Cuvântul Libertății, aprilie 2016 (Anul 28, nr. 8012-8037)

2016-04-22 / nr. 8030

WWW.CVLPEESS.RQ / MEDIAFAX@MAILCVLPRESS.RO „Dăruim studenților nu ce știm, ci se oferim ceea ce credem pentru noi înșine că e necesar pentru viață. In artă aceasta-i necesar. Esențial. O asemenea convingere m-a reconciliat cu practica universitară”, a afirmat, ieri, la Craiova, reputatul profesor, critic și istoric de teatru George Banu, vorbind despre vechea sa „reticență față de exercițiul pedagogic”. „Eu mi-am hrănit învățământul din teatrul pe care l-am văzut și din discuțiile cu artiștii pe care i-am cunoscut”, a mai spus domnia sa. Reflecțiile autobiografice despre relația între teatru și universitate au fost făcute în contextul primirii, din partea Universității din Craiova, a titlului de Doctor Honoris Causa pentru extraordinara carieră pedagogică a domniei sale și pentru permanenta cercetare a fenomenului teatral românesc și internațional. Evenimentul a avut loc ieri, în cadrul celei de-a X-a ediții a Festivalului Internațional „Shakespeare”, care se desfășoară în perioada 14-23 aprilie, sub semnul împlinirii a 400 de ani de la trecerea în neființă a marelui dramaturg. Pe lângă artiști din țări de pe patru continente, ce propun diferite viziuni ale operei shakespeariene, festivalul a adus la Craiova shakespeareologi și teatrologi de reputație mondială. între aceștia, și George Banu - personalitate care a dat prestigiu criticului de teatru în lumea artelor, având merite excepționale în cercetarea și pedagogia teatrală. de GABRIEL BRATU-MIR - începe campania electorală, Popescule, încep promisiunile, încep gogoșile. Norvegia, o lume greu de înțeles cazul descumpănitor al familiei Bodnariu, căreia autoritățile norvegiene i-au luat copiii, cu vârste cuprinse între 2 și 10 ani, dar și un bebeluș de numai 3 luni - ajuns în atenția presei internaționale proiectat “o lume pe dos”, greu de a înțeles de noi, dar neînțeleasă și de Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, unde a fost discutat. Implicând o familie cehă din Norvegia, un caz similar a dus la o dispută diplomatică majoră între Oslo și Praga, președintele ceh Miloș Zeman, comparând serviciile sociale norvegiene că acționează asemenea... naziștilor, acuzați pe care Ministerul Copiilor de Oslo a descris-o, potrivit B News, drept absurdă. actualitate / 3 educație / 5 S-au virat banii restanți din 2015 pentru 30.000 de cereri de plați Angajații APIA Dolj au efectuat actele necesare plății a mai mult de 30.000 de fermieri. Banii vor intra în conturile agricultorilor, în zilele următoare, prin viramentele făcute de băncile comerciale. Conducerea APIA Dolj precizează că, deocamdată, sunt onorate cererile către micii agricultori. Totalul sumelor va trebui să acopere un număr de 42.000 de cereri de plată, ce se referă tot la anul 2015. actualitate / 7 Miei de Paște, în fosta piață din Brests!