Cuvântul Libertății, ianuarie 2021 (Anul 33, nr. 9257-9276)

2021-01-13 / nr. 9264

2 / cuvântul libertății SCInflirt StC miercuri, 13 ianuarie 2021 INSIDN ! Dacă Donald Thimp va fi destituit... — MIRCEA CANTĂR Sfârșit de mandat fără precedentpentru Donald Trump, care se vede „încolțit” în Senat, dar și în Camera Reprezentanților, unde Nancy Pelosi îl așteaptă înverșunată de mai multă vreme. Investirea lui Joe Biden se apropie cu pași mari și democrații, în plin jureu, nu-i vor să beneficieze de privilegiile viitoare ale unui mandat tumultos. Au depus, încă de luni, la Camera Reprezentanților un act de acuzare contra sa, prima etapă premergătoare a celei de a doua proceduri de destituire, acuzându-l de „incitare la violențele” care au lovit Capitoliul la 6 ianuarie a.c.. CNN subliniază că actul de acuzare marchează o etapă importantă în tot ce i s-a pregătit. Dacă va fi demis din funcție, după un vot de două treimi al Senatului -ceea ce pare improbabil- deși mulți senatori republicani și-au exprimat adversitatea față de actualul încă președinte, Donald Trump pierde pensia prezidențială, echivalentul unui salariu de ministru. Drepturile bănești pe care le ridică Barack Obama sunt cifrate la peste 200.000 dolari pe an. E drept că nu banii îi lipsesc lui Donald Trump. Care în schimb ar putea pierde și protecția Secret Service, unitatea care asigură securitatea președinților americani. Legea privind foștii președinți americani menționează că cei basculați de Senat nu mai au aceleași drepturi și avantaje post-mandat. Pe de altă parte, o lege semnată în 2013 de Barack Obama autorizează o protecție pe viață, asigurată de Secret Service, pentru foștii președinți, fără a preciza criterii exclusive. Procedura destituirii pare destul de complicată, și niciun președinte n-a fost destituit în istoria SUA, fapt recunoscut de CNN. Constituția americană nu specifică dacă un președinte poate fi descalificat. In apropierea plecării de la Casa Albă, Donald Trump a grațiat prieteni și aliați, a amnistiat foști angajați ai societății de securitate privată Blackwater, vinovați de uciderea de civili în Irak, în 2007, pe fostul său director de campanie Paul Manaford, condamnat la 7 ani și jumătate, fostul prieten și consilier Roger Stone, condamnat la o pedeapsă de 40 de luni de închisoare. în timp ce investirea lui Joe Biden se apropie, rumorile țesute nu ocolesc pe fiica actualului președinte, Ionaka Trump și ginerele său Jared Kushner, care îi este și consilier, și de asemenea avocatul Rudy Giuliani, acesta pentru gherila judiciară contra rezultatului alegerilor prezidențiale. Se vorbește și de o posibilă grațiere a lui însuși, posibilitate fezabilă, deși nu există un precedent în istoria americană, dar Constituția nu interzice explicit unui președinte să se grațieze pe sine. Astăzi va fi o zi decisivă în Camera Reprezentanților, în paralel s-a cerut adoptarea unei rezoluții de către Mike Pence, prin care să invoce amendamentul 25 din Constituție pentru blocarea lui Donald Trump. De bună seamă pătrunderea suporterilor lui Donald Trump în clădirea Congresului a fost spectaculoasă, dar ea generează, în continuare, multe comentarii. Referitoare la porozitatea totalmente nefirească a dispozitivului de securitate. Cu peste 70 de milioane de voturi primite, Donald Trump a arătat lumii că există „două Americi”. Distincte. Imaginea profanării trebuia legată definitiv de numele lui Trump. Restul curgea de la sine: dușman al democrației, dictator, incitator. Deloc păcat, dar ne-a părăsit exabrupto ambasadorul american Adrian Zuckerman, care ne-ar fi putut lămuri în privința funcționării statului de drept în America. Unde democrația pare „puțin” defectată. Tentativa insurecției condusă, s-a spus, de la Casa Albă, este o lecție pentru toate democrațiile și în particular pentru cele europene, cu referire la curentul populist în ascensiune. Discursul premergător al lui Donald Trump -releva Joe Biden- a avut un sens: el a putut inspira, el a putut incita. Excesele lui Donald Trump, forța verbului său, puterea sa de seducție, distanța li de rigorile statului de drept, au fiu ută ca, potrivit unui buletin intern al FBI, manifestanții înarmați să pregătească eventuale perturbări în cele 50 de capitolii de stat, inclusiv Capitoliul din Washington DC. Alerta e reală. Donald Trump va părăsi Casa Albă, peste puține zile, sau va fi forțat să o părăsească, înainte de termen. Aceasta este întrebarea. Reabilitarea termică a tuturor blocurilor din Calea București, o necesitate Primarul Municipiului Craiova a început, din această săptămână, seria de întrevederi cu asociațiile de locatari de pe Calea București, în vederea prezentării proiectului de revitalizare a zonei. “Am avut deja primele întâlniri cu reprezentanții asociațiilor de proprietari din zona bulevar-EDITOR: S.C.EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: J16/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlDress.ro ___________Internet www cvțprșss rc___________ Director: _________MIRCEA CANTĂR__________ Redactor-șef: ________MARGA BULUGEAN________ REDACȚIA: Laura Moțîrliche, Marga Bulugean, Cristi Pătru. Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. dului Calea București, pentru a le transmite în mod direct ce neam propus să schimbăm. Iar cel mai important aspect în ceea ce- i privește este, fără îndoială, necesitatea reabilitării termice a tuturor blocurilor din zonă, lucrări ce pot fi realizate pe fonduri europene. Astfel, le-am prezentat celor prezenți facilitățile finanțărilor europene pentru reabilitarea termică, iar primul lucru pe care trebuie să-l facă, în această perioadă, este să demareze procedura de strângere a acordurilor de la proprietari. Cei care nu vor dori să acceseze programele de finanțare pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuințe vor avea obligația refacerii fațadelor din fonduri proprii. De altfel, discuțiile despre oportunitățile de reabilitare termică a blocurilor din fonduri europene vor continua, zilele acestea, și cu asociațiile de proprietari din celelalte cartiere ale Craiovei”, a declarat Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei. S-a început cu spațiile verzi Primele lucrări pentru revitalizarea Căii București au demarat, săptămâna trecută, la nivelul spațiilor verzi din zonă. Astfel, au fost marcați arborii uscați în vederea tăierii acestora și a replantării de arbori noi și s-a procedat la curățarea vegetației uscate. Proiectul de transformare a celei mai importante artere din municipiu mai prevede realizarea de locuri inedite de joacă, reglementarea tipului de activități ce se pot desfășura în spațiile comerciale din zonă, dar și trecerea în subteran, de către furnizorii de servicii de telecomunicație, a cablurilor existente. MARGA BULUGEAN