Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1877 (Anul 10, Nr. 70-141)

1877-10-09 / nr. 110

.877, oarele 10 dimineață, să se cor înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 1 182 pr. pen. i No. 7662. D. Andrei a lui D. Morariu, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 28 Noemvrie 1877, oara 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 7646. D. Mihai Timofti, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 17 Ianuarie 1878, oara 10 dimineață, să se prezinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 6812. D. loan Jerescu, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 3 Noemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infătoșare in procesul in care se inculpă pentru lovire, cunoscând că nefiind următor, se vă pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 proc. penalá. No. 6812. D. Gheorghe Vasiliu, cu domiciliul necunoscut, să citează ca in ziua de 3 Noemvrie 1877, oara 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui tribunal, spre infățosare in procesul in care să inculpă pentru lovire, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 7753. D. Gheoghe Gorovei, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 26 Noemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru actul de încredere, cunoscând că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 din proc. penală. No. 7122. D. Gheorghe Vasiliu, cu domiciliurile necunoscute, se citează ca in ziua de 24 Noemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru lovire, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. pen. No. 1104. Tribunalul Iași secția IV, prin sentința pronunțată in ședința publică din 17 Sept. 1877, a condemnat pe Strul sin Herșcu și David Strul, cu domiciliurile necunoscute, pentru faptul de ultragiu, pe basa art. 184 proc. penală, la căte un an inchisoare corecțională, sentința cu drept de oposiție și apel. No. 1134. Tribunalul Iași secția IV, prin sentința pronunțată in ședința publică din 22 Septem. 1877, a condamnat pe Petrea Stoleru, cu domiciliul necunoscut, pentru faptul de furt, pe baza art. 310 alin. 2 cod. penal, la 3 ani închisoare corecțională și la interdictí 2^^uv^f^iíÍif/traeuíiu ph cu 1Íftept-ac 0- oposiție și apel. Tribunalul județului Fălciu. No. 4654. D-nii Neculai Pădurariu, Dumitru Ciupitu, loan Mazilu, Grigore a Măriei lui Ioniță și Ionel Talpă băet, cu domiciliurile necunoscute, sunt citați a se presenta in camera acestui tribunal orașul Huși, ca inculpați la 16 Noemvrie 1877, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată contra lor, pentru că in unire cu alții s’au maltratat reciproc. No. 4550. D-nii Ioan Bărbosul, Vasile Susan, Maria lui V. Susan și Vasile Popa, cu domiciliurile necunoscute, sunt citați a se presenta in camera acestui tribunal orașul Huși, ca inculpați la 22 Noemvrie 1877, ora 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată contra lor, pentru maltratarea lui Ioan Huzum. Tribunalul jud. Neamț. No. 5615 Dl. Avocat E. Marlăm, in calitate de procurator d-lui Michel Daniel și fiu bancheri, domiciliat in urba Iași, in virtutea obligațiunei ipotecare, înscrise la tribunalul de Neamț, sub No. 28 pe anul 1876, investită cu formula esecutorie sub No. 76, la 19 Martie 1877, urmărind îndestularea clientelui seu, cu suma de 21.700 galbeni, căpite împreună cu dobânda de 18% pe an, da la 1 Martie 1876 , până la numerătoare, plus 2,000 galbeni clausă penală, fără prejudiciul cheltuelilor de punerea in urmărire ce are a lua de la dl. Grigorie I. Sturza de profesiune proprietar, domiciliat in comuna Păstrăvenii acest județ și avănd in vedere că termenul de 30 zile libere, a comandamentului făcut de creditare debitorului au espirat, și numitul nu au achitat datoria, nici au probat că venitul pe un an al imobilului, ce este a se vinde moșia Țibucanii, și ipotecată spre plata datoriei acopere datoria, tribunalul prin procesul-verbal de la 1 Octomvrie acest an No. 2268 a jurnalului, au regulat punerea in vânzare a menționatului imobil moșia Țibucani, care după lămurirea luată din procesul-verbal de situație No. 464 din 3 Octomvrie curent, inchet la fața locului de dl. Portărel, se cunoaște situat in județul Neamț, plasa Mijloc comuna Resboeni Valea Albă (Uscații) care înainte de noua clasificare a comunilor se afla lipită de comuna Păstrăveni. acest imobil se megieșește despre răsărit, cu moșia Davidenii a d-lui N. Gridovu, și Spieștii a d-lui Panaite Brădescu, la apus cu Topolița Bratului cu Cărligii ai erezilor defunctului Petrachi Roseti Bălănescu, cu Resboenii ai Spitalului sf. Spiridon, cu Cornii și Strâmbii ai fraților Călina, la sud, cu moșia Tupilații, partea din județul Neamț, al d-lui Neculai Călimah Catargiu, și cu părțile răzășilor din Totoești, Borșeni, Uscați, Mărginele stâlpului de jos și de mijloc, eară la nord, cu Păstrăvenii și Rădeniii a d-nei Elena Sturza. Imobilul atăt după cuprinderea obligației ipotecare, precum și după informațiunile luate la fața locului, este in întindere aprocsimativ de 1.800 fălci, din care aprocimativ 1000 fălci pădure, fară restul cămp, imobilul posedă una velniță de zid lucrătoare, cu grajdiuri de lemn, două crâșme clădite din material arzător, 1 morișcă pe pârău lucrătoare, una casă de posesie nouă clădită din material arzător, casa proprietății și grajdiul de zid, aceste din urmă precum și casa in stareță, lăngă locuință se află un parc și livadă, precum și patru coșere sub un acoperământ, și hambare, se menționează cli cămpul este pămănt arabil, imaș și fănaț, și dar conform art. 510 proc. civilă, se publică termenul de 3 luni, invitănduse pe mușterei a se presenta in camera tribunalului jud. Neamț in cea intăi zi lucrătoare, vara 12 din zi, după espirarea termenului de 3 luni socotit de la data Ioaei conform art. 536 din proc. civilă, d-nii concurenți și creditorele se vor conforma art. 539 și 542 din proc. civilă, deșteptănduse pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecatei să se arăte la tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ținea in samă, sarcini după lista dată de grefa tribunalului conform art. 570 din proc. civilă sunt: 1) 3900 galb. cătră dl. Teodor Tăutu după actul înscris sub No. 81 din 1870, 2) 21,700 galb. cătră dl. Mihail Daniel și fiu, după actul înscris sub No. 28 din 1876 pentru care imobilul se ară"> «■- -*•-1 r — ——" dează d-lui Herșcu Rapaport pe timp de șase ani, moșia Țibucanii transcrisă sub No. 38 din anul curent. No. 5108. Dl. Alecu Gheorghiu domiciliat in urba Peatra, in puterea obligației ipotecară, investită cu formula esecutoriei No. 97 din 15 Iunie 1877 urmărind îndestularea sa cu suma de 470 franci, cu a lor procedte, precum și 20 galbeni clause penală, prevăzuți in menționata obligație, fără prejudiciul cheltuelilor de punere in urmărire, ce are a lude la dl. Avram sin Ițic Sepătoriu prin vânzarea imobilului ce numitul posedă in urba Peatra, și având in videre, că termenul de 30 zile a comandamentului făcut de creditare debitorelui au espirat și numitul nou achitat datoria, nici au probat că venitul pe un an al imobilului urmărit acopere datoria, tribunalul prin procesul-verbal de 13 a curentei luni August 1877 sub No. 179 a jurnalului au regulat punerea in vânzare a vorbitului imobil, care după lămurirea luată din procesul-verbal inchiet la fața locului de dl portărel, se cunoaște situat in orașul Peatru strada Cuza-Vodă sau ulița mare, cf art. II, înscris la No. 138, megieșinduse a lăture cu Pavăl Căntaragiu, ceilaltă lăture cu Zriman Ciubotariu, fundul cu apa cuejdiului ear la față cu ulița mare, imobilul este clădit din material arzetor afară de păretele din dosare este de cărămidă și se compune din doă odăi nepodite și avănd bagdadie și din ougheanâ la uliță cu părețți de scânduri, sub ase se află un beciu ear acoperemăntul de cănduri, și dar conform lrt. 510 din procedura civilă, se publică temenul de trei luni, c nvitănduse pe mușterii a se presenta in camera acestui tribunal in cea intăi zi lucrătoare, oara 12 după esprirea termenului, sorotit de la data foii, conform art. 536 din indicata procedură, d-nii concurenți și eredi ,orul se vor conforma art 539 și 542 din pro cedură, deșteptănduse pe toți acei ce ar pre- finde vre-un drept de poprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegii, ipotecă sau ori-ce 1 alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecației se le arăte h tribunal căci in urmă nu li se vor mai ține in samă, iar sarcini după lista dată de grefa trib. nu sunt. [ No. 5117. Dl. Alecu Cieorgiu din Peatra, in baza obligațiunei ipotecară, înscrisă in registrul inscripțiunilor al trib. jud. Neamț, la No. 109 din 28 August 1873, urmărind îndestularea sa cuma de galb. resti din menționata obligație cu a lor procent de 2% pe lună, de la data espiritei termenului de plată, și până la numerătare, precum și 40 galb. clausă penală prevăzută in obligație fără prejudiciul cheltuelilor de punere in urmărire ce are a lua de la dl. Șusem Bin Solomon și Hana Isac sin Solomon, domiciliați in urba Peatra, prin vănzirea imobilului ce debitorii posed in urba Piatra, și avănd in vedere că termenul de 30 zile a comandamentului făcut de creditare debitorelui au espirat și numiții nau achitat datoria, nici au probat că venitul pe un an al imobilului urmărit acopere datoria, tribunalul prin procesulverbal de la 13 August anul curent, sub No. 1795 a jurnalului au regizat punerea in vânzare a vorbitului imobil, are după lămurirea luată din procesul-verbal inchiet la fața locului de dl. portărel, se cunoaște situat in orașul Peatra jud. Neamț, strada Cuza-Vodă, sau hudța mare cf. II, inscis la No. 156, megieșinduse cu Altar sin Fier Catu cu văduva I. Tudosă, fundul cu pruidul Cuejdiu, iar fața su hudița mare. Impblul este clădit din material arzetor și se compune din două odăi pe jos cu lut, bagdadi de scânduri, in ogradă este o bucătărie vech, compusă din material arzetor, toate aceste sunt acoperite cu șindilă, și dar conform art 510 din procedura civilă, se publică trei anul de 3 luni invitănduse pe mușterei as presenta in camera Tribunalului in ceastăr zi lucrătoare oara 12 după espirarea temenului socotit de la data foii, conforma art. 536 din indicata procedură, d-nii concurenți și creditorele se vor conforma art. 539 și 52 din procedură deșteptănduse pe toți acele ar pretinde vreun drept de proprietate, unfruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă, ba orice alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecatei se se arăte la tribnnl, căci in urma nu li se vor mai ține inamă, iar sarcini după lista dată de grefa zil. nu sunt. No. 5633. Vânzarea pentru care au urmat publicația prin foaea -firidă No. 29 din 17 Martie 1îo, a ma&biliului a lui Neculai Ornescu din urba Peatra, urmărit de d. avocat M. L. Adamescu, la 4 Iunie espirat 1876, cănd s’au împlinit termenul de 3 luni, nu s’au efectuat din cauză că nu s’au prezentat nici una din părți, și trib, prin procesul verbal sub No. 2091 a jurnalului, au închis licitațiunea imobilului și acuma dupre cererea d-lui M. L. Adamescu, înregistrată la No. 7164, tribunalul prin jurnalul No. 2208 din 24 Septemvrie anul areat, au regulat a se pune din nou in liciație imobilul zis, cu termin de 60 zile, și da, se publică spre obșteasca știință, că vénzarea are a se face in camera acestui trib, și cea intăi zi lucrătoare, oara 12, după epirarea termenului de 60 zile, socotite de a data eșirei prin foaea oficială, invitănduse je d-nii concurenți a se prezenta in ziua armată in camera acestui trib., unde are a si face adjudecația asupra persoanei ce ar da mai folositor preț, megieșiele imobilului și deosebitele sarcini se arată prin foaea oficifia No. 29 din 12 Martie 1876. Tribunalul județului Roman. No. 12048. D. Iacob Chilian, cu domiciliul necunoscut, este citat ca la 15 Dechemvrie 1877, oara 10 din zi, să se prezinte in camera acestui tribunal, are a fi față la judecata procesului in care este inculpat pentru că au furat niște pășuni, de la Zalman Sadov, cunoscând că la in urmare se va judeca in lipsă, conform art 182 pr. penală. Procurorul General al Curței de Apel din laș. NOTIFICAȚIUNE, No. 4147. Conform lege de pr. pen. se notifică condemnatului Suciu Ianuș că sa declarat apel a minima contra sentinței trib. Bacău No. 485 din 11 August a. c. prin care este condamnat la 15 file închisoare și 50 lei amendă. Procurorul Trib. jud. Fălciu. REGUISITOR DE ARESTARE. No. 2779. Vezând decisunea No. 11, pronunțată de Curtea cu junți din Huși, in ședința publică dela 20 Septemvrie 1877, ce este ramasă definitivă și secntorie, prin care se condamnă pe Costantin Ciobanu, cu domiciliul necunoscut, la munca silnică pe timp de 15 ani, pentru furtul de tâlhării prin violență, vezând dispoziținile art. 193 din pr. penală, requerem și ordonăm tuturor portăreilor și agenților forței publice de a pune mâna pe numitul Constantin Ciobanu și conduce la casa de arest din Telega, jud. Prahova, spre a suferi in inchisoarea la care este condamnat prin menționata decisiune, de pe care alăturăm estrad, care se va transcrie întocmai in registru închisorii, invităm pe toți depositarii puterei publice de a da ajutorul necesar, conformindu-se legei pentru esecutarea presentului act, semnat de noi și revestit cu sigilul parchetului, ordonăm directorului zisei casă de al primi, și reține pe numitul condamnat pentru tot timpul arestat mai sus, calculând începerea osândei de la încarcerare, iar la espirarea terminului il va elibera, dacă nu va fi deținut pentru alte fapte. ESTRACT DE DECISIUNE. No. 310. Prin decisiunea curții cu jurați din județul Fălciu No. 11, din 20 Septemvrie 1877, numitul Constantin Ciobanu, fost locuitor la via lui Gh. Murieș, din comuna Bohotinul, districtul Fălciu, dar acum dosit, găsit culpabil pentru tâlhării prin violențe asupra lui David sin Moisă și alții și pentru furt de cai de pe cămp, s’a condamnat la munca silnică pe timp de 15 ani, in virtutea art. 317, 318 alin. 1, 2. 3 și art. 319 alin. 1, art. 309 alin. 1, combinat cu 40 din codul penal, calculată această pedeapsă de la incarcerare și se termină la expirare, cănd se va libera, de nu va fi deținut pentru alte cauze. Judele Instructor trd. Iași. No. 2013. Noi Victor Cuciureanu judecător instructor al tribunalului Iași, in virtutea facultăței ce ne dă legea de procedură criminală, măndăm și ordonăm ca Vasile Ciobanu din Iași disp. IV se fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune, spre a i se lua interogatorul cuvenit asupra faptelor ce i se impută lui Patrașcanu, și Strugariu, cu executarea acestui mandat se însărcinează agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 101, 110 și următoarele din zisa procedură. No. 2080. Noi I. Duca, judecător instructor al tribunalului Iași in virtutea facultății ce ne dă legea de procedură criminală, măndăm și ordonăm ca Stefan Irimia din comuna Sculeni, se fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune, spre a i se lua interogatorul cuvenit, cu executarea acestui mandat se insercinează agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 101, 110 și următoarele din zisa procedura. No. 2081. Noi I. Duca judecător instructor al tribunalului Iași in virtutea facultății ce ne dă legea de procedură criminală, măndăm și ordonăm ca Stefan Irimia din comuna Sculeni să fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune spre a i se lua interogatorul cuvenit, cu executarea acestui mandat se insercineaze agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 101, 110 și următoarele s din zi a procedură. ța, de capacitatea obicinuită in acest județ pentru fiecare soiu de producte, cu trnerul și rădicalul pe comptul cumpărătorilor, avănd aceștia a depune la cumpărare un radium suficient pentru a garanta că tinerul se va face de ei, sub privigherea custodelui pănă la terminele ce se vor fixa in ziua de licitațiune, osebitele condițiuni se vor vedea in ziua de licitațiune, se invită deci pe concurenții amatori de a cumpără aceceastă avere ca să se presinte in locurile și la timpul indicat mai sus spre a concura la licitațiune, avănd a se adjudeca asupra aceluia ce va oferi cel mai avantajos preț. Portărel, N. Georgescu. Judele de pace ocolul I din Iași. No. 4818. In baza legei art. 143 și 152 pr. pen., cităm pe pacienta Lisaveta Saidle, inculpata Ana Olingher, mărturii, Catinca Lupu, Cristina Mihalova, a se presenta in pretorul acestui oficiu, in ziua de 12 Octomvrie a. c., oara 11 din zi, cănd are a se judeca contravenția comisă de numita inculpată pentru faptul că a insultat pe pacienta, la neurmare se va aplică legea. Judele de pace ocol. II din Iași. ESTRACT. No. 1975. Prin cartea noastră de judecată No. 324, pronunțată la 30 Septemvrie a. c., pe baza art. 1069, 1087,1170 cod. civ. 150 și 156 pr. civ., s’au condemnat pe d. A. A. Cimbrescu, fapt cu domiciliul in acest ocol și acum necunoscut, se plătească d-lui I. Fener suma de 150 franci cu procent de 18 la sută pe lună, de la 6 August a. c., plus 50 franci clausă penală, precum și plata de timbru ce se va întrebuința și plata publicațiunilor, cu oposiție și apel art. 29 și 23 nr. civilă. Corpul Portăreilor trib. Iași. ESTRACT, No. 615. Fiindcă d-l Ștefan Vasiliano, nu-și are domiciliu cunoscut in Romănia, pentru a i se pute preda copia de pe sentința trib. Iași secția I sub No. 317 din 13 Septem* c., prin care se condamnă pe d-l Ștefan Vasiliano se plătească d-lui Dimitrie Ghiorghiu suma de 1333, lei noi 50 bani, cu procent legal de la data reclamației 15 iunie și pănă la numerătoare, plus 50 lei noi cheltueli de judecată, apoi conform art. 154,318 combinat cu art. 75 al. 6 din proc. civ se publică aceasta spre cunoștința d-lui Vasiliano, că menționata copie stă de astăzi la biuroul d-lui Portărel al trib. Iași secția I: pentru a se preda cănd se va presenta numitul sau procuratorele seu legal pentru a primi acea copie ca să beneficieze de dreptul de opozițiune și apel acordat de trib. In termenul prevăzut de lege de la publicarea aceștia, iar un asemenea estract sa lipit pe ușa acelui trib. Iași secția I, conform art. 75 al. 6 din pr. civilă. Portărel, D. Constandache. PROCES-VERBAL. No. 683. Anul 1877 Octomvrie in 5 zile, in baza sentinței trib. Iași secția I-iu, No. 98 din 1877, investită cu formula esecutorie dupa ce s’au somat pe d. D. Ursachi, sub No. 649, de a plăti d-lui I. Vasiliev sumele de 270 lei vechi și 230 lei vechi, plus 20 franci cheltueli, d-sa nefiind următor, subsemnatul transportăndumă in comuna Miroslava, moșia Găureni, am pus sechestru pe una vacă, un gonitor și un vițel, a d-lui Ursachi, care sau găsit la creditor la sate de debitor. Portărel, Gh. Șută. Corpul Portăreilor trib. jud. Dorohoi. No. 365. Conform ordonanței d-lui președinte trib. local apozată asupra cererei d-lui Avocat Cesar Cătănescu procuratorele d-lui I. Nassotzet companie bancher din Iași, unul din creditorii d-lor Grigorie și Emlia Uhrinoschi, subsemnatul Nicolae Georgescu portărel al trib. Dorohoi, publică prin aceasta spre obșteasca știință că, la 17 Octomvrie viitor, anul curent, ziua Luni, oarele 10 din zi se va vinde de cătră noi, prin licitațiune publică, toată averea mobilă a d-lor Grigorie și Maria Uhrinovschi, sechestrată pe moșia Vlădănești constătoare din mobile din casele debitorilor de pe zisa moșie, vitele și uneltele de gospodărie, pluguri, harabari, mașina et. care sunt sechestrate precum și toată recolta anului trecut și a anului curent care este culease și așăzată in girezi și ptoguri, precum grău, orz, ovăs, făn și altele, iar la 20 Octom, curent 1877 ziua Joi, oarele 10 din zi, se va vinde tot prin licitațiune publică averea mobilă a acelorași debitori care este sechestrată pe moșia Derțca, acestu județ, constătătoare iarăși din mobile din casele debitorilor de pe zisa moșie, vitele și uneltele de gospodărie sechestrate precum și toată recolta anului trecut și anului curent care este culeasă și așezată in girezi și stoguri, grâu, orz, hrișcă, s fân și altele, aceste vânzări se vor efectua in fața locului și anume: averea sechestrată pe moșia Derțca se va vinde licitativ acolo, ■in casăle proprietăței moșiei Derțca, fară a I verea sechestrată pe moșia Vlăsăneștii se var vinde licitativ acolo in casele proprietăței de pe moșia Vlăsăneștii, modul vănzărei acestei, averi, de pe ambele moșii, regulat după cererea creditorului urmăritor, este că: toati obectele mobile precum și vitele se vor vindi pe specii sau cu bucata, așa cum sunt trecute in procesele verbale de sechestru, cari recolta de cereale așezată in girezi și stoguri se va vinde tot pe specii insă ca mor 1844 o hhartă a țărilor bulgare (4 foi). Un puternic avănt luă literatura de cănd cu erumperea certei bisericești. O societate literară se inființa 1856 in Constantinopole prin neguțători și scriitori (Bulgarska narodna kniznina), in escelentul ei jurnal „Bulgarski knizhi“ literatura dobândi mai ăntăi un centru. Această societate insă in curend se desființa, abia in an. 1869 reușiră câțiva bărbați mai tineri să formeze o nouă reuniune (Bulgarsko knizovno druzestvo) in Brăila. Neguțătorii patriotici au subscris spre acest scop un capital de 200,000 franci. President era profesorul Drinov, secretar Vasil D. Stoianov din Zeravna (de present profesor in Bolgrad). Jurnalul societății „Periodicesko Spisanie“, care apare din an. 1870, cuprinde multe tractate istorice și filologice prețioase. Cel mai popular și mai ingenios dintre toți scriitorii bulgari este astăzi Vetíto B. Slaveikov din Trevint (născ. pe la 1825), un autodidact cu desăvârșire. Viața lui este o adevărată odisee. De la 1857 el trăește in Constantinopole ca jurnalist. Poesiile sale erotice și satirice și fabulele (1852), la a căror compunere poesme populare au servit aemonei, au intimpinat laude unanime și au fost căutate de tinerime pretutindenea. Jurnalele sale umoristice și călindarele, unde biciue prefanarioți cu cea mai aspră satiră, sunt pretutindenea in cetate și pe la sate bine cunoscute. Slavejkov a publicat și lucrări știențifice, colecțiuni de poesii populare și proverbe, descrieri asupra datinilor poporului, tractate prețioase filolgice, istorice și geografice, cari toate se disting și prin un stil curat. El a scris și pentru școală, precum aproape toți scriitorii neo-bulgari. Slavekov ar pute deveni Vuc al Bulgarilor, durere pănă acum nu i-a fost dat a scrie un op de sine mai mare; lucrările lui sunt împrăștiate mai toate prin jurnale. In anii mai din urmă el lucră la o geografie voluminoasă a Bulgariei, pe care nimenea nu o cunoaște așa bine ca el. (Va urma) .) Stoianov a studiat in Fraga, unde a scris multe asupra patriei sale in jurnalele boheme.— Secretar este acum T. Perov. CURIERUL DE IASSI. PARTEA NEOFICIALA Revista Internă. Asupra raportului ministrului lucrărilor publice relativ la luarea in posesiune a terenurilor necesare pentru construirea unor linii de abatere pe calea ferată București-Giurgiu, intre stațiunile Jilava, Băneasa și Comana, și in considerația art. XIII din convențiunea încheiată cu guvernul imperial al Rusiei. M. Sa Domnul prin înalt decret a binevoit a declara de utilitate publică construcția acestor linii de abatere și a ordona urgența pentru luarea in posesiune a terenurilor necesare la construcțiunea lor. Revista Esternă. „Corespondența politică“ cuprinde o lămurită dare de samă despre starea lucrurilor dincolo de Dunăre. O schimbare hotărîtoare—zice ea—mai că nu se poate așteptă înainte de a sosi iarna. Aceasta o zic chiar oamenii competenți. O asemenea schimbare in bine ar fi pentru Ruși luarea Plevnei încă înainte de 20 a curentei, pentru Turci forjarea liniei Iantrei înainte de capătul lui Octomvrie. Nici una din aceste două eventualități nu are probabilitate mai mare, incăt trebue să ne așteptăm la prelungirea campaniei in vreme de iarnă. Dar un resboiu, care prin sosirea iernei se împarte in două campanii deosebite, căștigă un caracter cu totul altul. In locul resboirii pripite, neastămpărate și indrăsnețe, care eră intrucătva întemeiată prin intenția de-a măntui resboiul intr-o singură campanie, vine astăzi o resboire mai liniștită, mai luătoare de samă, mai resgăndită, care nu voește să siluească evenimentele intr-o bucată devreme, mărginită prin împrejurări climatice, ci le dă timpul trebuitor pentru desvoltarea lor firească. E aproape sigur, că Rușii nu vor mai trece in anul acesta peste Balcani, pentru că nu mai pot s’o facă, dar e tot atăt de sigur, că nu se vor întoarce preste Dunăre inapoi, pentru că nu vor s’o facă și pentru că Turcii nu-i pot sili la aceasta. Toate se reduc deci la întrebarea: ce se mai poate câștigă ostășește in Bulgaria de nord in curgerea capătului toamnei și a iernii. Dacă pănă la începutul iernei situația nu se va schimbă nici printr-un atac al Rușilor asupra Plevnei, nici prin agresiunea Turcilor asupra liniei Iantrei, atunci comanda rusească rămăne să realiseze două operații, care se pot face tocmai iarna in împrejurări foarte priitoare. Aceste două operații sunt: Impresurarea Plevnei și a Rusciucului. In împrejurările de față e hotărît, că întreaga armată rusească va semănă in Bulgaria și va continuă din resputeri operațiile improtiva Plevnei și a Rusciucului căt va țină toamna și iarna. Părerea, că Serbia nu va intră in acțiune, mici că nu are temeiu. Tocmai iarna e pentru Serbia momentul cel mai prinncios de a interveni, pentru că iarna