Cuvîntul Nou, august 1970 (Anul 3, nr. 137-141)

1970-08-08 / nr. 138

SALUT cu prilejul Zilei minerului A devenit o inimoasă tradiţie, ca în fiecare an în luna august, să se sărbătorească Ziua minerului. Este ziua cînd cinstim hărnicia, munca plină de abnegaţie a oamenilor care smulg pămîntului bogăţii, scoţînd la iveală cărbunele — această „pîine" a industriei noastre. Partidul şi statul nostru acordă o înaltă apreciere muncii tenace, plină de abnegaţie pe care o depun minerii, fapt concretizat prin noile condiţii de viaţă create lor. Grijii acesteia continue, minerii înţeleg să-i răspundă prin succese deosebite în muncă, succese ce ii menţin mereu la panoul fruntaşilor. Şi minerii din judeţul nostru — români şi maghiari — într-o deplină unitate frăţească, sub conducerea organizaţiilor de partid, s-au achitat cu cinste de sarcinile pe care le-au avut de îndeplinit. Nu vom uita niciodată eroismul cu care minerii noştri au înfruntat calamităţile naturale din luna mai , au învins furia apelor ce inundaseră de două ori galeriile, şi au reluat într-un timp record fluxul normal al producţiei. Muncind cu entuziasm, cu mult simţ de răspundere, minerii Întreprinderii carbonifere din Bazinul Baraoltului se prezintă în aceste zile cu un bilanţ deosebit de bogat în realizări. Astfel, colectivul de muncă al I. M. Căpeni a îndeplinit în luna iulie planul cincinal 1966 —1970 cu cinci luni de zile mai devreme, aducîndu-şi in acest fel un substanţial aport la succesul dobindit de judeţul Covasna, care a raportat Comitetului Central al Partidului Comunist Român, personal tovarăşului Nicolae Ceauşescu, îndeplinirea planului cincinal la producţia globală. Minerii din Căpeni şi-au îndeplinit in mod exemplar şi sarcinile economice pe primele şapte luni ale anului, realizindu-se planul producţiei globale in proporţie de 103 la sută, cel al producţiei marfă in proporţie de 102,9 la sută, al producţiei marfă vîndută şi încasată, în proporţie de 103 la sută, la productivitatea muncii realizindu-se un procent de 103,8 la sută. Pînă la sfîrşitul anului vor fi livrate peste plan economiei naţionale încă 325 mii tone lignit, creîndu-se totodată condiţii prielnice pentru îndeplinirea cu succes a noului plan cincinal. Comitetul judeţean de partid, ii felicită călduros pe mineri pentru succesele obţinute in muncă şi le urează ca şi in viitor să obţină aceleaşi frumoase rezultate, contribuind astfel la înflorirea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. In numele tuturor oamenilor muncii din judeţul Covasna, dorim minerilor şi familiilor lor, multă sănătate şi fericire, adresăm colectivului întreprinderii carbonifere din Căpeni, de Ziua minerului, tradiţionala urare „NOROC BUN" ! COMITETUL JUDEJEAN COVASNA AL P.C.R. CONSILIUL JUDEJEAN AL SINDICATELOR PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA ! ANUL III nr. 138 SIMBATA, 8 AUGUST 1970 12 PAGINI, 50 BANI Un an de la Congresul al X-lea al partidului S-a împlinit, la 6 august, un an de la Congresul al X-lea al partidului, eveniment crucial în viaţa poporului, a întregii noastre patrii. Aşa cum arăta tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU în raportul prezentat la Congres „partidul nostru, călit în lupte, încercat in marea operă de edificare a noii orînduiri, întregul popor, animat de idealurile socialismului, îşi vor uni şi mai strins forţele, vor munci cu abnegaţie, cu entuziasm şi perseverenţă pentru a da viaţă marilor sarcini ce ne stau in faţă, pentru a face să propăşească tot mai mult scumpa noastră patrie”. Uimind neabătut cuvintul partidului, oamenii muncii din judeţul Covasna — români şi maghiari, uniţi sub steagul aceloraşi aspiraţii, avinul în frunte pe comunişti — au îndeplinit cu cinci luni inainte de termen sarcinile cincinalului la producţia industrială, depăşind toţi indicatorii de plan ai primelor şapte luni din acest an de legătură între două cincinale. Pe ogoare, mecanizatorii, ţăranii cooperatori, toţi lucrătorii pămintului luptă din răsputeri pentru ca, în ciuda calamităţilor din acest an, să obţină recolte cit mai bogate. Oriunde ne-am întoarce privirea, ni se oferă perspectiva muncii avintate, entuziastă pentru înfăptuirea prevederilor istoricului Congres al X-lea, pentru perfecţionarea noii orînduiri în România. BILANŢ RODNIC - PERSPECTIVE LUMINOASE Sfîrşitul lunii trecute a marcat un eveniment deosebit in viaţa industrială a judeţului Covasna : îndeplinirea prevederilor planului cincinal 1966— 1970, cu mai bine de cinci luni înainte de termen, fapt ce va permite realizarea peste pian, pînă la finele anului, a unor produse în valoare de 654 milioane lei. în cursul lunii iulie, un număr de patru întreprinderi — Combinatul industriei textile Sfintu Gheorghe, întreprinderea minieră Căpeni, Întreprinderea judeţeană de industrie alimentară şi Unitatea de exploatare şi industrializarea lemnului Tîrgu Secuiesc — au raportat îndeplinirea indicatorului producţiei globale industriale a planului cincinal, urmînd ca în săptămînile următoare să raporteze îndeplinirea sarcinilor de plan şi celelalte întreprinderi industriale ale judeţului. La aceste realizări adăugăm cele 525 tone lignit, 8.850.000 metri pătraţi ţesături de bumbac, 2.276 tone fire de bumbac, produsele alimentare în valoare de 228 milioane lei, produsele industriei forestiere in valoare de 90 milioane Iei realizate peste sarcinile de plan, precum şi depăşirile de plan înregistrate de întreprinderile industriei locale, fapte de muncă ce reprezintă un însemnat aport de creşterea întregii avui-ZOLTÁN DRUNER, secretar al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. ţii naţionale, la diminuarea pagubelor provocate de inundaţii, la ridicarea nivelului de viaţă a întregului nostru popor. Aceste realizări demonstrează încă o dată că oamenii muncii din judeţul nostru, români şi maghiari, şi-au însuşit în cel mai înalt grad politica partidului nostru, şi, muncind fără preget, au îndeplinit cu succes prevederile Congresului al IX-lea al P.C.R. Nu este întimplător faptul că tocmai întreprinderile amintite mai înainte au îndeplinit primele prevederile pe care le-au avut pe cinci ani. Fără să minimalizăm eforturile depuse de către celelalte colective, trebuie să remarcăm însă că la aceste patru întreprinderi s-au cristalizat cel mai bine formele concrete de aplicare a principiilor moderne de îndrumare şi conducere economică, stabilite de Conferinţa Naţională a P.C.R. din anul 1967. Fabrica textilă „Oltul" din Sfintu Gheorghe, care de ani de zile este una din întreprinderile fruntaşe ale judeţului şi a ramurii industriale, trece în prezent treptat la înlocuirea bumbacului din import, cu fire sintetice din producţia naţională, scăzînd totodată considerabil investiţiile materiale ale producţiei; întreprinderea minieră Căpeni, cu toate pagubele provocate de inundaţii, şi-a depăşit sarcinile de plan pe primul semestru, devenind din întreprindere planificată cu pierderi în cursul cincinalului, întreprindere rentabilă; întreprinderea industriei alimentare, în paralel cu extinderea gamei de mărfuri, şi-a redus cheltuielile de producţie, iar U.E.Î.L. Tîrgu Secuiesc a obţinut cele mai bune rezultate, tocmai la indicativul care exprimă cel mai bine dezvoltarea intensivă a ramurii industriale. In timp ce cantitatea de masă lemnoasă exploatată în cursul planului cincinal a crescut cu 12 la sută, prin folosirea raţională a lemnului a sporit valoarea producţiei cu 23,6 la rzită. Toate acestea sunt exemple care dovedesc că întreprinderile noastre industriale se pot achia cu succes de toate sarcinile ce le stau în faţă, în cursul planului cincinal 1966—1970, conducerea noastră superioară de partid şi de stat a creat cadrul dezvoltării intensive a întreprinderilor prin două hotărîri organizatorice extrem de importante. Odată (Continuare in pag. a 3-a)