Constructorul, aprilie 1952 (Anul 4, nr. 117-120)

1952-04-07 / nr. 117

< biblioteca Centrala Reg, Mures Palatal Cultural Targu- Mures ............................................................................................ Proletari din toate țările. aniți-vă! Anul IV-Nr. 1174 PAGINI 20 BAN- Luni 7 Aprilie 1952 I ‘ *** “* jjxjjj I— f , Ij jj Jxjf f SĂ ASIGURĂM O PRODUCȚIE RITMICĂ IN CONSTRUCȚII ! —------------------- . _ _ . * ing. ANDREI ANDREI ministru adjunct al Construcțiilor și Industriei Materialelor de Construcție ★ In lupta pentru consolidarea succesului reformei bănești, una din cele mai importante sarcini ale industriei construcțiilor, în momentul de față, este aceea de a asigura o producție ritmică, chezășie sigură a Îndeplinirii și depășirii planului la toți indicii. Hotărârea guvernului și a partidului trasează ca primă sarcină unităților vnxtuarea de măsuri imediate care să ducă la „îndeplinirea și depășirea ritmică a planului de producție, zilnic, săptămânal și lunar, Înlăturând „asalturile la sfârșit de lună sau de trimestru". In industria construcțiilor, noi am simțit anii trecuți urmările producției în a salturi . Majoritatea nerealizărilor de plan sau datorat faptului că unele șantiere au pornit munca agale sau târziu, pentru ca apoi, în ultimul trimestru, să dea „asalturi" pentru recuperarea timpului pierdut. Chiar și atunci când au existat condiții obiective de întârziere (lipsa documentației, etc.), acestea au provocat în mod nejustificat o delăsare în muncă de pe urma căreia s'au născut un șir de lipsuri subiective. Una din aceste lipsuri — producția neritmică — crează neajunsuri considerabile, ca: desorganizarea lucrului, utilizarea necomplectă a utilajului, creșterea consumului de materiale, neglijarea calității, care toate duc la creșterea prețului de cost. Necesitatea de a lichida neregularitatea în procesul de producție a fost adesea subliniată. Legea planului cincinal arată cât de necesară este „asigurarea unei producții ritmice uniforme cu o dinamică crescândă, care să înlăture neuniformitatea în producție, încetineala la începutul perioadei și „asaltul" la sfârșitul ei".Există nenumărate mijloace cu ajutorul carora putem ^remedia această stare de lucruri, asigurând în industria construcțiilor o producție ritmică. Precum se știe, munca după plan stă la temelia îndeplinirii planului. A avea documentația necesară, pe calea executării unei este primul pas producții uniforme. Din documentație trebue să facă parte și proiectul de organizare a șantierului care cuprinde și programul de lucru lunar Împărțit pe decade și zile. Planurile decadate și zilnice, urmărite cu perseverență cu ajutorul graficelor, alcătuesc oglinda cea mai grăitoare a realizărilor zilnice. Controlul prin grafic da posibilitatea descoperirii oricăror defecțiuni,a eliminării lor și recuperării timpului pierdut în zilele ce urmează. Asemenea măsuri trebuesc luate cu deosebire la începutul anului, la deschiderea șantierelor. Ce s'a făcut în această direcție în primul trimestru al anului în curs, întreprinderea Nr. 504 pe baza Indicațiilor și ulterior a documentației, și-a întocmit proiectul de organizare, și-a stabilit tot necesarul și și-a creiat deci posibilitatea de a trece la o producție ritmică. Dar nu la fel s'a procedat la Trustul de 4, unde a lipsit preocuparea Construcții Nr. direcție. Deasemeni conducerea în această Trustului Nr. 8 a neglijat munca după grafic, ceea ce va avea ca urmare o muncă în „asalt" în perioada de vârf a producției. Nu mai puțin importantă este pentru fiecare întreprindere, planificarea internă. Se știe, de pildă, că lipsa unei planificări coordonate a producției pe unități de execuție specializate devine cauza multor greutăți. Unitatea de pe Șantierul Nr. 1614 al întreprinderii de instalații Nr. 18, de execuție printr'o și-a depășit planul producție ritmică, datorită faptului că munca sa a fost bine coordonată cu cea a întregului șantier. Nu se poate spune acelaș lucru despre unitatea de pe șantierul Nr. 2387 al întreprinderii de Instalații Nr. 21. Diversele procese tehnologice pe un șantier trebue să se desfășoare concomitent ca intensitate. Important este ca viteza de producție să ansamblu și nu numai în unele crească pe sectoare de muncă. Datorită adoptării unei metode avansate, sau a intensificării întrecerii într-un anumit sector, altele rămân în urmă, ceea ce este dăunător. De pildă, zidarii unui șantier obțin o scurtare de termen care poate deveni zadarnică pentru construcția în ansamblu dacă betoniștii care le pregătesc noile locuri de muncă nu pot să țină pasul cu ei, creând astfel o producție neritmică. Important este să realizăm progresiv o înaltă productivitate și nu să avansăm prin „asalturi". întreprinderile de construcții trebue să ia în considerare, în afara planului de producție și derivatele lui, a căror întocmire, urmărire și realizare este hotărîtoare în obținerea unei producții ritmice: planul forțelor de muncă, al necesarului de utilaj, al transporturilor, dar în special planul de aprovizionare. Asigurarea unei aprovizionări ritmice dă garanția cea mai sigură a reușitei la obținerea finei producții ritmice. Nebănuite foloase poate aduce o livrare ritmică a materialelor. Dar unitățile noastre nu au exploatat suficient întreaga capacitate de transport pe căile ferate, în trimestrul I al acestui an, deși experiența anilor trecuți arată că tocmai această perioadă este cea mai favorabilă aprovizionării cu materiale. Continua amânare a datei aprovizionării înseamnă aglomerarea materialelor spre sfârșitul anului și deci necesitatea de a îndeplini prin „asalturi" planul de aprovizionare. Sigur că o aprovizionare din timp nu trebue Înțeleasă ca un mijloc de stocaj. Unitățile trebue să se mulțumească, așa cum prevăd directivele, cu stocuri tampon suficiente pentru asigurarea unui mers ritmic al producției. In problema materialelor, mijlocul cel mai bun pentru eliminarea greutăților obiective, este descoperirea si folosirea resurselor locale. Sunt lăudabile și pline de semnificație inițiativele unor unități în această direcție. Trusturile Nr. 1 și Nr. 6 produc cărămizi în cuptoare de câmp. Trustul Nr. 7 și-a creat un mic cuptor de var și folosește piatra (sterilul) din haldele minelor pentru blocuri înlocuitoare de cărămizi. întreprinderile din regiunile muntoase care obțin bușteni, îi pot transforma în cherestea cu ajutorul unor gatere mici. Resursele locale pot fi folosite și în transporturi. Transportul materialelor cu căruțele, sau cu pluta pe ape (ex. Bicaz) este foarte economic. Merită tot atâta atenție străduințele de a înlocui unele materiale cu altele mai la îndemână, sau mai ieftine. La Trustul Nr. 8 carburatoarele betonierelor au fost transformate pentru a putea fi acționate cu gaze în loc de benzină. Trustul Nr. 9 a înlocuit cu succes cărămizile cu betoane monogranulare. înlocuirile prin soluții tehnice au adus astfel mari avantagii unor unități. In acest sens, o sarcină deosebită devine întreprinderilor de instalații, care prin instalații sanitare prefabricate și economisind metalele își pot crea materiale noi, economice și oricând la îndemână, și Prin muncă ritmică vom obține totodată îmbunătățirea calității producției stricta respectare a disciplinei tehnologiice. Este de la sine înțeles că un timp mai scurt decât cel prevăzut, gâtuește procesul tehnologic necesar executării unei lucrări de calitate. Cu o planificare justă și o producție ritmică nu ni se va întâmla niciodată (ca pe unele șantiere ale rusturilor Nr. 4 și 5) ca dușumelele să fie bătute în camere cu tencuiala complect neuscată, ceea ce a dus la umflarea dușumelelor, sau ca zugrăvelile să iasă pătate din aceiași cauză. Noile conduceri ale întreprinderilor și ale trusturilor de construcții recent înființate, au datoria să privească cu simț de răspundere problema obținerii unei producții ritmice în unitățile lor, luând toate măsurile necesare pentru aceasta. Contactul strâns cu beneficiarul va asigura primirea documentației și va permite deschiderea din timp a șantierelor. Munca în construcții va primi un caracter ritmic, mult mai ușor, pe măsură ce vom trece de la mijloacele meșteșugărești la cele industriale. Este limpede că mecanizarea în construcții înseamnă totodată împingerea lor pe calea unei producții tot mai ritmice. In acest sens, atelierele de prefabricate ale întreprinderilor trebue să lucreze din plin de pe acum. Trusturile Nr. 7 și 5, care clădesc blocurile de locuințe pentru minerii din Valea Jiului și pentru muncitorii din regiunea Stalin, vor da pentru prima oară o producție industrială, producând în serie, construind prin metoda în lanț, cu ajutorul prefabricatelor, a blocurilor de sgură, etc. Poate fi concepută o asemenea acțiune uriașă fără ritmicitate? Desigur că nu. De bună seamă că în munca de fiecare zi trebuesc luate în considerare toate aspectele producției, nu numai sarcinile cantitative, ci și calitatea, productivitatea, prețul de cost — adică toți indicii de plan. În această direcție, inițiativa arzătorului fruntaș Simion Faur este o metodă minunată de a obține o producție ritmică pe șantiere. Adaptarea și extinderea ei printre toți constructorii — antrenați în Întrecerea pe profesiuni — va duce la îndeplinirea și depășirea în mod ritmic a tuturor indicilor de plan, ferind șantierele de surpriza de a se vedea la sfârșitul unei perioade cu vreo sarcină de plan nerealizată. Munca după grafic și urmărirea permanentă a realizării la timp și la toate locurile de muncă a sarcinilor de plan sunt principii de neclintit ale industriei sovietice. încă în 1941, în Hotărîrea Conferinței a XVIII-a a P. C. (b) al U.R.S.S. se preciza: „Este necesar... să punem capăt lipsei de planificare, producției executate în mod neregulat, salturilor în activitatea întreprinderilor, și să obținem executarea zilnică ,după un grafic întocmit în inrealabil, a planului de către fiecare uzină, fabrică, mină, cale ferată". Bogata experiență sovietică trebue să ne călăuzească permanent. Fiecare trust, întreprindere și șantier de construcții este dator să lupte pentru asigurarea unei producții ritmice, care este chezășia succesului în activitatea oricărei unități. Fiecare muncitor și tehnician constructor trebue să se simtă mobilizat în bătălia pentru mărirea capacității de producție a unității sale, pentru reducerea prețului de cost, ceea ce duce nemijlocit la sporirea puterii de cumpărare a noului leu la crearea unei vieți mai bune celor ce muncesc, la întărirea frontului păcii și socialismului. Colectivul fabricii de cărămizi și țigle „Timișoara” și-a luat angajamentul să îndeplinească planul anual in 11 luni Antrenați în întrecere socialistă, în jurul inițiativei lui Simion Faur pentru realizarea planului înainte de termen și la toți indicii, sub lozinca „cărămizi mai multe, mai bune și maieftine, pentru construcțiile cincinalului“, muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii fabricii „Timișoara“, fruntașă pe țară, și-au luat noi și importante angajamente. Astfel, colectivul fabricii s’a angajat să realizeze planul anual la toți indicii în 11 luni, iar în cinstea zilei de 1 Mai să lucreze în contul zilei de 4 Mai. Zilnic, se va da peste plan, 13% cărămizi semifinite și 9 °/6 cărămizi finite. Prin realizarea de economii se va reduce prețul de cost cu 1//o. In cinstea zilei de 1 Mai, colectivul fabricii va realiza economii în valoare de 10.000 lei. Se vor lua deasemeni o serie de măsuri tehnico-organizatorice ca : adaptarea preselor de cărămidă la o turație mai mare, mărirea indicelui de uscare la șoproane de la 3,2 cărămizi pe m. p. șopron în 24 ore, la 4,5 cărămizi pe m. p. șopron în 24 ore — folosind metoda sovietică de uscare ; mărirea indicelui de utilizare a cuptoarelor cu 25% (de la 20,5 cărămizi pe m. c. în 24 ore, la 25 cărămizi pe m. c. în 24 ore), prin aplicarea metodei sovietice de ardere rapidă Duranov; mărirea indicilor de funcționare la toate agregatele prin introducerea metodei sovietice Nina Nazarova de preluare a mașinilor în păstrare socialistă. Deasemeni se va introduce graficul orar și evidența zilnică la toate locurile de muncă și se vor lua măsuri pentru aprovizionarea din timp cu piese de schimb și asigurarea stocului normal de combustibil. Pentru ridicarea calificării muncitorilor și formarea de noi cadre calificate, vor fi calificați la locul de muncă după metoda stahanovistei sovietice Colicar și inițiativa maestrului stahanovist Francisc Czemian, 8 muncitori, dintre care 3 femei. în acest — Decada literaturii ruse. (Pag. 2-a) — Inițiativa maistrului Czenian se extinde în întreprinderile de construcții. (Pag. 2-a) — Cum a reușit fabrica de ciment „Temelia” să realizeze planul pe trimestrul I înainte de termen. (Pag. 2-a) — Grija stalinistă pentru binele poporului. (Pag. 3-a). număr. — Inițiative noi in industria cimentului. (Pag. 3-a) — Șapte ani de la eliberarea Ungariei. (Pag. 3-a) — Inițiativa lui Simion Faur trebue extinsă și în sectorul prefabricatelor. (Pag. 4-a) — Oamenii muncii înfierează pe odioșii ucigași ai lui Nikos Beloiannis. (Pag. 4-a) — In legătură cu Consfătuirea economică internațională de la Moscova. (Pag. 4-a) Pentru desvoltarea mișcării stahanoviste in R. P. R. In EDITURA PARTIDULUI MUNCITORESC ROMÂN A apărut: Răspunsul tovarășului Stalin la întrebările puse de un grup de redactori ai unor ziare americane MOSCOVA. Agenția TASS transmite: Un grup de redactori ai unor ziare americane de provincie au adresat tovarășului Stalin: In numele a 50 de redactori ai acestor ziare, patru întrebări, la care tovarășul Stalin a dat următoarele răspunsuri: întrebare: Este oare un al treilea război mondial mai aproape în prezent, decât acum doi sau trei ani? Răspuns: Nu, nu este întrebare: Ar aduce folos o întâlnire între conducătorii marilor puteri? Răspuns: Este posibil că ar aduce folos. întrebare: Considerați că momentul actual este potrivit pentru unificarea Germaniei? Răspuns: Da, consider, întrebare: Pe ce bază este posibilă coexistența capitalismului și comunismului? Răspuns: Coexistența pașnică a capitalismului și comunismului este pe deplin posibilă atunci când exista de ambele părți dorința de a colabora, când există voința de a-și îndeplini obligațiile asumate, când se respectă principiul egalității și neamestecului in treburile interne ale altor state. Cuvântul stalinist, puternica armă in lupta pentru Un nou și luminos mesaj de pace a fost adresat popoarelor din întreaga lume. Răspunzând întrebărilor puse de un grup de redactori ai unor ziare americane, tovarășul Stalin a arătat că războiul poate fi împiedicat. Cuvintele simple, pe înțelesul tuturor, constitue un far călăuzitor pentru oamenii cinstiți de pretutindeni, dornici de pace. Imperialiștii americani se sbat să arunce omenirea într-un nou război. Ei folosesc cele mai barbare mijloace, ei au dezlănțuit războiul bacteriologic, pentru a extermina eroicul popor coreean. Popoarele vor însă pace și luptă pentru menținerea ei. Mesajul stalinist constitue o chezășie că victoria va fi de partea forțelor păcii și ne îndeamnă să muncim din ce în ce mai bine pentru întărirea și înflorirea scumpei noastre Patrii, pentru întărirea uriașului front al partizanilor păcii. " MIRCEA ȘINCAI Președintele Comitetului de întreprindere, Trustul Nr. 2 Construcții — București ■dr Răspunsul dat de tovarășul Stalin la întrebările puse de un grup de ziariști americani, constitue o nouă și puternică lovitură dată ațâțătorilor la război, imperialiștii americani și englezi. Cuvintele marelui Stalin au întărit încrederea și speranța sutelor de milioane de oameni cinstiți în cauza păcii. Faptul că un nou război nu este mai aproape acum decât a fost în ultimii doi sau trei ani — așa cum a arătat tovarășul Stalin — dovedește că lagărul partizanilor păcii în frunte cu Uniunea Sovietică, se întărește necontenit. Cuvântul stalinist mobilizează forțele păcii la o luptă și mai intensă pentru pace, pentru apărarea vieții FELIX ROSENBAUM Arhitect întreprinderea 205 * Răspunsul tovarășului Stalin ne arată încă odată lmpede că parm poate fi apărarea păcii menținută Și acest lucru ne umple inimile de bucurie. Imperialiștii americani care susțin că războiul este inevitabil, au primit o puternică lovitură- Cuvintele tovarășului Stalin au spulberat definitiv „teoriile” mincinoase ale imperialiștilor că nu este posibilă o coextistență pașnică cu capitalismului și comunismului. Răspunsul tovarășului Stalin constitue un nou și puternic îndemn în lupta noastră pentru apărarea celui mai prețios bun al omenirii — pacea. AUREL ANA zidar stahanovist șantierul Institutului Agronomic IN CINSTEA ZILEI DE 1 MAI Angajamentele muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor de la Schela Sovrompetrol - Târgoviște, deținătoarea Drapelului de Producție al Consiliului de Miniștri Tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, secretar general al Scumpe tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej. Noi muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii schelei Sovrompetrol Târgoviște, întruniți în adunarea festivă cu ocazia decernării Drapelului de Producție al Consiliului de Miniștri, însuflețiți de marea bucurie și cinste pe care ne-o acordă Partidul și Guvernul, raportăm Comitetului Central al partidului Muncitoresc Român și Dumneavoastră personal tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej, următoarele realizări și angajamente: Conduși de organizația de partid a schelei noastre, mobilizați în întrecerea socialistă de către comitetul de întreprindere, având sprijinul permanent al conducerii tehnico-administrative, am depășit Planul de Stat pe anul 1951, la extracția de țiței cu 9,2ȘV‘; am mărit productivitatea muncii cu 23,6% pe cap de salariat, am redus prețul de cost la tona de țiței, realizând pe întreg anul economic în valoare de 5.343.124 lei vechi. Toate aceste succese se datoresc activității neobosite a organizației noastre de partid, care a mobilizat membrii de partid și prin exemplul lor întreaga massă de salariat în larga desfășurare a întrecerii socialiste. De asemenea aceste succese se datoresc în mod deosebit ajutorului frățesc și multilateral primit în cadrul Sovromului din partea marii Uniuni Sovietice, prin tehnicieni, utilaj petrolifer și metode înaintate de muncă. Valoroasa inițiativă a brigadierului nostru stahanovist Arion Dumitru, de a aplica metodele sovietice de organizare a muncii și anume — șoferul la troliu și maistrul la gura puțului — a adus o contribuție importantă la creșterea producției și productivității muncii, la reducerea prețului de cost, la eliminarea accidentelor umane și tehnice, la ridicarea calificării sondorilor noștri. Prin Hotărîrea Guvernului și a Partidului cu privire la efectuarea reformei noști și a reducerilor de prețuri, noi leăam simțit din plin dragostea și grija pe care Partidul și Guvernul nostru le poartă oamenilor muncii, înlăturând lipsurile pe care le mai avem în munca noastră suntem hotărâți de a lupta pentru a păstra și mai departe Drapelul de Producție al Consiliului de Miniștri. Pentru consolidarea succesului reformei bănești, pentru ridicarea nivelului de viață al celor ce muncesc, pentru construirea socialismului în Patria noastră și întărirea forțelor păcii, ne luăm următoarele angajamente: — Vom îndeplini planul de Stat pe 1952, pe toți Indicii, în 11 luni. — In cinstea zilei de 1 Mai — ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc — vom da produse în contul zilei de 8 Mai. — In anul 1952 vom depăși productivitatea muncii pe cap de salariat cu 5%. — Vom reduce prețul de cost pe tona da titei cu 1%. — Vom mări coeficientul de exploatare la sondele active cu 0,3%. — Vom reduce indicii de consum, față de cei realizați pe anul 1951, după cum urmează: material lemnos cu 1%; gaze comprimate cu 1%; gaze pentru consum cu 2%; uleiuri și unsori cu 3%; garnituri de cauciuc cu 3%; tije de pompare cu 1% energie electrică cu 5%. — Vom realiza în anul 1952 economii în valoare de 334.000 lei, prin valorificarea parafinei, recuperarea a 12 vagoane de fier vechi — dintre care 8 vagoane până la 1 Mai — raționalizarea a două parcuri de separatoare și rezervoare, dintre care unul până la 1 Mai. — Vom organiza în acest scop trei brigăzi de economii, dintre care una U.T.M.-istă care va realiza recuperarea țițeiului din schelă. In vederea îndeplinirii angajamentelor de mai sus, vom intensifica întrecerea socialistă antrenând în întrecerea pe profesiuni în anul 1952: 24 echipe de intervenție, 36 parcagii, 40 sondori de deparafinare și 25 sondori de întreținere. In acelaș timp vom antrena în întrecere, toți tehnicienii, Inginerii și funcționarii. Deasemenea vom lua următoarele măsuri tehnico-organizatorice: — Extinderea metodei sovietice de recuperare secundară prin instalarea a încă 3 sonde de injecții. — Activizarea în cursul anului 1952 unui număr de 12 sonde neproductive din care 4 vor fi puse în producție până la 1 Mai. — Scurtarea duratei operațiunilor de intervenție cu 18% față de norme, prin extinderea la toate brigăzile de intervenție sistemului de organizare a muncii. Inițiat a de stahanovistul Arion Dumitru. Până la 4 Mai vom avea 5 brigăzi organizate în acest fel, dintre care una U.T.M.-istă. — Vom organiza schela pe unități complexe de producție și intervenție, formând până la 1 Mai 2 unități. — Vom prelungi timpul de funcționare al sondelor între două intervenții cu 14’1 prin respectarea graficului orar de intervenții preventive, asigurarea unui regim tehnologic optim la 80% din sondele active, îmbunătățirea randamentului volumetric al pompelor cu 2%, efectuarea de dinamometrări, controale de talpă, perforaturi și nivel cu 15% peste media realizată pe anul 1951. Deasemeni, vom forma o brigadă proprie pentru controlul presiunii de fund al sondelor, vom efectua lucrări de bună calitate introducând metoda stahanovistelor sovietice Agafonova și Jandarova la toate brigăzile de intervenție până la 1 Mai. _ — Vom extinde metoda sovietică gaz-lift cu mufe perforate la încă o sondă până la 1 Mai. — Vom crea condiții pentru folosirea completă a celor 8 ore de lucru, aprovizionând la timp cu materiale și scule locurile de muncă. Deasemenea vom asigura la timp transportul echipelor și a hranei la locurile de muncă îndepărtate, pentru creșterea de noui cadre vom califica după metoda sovietică Colicar 66 muncitori peste planul de calificare stabilit, iar după inițiativa maistrului Creman Francisc 20 muncitori la diferite meserii, ca de exemplu: mecanici de pompe canadiene, operatori de dinamometru, etc. In acelaș timp vom organiza 3 școli stahanoviste în scopul extinderii metodelor înaintate în meseriile de sondori de intervenții, electricieni și strungari. Vom organiza o școală pentru stahanoviști cu scopul ridicării nivelului lor tehnic și profesional, cu concursul inginerilor și tehnicienilor. Vom organiza odată pe lună „Marțea Stahanovistă" și 6 schimburi de experiență între brigăzi până la sfârșitul anului, dintre care două până la 1 Mai. Deasemenea vom organiza trimestrial o săptămână a propunerilor de inovații din massă. Prima va fi organizată între 7-15 Aprilie a. c. Vom lupta pentru reducerea și prevenirea accidentelor de muncă și a avariilor tehnice prin: controlul periodic al materialelor și sculelor de intervenție; instructajul operatorilor de intervenție, controlul operațiunilor de fund al sondelor și prin extinderea inițiativei stahanovistului Arion Dumitru. Luându-ne aceste angajamente, suntem conștienți că vom contribui în acest fel la consolidarea succesului reformei bănești și la asigurarea realizării bugetului pe 1952 prin îndeplinirea înainte de termen a Planului de Stat pe anul 1952, pe toți indicii. Pentru sprijinirea realizării angajamentelor noastre cerem colectivelor dela Uzinele „Steagul Roșu" Orașul Stalin și „1 Mai" Ploești să intensifice munca pentru a ne livra materiale de mai bună calitate pentru pompele canadiene, iar colectivului Uzinelor „Republica" București, să respecte toleranțele admise prin STAS la dimensionarea tubingurilor. “ Totodată cerem colectivelor Uzinelor „Teleajen“ și „Poiana“ care ne execută diferite reparații pentru procesul nostru tehnologic, ca acestea să fie de mai bună calitate. * Asigurăm C.C. al P.M.R. și pe Dumneavoastră, iubite tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej, că vom depune toate sforțările pentru îndeplinirea și depășirea angajamentelor ce ni le-am luat. Sub conducerea C.C. al Partidului nostru drag și a Dumneavoastră personal, desfășurând larg întrecerea socialistă, vom da împreună cu toți muncitorii din țara noastră, produsele necesare pentru consolidarea succesului reformei bănești, întărind astfel scumpa noastră Patrie, Republica Populară Română. Cu acest prilej ne exprimăm indignarea noastră profundă împotriva bestialităților săvârșite de către monștrii omenirii imperialiștii americani care folosesc arma bacteriologică pentru exterminarea popoarelor coreean și chinez, care înroșesc pământul martirizat al Greciei cu sângele celor mai buni fii ai poporului grec, care plănuiesc să arunce omenirea în prăpastia unui nou măcel mondial. Ne luăm totodată angajamentul de lupta pentru întărirea forțelor păcii, împotriva pregătirilor de război ale imperialiștilor americani. 1. Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc ! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, inițiatorul și organizatorul tuturor victoriilor noastre, în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej ! Trăiască Uniunea Sovietică, marea Țară a Socialismului victorios ! Trăiască genialul conducător și învățător al oamenilor muncii din lumea întreagă, cel mai iubit prieten al poporului nostru, Iosif Vissarionovici Stalin! Director: Rădulescu Alexandru Secretar al organizației de partid, Vasile Gheorghe Președinte al comitetului de întreprindere, Costinescu Petre Secretar al organizației U.T.M., Ciocan Ioan Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român Angajamentele colectivului fabricii de ciment „Temelia“ Tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român Scumpe tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej însuflețiți de dragoste față de Partid și de Patrie, muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii fabricii de ciment „Temelia“ din Orașul Stalin, au reușit să-și îndeplinească cu cinste angajamentele pe care le-au luat în anul 1951, terminând planul de producție în 10 luni și 25 zile. Datorită rezultatelor obținute, colectivul nostru de muncă a avut cinstea să fie distins cu „Mențiunea pe țară“ a Consiliului de Miniștri și Steagul Roșu de producție al Ministerului Construcțiilor și Industriei Materialelor de Construcție și Uniunii Sindicatelor Constructori. Intrând în cel de al doilea an al Cincinalului, salariații fabricii noastre s-au antrenat mai temeinic în întrecerea socialistă, folosind cu pricepere metodele sovietice de lucru și aplicând noi măsuri tehnico organizatorice. Condus de organizația de partid, cu sprijinul comitetului de întreprindere, colectivul nostru a pornit lupta pentru realizarea și depășirea planului la toți indicii. Muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii fabricii, traducând în viață Hotărîrea guvernului și partidului cu privire la măsurile ce trebue luate pentru consolidarea succesului reformei bănești, au reușit să realizeze planul pe trimestrul I în ziua de 22 Martie la klinker și în ziua de 24 Martie la ciment, să obțină o creștere a productivității muncii de 14 °/o și să facă importante economii. Pătrunși de importanța contribuției pe care colectivul nostru de muncă trebue să o aducă în opera de construire a socialismului în Patria noastră, pentru ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, pentru întărirea forțelor păcii In lumea întreagă, ne luăm, în fața Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român și a Dumneavoastră personal, iubite tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej, următoarele angajamente : — Aplicând în viață inițiativa stahanovistului Simion Faur, de a realiza planul înainte de termen și la toți indicii, vom realiza planul anual în 11 luni și 10 zile. In cinstea zilei de 1 Mai vom produce în contul zilei de 11 Mai. — Vom asigura creșterea productivității muncii cu 10% față de cea planificată. — Vom reduce prețul de cost, față de cel realizat în 1951, cu 4,5%, contribuind prin aceasta la consolidarea succesului reformei bănești, la întărirea puterii de cumpărare a noului leu. — Vom realiza pe întreg anul economii în valoare de 1.040.000 lei, iar până la 1 Mai economii de 60.000 lei. — Pentru realizarea angajamentelor de mai sus- vom antrena în întrecere pe profesiuni pe toți arzătorii și morarii de la morile brute și morile de ciment. Totodată vom antrena în întrecere pe toți tehnicienii, inginerii și funcționarii. — Vom extinde inițiativa creatoare a maistrului stahanovist Francisc Creman, de la Reșița, aplicată în fabrica noastră de maistru Crihană, și la ceilalți maiștrii, în așa fel, încât în anul 1952 să calificăm la locul de muncă după această metodă un număr de 43 tovarăși. După metoda Colicar vom califica 45 tovarăși în meseriile de arzător, morar, electrician, strungar, etc. — Vom înființa o școală pentru ridicarea nivelului tehnic și profesional al stahanoviștilor. — Vom extinde inițiativa stahanovistului Simion Faur și la cariera Bartolomeu și la secția de var „Răsăritul“, aparținând fabricii noastre. — Vom extinde metoda Nina Nazarova la încă 18 agregate și 6 mașini. — Vom organiza trimestrial o săptămână a inovațiilor. Prima va fi între 1—7 Aprilie 1952. — Vom organiza lunar schimburi de experiență între arzători, morari și mineri. — Vom lupta pentru folosirea rațională a utilajului și a întregului timp de lucru. — Vom executa la timp reviziile planificate la instalațiile de transporturi și de aer comprimat în carieră, precum și la pompele de ciment. Luându-ne aceste angajamente suntem convinși că aducem o contribuție de seamă la consolidarea succesului reformei bănești și la realizarea bugetului pe 1952. Pentru sprijinirea realizării angajamentelor noastre, cerem colectivelor uzinelor „23 August“ și atelierelor „9 Măi“, să ne livreze piese de schimb din timp și de bună calitate. Asigurăm C.C. al P.M.R. și pe Dumneavoastră personal, iubite tovarășe Gheorghe Gheorghiu-Dej, că vom depune toate eforturile pentru îndeplinirea și depășirea angajamentelor ce ni le-am luat. Exprimând indignarea noastră împotriva sălbăticiilor fără seamăn comise de imperialiștii americani în Coreea și China de Nord. Est, prin folosirea barbarei arme bacteriologice, ne luăm angajamentul de a lupta cu hotărîrea pentru întărirea forțelor păcii, împotriva pregătirilor de război ale imperialiștilor americani. Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc ! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, inițiatorul și organizatorul tuturor victoriilor noastre, în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej ! Trăiască Uniunea Sovietică, marea Țară a Socialismului victorios! Trăiască genialul conducător și învățător al oamenilor muncii din lumea întreagă, cel mai iubit prieten al poporului nostru, IOSIF VISSARIONOVICI STALIN! Director: PINCOVICI MATEI Secretar al organizației de partid, LORINCZ ANDREI Președinte al comitetului de întreprindere, GYÖRGY ARPAD Secretar al organizației U.T.M.,PLOSZA FRANCISC * j* i I