Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-02-25 / nr. 8

CONGRESUL AL IX-LEA AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST între 18 şi 22 februarie 1971, Bucureştiul a fost gazda unui important eveniment din viaţa tineretului patriei noastre — cel de al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist. La acest înalt forum al tinereţii, reprezentanţii celor aproape 2 500 000 de utecişti ai ţării, reprezentanţi ai tinerilor din toate judeţele, de toate profesiile, tineri români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, s-au întîlnit pentru a dezbate bilanţul unei bogate perioade de activitate, pentru a stabili jaloanele de acţiune ale etapei viitoare. La Congres au participat numeroşi invitaţi — membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, vechi militanţi ai partidului, activişti de partid şi de stat, oameni de ştiinţă şi cultură, tineri din toate sectoarele de activitate, ziarişti români şi străini. De asemenea au fost de faţă reprezentanţi ai organizaţiilor de tineret, comuniste, democratice şi progresiste de pe toate continentele. Primit cu puternice aplauze şi îndelungi ovaţii, într-o vibrantă efuziune tinerească de ataşament faţă de partid şi de secretarul său general, a vorbit tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a cărui cuvîntare a fost urmărită cu viu interes şi subliniată în repetate rîndui de puternice aplauze. După ce a mulţumit din inimă tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru cuvintele calde adresate Congresului, întregului tineret al patriei, tovarăşul Ion Iliescu, prim secretar al CC al U.T.C. a prezentat Raportul privind activitatea Uniunii Tineretului Comunist în perioada dintre Congresele al Vlll-lea şi al IX-lea şi sarcinile ce-i revin pentru îndeplinirea hotărîrilor Congresului al X-lea al Partidului Comunist Român. Apoi la dezbateri au participat un mare număr de delegaţi. Congresul a fost salutat de reprezentanţi ai organizaţiilor de tineret de peste hotare. Un moment emoţionant pentru întreaga asistenţă prezentă în Sala Palatului, în cea de a doua zi a lucrărilor Congresului, l-a constituit sosirea pionierilor care în sunetul tobelor şi trompetelor au inundat din toate colţurile sala, aducînd cu ei tumultoasa voioşie, graţie şi exuberanţă. De la tribuna Congresului un grup de pionieri au adus un vibrant salut fraţilor lor mai mari, uteciştii, în cadrul lucrărilor Congresului s-a desfăşurat şi cea dea VII-a Conferinţă a Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din R.S. România. Congresul a dezbătut de asemenea şi a adoptat noul Statut al l/A... De la tribuna acestui înalt forum al tinereţii, reprezentanţii celor aproape două milioane şi jumătate de utecişti au dat glas sentimentelor de profundă devoţiune faţă de partid, de politica sa marxist-leninistă, dragostei neţărmurite faţă de patrie, deciziei de a face totul pentru progresul României socialiste. Congresul a ales noile organe conducătoare ale Uniunii Tineretului Comunist. Comitetul Central U.T.C. nou ales este compus din 185 de membri şi 80 de membri supleanţi, în Biroul C.C. al U.T.C. au fost aleşi tovarăşii: Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic - Piteşti, Ion Comănescu, prim-secretar al Comitetului municipal - Hunedoara al U.T.C., Marţian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea «Electromagnetica» din Bucureşti, Radu Enache, student la Institutul politehnic din Bucureşti, Iuliu Fejeş, preşedintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor şef al ziarului «Scînteia tineretului», Dumitru Gheorghişan, prim-secretar al Comitetului municipal—Bucureşti al U.T.C., Ion Ghergu, operator chimist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Ilie, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovin, inginer, locţiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Braşov, Nicolae Mateescu, activist la C.C. al U.T.C., Gica Mihai, ţesătoare, secretar al Comitetului U.T.C. de la Fabrica «Bucegi» din Pucioasa, Lucia Mihăilescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. de la Institutul de studii şi proiectări energetice din Bucureşti, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.C. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ştefănescu, preşedintele Consiliului U.A.S.R., Valeria Tache, tehnician veterinar la I.A.S.Căzăneşti, judeţul Ialomiţa, Francisc Torök, secretar al Comitetului judeţean Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului judeţean Prahova al U.T.C., Iosif Walter. Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarăşul Dan Marţian, iar ca secretari tovarăşii: Silvia Ilie, Vasile Nicoloioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel loan Stoica, Traian Ştefănescu, Iosif Walter. Membrii supleanţi ai Biroului C C. al U.I.C.: Elena Zoe Ceauşescu, studentă la Universitatea din Bucureşti, Doina Ruxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul «Gheorghe Lazăr» din Bucureşti, Gabor Cseke, redactor-şef al ziarului «Ifjumunkas», Dobriţa Ene, tehnician agricol, secretara Comitetului U.T.C. din comuna Gîrbovi, judeţul Ilfov, Celuş Neagoe, mecanic agricol, secretar al Comitetului U.T.C. la I.M.A.-Balş, Agneta-Dori Neurohr, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. al întreprinderii «1 iunie»Timişoara, Petru Popescu, scriitor, membru al Biroului organizaţiei de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Şerban, actor, secretarul Organizaţiei de bază U.T.C. de la Teatrul «Ion Creangă» din Bucureşti. SALUTUL PIONIERILOR — Fragment — Prin tot ce poate-n inimi să existe Mai sincer, mai frumos, mai omenesc, Azi, pionierii patriei cinstesc Congresul tinereţii comuniste De pe întreg pămintul românesc! Ştim că urarea noastră vă găseşte Cu gindul îndreptat spre viitor, Că la tribună sună tinereşte înaltul adevăr care-l sădeşte In noi, partidul drag, conducător Cincizeci de ani, cincizeci de roşii stele, Cincizeci de trepte către viitor Crescuţi la pieptul comuniştilor, Eroii utecişti, din zile grele, Ne luminează cu exemplul lor In tinereţea fără bătrineţe Noi ştim că tineretul nostru a fost, In spirit de partid, mereu la post, Cu măreţie şi cu frumuseţe, Purtind al muncii rost, şi-al cinstei rost Mai ştim că tinerii deschis-au calea La Salva şi Vişeu, în Apuseni, Urmînd partidul tinereştii vremi, Că brigadieri făceau să sune valea, Hei rup! De la Bumbeşti la Livezeni. In tot ce s-a zidit la noi în ţară Şi tineretul nostru e prezent, Ci-al tinereţii suflet şi ciment, Ca o necontenită primăvară, Ca un partinic tînăr argument. Şi noi vom fi pe şantiere, mîine, Şi noi urma-vom vitejescul drum. Ne pregătim, muncind, încă de-acum Să cîştigăm lumină şi putere Căci ni-e partidul un părinte bun Tovarăşului Ceauşescu, pace, Şi linişte în dreptu-i ideal, Mulţi ani din cincinal în cincinal, Căci pentru ţară face tot ce face! Cinstire Comitetului Central! Ierta fi-ne, tovarăşi, romantismul, Dar noi visăm că vom ajunge mari, Că vom ajunge comunişti stegari Ce vor vedea cu ochii comunismul, Ca feţi-frumoşi, cu braţe tari, Acesta ne e, deci, certificatul Cu care-n U.T.C. noi vom intra Ni-e martoră, tovarăşi, inima, Pe unde Dunărea, unde Carpatul întineresc sub comunista stea