Constructorul, februarie 1963 (Anul 15, nr. 682-685)

1963-02-02 / nr. 682

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITIVUL ORGAN AL COMITETULUI DE STAT PENTRU CONSTRUCȚII, ARHITECTURA ȘI SISTEMATIZARE ȘI AL C.C. AL UNIUNII SINDICATELOR DIN ÎNTREPRINDERILE INDUSTRIEI MATERIALELOR DE CONSTRUCȚII ȘI DIN ÎNTREPRINDERILE DE CONSTRUCȚII DRUM LARG procedeelor înaintate Ing. ROMUL MARTA director general al D.G.I.C.M.F.I. din M.I.C. Creșterea simțitoare a volumului de construcții, in 1963 față de anul trecut, impune și sporirea producției de materiale ceramice de construcții. Pentru a putea asigura șantierele cu materialele necesare la timp și în cantități suficiente, fabricile D.G.I.C.M.F.I. au fost pregătite corespunzător. Experiența din 1962 a constituit un prețios ajutor. Se știe că unitățile producătoare de țigle și cărămizi au început anul trecut insuficient pregătite fiind necesare eforturi sporite din partea colectivelor, pentru recuperarea rămânerilor in urmă. Bilanțul inregistrează însă la sfirșitul anului o depășire de aproape 4 milioane materiale de zidărie. Aceasta dovedește că, dacă nu ar fi existat rămineri în urmă în primul semestru, cantitățile realizate peste pian ar fi fost cu mult mai mari. De aceea, pregătirea activității pe anul în curs s-a făcut la fiecare fabrică din timp, pe baza unui plan de măsuri tehnico-organizatorice judicios întocmit, ținindu-se seama de greutățile intîmpinate în 1962. Asigurarea materiei prime necesare, revizuirea agregatelor și instalațiilor au fost completate, de astă dată, cu măsuri pentru îmbunătățirea tehnologiei, pentru modernizarea utilajelor. Astfel, procedeul clasic de fasonare a produselor ceramice, va fi înlocuit, acolo unde există condiții, cu sistemul modern de fasonare la cald cu ajutorul aburului. Metoda aceasta prezintă o serie de avantaje, printre care: îmbunătățirea calității produselor și reducerea procentului de rebuturi; micșorarea duratei de ușcare cu 20—40% la același tip de uscătorii; creșterea debitului presei cu 10—15% prin mărirea vitezei de alunecare a benzii de argilă, datorită îmbunătățirii plasticității; reducerea consumului de energie electrică cu 20—25%. Aburul poate fi introdus în utilajele de prelucrare a pastei (alimentator, malaxor), sau chiar în cilindrul presei. . In cursul anului trecut fasonarea cu ajutorul aburului a fost experimentată la majoritatea fabricilor din sector. Pe baza rezultatelor satisfăcătoare obținute, metoda este aplicată, în prezent, industrial la o serie de fabrici din sector. Nu au fost necesare modificări esențiale în liniile tehnologice, deci nu s-au utilizat fonduri de investiții. La Fabrica de cărămizi Roman, unde există Instalații de aburire la cele trei linii tehnologice, temperatura calpului de argilă, la ieșirea din presă, este de 50—55 ° C, ceea ce a permis ca ciclul de uscare la uscătoriile artificiale „Keller“ să se reducă de la 60 la 42 ore. In acest an întreaga producție a fabricii se va realiza prin procedeul de fasonare la cald. Ciclul de uscare la uscătoriiletunel ale Fabricii „1 Mai“-Bucov, unde se fasonează curent cu ajutorul aburului, a fost, de asemenea, redus de la 32 la 24 ore. Și la fabricile din Urziceni, Mureșeni, Țăndărei, metoda se aplică cu rezultate bune, atât in privința reducerii duratei de uscare, cit și a calității. In urma experiențelor, la Târnăveni (unde s-au făcut încercări cu argile din majoritatea fabricilor) și la „Industria de lut“ . Ghiriș Arieș din Cîmpia Turzii se lucrează la sistematizarea liniei tehnologice în vederea aplicării procedeului de fasonare la cald; ciclul de uscare se va scurta, și aici, de la 65 la 48 ore. Se experimentează în prezent aplicarea acestei metode pe cale industrială la fabricile „Zorile noi“ din Piatra Neamț ‘ și „Reconstrucția“ — Feldioara. Pentru aceasta din urmă introducerea aburului în procesul de prelucrare și fasonare prezintă o deosebită importanță, deoarece îmbunătățește proprietățile de uscare a argilelor cu sensibilitate mare la uscare. Se va putea, în acest fel, înlocui argila de Măieruș, ce se transportă de la 12 km, cu argila din fabrică, care este foarte sensibilă la uscare, iar la procedeul clasic de fasonare nu dă rezultatele cerute. Generalizarea procedeului de fasonare la cald cu ajutorul aburului în fabricile de produse ceramice de construcții, va crea premise pentru îndeplinirea și depășirea prevederilor pianului pe 1963 la materiale de zidărie și învelitori. Rezultatele înregistrate în primele 20 zile din luna ianuarie confirmă, de altfel, acest lucru; planul a fost realizat atît la materiale de zidărie, cit și învelitori, evidențiindu-se fabricile care utilizează acest procedeu. Mai trebuie menționate colectivele de la „Ceramica“ CONT .I MUARE /«*./■ 2 La Fabrica „Maria, Cloșca și Crișan“ din Turda există o permanentă preocupare pentru îmbunătățirea calității produselor și realizarea de sortimente noi. S-au fabricat plăci calandrate din PVC, care vor înlocui parchetul și faianța, noi modele de tapete etc. Fotografia înfățișează pe Ana Ianoș și Viorica Kadar, lucrând la linia tehnologică de fabricat covor PVC. Răsplata muncii Șantierul de lucrări speciale de la Suceava, al I.C.M.București, anul trecut și-a Îndeplinit planul producției globale in proporție de 131%, a economisit la prețul de cost cu 63.000 lei mai mult decit sarcina prevăzută, a dat numai lucrări de bună calitate. Pentru merite deosebite în producție, brigada de izolatori termici condusă de Gheorghe Sebe, a fost premiată de conducerea MIP C, acordindu - se premiul 1 în valoare de 2000 lei. Această formație a devenit astfel fruntașă îa întrecerea socialistă în cadrul Direcției generale de construcții-montaje pentru uzine chimice și rafinării. EMIL PRICOP șeful șantierului lucrări speciale Suceava la C.S.CAS. Joi 31 ianuarie 1963, a avut loc la C.S.C.A.S. prezentarea raportului privind activitatea desfășurată in 1962 și obiectivele principale ale planului de muncă pe 1963. La consfătuire, care a fost prezidată de tov. arh. N. Bădescu — președintele C.S.C.A.S., au participat vicepreședinți ai C.S.C.A.S., membri in comitet, șefi de sectoare și de secții, conducerile unităților tutelate de C.S.C.A.S., I.S.C.A.S., ÎNCERC, C.D.C.A.S.., și S.T.A.C.O. Au participat, de asemenea, tovarășul Andrei Horvath, președintele C.C. ai Uniunii sindicatelor din întreprinderile industriei materialelor de construcții și din întreprinderile de construcții, reprezentanți ai publicațiilor de specialitate, precum și alți tovarăși. Raportul, privind activitatea din 1962, a fost prezentat de tov. arh. L. Adler, vicepreședinte al C.S.C.A.S., iar obiectivele principale ale planului de muncă pe 1963 de tov. ing. N. Drogeanu, vicepreședinte al C.S.C.A.S. In materialele prezentate și dezbaterile ce au avut loc au fost reliefate rezultatele pozitive obținute în anul trecut și s-au făcut propuneri valoroase pentru creșterea, în anul acesta, a eficienței activității comitetului, îndreptată, in primul rînd, spre înfăptuirea sarcinilor prevăzute în Directivele Congresului al III-lea al P.M.R. privind dezvoltarea și ridicarea nivelului muncii in sectorul construcțiilor. “-HI) ■ ir. 682 ★ 4 pisili 25 ini ★ Sâmbătă 2 februarie 1963 în primele zece zile ale anului 1963, aproape 100 familii de constructori, mineri și alți oameni ai muncii din Baia Mare au primit spre folosință noi apartamente. De la începutul sesenalului, în localitățile regiunii Maramureș au fost construite peste 3000 apartamente, din care aproape jumătate In orașul Baia Maria. Noilor construcții li se vor adăuga anul acesta încă 1500 apartamente și numeroase cămine pentru nefamiliști. lng. B. ALEXANDRU corespondent In Maramureș Peste 3000 de apartamente date in folosință Construcții noi în Valea Jiului Cu toată iarna aspră, constructorii din Valea Jiului ai T.R.C.L. Hunedoara își continuă intens activitatea. La Vulcan, sub conducerea maistrului Otto Coroian, au început săpăturile la fundațiile primelor două blocuri, din cele cu 200 apartamente ce se vor construi și da în folosință pină la sfirșitul anului. Lupeniul va primi anul acesta o nouă construcție culturală, o școală cu 16 săli de clasă, două laboratoare și alte încăperi destinate procesului de invățămint. La Petroșani, in vecinătatea cartierului Dimitrov, au început lucrările noii case de cultură a orașului. Acest edificiu va avea o sală de spectacole cu 800 locuri și scenă de teatru, săli pentru sport, lectură și alte activități. Cărămizi mai bune La întreprinderea de produse refractare „Proletarul“ — Turda colectivul a analizat posibilitățile de sporire a sarcinilor de producție planificate pe acest an, luindu-și angajamentul să depășească planul la cărămizi refractare cu 300 tone, să realizeze la prețul de cost economii, peste plan, in valoare de 300.000 lei și tot atâtea beneficii. Pentru îndeplinirea acestor angajamente s-au și luat o serie de măsuri tehnico-organizatorice pentru scurtarea duratei de executare a reparațiilor capitale, trecerea, in unele locuri, de la fasonarea manuală la presarea mecanică, modificarea sistemului de transport de la cuptor la rampă, ceea ce va contribui la reducerea rebuturilor. De asemenea, se va asigura un flux tehnologic continuu intre uscătoria-tunel și cuptoare. Arderea produselor va fi efectuată conform graficelor, întocmite după recomandările tehnicienilor de specialitate, urmărindu-se Îmbunătățirea calității produselor refractare. ILIE BELCIN corespondent Fapta eroică a unui comunist In ciuda gerului și a zăpezii, pe șantierele hidrocentralelor de pe Bistrița-aval lucrul continuă. Munca lucrătorilor de la întreprinderea de construcții hidrotehnice capătă, câteodată, caracterul unor adevărate acte de eroism. Pe la mijlocul lunii trecute, la unul din șantiere se efectuau lucrările legate de terminarea barajului Un buldozer s-a defectat la mijlocul apelor Bistriței ; sloiurile de gheață ar fi putut avaria utilajul. Buldozeristul Gheorghe Alexandru, membru de partid, n-a ezitat, a intrat turtu, a reparat defecțiunea și a asedvat mașina . Asemenea lui Gheorghe Alexandru, și alți comuniști de pe șantier — Nicolaie Moaleș, Ion Vlăsceanu, Toader Stroie, toți buldozeriști — prin exemplul lor personal, mobilizează întregul colectiv la menținerea ritmului lucrărilor. PETRE HALTENWANGER corespondent In fața spectatorilor In seara zilei de 19 ia a fost distinsă cu premiul le și șantierele noulunuarie a.c., în sala casei I pe țară și medalia de Onești. Modul cum au fost de cultură din Onești, a aur la concursul bienal de interpretare rolurile de că a avut loc un spectacol cu teatru „I. L. Caragiale“. tre artiștii amatori oneștepiesa „Marele fluviu își La acest spectacol au ni a plăcut mult celor preadună apele“ dar de către participat peste 250 de intenți la spectacol, echipa de teatru a clubu- vitați muncitori, ingineri și CONSTBUTE lui „Constructorul“, care tehnicieni din întreprinderi- corespondent lui oraș CALITATEA I-a-74?o Colectivul Fabricii de geamuri din Tirnăveni a depus în ultimul timp eforturi susținute pentru îmbunătățirea calității geamului tras. Astfel, proporția de geam calitatea I-a a ajuns 73,3%. Pe baza experienței dobîndite în 1962 harnicul nostru colectiv s-a angajat să sporească în acest an proporția de geam calitatea sa la 74%, să fabrice peste sarcina planificată 560.000 sticle și borcane, 5000 mp geam armat și 1500 mp 1 oglinzi cristal. De asemenea, și-a propus să realizeze, peste plan, 310.000 lei economii și 447.000 lei beneficii. GHEORGHE MARCOVICI carespondanț Cu 3 luni mai devreme Colectivul lotului 4, condus de ing. Kotius Tachiris, din cadrul șantierului 3 Halta Albă-Est al Întreprinderii nr. 1 (D.G.C.M.-București ) a predat cu 90 de zile înainte de termen blocul D 16, CU 230 apartamente. O Însemnată contribuție la obținerea acestui succes au adus brigăzile conduse de fierar-betonistul Grigore Constantinescu, dulgherul Eugen Pop, tencuitorul Rusu, maiștrii Chiril , B. Ivancescu, I. Olaru, Gh. Cristea ș.a. In 1962, Trustul de construcții edilitare și hidrotehnice din Constanța a dat in folosință — printre alte obiecte — blocuri însumind 823 apartamente, cu 27.095 mp suprafață locuibilă, și un cămin studențesc cu 330 locuri. Printre acestea se află blocul-turnul (fotografia de sus) — capul de perspectivă al ansamblului de la gara nouă din Constanța. Executat cu ajutorul cofrajului glisant, blocul (parter și mezanin cu spatii comerciale, II etaje cu 88 apartamente, etaj tehnic), ai cărui pereți au fost turnați in luna mai, a fost predat la sfirșitul anului. Fotografia din dreapta înfățișează un bloc cu 48 apartamente de pe bd. Republicii, care și-a primit locatarii tot în luna decembrie. La parter s-au amenajat magazine și intrarea la noul cinematograf cu ecran lat ; la construcția sălii acestuia, cu 1000 locuri, s-au folosit ferme precomprimate. GH. GHEȚU corespondent ' "' S* Cantități sporite de materiale de construcții Anul trecut, întreprins în procesul de producție, în plus mozaic, marmură, berea de industrie locală va contribui un mod de o piatră spartă etc., tava,,Cheile Domei“ din regiu- sebit la creșterea productoare de 113.000 lectivității muncii. La fabrica Conducerea întreprinde, de filler se va monta un rii ar trebui să acorde elevator nou, iar la fabrica însă mai multă atenție unde mozaic se va amenaja dicării calificării profesionică o linie tehnologică, nule a muncitorilor. Este Camerele Domișoara și necesar să se organizeze Coșna vor fi dotate cu cursuri de calificare la secîncă 25 vagonete. Intr-unatoarele principale di pindin aceste cariere se va ducuie, iar la carierele de construi o statie de cri la Cîrlibaba și Broșteni luat angajamentul să deblură, iar la Domișoara se să fie întărită mai mult pășească planul produc- vor prelungi linia de garaj disciplina la muncă, baza și rampa de încărcare. De desfășurării unei activități asemenea, carierele vor fi normale, dotate cu perforatoare noi. B. CONSTANTIN Astfel se vor putea realiza corespondent ției globale cu 1%. In acest scop s-a întocmit un plan de măsuri tehnico-organizatorice, care, aplicat nea Suceava ,a livrat șantierelor cantități importante de materiale de construcție, printre care : 33.000 tone piatră spartă, l>350 tone pitră brută, 3700 tone pavele, 420 tone filler etc. Pentru acest an, colectivul intreprinderii și s ÍN PLUS: 30.000 mp carton asfaltat... Printre angajamentele luate in întrecerea socialistă pe anul în curs de colectivul întreprinderii „Horia, Cloșca și Crișan“ din Turda, se numără: realizarea peste sarcina de plan a 30.000 mp carton asfaltat, 10.000 mp pînză asfaltată, 3.000 mp covor PVC, 5.000 mp tapete lavabile pe suport textil, 1.000 mp tapete pe suport de hîrtie, 100 tone turte asfaltate, 300 mc plăci din fibrobeton etc. De asemenea colectivul turdean și-a propus să realizeze in plus însemnate economii și beneficii. RADU GLIGOR corespondent ...și produse in valoare de 2.300.000 lei Colectivul Fabricii „Teleajen“ — Berceni s-a angajat să realizeze în 1983, peste plan, produse in valoare de 2.300.000 lei, din care, 740.000 mp carton asfaltat și 1000 tone pistă minerală. Totodată lucrătorii întreprinderii și-au propus să obțină, peste sarcina planificată, economii la prețul de cost în valoare de 167.000 lei și beneficii de 247.000 lei. Printr-o serie de măsuri tehnico-organizatorice și printr-o mai susținută folosire a utilajelor, productivitatea muncii va crește cu 0,5%. Contribuții în activitatea Acum, în lunile de iarnă, cînd activitatea șantierelor este mai restrinsă, la întreprinderea de utilaj și transporturi a D.G.C.M.București problema la ordinea zilei este repararea utilajelor. De buna ei calitate depinde în mare măsură satisfacerea cerințelor constructorilor privind mecanizarea lucrărilor, depinde realizarea indicilor de exploatare planificați. De aceea, mai mult ca oricînd, în centrul atenției generale stă activitatea bazei de utilaje Obor (profilată de reparațiile medii,, capitale și curente ale utilajelor de capacitate medie), a atelierului de pe str. Moruzești (profilat pe reparațiile medii, capitale și curente ale utilajelor grele) și a celor patru autobuze. Ținînd seama de sarcinile sporite din această perioadă, activitatea unităților de reparații ale întreprinderii a fost temeinic organizată. Folosirea judicioasă a mijloacelor și a forțelor de muncă calificate este asigurată prin respectarea riguroasă a graficelor. In cadrul bazei de utilaje Obor au fost organizate echipe specializate pe anumite tipuri de utilaje și dispozitive mecanice: betoniere, malaxoare, instalații de ridicat etc. A fost întărită, de asemenea, activitatea serviciului C.T.C. (care efectuează controlul pe faze de lucru), a serviciului aprovizionare (pentru fiecare atelier a fost desemnat este un achizitor) ș.a. Cu toate că la I.U.T. — așa cum ne relata zilele trecute ing. TUsnelda Calcan, din cadrul serviciului de reparații — se acordă mare atenție efectuării la timp a reparațiilor curente și a reviziilor, numărul utilajelor care au reclamat reparații capitale este totuși destul de mare, creatoare de reparații Intr-o stare tehnică mai proastă se prezintă mașinile de frecat mozaic, mașinile de rașchetat parchet, vibratoarele. Exploatarea uneori nerațională, suprasolicitările la care sunt supuse aceste mecanisme atrag după sine defectarea motoarelor, ceea ce dă mult de lucru atelierului electric. Străduindu-se să se execute reparații de bună calitate, lucrătorii de la I.U.T. se preocupă și de îmbunătățirea caracteristicilor tehnice, de exploatare ale unor utilaje; multe din îmbunătățirile aduse sunt roade ale activității inovatorilor. La propunerea maistrului Ioan Török și a mecanicului Tănase Voicu, de pildă, la repararea excavatoarelor de 0,5 mc s-a aplicat un nou tip de saboți, confecționați din textolit — material durabil, ieftin și, ceea ce este foarte important, ușor de procurat. Utilizarea troliilor tip „Steaua roșie“ prezenta un serios inconvenient: sistemul de asigurare cu pîrghii nu răspundea totdeauna prompt la comenzi; în prezent, aplicîndu-se propunerea mecanicului Nicolae Tatomir, modul de acționare a clichetului a fost modificat, adoptîndu-se acționarea cu resort, care prezintă o mai mare siguranță în exploatare (propunerea a fost însușită și de către uzina producătoare). Inginerul Petre Marinescu este autorul îmbunătățirii aduse sistemului de acționare a ambreiajului la betoniera de 450 t. Ea constă în modificarea axului superior, prin prelungirea acestuia și adăugarea unui al treilea lagăr, ceea ce evită deformarea axului. Printre inovațiile a căror aplicare va contribui la obținerea unor indici superiori de exploatare a unor utilaje se numără: înlocuirea suporturilor din fontă, cu suporturi din oțel, pentru prinderea pietrei la mașinile de frecat mozaic (propunerea mecanicilor Nicolae Langa și Gheorghe Marin), confecționarea de blocuri de ancoraj pentru macarale-turn de 32 mm ș.a. Acțiunea de pregătire a exploatării intensive nu se limitează numai la parcul de utilaje. In cadrul întreprinderii a luat ființă un curs de ridicare a calificării, în care au fost cuprinși mecanicii din ateliere, mecanicii de exploatare și șoferii. Z. AURELIAN i astăzi, la fel ca ieri, alaltăieri și ca un atdea zile de-a rîndul, mercurul din termometru rămas cu multe grade sub a zero — măcar că ninsoarea a mai înmuiat gerul. Rafalele de vînt împrăștie în toate părțile zăpada proaspătă. Șantierul de la nr. 99 bis de pe șoseaua Ștefan cel Mare îl afli ușor. Ii trădează prezența svelta macaraturii. La intervale scurte, ea își rotește cu grație uriașul braț deasupra construcției „îmbrobodite”‘ cu prelată, rogojini și PFL. Din benă ies aburi, se transportă mortar. Intr-un cazan se încălzește apă. Prin coșurile de tablă ce-și fac loc din apartamentele închise, iese fum. Indicii că șantierul trăiește. Pe o asemenea vreme — cu frig și viscol — constructorii de la acest punct de lucru al întreprinderii nr. 1 (D.G.C.M.B.) își primesc oaspeții cu... căldură. Maistrul Dumitru Niță, șeful șantierului, la care ținuta atletică contrastează plăcut cu părul cărunt, se simte obligat să facă „biografia“ blocului. Ea încape cu toamna anului trecut : săpăturile. Zidurile au prins să se ridice cam tîrziu, abia prin decembrie. Și așa, puțin cîte puțin, „păcălind“ iarna geroasă, lucrările au avansat. Blocul are acum patru nivele închise cu zidărie și cu tîmplăria definitivă. Alte cîteva etaje (din cele nouă) fie că cu scheletul de beton turnat, fie că au armătura și cofrajele montate Oamenii sunt pregătiți. Cine știe — poate că mâine, poimtine, se vor putea execute din nou zidării exterioare, se vor putea turna betoane... Constructorii, pe care treburile ii mută pe-afară, sunt echipați cu pufoaice, cu pantaloni vătuiți, cu căciuli. Cum altfel ar putea lucra fierarbetoniștii conduși de Gheorghe Manea, dulgherii lui Nicolaie Marinescu sau Eugen Pop ? I-ar răzbi frigul. La interioare, situația este cu totul alta. Oamenii poartă salopete. Cele 120 de focuri, care ard fără întrerupere, asigură in apartamente o temperatură plăcută. Căldura ii îmbie pe oameni la muncă Lucrează aproape patruzeci de ziduri. Printre ei, numele șefilor de brigadă Ilie Catrina, Constantin Anton, Ion Stanca sunt bine cunoscute. Activitate intensă. Se înalță ziduri despărțitoare, i se tencuiește, se montează tâmplărie. Temporar, unele încăperi au căpătat alte destinații. Un apartament găzduiește stația de preparat materialul pentru tind. Intr-altul s-a improvizat un atelier de prefabricate mărunte. In „nota de comandă“ pe care a primit-o Gheorghe Bădescu, șeful echipei de betoniști, figurează: parapete pentru balcoane, grile de ventilație, parasoleiuri ș.a. Stadiul in care au ajuns unele apartamente face să se vorbească tot mai insistent de finisaje. Deocamdată, și-au anunțat sosirea echipa de zugravi condusă de D. Preda (care va începe șpaduielile) și o formație de mozaicuri. La blocul nr. 28, încoloșmânat de iarnă, activitatea continuă. Pe deasupra, macaraua iși rotește larg brațul uriaș. Din cabină, Grigore Paliu deslușește repede înțelesul semnalelor ce i se adresează. Oamenii ii cer bat cărămizi, ba mortar. $i. macaragiul ii servește pe toți, cu plăcere. E semn că înăuntru, tovarășii săi lucrează de O. CÂMPEANU Blocul nr. 28 LUCRĂRILE AVANSEAZĂ Constructorii din cadrul întreprinderii nr. 3 (T.R.C.L.) — Brașov desfășoară o susținută activitate. Pe șantierul de locuințe „Tractorul“, munca a fost intensificată în vederea terminării a două noi blocuri, avînd împreună 68 apartamente; în zona Teatrului de Stat se finisează trei blocuri cu un total de 64 apartamente, care vor fi terminate in cursul lunilor martie—aprilie. Forte importante au fost concentrate și pe șantierul din str. Memorandului — in prezent, cel mai mare șantier al întreprinderii; aici se execută trei cămine studențești și o cantină. La două din cămine (C3 și C4) lucrările au ajuns într-un stadiu foarte avansat: urmează să se toarne mozaicurile, să se lipească covorul PVC etc. Printre fruntașii șantierului sunt comuniștii Alexandru Forișka — șeful unei harnice echipe de zidari, maistrul Ștefan Szász, șefii de echipă Andrei Binder, Ioan Duță, Dumitru Drăcea, Samoilă Michel ș.a. IULIAN IONAȘCU corespondent