Constructorul, ianuarie 1957 (Anul 9, nr. 364-367)

1957-01-05 / nr. 364

wT I « pragul acestui an, oamenii mai vor deveni mai strins legate de rezulrea politicii de retribuire a muncii, cii din țara noastră au avut bucuratele tehnico-economice ale Intreprind în funcționarea asigurărilor sociale, însa să ia cunoștință de comunicatul derit, controlul asupra îndeplinirii contracreședinței plenare a C.C. al P.M.R. și de Incepand din 1957, fondul intreprinlor colective și a altor măsuri priviraportul ținut cu acest prilej de către cierii, care a luat locul fondului directoare la ridicarea nivelului de trai al tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. torta!, va putea fi Întrebuințat și pen oamenilor muncii. Organizațiile sindlh Documentele acestea oglindesc luntru construcția de locuințe, cantine, care vor trebui să folosească din plin‘cesele muncii rodnice depuse de pe pentru premii etc „Chestiunea constru toate mijloacele ce le stau la dispozitorul nostru muncitor în anul 1956 lrni de locuințe pentru muncitori și fie pentru a-și putea exercita atribusub conducerea Partidului. Răspunzind funcționarii a spus tovarășul Ghiile care le revin în opera de construciemărilor Congresului al Il-lea al Gheorghiu-Dej —■ trebuie să devină orie a socialismului. Aceste mijloace P.M.R. oamenii muncii au luptat cu preocupare principală nu numai aici trebuie puse în slujba înlăturării cu bune rezultate pentru îmbunătățirea misterelor și direcțiilor generale, ci și mai operative a deficiențelor ce se ivesc calitativă a activității industriei și a trusturilor, a întreprinderilor de stat in activitatea economică și administraaltor ramuri. Prin creșterea product- și cooperatiste, precum și a sfaturilor tivă a Întreprinderilor. Paralel cu avității muncii și reducerea cheltuieli populare“ceastă activitate, sindicatele trebuie să for de producție și circulație sa reali Plenara C.C. al P.M.R. consideră intensifice munca lor permanentă decât o economie totală de circa 1,8 pe drept cuvint că țara noastră are mobilizarea maselor pentru îndeplinimiliarde lei. Pe baza acestor succese , toate condițiile necesare unui puternic rea sarcinilor de plan, de educare a fost posibil să se treacă la îmbună- avînt al producției agricole, pentru ole celor ce muncesc in spiritul atitudinii lățirea salariilor pe unele ramuri, la ținerea unor recolte bogate care să socialiste față de munci și avutul sporirea salariilor și pensiilor mici, sa asigure satisfacerea cerințelor popii- obștesc, munca de ridicare a conștiinței acordarea de ajutor de stat pentru lației și un surplus pentru export. Iii de clasă și de lărgire a orizontului potopit și alte Îmbunătățiri ale condi- interesul creșterii producției agricole, fizic și cultural al oamenilor muncii, fiilor de viață și de muncă. plenara a hotărit lichidarea sistemului Pentru a face față acestor sarcini sin- In două zile Primele două zile de lucru ale anului au arătat hotorirea colectivului Fabricii de ciment București de a munci cu însuflețire pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin in 1957: planul celor două zile a și fost depășit cu 12% la făină, cu 10% la clincher și cu 1,8% la ciment. In aceste prime zile am avut prilejul să evidențiem o seamă de muncitori și tehnicieni. Asemenea cuvinte de laudă se pot spune despre electricianul de tură Mihai Piticescu, morarul Gheorghe Săbiescu și lăcătușul Dumitru Chimingeru de la morile de făină și lăcătușul Gheorghe S. Joian de la morile de ciment. In acest timp s-a remarcat și intervenția rapidă a lăcătușului Ilie Cotoarbă și a ungătorului Nicolae D. Marin care au remediat intr-o jumătate de oră o defecțiune la elevatorul cuptorului „Polysius“ care altădată necesita două-trei ore. Muncitorii Gh. Fumuru și Dumitru Neisprăvicu din cariera de nisip s-au gîndit nu numai la propria lor sarcină ci și la tovarășii lor care erau liberi, lucrind in consecință. Cu atît mai lăudabilă este atitudinea tehnicienilor Constantin Frățilă, șeful atelierului mecanic și Tudor Vlad, șeful secției cuptoare, care, deși erau liberi în aceste zile de Sărbătoare, nu s-au simțit liniștiți pînă nu au trecut pe la fabrică ,pentru a Se Îngriji de buna organizare a secțiilor lor. PROLETARI Piti TÓaffe fXffili, IÎNffl VXî ORGAN AL MINISTERULUI CONSTRUCȚIILOR, MINISTERULUI INDUSTRIEI MATERIALELOR DE CONSTRUCȚII ȘI AL C.C.AI SINDICATULUI MUNCITORILOR CONSTRUCTORI ȘI DIN INDUSTRIA MATERIALELOR PE CONSTRUCȚII] ANUL IX nr. 364 * 4 pagîni 20 bani ★ Sîmbătă 5 ianuarie 1957 Țara se pregătește de alegeri Candidați ai FDP- Agitat de refi rectorul Institutuluieconstrucții din București a fost propus candidat în circumscripția electorală Tei din București cucător la fabrica de ciment „Ino Pintilie“ din Fieni, fruntaș în producție a fost propus candidat în circumscripția electorală Fieni Pot să afirm — pentru ei sunt zilnic în contact cu Întreaga uzina — că niciodată ca acum muncitorii de la „Steaua roșie" n-au participat cu atîta dragoste la un eveniment așa însemnat cum este cel de la 3 februarie —ziua alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională. Mulți dintre ei activează direct la unele case, ale alegătorilor, foarte mulți ca agitatori pe teren și tot atît de mulți, cu mult spor în producție pentru îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea alegerilor. Adunarea care a avut loc în ziua de 22 decembrie în uzina noastră a dovedit pe deplin acest lucru. Peste 400 de salariați au susținut cu entuziasm candidatura tov. Ion Moldoveanu strungar la uzinele „Timpuri noi“ candidat al F.D.P. în circumscripția electorală nr. 17-Filimon Sîrbu. Cu acest prilej mulți muncitori și-au luat însemnate angajamente. Printre aceștia turnătorul Nicolae Manole să depășească sarcina sa de plan cu 150 la sută, strungarul Constantin Vasilescu să obțină o depășire de 30 la sută, iar ajustorul Marin Sticlă de 10 la sută. In aceeași zi colectivul uzinei a trimis o moțiune consiliului F.D.P. din raionul nostru prin care urează victoria in alegeri candidaților F.D.P. La gazeta de perete au fost publicate articole legate de alegerile de la 3 februarie iar prin stația de radioamplificare se transmit zilnic materiale de popularizare a candidaților. Consider însă că principala noastră contribuție la deplinul succes în alegeri al Frontului Democrației Populare este munca agitatorilor. Cu sprijinul comitetului de partid, s-au constituit 7 echipe de agitatori cu un număr de 42 de membri. In ziua de 23 decembrie au ieșit pe teren o mare parte dintre ei vizitînd pe cetățenii de pe străzile Ancuței, Cuțitul de argint, Mitropolitul Dosoftei, Mitropolitul Grigore și Mitropolitul Veniamin Costache. In aceeași zi au ieșit pe teren și echipele de tineret din uzină înființate de organizația de bază U.T.M - ele avind sarcina să se ocupe de afișaj. Din nou vor merge pe teren în aceste zile toate cele 7 echipe de agitatori ale uzinei. Cu experința căpătată ei vor putea sprijini și mai mult munca de agitație și propagandă în cadrul circumscripției electorale nr. 18. ANASTASE RICU președintele comitetului de întreprindere de la uzinele „Steaua roșie“ București Susțin candidatul Zilele trecute în întreprinderea „Feroemail“-Ploești a avut loc o adunare generală. Cu această ocazie muncitorii au susținut candidatura tovarășului Dumitru Coliu, membru supleant al C.C. al P.M.R., candidat al F.D.P. în circumscripția electorală Ploești-Nord. Mare parte dintre cei ce au luat cuvîntul, printre care Iov, Ignat Molnár, Dumitru Pelișenko, Maria Condrescu, David Leibovici, Nicolae Ivancea, s-au angajat să-și sporească eforturile pentru a obține noi succese in producție in cinstea alegerilor pentru Marea Adunare Națională. JULIETA OANCEA corespondentă PROF. ING. DUMITRU PRAPORGESCU ION UDROIU Constructorii salută cu însuflețire Hotărîrile Plenarei C. C. al P. M. R. Itiiijptmii Hmiiiaii Haijii Miiíi Kiii’Hiiii HiiWidViJi Biii Kiimii Wiiim Hiimiimiii NII9III :l|i!IBi!!!KIIIH!li!K'ini!!M!l!B!!K!iM!!BiiI!B!!!mi!!IMINIB!l!H|[!Hi!!l| lüHiB dispunerea conducătorului Citind raportul tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej mi-am dat seama că răspunderea personală a unui conducător economic va fi acum mai dezvoltată. • In întocmirea planurilor economice și distribuirea unor venituri ale întreprinderii, conducerea va «ia posibilități și drepturi mult mai largi. Planul de producție va fi dezbătut pe larg cu Intrig colectivul, iar sarcinile vor fi fixate astfel ca toate utilajele și agregatele să lucreze cu indici mari, valorificindu-se toate rezervele interne ce mai există în fabrică. Cît despre veniturile suplimentare ale fabrici, va fi foarte bine dacă vor putea fi folosite după necesitățile întreprinderii și la latitudinea conducerii. In anul care a trecut fabrica noastră a realizat peste plan beneficii în valoare de cca. 800.000 de lei. Dar din această sumă nu am putut folosi decit un procent mic. In acest an vom căuta să depășim cu mult această criză și, așa cum se prevede, să folosim fondurile pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ți de trai ale salariaților, pentru stimularea celor mai buni muncitori. Astfel, cointresînd pe muncitori, ingineri și tehnicienii, vom reuși să dezvoltăm producția. ION PICA director al fabricii de cărămizi „Argila roșie" Bucureși Prin telefon de la Iași. Pe șantierul de locuințe Păcurari din Iași, al Trustului nr. 14, frămîntarea trezită de Hotărîrile ședinței plenare a C.C. al P.M.R. a dăinuit și în prima zi de muncă din noul an. Lucrînd veseli și înedemînatec, oamenii își împărtășeau unul altuia — pe schelă, lîngă betonieră, la bancul de armături — gîndurile pline de mulțumire în legătură cu diferitele pasaje din cuvintarea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej. La biroul șantierului soseau mereu .de la loturi, in primele 3 ore s-a terminat închiderea blocului 1, unde pildura dată de calorifer va permite csecutarea finisajelor la ultimele apartamente ; pînă către prînz, la blocul 4 se montase o mare porțiune din cei 650 mp armătură ; la sfîrșitul schimbului erau gata cîte 150 mc săpături la fundațiile blocurilor 5 și 6, zugrăvelile și vopsitoriile la blocul 7, iar la blocul de colț se montaseră 50 de piese prefabricate la șarpantă. „Să dăm în folosință cît mai grabnic ultimele apartamente din bolțul 1, pentru salariații fabricii de penicilină, ca și cele 48 de apartamente din blocul 7. Să urgentăm lucrările 1* celelalte blocuri. Să dăm toată atenția calității !“ Acestea sunt angajamentele constructorilor de locuințe din Iași. LAZAR BENEȘ corespondentul „Constructorului“ pentru regiunea Iași Sarcini izvorâte din prețiosul document Prezidiul comitetului sindical al Trustului de construcții nr. 13 București a citit și dezbătut pe larg Raportul tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej la plenara C.C. al Partidului Muncitoresc Român. Chiar a doua zi, în lumina sarcinilor extrase din prețiosul document, prezidiul a întocmit proiectul planului de muncă. El urmează să fie supus discuțiilor și aprobării întregului comitet. Pentru noi raportul are o deosebită importanță și de aceea am studiat fiecare paragraf. Am reținut în special că sindicatele din țara noastră au un rol foarte important în înfăptuirea politicii partidului și guvernului; că organele sindicale au primit sarcina să atragă masele de oameni ai mucii pentru a participa activ la dezbaterea planului de producție, tn așa fel încît definitivarea lui să se facă ținîndu-se seama de propunerile valoroase ale muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor. Pentru a oglindi modul de orientare al prezidiului comitetului nostru la întocmirea proiectului de plan de muncă voi da mai jos numai cîteva din punctele înserate în acest proiect: „Vom sprijini conducerile tehniceadministrative și comitetele de întreprindere pentru ca planul lunar să fie defalcat și înminat formațiilor de lucru pînă la data de 28 ale fiecărei luni, în așa fel ca pe ziua de 1 a lunii următoare să poată începe adunările pe grupe, brigăzi, loturi sau șantiere... Vom îndruma comitetele de întreprin «Și noi vom contribui la înfăptuirea Hotărîrilor partidului“ Cind am sosit pe șanțul muncii prin fapte mai anul trecut noi am defierul întreprinderii nr. însemnate decit in anul pășit cu 13% planul la 39 de la morile unite ../ 19S6- In prima zi de lu montarea liniei de garaj, fie PintiUerești, am găsit din Bucuciu, noi am confcționat in acest an ne vom prechipa și montat 10 mp de coganiza in așa fel munca, dulgherului Constantin frate peste normă, iar nicit să obținem cel pu D. Constantin manlind azi nădăjduiesc că vom țin cu 15—200 mai cofrăje la silozul de face și mai mult, așa cu mult. Pregătim acum o făină. L-am rugat pe să terminăm cu 4 zile chemare la întrecere soșeful echipei să nea înainte cofrajul acestui bialistă către toate echicordt cîteva minute. siloz — care va adăpo pele de pe șantier, pen— După cum vedeți,, ști zeci de vagoane de tip terminarea lucrărilor— ne a declarat el, — făină pentru plinea porț u din 1957 înainte de termuneita din plin și In Lațier. men. Prin lucrările de noul an. In urma citirii Echipa de constructori investiții, fabrica își va Comunicatului asupra sa fsrafe am- Sava mări capacitatea de președinței plenarei C.C. al Etan Gheorghe lucra și din CP> cu 60—70%, ve P M.R., și c raportului m ea cu însuflețire. Afla deți, deci, că și noi — prezentati de tovarășul ser$ și ei despre noile constructorii — avem un Oft, (tocor^t^i' ech› flotartri ale partidului, rol însemnat în infaptuU r ®, are a űrtoțar.it sa ras* . . . . n .. *» pandă grijii deosebite o fi mi-au destăinuit grirea măsurilor luate de partidului pentru oamenurile lor. — Dacă un partid, dem pentru Calmar — la șantiere și întreprinderi — să se analizeze corelația principalilor indici de către conducerile tehnico-administrative și organele sindicale; același lucru îl va face — tot lunar — comitetul de trust împreună cu conducerea trustului. De asemenea vom stabili măsuri ce trebuiesc, luate în vederea respectării principiului de salarizare în întreprinderi și pe șantiere... In scopul ridicării nivelului tehnico-profesional “ al muncitorilor vom ajuta comitetele întreprinderilor nr. 172, 202, 131, 132, șantierul nr. 3 Onești ,pentru formarea unui colectiv de ingineri și tehnicieni care să ajute la ridicarea nivelului profesional al muncitorilor“. GH. GHERMAN președintele comitetului sindical al Trustului de construcții nr. 13 Cel mai frumos dar Dif.de-dimlnpr.mrf,. d-1 iuvenit in șantier, membrii brigăzii lui Adrian Rey și-au urat mai intii: „La mulți ani!". De, așa se cuvine să începi ziua india de lucru a noului an. Vremea e frumoasă, bună de lucru. La blocul A3 sunt numai „băieții“ lui Adrian Bey. Execută turnării de betoane la fundații. Le-au mai rămas încă „din anul trecut" vreo 28 mc de beton — și vor să-i termine înainte de ora primului. Mîine, aici vor începe lucrul zidarii. Intre două roabe de beton, la o țigară, oamenii își deapănă impresiile din noaptea de Anul Nou. Barac e de părere că revelionul Ion a fost mai grozav ca oricind. „Știi, Hotărîrile partidului au fost darul cel mai frumos — care o să ne aducă multe bucurii. Lucrul va fi organizat mai bine, ne vor spori salariile". Adrian Reg, ai cărui părint sunt țărani muncitori de prin părțile Sucevei, a intervenit și el in discuție : „Ce s-or mai fi bucurat și bătrînii, de măsurile pentru desființarea cotelor ! Dar noi cum să răsplătim dragostea partidului ? Intr-un singur chip: înălțînd mai repede locuințe mai multe și mai bune !” Despre entuziasmul oamenilor de pe șantierul din bd. Muncii al Trustului nr. 3 mi-a vorbit și șeful șantierului, top. .M. Löb : „Vestea despre recenta plenară a C.C. al P.M.R. a fost primită și la noi cu mare bucurie. Pentru noi, constructorii, ea implică sarcini de mare răspundere. In ceea ce privește șantierul nostru, ne străduim să menținem iarna ritmul de muncă din lunile trecute. Am atacat pînă acum șase blocuri. Vom începe și alte obiecte. In cursul acestui an urmează să dăm în folosință cca 100 de apartamente“. V S-au afișat listele de alegatori La 3 ianuarie s-au afișat la toate centrele amenajate în întreaga țară listele de alegători alcătuite de sfaturile populare. Pentru a-și asigura participarea la alegeri, cetățenii patriei noastre au datoria de a verifica du mai din vreme nistele de alegători pentru a constata dacă la înscriere nu s-au făcut omisiuni ori greșeli. Omisiunile ori greșelile constatate trebuie adusea cunoștința sfaturilor populare care au alcătuit listele, pentru a se face modificările cuvenite. CETĂȚENI VERIFICAȚI DIN VREME LISTELE DE ALEGATORI. VA ÎNDEPLINITI IN FELUL ACESTA O DATORIE PATRIOTICA, ASIGURADU-VA DREPTUL DE A PARTICIPA LA ALEGERI ! LA CASA ALEGĂTORULUI Porțile mari de fier ale clădirii din str. Dorobanți, pe frontispiciul căreia trecătorii văd scris „întreprinderea de utilaj-transport nr. 109", stau acum deschise larg toată ziua, străjuite de drapele roșu și tricolore, și de o firmă mare: „Casa alegătorului — circumscripția Dorobanți". E foarte frumos amenajată această casă a alegătorului: aparat de radio cu picup, mobiliar nou, perdele, covoare. Vecină acum cu întreprinderea nr. 109, Casa alegătorului primește zilnic vizitatori din întreprindere ca cei doi tovarăși din clișeul alăturat — macaragiul Dinu Stelian și mecanicul Constantin Sinoc. Ei au aflat cu acest prilej de la tovarășa Ghizela Stoian, programul cultural al săptămânii viitoare: audiție muzicală, prelucrarea legii electorale, o clacă cu femeile cu care ocazie li se va vorbi despre drepturile de azi ale femeilor și o seară de diafilme pentru copii. Ziua bună se cunoaște de dimineață Brigada de săpături a lui Gheorghe Popa realizase pînă la orele 12 peste 120 mc săpături la canalizare. Mantia albă 3 zăpezii care acoperise pămîntul nu constituia o piedică în fața elanului lor de muncă. îndemnurile șefului de echipă erau primite cu multă bucurie de tovarășii săi: „Ziua bună se cunoaște de dimineață , așa că dați-i zor băieți. E doar prima noastră zi de muncă pe anul 1957“. Și „băieții“ nu se lăsau mai prejos. La atelierul de lăcătușerie echipa lui Nicolae Prăjescu cu cei 3 lăcătuși executase aproape 700 kg confecții metalice. Exemplul săpătorilor și al lăcătușilor a fost urmat și de brigada de betoniști condusă de Carol Hegeduș care a preparat, transportat și turnat în primele ore ale dimineții de 3 ianuarie peste 14 mc beton la radierele pentru canalizare. Avîntul în muncă al constructorilor de pe șantierul „Petrochimica“-Brazi al întreprinderii de construcții nr. 131- Ploești dovedește dragostea cu care constructorii vor să pună în practică sarcinile trasate de recenta Plenară a C.C. al P.M.R. UN RADIER DE 1700 Nu de multă vreme, la lotul uzinal de pe șantierul 5 Govora al Trustului nr. 6 s-a terminat turnarea betonului la o porțiune de cca. 1000 mc din fundația radier a stației de absorbție. Lucrarea s-a terminat Înainte de data prevăzută. Muncitorii și brigadierii de la fabrica de beton, cei de la turnare și șoferii autobasculantelor au depus în aceste zile eforturi susținute. Intre timp s-au efectuat lucrările pregătitoare pentru turnarea celei de a doua porțiuni — de cca. 700 mc — a radierului, montîndu-se armătura. Aceste lucrări sînt conduse de Însuși șeful șantierului — ing. M. Ionescu, de șeful lotului II FOTOGRAFIE. Din ziua in care reporterul fotograf a vizitat șantierul (după cum se vede din clișeu, în acel moment se făcea ultimele verificări ale armăturii), in această porțiune a radierului s-au turnat cca. 1000 mc de beton, mc — ing. A. Eschinazie și de ing. G. Medeanu. Mecanicul șef Crăciun Bălăci a asigurat buna funcționare a fabricii de beton. ZOE HAȘEGAN : corespondentă Trmtul nr. 8, I.P.C.H., „Steaua roșie“ Pe primele locuri în concursul de inovații 1956 i ' ” " - prezentate individual Intr-una din ultimele zile ale anului încheiat, a avut loc un eveniment deosebit: decernarea premiilor la concursul de inovații pe anul 1956, organizat de Ministerul Construcțiilor și C.C. al Sindicatului muncitorilor constructori. Concursul a stimulat inițiativa oamenilor muncii din construcții, a făcut să crească interesul pentru tehnica nouă, a înlesnit rezolvarea creatoare a multor probleme arzătoare ale producției. Cîteva cifre dovedesc acest lucru. Numărul inovațiilor prezentate la concurs a fost cu 200% mai mare , decit la ultima întrecere cu același caracter — cea din 1954; în primele 3 trimestre din anul trecut, în comparație cu perioada corespunzătoare din 1955, a crescut cu 43% numărul inovațiilor înregistrate și ale celor aplicate. Pentru stabilirea primelor unități clasificate, comisia de concurs a apreciat după importanța, numărul inovațiilor prezentate și numărul salariaților din fiecare întreprindere sau institut, atribuind premiul I - TRUSTULUI DE CONSTRUCȚII nr. 8-Tg. Mureș: — Premiul II — INSTITUTULUI DE PROIECTARE A CONSTRUCȚIILOR HIDROTEHNICE — premiul III —UZINEI „STEAUA ROȘIE“-București. Ca stimulent material, inovatorilor din aceste unități li s-au acordat cote de 100% — respectiv 80% și 60% din prima rată a recompenselor cuvenite pentru inovațiile acceptate și explicate în perioada concursului, a fost, de asemenea, decernate mențini Trustului de construcții nr. 6-Craiul Trustului de construcții nr. 14-I a Institutului de studii și prospecția și întreprinderii de producție industrială „6 Martie"-Timișoara. La concurs au mai fost prezentaț1 pentru premii individuale, 208 inora, dintre care 134 au fost acceptate pentru participare. Fondul total de prmii, de 50.000 lei, a fost repartit astfel: — premiul I (7000 lei): macar portal pentru montarea prefabricatei [ (ing. E. Roth) ; — premiul II (cîte 5000 lei) : adatarea tractorului RD-35 ca mașină i tractat vagoane C.F.R. (ing. L. Bivlaru, ing. C. Gărdescu,I Michel] o nouă metodă de calcul al desc [UNK]f mafiilor la sistemele hiperstatice (in I T. Druțu); dispozitiv automat de frotare a fasciculelor de oțel-beton, (in A. Sirchis, ing. A. Poenaru, ing. Măduță) ; dozator automat in greuta / pentru ciment (ing. C. Ciolacu, ing. 1 / I Marine) ; —premiul III (cîte 3000 lei) ; tblou electric portativ și capsulat pentru șantier (I. Vîlceanu) ; aparatul luat probe neturburate și penetice dinamice (C. Mihăilescu) ; tipar metătic pentru chesonul C.A. 5 (ing. Pascu, O. Schattenberg); tocuri cu uși și ferestre din beton armat prefabricat (arh. T. Sassu, ing. T. Enescu) ; instrument paralactic (ing M. Costea, ing. D. Marinescu, ing. < Manacache). Mențiuni a câte 1000 de lei au fos atribuite pentru următoarele inovați: J dispozitiv de siguranță pentru eviitarea răsturnării macaralelor-catarg l / ,23 August“ (ing. N. Crișan), dispozitiv de îngropat colțare la cerc Cvelele ferestrelor (I. Rottman), mtctriță metalică pentru confecționării blocurilor „Krestianin" cu mijloace cu șantier (ing. G. Vasculescu), dispozitiv pentru scoaterea corpurilor de um pilitură de la vibropresa „Ulrich" (Andrei Mic),macara rotativă cu lenc (ing. E. Fisch, ing. Ihilovici), periscotta macara (Peter Ion), racorduri dimontabile la tuburile flexibile de frint pentru autovehicule (ing. L. Bivolari ing. Marinescu, ing. N. Crișan) , eliminarea cofretelor de bare la bc €hiourile capsulate (ing. S. Dulberg). Felicităm călduros colectivele untierilor distinse cu premii și mențiuni