Constructorul, decembrie 1950 (Anul 2, nr. 47-51)

1950-12-03 / nr. 47

I Trăiască victoria în alegeri a Frontului Democrației Popularei OREM AL HIHISIEHI1I CONSTRUCIINOR ȘI AL UIMI 5ID DICAIEUR DE SALARIAȚI DIA fTREPRIHLI DE CODSTRUCI Anul II — No. 47 4 PAGINI 4 LEI Duminică 3 Decembrie 1950 j Cu toții la vot pentru victoria în alegeri a Frontului Democrației Populare__ Măreață zi de sărbătoare este pentru noi, oamenii muncii, ziua alegerilor de deputați pentru Sfaturile Populare! Și nici n’ar putea fi altfel ziua în care alegem pe cei mai buni și vrednici tovarăși de muncă la conducerea organelor locale ale puterii de Stat, pe candidații Frontului Democrației Populare. Pășim voioși și mândri în fața urnelor. Au dispărut pentru totdeauna vremurile întunecate ale regimului burghezo-moșieresc, când ziua alegerilor însemna teroare și vărsare de sânge, când întreg sistemul electoral era o cruntă batjocorire a democrației, un bâlci infam unde se târguiau conștiințele, unde candidații erau nu aleșii poporului, ci aleșii diferitelor clici de jecmănitori-Nu! Aceste vremuri nu s'ar mai întoarce niciodată! Libertatea pe care ne-a adus-o strălucitele victorii ale glorioaselor Armate Sovietice, drepturile democratice pe care le-am cucerit sub conducerea pțetiților luptători comuniști, ne-au făcut stăpâni adevărați ai acestei țări, stăpâni ai roadelor muncii noastre. Niciodată, oamenii muncii nu vor mai răbda pe grumazurile lor jugul burghezo-moșieresc, jugul pe care vor să ni-l aducă din nou imperialiștii americano-englezi și mârșavele lor slugi.Niciodată, nu vom mai răbda acele timpuri când femeilor l se interzicea să-și spună cuvântul lor, când ele erau umilite și exploatate, când tânărul intra în viață cu groaza viitorului întunecat și lipsit de orice perspective, când bântuia cu furie ticăloasa vrajbă între naționalitățile conlocuitoare. Libertate și drepturi egale pentru toți cei ce muncesc, iată ce ne-a adus regimul democrației populare, iată pentru ce vom vota cu toții pe candidații Frontului Democrației Populare, chezașî ai viitoarelor noastre succese. Cine nu-și mai aduce aminte de promisiunile demagogice pe care le făceau în ajun de alegeri partidele burgheziei? Nerușinarea lor mergea până acolo încât îndrăzneau să se adreseze și muncitorilor pe care îi exploatau sângeros cerându-le voturile. Așa făcea în Capitală un slugoi ca Iile Calciu, coadă de topor a bandiților liberali adresându-se muncitorilor constructori.Dar muncitorii erau sătul de vorbele goale ale politicienilor demagogi ai burgheziei. Un partid schimba pe altul la cârma țării, dar muncitorii șantierelor dormeau tot în bordee și mestecau un colț de pâine uscată în praful binalei. Neschimbată rămânea mizeria lor, neschimbat jaful antreprenorilor, batjocura salariului de mizerie și șomajul lungilor luni de iarnă. Aceasta era soarta tuturor muncitorilor pe vremea mult lăudăroasei și mincinoasei democrații burgheze. Astăzi Frontul Democrației Populare chemându-ne să sprijinim în alegeri pe candidații săi nu se înfățișează cu vorbe goale sau cu promisiuni irealizabile, ci cu fapte și planuri concrete. Fapte sunt fabricile și uzinele care dau astăzi tot mai multe și mai bune produse, fapte sunt holdele bogate pe care le-au obținut țăranii muncitori întovărășiți în gospodării colective. Fapte sunt construcțiile noui care se ridică în toate colțurile țării și noi muncitorii constructori suntem primii care putem să ne dăm seama de puternica viață nouă care face să înflorească Patria noastră sub soarele regimului de democrație populară. Viitorul nu mai este pentru noi un semn de întrebare- Conducerea Partidului nostru, ajutorul frățesc al Uniunii Sovietice asigură pentru toți cei ce muncesc o viață mereu mai fericită și mai îmbelșugată. Planul Cincinal pe care îl vom începe la 1 Ianuarie, va duce la dublarea producției în industria petroliferă și cea a construcției de mașini, va face să crească de două ori și jumătate producția industriei textile și a celei alimentare. 25 de mii de tractoare vor face să crească simțitor producția noastră agricolă, aducând belșugul grânelor în toate gospodăriile- Măreț este Planul de electrificare a țării și realizarea lui va schimba fața țării, va aduce puterea curentului electric la sute și mii de întreprinderi, va lumina până și cele mai îndepărtate sate. Pentru izbânda acestor planuri oamenii muncii își dau votul candidaților Frontului Democrației Populare cu hotărîrea de a întări votul prin nouă succese în muncă Muncitorii și tehnicienii din industria construcțiilor își dau seama de marile sarcini ce le revin în cadrul acestor planuri. Ele cer o tot mai mare producție din partea industriei materialelor de construcție, o muncă tot mai rapidă, mai bună, și maieftină, pe șantierele noastre. Voturile pe care le dăm Frontului Democrației Populare sunt tot atâtea angajamente că vom îndeplini și depăși sarcinile ce ne stau în față, că nu vom precupeți nici un efort pentru a asigura victoria Planurilor grandioase pe care ni se trasează Partidul nostru. Ce înseamnă pentru noi înfăptuirea acestor planuri nu este greu de înțeles. Este îndeajuns să vedem cum s’a ridicat numai în ultimii doi ani nivelul nostru de trai, material și cultural, pentru a ne da seama ce va însemna creșterea acestui nivel cu 80 la sută peste cinci ani. Numai mulțumită primilor doi ani de planificare a economiei naționale Statul nostru a putut să consacre 25 la sută din totalul bugetului său pentru acțiuni social-culturale, adică pentru concediile oamenilor muncii, creșe, sanatorii, cămine de zi, cantine, burse pentru elevi și studenți, învățământ, știință, biblioteci, sport și toate drepturile care constituesc salariul social, venit suplimentar care întregește salariul nominal al fiecărui muncitor.Votul pe care îl dăm Frontului Democrației Populare este expresia voinței noastre neclintite de a ridica necontenit bunăstarea poporului muncitor, de a asigura înflorirea satelor și orașelor noastre. Susținând justa politică externă a Guvernului nostru, noi oamenii muncii am dovedit în toate ocaziile dârza noastră hotârîre de a sta în primele rânduri ale uriașului front mondial al luptei pentru pace, de a contribui din toate puterile noastre la victoria cauzei nobile al cărei stegar înțelept și curajos este Marele Iosif Vissarionovîci Stalin. Noi suntem mândri că țara noastră face parte din lagărul păcii. Urmând cu credință cuvântul de luptă al Partidului, noi nu vom șovăi în fața nici unei greutăți pentru a face Patria noastră cât mai puternică, pentru a impune dușmanilor ei, imperialiștii americani și englezi și simbriașilor lor, respectarea independenței și suveranității naționale. Voturile pe care le dăm candidaților Frontului Democrației Populare sunt expresia înflăcăratului nostru patriotism, expresia voinței noastre de a vedea țara noastră înfloritoare la adăpost de ticăloșiile uneltite de dușmanii imperialiști ai păcii și libertății popoarelor expresia hotărîrii noastre dârze de a lupta pentru pace. Mulțumită luptei de zeci de ani a încercatei și curajoasei noastre avantgarde comuniste avem astăzi putința de a ne spune liberi cuvântul în conducerea Statului. Folosirea acestui drept democratic este pentru fiecare om al muncii o deosebită cinste.Mergând cu toții la vot pentru a alege în Sfaturile Populare pe candidații Frontului Democrației Populare, muncitorii și tehnicienii constructori vor face dovada atașamentului lor față de cauza păcii și socialismului, vor arăta dorința lor vie de a sta cu cinste alături de sutele de mii de oameni ai muncii din țara noastră în lupta pentru liniștea și fericirea căminelor noastre, pentru înflorirea Patriei. Muncitori și tehnicieni constructori, cu toții la vot pentru a dovedi dragostea noastră de Patrie, atașamentul nostru față de regimul nostru de democrație populară, față de cauza păcii și socialismului! Să dăm voturile noastre candidaților Frontului Democrației Populare, candidații vieții noui, candidații viitorului fericit ai poporului nostru muncitor ! Trăiască victoria în alegeri a Frontului Democrației Populare! Constructori! Pentru pace, pentru viitorul luminos al copiilor voștri, pentru bunăstarea voastră și a familiilor voastre, votați cu toții candidații Frontului Democrației Populare Votați candidații Frontului Democrației Populare, candidați ai pacii Tovarășul Petre Borilă, membru al G. C. al P. M. R., ministrul Construcțiilor Luptă necurmată și îndârjită a fost viața tovarășului Petre Borilă. Rămas fără părinți, el este nevoit să muncească din fragedă copilărie, fie la o fabrică de cărămizi, fie la o brutărie, unde căra lemne și apă, sau la zidărie pentru a putea trăi și a se întreține în liceu. Activitatea in mișcarea revoluționară din România și-a început-o de pe băncile școlii. Dela tatăl său, fost muncitor la o fabrică de săpun, și mai ales de la mama sa, care muncise din casă în casă, spălând rufele celor bogați, pentru un cartof sau un pumn de mălai, tânărul Petre Borilă primise o educație în spirit revoluționar. încă din liceu, tânărul Petre Borilă începe să organizeze grupuri de elevi, săraci ca și el, pentru a lupta contra batjocoririi și jecmănirii la care erau supuși ei și părinții lor de către cei bogați. In 1921 Intră in Uniunea Tineretului Comunist. Din cauza activității lui este exclus de câteva ori din liceu, până ce este nevoit să întrerupă liceul la clasa 5-a. Lucrează apoi la diferite fabrici de textile, C.A.M. etc. In acelaș timp conduce Organizația Uniunii Tineretului Comunist din localitate. In 1921 intră în Partidul Comunist Român. Lupta sa hotărită a fost apreciată de Comitetul Central, care l-a însărcinat cu conducerea Organizației regionale a P. C. R. Dobrogea. Siguranța organizase adevărate potere pentru a-l prinde și puse un mare preț pe capul lui. De câteva ori a fost judecat și condamnat în lipsă. Pe el însă Siguranța n’a putut să-l prindă niciodată căci muncitorii și țăranii îl primeau cu dragoste în casele lor, ascunzându-i de agenții Siguranței. In 1936, după o scurtă activitate in Capitală, Petre Borilă pleacă în Spania, unde luptă ca voluntar împotriva hoardelor franchiste și a cotropitorilor fasciști, germani și italieni, fiind în acelaș timp reprezentantul politic și militar al grupului de voluntari români, pe lângă Comandamentul Brigăzilor Internaționale. In această calitate a participat activ la drgumele candidatului muncitorilor de la întreprinderea de Construcții București Secția Drumuri și Lucrări, în alegerile deputaților pentru Sfatul Popular al Circumscripției Nr. 86 este bine cunoscut constructorilor din întreaga țară. Tovarășul Gh. Roman s’a născut în 1913, dintr’o familie săracă. Șase copii, care pierdut de timpuriu tatăl — șase guri și au pe care sărmana mamă deabia, deabia reușea să le hrănească, muncind din greu, primind ajutorul rudelor. Era un copil desghețat și tare ar fi vrut să învețe cât mai multe. Dar lipsit de mijloace materiale, n’a putut urma liceul. A intrat la un meșter, ca ucenic, apoi la altul, și astfel a deprins tâmplăria. In 1933 — lucra pe atunci la Moinești — Bacău — cunoaște câțiva tineri revoluționari, și urmând pilda lor și îndemnul inimii sale revoltată împotriva exploatării, devine membru al Uniunii Tineretului Comunist. După ce satisface serviciul militar, vreme de doi ani — 1936-1937 — caută în zadar o slujbă stabilă. Neavând putința să-și exercite meseria de tâmplar, a lucrat, atunci, ca taetor de lemne în pădure. In tot acest timp nu-și încetează activitateaganizarea unităților de voluntari români „Gh. Gheorghiu-Dej", „Ana Pauker“, „Vasile Luca“, și „Grivița“. Pe frontul din Spania au ieșit la iveală și calitățile de militar ale lui Petre Borilă. A comandat cu succes batalionul vici“. La Brunette, Petre Borilă, un Diacograv rănit, iar la Saragosa conducând fost 11 batalioane într’un contraatac este rănit grav de câteva gloanțe și schije. El totuși refuză ajutorul sanitarilor și conduce mai departe lupta, rănit și plin de sânge, până ce atacul inamicului a fost respins. Toți au crezut că Petre Borilă a murit, ziarele spaniole publicând chiar știrea morții lui. întoarcerea lui victorioasă din luptă a fost salutată cu mare bucurie și entuziasm de voluntarii din Brigăziie Internaționale, politică. Izbucnirea războiului antonescian îl umple de indignare împotriva clicii mârșave care îndrăznea să atace Uniunea Sovietică, patria celor ce muncesc. Când e chemat sub deslănțuirea războiului hitlerist, îl găsește in Uniunea Sovietică care-i oferise ospitalitatea atât lui, cât și altor patrioți români, împreună cu alți luptători antifasciști români, el ia parte la organizarea Diviziei Tudor Vladimirescu. In calitate de comandant secund pentru educație și cultură al regimentului 1 Infanterie și apoi al școlii de ofițeri a Diviziei, Tovarășul Petre Borilă se distinge prin calitățile sale militare și organizatorice, reușind să ridice într-un scurt timp, cadre ofițerești din cele mai pregătite pentru Divizie. După război, trece în rezervă și face parte din Biroul Secției Centrale de Cadre a C.C. al P.C.R. In Aprilie 1947 Petre Borilă a fost insărcinat de C.C. al P.C.R. cu conducerea Organizației Capitalei. Era în perioada grea a Inflației, când nevoile și suferințele masselor creșteau. Sub conducerea lui Organizația Capitalei, în strânsă legătură cu Sindicatele, luptă pentru a asigura un minim de existență muncitorilor, împotriva sabotajului patronilor și speculanților. In acelaș timp, In fruntea Organizației Capitalei, organizează acțiunea masselor muncitoare pentru îmbunătățirea și sporirea producției. Dând dovadă de o neobosită putere de muncă in slujba clasei muncitoare și a poporului a cărui viață renăștea in Republica Populară Română, de un inalt spirit partinic și combativ, tovarășul Petre Borilă a primit, in 1949, sarcina de ministru adjunct la Ministerul Forțelor Armate. Din Martie 1950, el este ministrul Construcțiilor. Tovarășul Petre Borilă este candidatul salariaților întreprinderii Nr. 1. „Sovromconstrucție“ în alegerile pentru Sfatul Popular al raionului Stalin și pentru Sfatul Popular al regiunii București, arme, refuză să se prezinte. Zbirii călăului Antonescu îl condamnă la muncă silnică pe viață. Ziua luminoasă de 23 August îl găsește în batalionul de muncă forțată care lucra la Otopeni. Pus în libertate, tovarășul Gheorghe Roman se alătură luptei împotriva hoardelor fasciste germane. In Noembrie 1944 se înscrie într-o cooperativă de producție meșteșugărească, ca tâmplar. Activând tot mai intens pe linia sindicală în 1945 e chemat ca activist în Uniunea Sindicatelor Constructori. Ca membru știent al Partidului Comunist Român, conca luptător pentru idealurile clasei muncitoare, el se avântă tot mai mult în muncă. De aceea în 1948 e ales președinte al Uniunii Sindicatelor Constructori, sarcină pe care o deține și astăzi. In lupta pe care Uniunea Sindicatelor Constructori o duce pentru a mobiliza muncitorii din construcții, sub steagul Partidului, la înfăptuirea a noui și mărețe realizări, strădania personală a tovarășului Gheorghe Roman e de un neprețuit folos. De aceea muncitorii constructori din întreaga țară au primit cu nespusă bucurie vestea candidaturii tovarășului Gheorghe Roman în alegerile pentru Sfaturile Populare. Tovarășul Gheorghe Roman, președintele Uniunii Constructori Candidații noștri, o garanție a îndeplinirii Planului CincinalS( Iin cinstea alegețirilor de deputati in 1 ^Sfaturile Populare, ț'Moi muncitorii constructori de pe faultierul „Casa Scânteii“ ne-am sporit Ieforturile fiind hotăril de a Întâmpina ziua de 3 Decembrie cu noui realizări In muncă. Echipa de dulgheri de la lotul B„ din care fac parte, muncind mai bine a îndeplinit cu 2 zile mai devreme angajamentele luate in cinstea alegerilor, obținând și o depășire de normă de 154 la sută. Nerăbdători așteptăm măreața zi de 3 Decembrie, zi în care oamenii muncii din țara noastră se vor prezenta cu entuziasm în fața urnelor, dăndu-și votul lor candidaților Frontului Democrației Populare. Cu multă încredere voi vota pe candidații noștri, pe candidații Frontului Democrației Populare. Tovarășii pe care i-am propus candidați în aceste alegeri, reprezintă pentru noi o garanție că Planul Cincinal, Planul de electrificare a țării, vor fi realizate. Votând pe candidații F.D.P. și muncind din ce în ce mai bine, sunt convins că în acest fel, contribuim la întărirea lagărului păcii în fruntea căruia se află Uniunea Sovietică. Aceasta este o garanție că cei 4 copii ai mei nu vor mai avea de suferit de pe urma unui nou război VALKAY ADALBERT dulgher șantierul ..Casa Scânteii” Voi vota la 3 Decembrie pentru ca și satul meu să aibă lumină Sunt muncitor pe șantierul de construcții al uzinei termo-electrice dela Doicești. Când am auzit că se construește această uzină, mi s'a umplut inima de bucurie și am coborit din satul meu Lăculețe, care se află pe dealuri la o depărtare de 7 km. de Doicești, să muncesc, și să iau și eu parte la această uriașă construcție. Din Februarie lucrez aici, mai întâi la săpături, iar acum la decofrări, depășind totdeauna norma cu peste 20 la sută. Sunt mândru că pot contribui și eu la ridicarea acestei uzine. La început nu-mi dădeam de ajuns seama de importarea și foloasele ce le va aduce poporului muncitor această uzină. Dar totul mi s’a lămurit, când am citit raportul tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej asupra electrificării țării. In trecut, despre asemenea realizări nici nu putea fi vorba. Zăcămintelor țării noastre, atât de bogate, niciodată nu li s’au dat o adevărată valoare. Ele erau exploatate în interesul hrăpăreț al unui pumn de capitaliști. Astăzi când totul este pus in slujba clasei muncitoare, zăcămintele de lignit de la Doicești vor fi valorificate și transformate In energie electrică care va lumina, orașele, satele și va face să meargă noul uzine și fabrici, va da posibilitate agriculturii să ia o desvoltare tot mai mare, toate acestea vor aduce o viată mai bună pentru cei care muncesc in fabrici și pe ogoare. In trecut, satul meu, deși se afla într-o regiune bogată în zăcăminte de cărbuni și petrol, a rămas înapoiat și scufundat in întuneric. Sfaturile Populare pe care le alegem sunt o garanție pentru noi, că bezna în care trăiam, va dispare. Sunt sigur, că uzina la care lucrez și eu, va face ca și în sat la mine, să fie lumină electrică. Convins de realitatea acestui fapt, voi munci cu mai multă tragere de inimă, voi căuta să depășesc și mai mult normele de lucru, pentru a clădi mai repede pentru a face ca lumina electrică uzina, să se aprindă peste sate și fabrici. MARIN N. ION muncitor pe șanterul Energoconstrucții Doicești. In cinstea lui 3 Decembrie își îndeplinesc angajamentele înainte de termen Muncitorii atelierului mecanic de la Țiglăna Cărpiniș și-au luat angajamentul de a realiza din fier vechi, în cinstea alegerilor dela 3 Decembrie, un vagonet basculant, necesar transportului cărămizilor. Cu câteva zile în urmă, ei au putut raporta cu mândrie, că lucrând cu hotărîre în întâmpinarea marii sărbători a alegerilor de deputați în Sfaturile Populare, și-au îndeplinit angajamentul. Celelalte secții, direct productive, ca „presă”, „presa de coarne”, „cuptor” „scoțători” folosind din plin metoda înși trecerilor socialiste, obțin mereu succese depășind normele cu mult peste angajamentele luate. In secția „presa de coarne”, de pildă, muncitorii au depășit normele în medie cu 60 la sută și nu cu 30 la sută cât prevedea angajamentul. Constructorii se prezintă la vot cu importante succese în producție in lupta pentru îndeplinirea Planului de electrificare muncitorii de pe șantierul Moroeni Răteiu și-au depășit angajamentele luate Pe șantierul Hidrocentralei Electrice Moroeni-Răteiu, muncitorii și tehnicienii muncesc cu tot mai mult elan, pentru a da Patriei cât mai curând o nouă centrală electrică. In sectorul I Baraj, pentru lucrările de suprafață (betonări, săpături, concasări și dulgherie) angajamentul a fost de a depăși planul în cinstea zilei de 3 Decembrie, cu 25 la sută. Acest angajament până în prezent nu numai că a fost îndeplinit, dar a fost chiar depășit cu încă 3 la sută peste angajament. Deasemeni productivitatea muncii a crescut cu 40 la sută față de productivitatea planificată. Dar nici realizarea de economii la materiale nu a fost o problemă mai puțin importantă pentru muncitorii din acest sector. Ei au realizat economii la ciment în valoare de 83.780 lei. S’a evidențiat echipa de betoniști condusă de tovarășul Nanuț Gheorghe, care la prepararea și turnarea betonului a depășit programul cu 53 la sută, făcând economie la ciment în valoare de 8387 lei. In sectorul II Galerii programul de lucrări a fost depășit în cinstea zilei de 3 Decembrie cu 36 la sută, iar productivitatea muncii rpărindu-se cu 37 la sută față de productivitatea planificată. S-a evidențiat echipa minerului Tordei Moise care a depășit programul de lucrări cu 80 la sută, făcând totodată economii la materiale în valoare de 4880 lei. In sectorul V programul de lucrări a fost deasemeni depășit cu 12 la sută, făcânduse economii în valoare de 22.000 lei. Importante realizări pe șantierul „Casa Scânteii” Muncitorii șantierului „Casa Scânteii", prin intensificarea întrecerii socialiste, au reușit să obțină o serie de realizări importante. Astfel echipa de dulgheri a tovarășului Volkai Adalbert de la Lotul B., și-a depășit angajamentele pentru 3 Decembrie. Are o depășire la planul de zi de 13 la sută, iar la normă o depășire de 154 la sută, printr-o bună organizare a muncii și prin consfătuiri cu echipa în fiecare dimineață, la locul de muncă. Echipa de dulgheri a tovarășului Portic Dionisie, Lotul B., și-a depășit angajamentele pentru 3 Decembrie. Are o depășire la planul de zi de 12 la sută, iar la normă o depășire de 126 la sută. Echipa de dulgheri a tovarășului Macșu Gheorghe, Lotul 15, și-a depășit planul la zi cu 12 la sută, obținând o depășire de normă de 130 la sută. Trei echipe de ziduri de pe șantierul Bocșa Română aplică metoda stahanovistului sovietic V. V. Coroliov Plină de învățăminte și roade bogate a fost vizita stahanoviștilor sovietici făcută cu prilejul Lunii Prieteniei Româno- Sovietice. Demonstrațiiile zidarului stahanovist V. V. Coroliov, pe diferite șantiere din țară, precum și consfătuirea cu fruntașii constructori, au arătat muncitorilor noștri minunata metodă de lucru a stahanovistului sovietic. Tot mai mulți sunt muncitorii zidari, care aplică metoda tovarășului Coroliov și obțin, datorită acesteia, realizări din ce în ce mai bune. Tovarășul Petru Cormoșu, de pe șantierul Bocșa Română, după ce a asistat la una din demonstrațiile tovarășului Coroliov, s-a hotărît să-și formeze o echipă de 5 și să lucreze după această metodă. Chiar de la început, rezultatele obținute de echipa sa au întrecut cele mai bune rezultate din trecut. Odată cu tovarășul Petru Cormoșu au început să aplice metoda slahanovistului în întâmpinarea alegerilor de deputați în Sfaturile Populare, muncitorii de pe șantierele întreprinderii Nr. 4 Sovromconstrucție Iași, au realizat importante economii de materiale: sovietic și echipele zidarilor Francisc iacatoș și Ion Moga, care au obținut importante depășiri de normă. In cinstea alegerilor de la 3 Decembrie, muncitorii constructori de pe șantierul Bocșa Română și-au intensificat eforturile pentru a întâmpina această măreață sărbătoare, cu noui succese în producție. La șantierul Institutului de Agronomie Iași, tovarășul Stelian Rusu, zidar, întrebuințând cu multă chibzuială materialele, (Continuare in pag. 4-a) Importante economii de materiale pe șantierele întreprinderii Nr. 4 Sovromconstrucție - Iași