muncii, Îmbunătățirea calității produselor și economia de materiale și de timp, voința de a îndeplini și depăși sarcinile ce le revin in cadrul Planului de Stat, contribuind astfel la construirea socialismului în R.P.R., la întărirea frontului păcii și democrației din lumea întreagă. Mai mult ciment pentru Plan, pentru Pace Astfel, la întâmpinarea zilei de 23 August, muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii Fabricii de ciment „Temelia“-Brașov și-au luat următoarele angajamente: — de a îndeplini planul de producție la ciment cu o zi înainte de termen; — de a îndeplini planul de producție la klinker cu o zi jumătate înainte de termen; — de a mări productivitatea muncii cu 6 la sută; — de a reduce consumul de combustibil cu 5 la sută; — de a reduce consumul de energie electrică cu 4 la sută; — de a reduce prețul de cost cu 3 la sută; — de a înființa 3 brigăzi de economii și 4 de calitate; — de a reduce absențele nemotivate cu 80 la sută; — de a antrena în întrecere socialistă toți salariații Fabricii. * Asemenea angajamente și-a luat și colectivul de muncă al Fabricii de ciment Azuga, și anume: — de a îndeplini planul de producție la klinker și la ciment până in ziua de 21 August — de a reduce consumul de combustibil la klinker cu 2,2 la sută și la ciment cu 3,2 la sută; — de a mări productivitatea muncii, față de luna Iulie, cu 2,5 la sută; — de a reduce prețul de cost la tona de ciment, față de luna iulie, cu 1,5 la sută; — de a înființa o brigadă de economii cu mecanicii de exploatare, cu artificierii și alta cu cucătorii, care va fi și de calitate; — de a înființa câte o brigadă de calitate cu laboratorul și cu morarii;,— de a termina baia pentru muncitori; — de a antrena în întrecere socialistă 85 la sută din totalul salariaților. ★ Muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii Fabricii de ciment Nr. 2 „Sovromconstrucție“Comarnic, și-au luat următoarele angajamente: — de a realiza planul la blinker cu 2 z H# mai devreme; — de a realiza planul la ciment cu o zi mai devreme; — de a reduce consumul de energie electrică cu 8 la sută; — de a reduce consumul de combustibil la klinker cu 1 la sută; — de a mări productivitatea muncii cu 6 la sută. * Colectivul Fabricii de ciment Turda și-a luat angajamentul ca în cinstea zilei de 23 August să îndeplinească sarcinile de plan ce îi revin la klinker și ciment cu o zi jumătate mai devreme; — să mărească productivitatea muncii cu 1,3 la sută; — să reducă consumul de combustibil cu 5 la sută; — să folosească cuptoarele cât mai rațional pentru a obține o producție cât mai mare. Angajamentele constructorilor de pe șantierul „Casa Scânteii“ Muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii șantierului „Casa Scânteii“ și-au luat următoarele angajamente în cinstea zilei de 23 August: — planul de producție pe luna August să fie îndeplinit până la data de 23 August; — prin mecanizare vom mări productivitatea muncii cu 25 la sută față de luna Iulie; — dulgherii și-au luat angajamentul ca în cinstea acestei zile să lucreze c zi cu materiale economisite; — fierarii și-au luat angajamentul să economisească 3.000 kg. fier și 500 kg. cuie; — betoniștii și-au luat angajamentul să economisească 2 vagoane ciment printr-o compunere științifică a agregatelor și manipulare atentă a materialelor; — echipa de descărcători și-a luat angajamentul ca nici un vagon să nu intre în locație și ca toate vagoanele să fie descărcate în bune condițiuni și la locul indicat; — deasemenea angajamentul luat de echipa tovarășului Riza Pericle de a săpa cel puțin 5 m.c. de pământ tare pe zi, să fie extins la toate echipele de pe șantier. Iar angajamentul luat de echipa de betoniști condusă de tovarășul Resmereș ca să toarne 7,5 m.c. beton pe oră la betoniera de 250 t; să fie extins la toate echipele; — buna întreținere a mașinilor, înlăturând prin aceasta orice timpi morți la betoniere, ciururi, benzi rulante, etc. „La conferință vom duce hotărîrea voastră de a lupta pentru pace" — Alegerea delegaților în vederea Congresului Comitetelor de luptă pentru pace la întreprinderea No. 21 Instalații — In întreaga țară au loc alegerile de delegați la conferințele pe raioane și plăși in vederea Congresului Comitetelor de luptă pentru pace din R.P.R. Alături de toți oamenii cinstiți doritori de pace din țara noastră, muncitorii constructori din întreprinderi și fabrici de materiale de construcție aleg din sânul lor pe acei care s’au distins In mod deosebit in lupta dusă pentru Plan, pentru pace. Intr’una din zilele trecute, muncitorii, tehnicienii și funcționarii întreprinderii Nr. 21 Instalații s’au adunat pentru a alege delegații care îi vor reprezenta la conferința raionului Nr. 1 din Capitală. După deschiderea adunării a luat cuvântul tovarășul Arpa, care a făcut o documentată expunere a luptei popoarelor din toată lumea pentru pace, arătând că în fruntea ei se află Țara Socialismului victorios și tovarășul Stalin. Tovarășa Bejan, președinta Comitetului de luptă pentru pace din întreprinderea Nr. 21, a prezentat o dare de seamă a activității acestui Comitet. Astfel, Comitetul, constituit la 23 Februarie și-a început activitatea prin elaborarea unui plan de muncă, care a fost realizat in cea mai mare parte. Cu ocazia zilei de 1 Mai, Comitetul și-a dat contribuția la pavoazare și la mobilizarea muncitorilor. Cu ocazia campaniei pentru strângerea semnăturilor pe Apelul de la Stockholm au fost ținute meetinguri în cadrul cărora au semnat Apelul 580 de salariați. Agitația vizuală a fost de asemenea temeinic organizată. La întreprindere și pe șantierele mai mari au fost expuse 5 vitrine cu fotomontagii, reprezentând lupta oamenilor muncii de pretutindeni pentru pace; deasemeni au fost scrise numeroase articole pentru gazetele de perete. Pe toate șantierele au avut loc meetinguri de protest împotriva atacului mișelesc al imperialiștilor americani în Coreea. Au fost afișate 9 hărți ale Coreei cu tăieturi din ziare schimbate în fiecare zi. Membrii Comitetului au dus muncă de lămurire de la om la om, cu elevii școlilor de calificare, au avut numeroase convorbiri despre însemnătatea luptei pentru pace. In cinstea zilei de 23 August, care va fi sărbătorită sub semnul luptei pentru pace, instalatorii de pe șantierul I.S.E.P. București au chemat la întrecere pe toți instalatorii întreprinderii Nr. 21, de pe celelalte șantiere. Obiectivele întrecerii sunt următoarele: îmbunătățirea calității, depășirea normelor, întărirea disciplinei în muncă și economii la materiale. In încheiere tov. Bejan a cerut salariaților întreprinderii ca pe viitor să sprijine și mai mult Comitetul de luptă pentru pace. In cadrul discuțiilor tovarășul Grossman a cerut ca și salariații întreprinderii Nr. 21 să se alăture acțiunii dusă pentru strângerea subscripțiilor pentru Fondul Mondial al Păcii. (Continuare in pag. lla)