Cuvântul Libertății, februarie 2018 (Anul 30, nr. 8556-8579)

2018-02-23 / nr. 8575

2 / cuvântul libertății Ministerul Sănătății nu declară epidemie de gripă Ministrul Sănătății Sorina Pintea, a declarat, ieri, că nu va fi declarată epidemie de gripă, ea arătând că numărul deceselor, deși mare, nu a depășit nivelul pe care specialiștii l-au prognozat, întrebată dacă există posibilitatea declarării unei epidemii, având în vedere că a crescut numărul celor care au decedat în urma primei, Pintea a răspuns: „ In niciun caz. Este un număr mare de decese, dar nu este peste nivelul pe care specialiștii l- au prognozat”. „Din această săptămână, numărul cazurilor va fi în scădere, deci nu putem vorbi de declararea unei epidemii, nu a fost vorba niciodată. Abia acum 2 săptămâni s-a depășit nivelul minim prognozat. Nivelul maxim nu a fost atins niciodată în această perioadă. Este, într-adevăr, trist că au murit totuși 47 de oameni, dar suntem în limitele așteptate”, a spus Pintea. Premierul, despre spitalele regionale: Președinții CJ Iași, Cluj, Dolj, sa se implice, sunt întârzieri Premierul Viorica Dăncilă a solicitat, ieri, la Adunarea generală a UNCJR, ca președinții CJ Iași, Cluj și Dolj să se implice în soluționarea proiectelor care vizează spitalele regionale, ea semnalând întârzieri majore în realizarea acestora. „O situație particulară o reprezintă spitalele regionale. M-am întors de la Bruxelles, iar ceea ce am discutat cu comisarul pentru politici regionale m-a îngrijorat foarte mult. De aceea, rog cei trei președinți ai Consiliilor județene Iași, Cluj și Dolj să se implice în deblocarea situației terenurilor și aici mă refer la Cluj și la Craiova, dar și pentru dezvoltarea proiectelor de utilități publice, acces la amplasament, PUZ-uri și alte obiective”, a spus Dăncilă. Premierul a arătat că a constatat întârzieri majore în realizarea acestor proiecte. „Din acest motiv, numai cu implicarea dvs., acestea se pot transmite către Comisia Europeană pentru finanțare. Nu vreau însă să subliniez că vina este a președinților Consiliilor județene. Știu că sau întâmpinat multe greutăți, dar cred că datoria noastră este să soluționăm aceste probleme”, a spus Dăncilă. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.coloress.ro _____________Internet: www.cvloress.ro_____________ REDACTOR-ȘEF: __________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct: ___________MAGDA BRATU__________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mocirliche, Radu Iliceanu Eveniment: Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Educație: Cristi Pătru Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsablitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. ----------------actualitate COMENTARIU Liderul laburist britanic Jeremy Corbvn, 68 de ani, este de câteva zile ținta presei conservatoare din țara sa - Sun, Daily Expres, Daily Mail - acuzat fiind că, în tinerețe, ar fi fost „spion” în solda serviciului secret cehoslovac. La originea dezvăluirii se află un fost diplomat ceh, Jean Sarkosi, expulzat în 1989 de Margaret Thatcher, care afirmă că ..l-ar fi recrutat pe Corbin pentru a lucra pentru StB. serviciul de spionaj extern al foste Cehoslovacii”. El mai susține că l-ar fi întâlnit, în mai multe rânduri, în anii '80, cu titlul de informator plătit, sub numele de Jan Dymic. Interesant este faptul că Svetlana Plachnikova, directoarea arhivei securității cehe, a afirmat la BBC că ..dosarul Corbin vorbește de o persoană demnă de interes, și nu de un agent”. Cu alte cuvinte, nu a fost nici agent, nici informator, nici colaborator. Mai mult, chiar Radek Schovanek, analist la ministerul ceh al apărării, califică drept false afirmațiile lui Jean Sarkosi. Suficient însă ca „Telegraph” să concluzioneze. ..Jeremy Corbvn nu este sigur că se califică pentru funcția de premier”. Chiar și Theresa May, actualul prim-ministru, a cerut deputatului Jeremy Corbyn, liderul opoziției, să arate ..deschidere și transparență”. Avea și motive, fiindcă nu de mult Jeremy Corbyn i-a cerut demisia. La alegerile legislative anticipate, de anul trecut, conservatorii au obținut 42,4%, iar laburiștii 40%. Pentru toate acuzațiile proferate, Jeremy Corbyn a cerut avocaților săi să depună plângeri, pe motivul defăimării. Radek Schovanek, care și-a petrecut 25 de ani studiind la arhivele serviciilor secrete cehe, a declarat celor de la „The Guardian” că acuzele sunt total nefondate. De asemenea, foști agenți ai MI6, serviciul secret extern britanic, au evaluat drept fanteziste. ..lipsite de sens”, toate alegațiile, mai ales că Jeremy Corbyn nu dispunea de nicio informație în anii respectivi. Dacă liderul laburiștilor ar fi fost spion, în solda blocului răsăritean, MI- 6 era la curent. Jeremy Corbyn, deputat din 1983,într-o circumscripție din Londra, în care a obținut mandate George Orwell, Charlie Chaplin, Tony Blair, nu a renunțat niciodată la convingerile sale socialiste, dar anti-staliniste. În 1988, el solicita reabilitarea completă a lui Leon Troski de guvernul sovietic. „Dosarul ceh” a lui Jeremy Corbyn dorește mascarea esențialului: liderul laburist a făcut un pas, marți seara, în contestarea „Brexit”, el afirmând că „Regatul Unit trebuie să aibă o uniune vamală cu UE”, in plus, sondajele dau laburiștii (41%) în fața conservatorilor (40%), pentru prima dată, înaintea alegerilor locale de la 3 mai a.c. Așa stând lucrurile, nu este exclus ca nu peste multă vreme Jeremy Corbyn să devină succesorul lui Theresa May. Iohannis participă la reuniunea informală a CE: Negocierile viitorului buget al UE, printre subiecte Președintele Klaus Iohannis participă astăzi la reuniunea informală a Consiliului European, la Bruxelles, pe agenda dezbaterilor fiind subiecte legate de negocierile privind viitorul Cadru Financiar Multianual post 2020, precum și viitoarea componență a Parlamentului European pentru 2019-2024. In ceea ce privește viitorul buget al Uniunii Europene post 2020, reuniunea liderilor europeni își propune să aducă o serie de clarificări în privința calendarului procesului de negociere, prioritățile care vor fi finanțate cu precădere, dar și disponibilitatea statelor membre de a-și majora contribuția la bugetul Uniunii, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale. „Președintele României va evidenția importanța menținerii unității statelor membre în procesul de negociere pentru ajungerea la un acord cât mai curând posibil. In acest context, președintele Klaus Iohannis va sublinia faptul că România, în calitate de țară care va deține Președinția Consiliului UE în primul semestru al anului 2019, va acționa pentru facilitarea unui acord politic în vederea construirii unui buget modern și eficient al Uniunii Europene după 2020”, se arată în documentul citat. De asemenea, șeful statului va pleda pentru un viitor buget al UE care să răspundă priorităților și nevoilor tuturor statelor membre. „In acest context, președintele României se va pronunța pentru finanțarea adecvată a politicii de coeziune în vederea reducerii decalajelor existente dintre statele membre, concomitent cu reformarea acesteia pentru a răspunde cât mai bine nevoilor actuale ale Uniunii Europene, în ceea ce privește noile priorități ale Uniunii, precum politica de apărare, migrația, inovarea, cercetarea, inițiativele legate de tineret. Președintele Klaus Iohannis va sublinia că acestea trebuie să fie finanțate în viitorul buget al UE, fără a fi afectate, însă, alocările pentru politicile tradiționale ale Uniunii”, precizează Administrația Prezidențială. în privința aspectelor instituționale, în cadrul reuniunii Consiliului European vor fi abordate chestiuni legate de componența Parlamentului European pentru mandatul 2019-2024, candidații „cap de listă” ai partidelor politice europene (Spitzenkandidaten), dar și listele transnaționale. Cu privire la viitoarea componență a Parlamentului European, șeful statului va sublinia că România susține propunerea legislativului european privind noua distribuție a mandatelor în perioada 2019-2024. Conform acestei propuneri, România va avea 33 de europarlamentari, cu unul în plus față de actuala legislatură. Dăncilă, la Adunarea generală a UNCJR. Gradul de absorbție a fondurilor europene nu e satisfăcător Premierul Viorica Dăncilă a declarat, ieri, la Adunarea generală a Uniunii Naționale a Consiliilor Județene, că gradul de absorbție a fondurilor europene nu este satisfăcător, ea arătând că există chiar de risc de decomitere a unei sume de 800 de milioane euro pe Programul Operațional Regional. „Pe fonduri europene, după cum bine știți, în anul 2017 s-a reușit acreditarea tuturor autorităților de management și, mai mult, am introdus în Legea salarizării și acordarea unui procent de 25% pentru primarii, președinții de CJ, acolo unde avem proiecte pe fonduri europene. Cu toate acestea, gradul de absorbție nu este satisfăcător, fiind chiar risc de decomitere a unei sume de 800 milioane euro pe Programul Operațional Regional”, a spus Dăncilă. Ea le-a spus președinților de consilii județene să-i comunice problemele pe care le întâmpină în accesarea fondurilor europene în vederea soluționării lor de urgență. „Nu cred că e cazul să vă aduc aminte cât de vitale sunt aceste fonduri pentru dezvoltarea județelor noastre, fie că vorbim de proiecte pentru apă-canalizare sau deșeuri sau drumuri, spitale, școli. Cred că experiența de care dispuneți, precum și din calitatea de președinți al agențiilor de dezvoltare regională, membri în comitetul de monitorizare al PCR, puteți sprijini creșterea absorbției, iar problemele pe care le întâmpinați în accesare mi le puteți comunica în vederea soluționării lor de urgență”, a spus Dăncilă.