Dobrogea Nouă, septembrie 1969 (Anul 22, nr. 6548-6572)

1969-09-11 / nr. 6556

Pag. a 2-a DOBROGEA NOUĂ nr. 6556 diverse ■ diverse ■ diverse ■ diverse ■ diverse ■ diverse ■ diverse / lntre Lacul Tatlageac și mare, I.A.S. Neptun își desfășoară bogăția în șiruri aliniate, de parcă din valurile înspumate se ridică rînduri-rînduri, mai aproape de soare, pe terase și dealuri, vița de vie și piersicii. Și dacă Neptun reînnoiește un mit, acesta nu poate fi aici decit cel cu Narcis, înfățișare inefabilă, îndrăgostit după oglindirea in ape. Fidelă sentimentului etern, marea devine penetrantă și arhitecturală. Înființată la 1 ianuarie 1964, pe un anume profil (struguri și piersici), în scurtă vreme destinația principală a produselor obținute la I.A.S. Neptun a devenit exportul, acesta fiind totodată un gir al calității deosebite. Pe aproape 600 de hectare pămîntul a fost plămădit pentru recolte, pe aproape 600 de hectare se lucrează intensiv din primăvară pînă toamna tirziu, se combat dăunătorii, se discuiește, iar toamna se numără... tonele de struguri și piersici. E adevărat, insă, că toamna la Neptun își anunță venirea pe bronzul piersicilor încă din iulie, că în octombrie prima brumă grăbește culesul strugurilor, dar, oricum, tot toamna se numără... Piersicii și-au scuturat povara nemulțumiți, ca și muncitorii din ferma 3, de rezultate. Situația „a fost bășicată spun ei, căci natura capricioasă nu le-a permis să culeagă decât 1.400 tone, dar, oricum, pomii au fost deja pregătiți pentru recoltele viitoare... Noul sistem „palmetta" asigură piersicilor așezați pe spaliere și orientați spre nord-vest o bună aerisire, posibilitatea de a se lucra cu utilajul necesar printre rînduri, culegerea optimă. Iar pepiniera, întinsă pe 10 hectare se pregătește pentru maturizare, menii îngrijesc de piersici Oacu gingășie, îi răsfață, chiar. Oamenii aceștia sunt soții Elvira și Șerban Constantinescu — ingineri, muncitorii de înaltă calificare Dumitru Mocanu, Ion Cocir, Constantin Ștefănescu și alții. La Neptun, fiecare lucru are momentul lui de importanță, care nu permite aminarea și se dedică numai lui. De aceea, poate, ne-a fost greu să stăm de vorbă cu cineva din conducerea I.A.S. Pe economistul Gheorghe Jipa l-am găsit la ferma 2, preocupat de ultimele transporturi ale zilei, de Uterul din hală, de o vizită anunțată... Ne-a vorbit despre realizările obținute în anii trecuți cu obișnuința fruntașilor de a primi laude: diploma de merit pe 1967, medalia de aur pe 1968, venitul net planificat pe 1969 de 12.311.000 lei. Cifre care nu înspăimîntă, căci există certitudinea depășirii. Deși planul la struguri pentru anul acesta este de 4.915 tone și 13.000 kg la hectar, se mizează pe 13.450 „NEPTUN“ PESTE HOTARE kg la hectar, dintre care 2.400 tone vor lua calea exportului. Cifre, cifre, cifre... In același context și poate ca o similitudine : mecanizatorii fruntași Constantin Vidu, Gheorghe Nedelcu, Constantin Oaie, muncitorii Nicola Oprea, Marin Cimpoieru, Nicolae Iancu, inginer Dumitru Carp. In drum spre ferma 1, purtați de verdele așternut intre soare și pămint, am aflat despre noile sisteme folosite aici: sistemul de susținere mixt etajat, sistemul pergola rațională, pergola romagnolă. Inovație a directorului Bălțatu — ultimul sistem folosit pentru combaterea dăunătorilor de jos in sus pe verticala butucilor dă rezultate deosebite. Tot acum am aflat despre terenul cultivat cu căpșuni pentru obținerea de soiuri „talisman“, despre experimentarea culturii de mazăre și a cartofilor timpurii printre rândurile de butuci. Exploatarea intensivă a tuturor resurselor naturale, sursă suplimentară de venit . In hale, femeile — aproape toate tinere — migălesc la fiecare ciorchine, îl dichisesc cu atenție și gust pentru drum. Nu se aude decit clinchetul foarfecelor delicate, de manichiuriste, și pocnetul înfundat al lăzilor pline. Simfonia recoltei învăluită în poezie... Și iarăși nume : mecanizatorii Dumitru Gănescu, Ion Mihalcea, Curți Nazim, muncitorii Titu Stana, Maria Crețu, Maria Preda. Ei raportează rezultatele primei săptămîni de cules lă struguri, 268 tone pentru export. Dar cum toamna se numără boabele... o vizită viitoare va dezvălui cititorului noi cifre. Vis de pelegrin, fosforescența ciorchinilor de Afuz-Ali, Regina viilor sau Cardinal, e regăsirea profeticei munci creatoare cu biruința naturii. Și fără să renunțăm la romantismul momentului, putem relata un scurt interviu cu domnul Jos Van Den Berg din Rotterdam, reprezentantul Fructexportului pe piața olandeză, prezent la I.A.S. Neptun. — Ce părere aveți despre amenajarea și întreținerea plantațiilor din l.A.S. ? — Foarte bună. — Ce părere aveți despre produsele livrate Olandei pînă acum de l.A.S. ? — Foarte bună. — Ce părere aveți de transporturile pe care le veți contracta ? — Foarte bună. Trei calificative. Și nici un comentariu. Neptun produce și exportă struguri și piersici foarte bune. "Aurelia VOINEAGU DIRECȚIA REGIONALĂ C.F.R. BUCUREȘTI organizează examene de admitere pentru următoarele școli de calificare: — ȘCOLI DE ACARI, FRINARI, MANEVRANȚI DE VAGOANE, cu durata de trei luni, la care pot candida absolvenți a cel puțin 4 clase elementare. Data examenului — 13 septembrie a.c. in stația Medgidia ; 20 septembrie a.c. în stația Palas; 25 septembrie a.c. în stația Constanța-oraș ; — ȘCOALA DE CONDUCTORI DE BILETE, cu durata de șase luni, la care pot participa absolvenți ai școlii generale de 8 sau 1 ani. Data examenului — 16 și 27 septembrie 1969 in stația Constanța-oraș ; — ȘCOLI DE ȘEFI DE MANEVRĂ, cu durata de șase luni, la care pot participa numai candidați din cadre — absolvenți ai școlii de gradul I.M. cu stagiul de 3 ani in producție, avind ca pregătire de bază școala generală de 8 sau 7 ani. Data examenului — 15 septembrie 1969 în stația Fetești, 16 și 24 septembrie a.c. in stația Constanța-oraș; — ȘCOALA DE IMPIEGAT DE MIȘCARE, cu durata de 10 luni, la care pot candida absolvenți de liceu cu sau fără bacalaureat. Data examenului — 9 și 26 septembrie 1969 la Grupul școlar C.F.R. București. CONDIȚII COMUNE PENTRU TOȚI CANDIDAȚII: vîrsta între 18—40 de ani; stagiul militar satisfăcut; domiciliul stabil, care să nu depășească 60 km depărtare de stațiile menționate, cu excepția candidaților pentru școala de impiegați de mișcare, care pot proveni din toate localitățile de pe cuprinsul Direcției regionale C.F. București. Pe timpul școlarizării, elevii primesc bursă, cazare în cămin în limita locurilor sau abonamente de călătorie gratuită pe calea ferată pînă la domiciliu, masă contra cost la cantină. Absolvenții vor fi imediat încadrați în producție și pe lingă salariu vor beneficia in mod gratuit de echipament de protecție, asistență medicală, permise de călătorie gratuită pe calea ferată pentru ei și membrii de familie, locuință de serviciu sau ordin de serviciu pentru cei cu domiciliul în altă localitate. Informații suplimentare se pot obține la orice stație C.F.R. și la Grupul școlar C.F.R. București din Calea Griviței nr. 343, tel. 18.57,35 sau prin C.F.R. 3956,3245 și 4342. Cererea de inscriere, impreună cu actele necesare, se vor depune la orice stație C.F.R. de pe cuprinsul Direcției regionale C.F. București cu trei zile înainte de data examenului, iar la sediul stațiilor menționate și la Grupul școlar C.F.R. București cu cel puțin o zi înainte de examen. IMPORTANT CENTRUL DE LIBRĂRII CONSTANȚA RECRUTEAZĂ elevi pentru școala tehnică de personal pentru specialitatea librari, din București, cu durata de 1 an. Informații suplimentare se dau zilnic la Centrul de librării — serviciul personal — șoseaua Filimon Sirbu nr. 2— Constanța, la telefon 2.12.70. DIRECȚIUNEA 32 34 sport Stadionul „1 Mai“. Spectatori 15.000, cîmp de joc excelent. A înscris Tufan, min. 63. S-au remarcat : Ștefănescu, Stoica, Pieșa, Koszka, Sasu de la Farul, și Yavuz, Numan, Cam și Salim de la Fenerbahce. A condus cu unele scăpări, în special in aprecierea faulturilor, Sever Mureșan (Turda). Au jucat FARUL: Ștefănescu, Antonescu, Stoica, Mareș, Pleșa, Tănase, Koszka, Sorin Avram (Ologu) Sasu, Tufan, Kalló. In finalul partidei au mai fost folosiți Badea și D. Popescu. FENERBACHCE: Yavuz, Nunwailler (Serkan) Numan, Ziya, Ercan, Ylmaz, Yașar, Fuat, Salim, Zechi, Can. Așa cum anticipam in avancronica noastră, partida s-a ridicat la un bun nivel tehnic și spectacular, ambele formații și in special echipa constănțeană demonstrind multă poftă de joc, maturitate în construirea fazelor ofensive și siguranța in apărare. Farul începe jocul în ritm alert și în primul sfert de oră exercită o puternică presiune la poarta curajosului Yavuz, dar avantajul teritorial, din păcate, nu este concretizat prin goluri, deși Tufan — min. 3, Tănase — min. 5, Sasu — min. 9 și 13, au excelente ocazii de a înscrie. In această perioadă, formația oaspete se mărginește la un joc strict defensiv, masindu-și mijlocașii pe linia de 16 m și folosindu-l pe Numan ca fundaș măturător, retras in fața propriei porți. In felul acesta, apărarea FOTBAL In Cupa „Mării Negre" FARULFIKERBACHCE 1-0 (0-0) oaspete rezolvă cu succes situațiile critice, reușind chiar, prin degajări lungi, pe direcția porții lui Ștefănescu, să-și pună în poziții ofensive vîrfurile de atac Salim și Dan. Urmează apoi o perioadă de liniște aparentă, perioadă în care Farul joacă mai mult pe partea dreaptă, acolo unde Sasu, Ologu și Tufan conlucrează cu suficient succes, iar oaspeții ies mai hotăriți in atac, folosind de regulă pasa în adîncime, în căutarea jucătorilor de viteză. Totuși nu înregistrăm faze deosebite la cele două porți. Finalul reprizei găsește, însă, echipa constănțeană în atac, Sasu semnîndu-și din nou participarea ofensivă printr-un șut de la 16 metri pe lingă bara transversală. In repriza secundă, Farul atacă insistent, Ologu și Tufan fac breșe în sistemul defensiv al oaspeților, dar de fiecare dată se intirzie finalizarea. Kalló are golul în picior (min. 49) dar trage pe lingă poartă. Tănase se pripește intr-o fază in care poarta goală îl invită să trimită mingea în plasă (min. 50). Sasa execută o lovitură de la 18 metri peste poartă (min. 52) etc. In acest iureș constănțean, Fenerbachce are însă o ocazie unică de a deschide scorul. In minutul 57, o țesătură de pase la mijlocul terenului îl găsește pe Can nemarcat și internaționalul turc pornește singur in atac, pătrunde în careul de 16 metri și cînd se pregătea să înscrie, Ștefănescu, printr-un salt temerar, ii „suflă“ balonul din picior. Cinci minute mai tirziu, Farul înscrie golul victoriei. Tufan se demarcă cu mingea la picior pe partea dreaptă, acolo unde Ologu se afla nemarcat. O pasă spre aripa dreaptă constănțeană, o centrare precisă a acesteia spre Kalló pe partea opusă și extrema Farului execută din vole o centrare-șut care il găsește pe Tufan la 4 metri de poarta lui Yavuz. Internaționalul constănțean nu întârzie și mingea se odihnește in plasă — 1—0. Finalul partidei consemnează o victorie prețioasă și valoroasă a echipei constănțene, formație ce a demonstrat miercuri seara că poate oferi publicului local și jocuri de ridicat nivel tehnic, atunci când toți cei unsprezece jucători se subordonează unui scop bine stabilit. Miercuri. Farul a arătat (pentru prima dată) siguranța în apărare, Ștefănescu și Stoica avind merite deosebite. La mijlocul terenului, Tănase a corespuns, acoperind o zonă largă de teren. In fine, în atac, Tufan, Sasu și Kalló au conlucrat mult mai bine și cu folos. Dintre jucătorii folosiți, Badea a arătat că se poate conta pe aportul său. Liviu BRUCKNER RADIO JOI JOI, II SEPTEMBRIE PROGRAMUL I 12,25 Moment științific. 12,30 Intilnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,10 Mic magazin muzical. 14,10 Emisiune literară pentru școlari. Cărțile copilăriei . „Colț Alb“ de Jack London. 14,30 Valsuri vieneze. 14,50 Album folcloric. 15,30 Compozitorul sâptăminii — Franz Schubert . Simfonia a VIII-a în si minor „Neterminata“. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Formația „Sincron“. 16,45 Țară bogat i-n frumuseți — cintece. 17,05 Antena tineretului. 17,30 Cintece bătrânești și jocuri populare. 18,10 Orizont științific. 18,30 O melodie pe adresa dv. 19,00 Gazeta radio. 20,10 Mari orchestre de muzică populară . Ansamblul M.F.A. 20,30 Eminesciana. „In căutarea Scherezadei“ (1). Recită Ciody Berthola. 20,35 Pentru magnetofonul dv. 21,20 Revista șlagărelor. 21,30 Sport. 21,40 șlagărelor. 22,00 Radiojurnal. Revista 22,20 Romanțe interpretate de Alla Baianova și Barbu Constantinescu. 22,40 Atențiune, părinți. 23,10 Melodii de pretutindeni. 0,03—5,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 12,03 Avanpremieră cotidiană. 12,15 Cintece cu dedicație. 12,45 Concert de print. 13,30 Cintece și dansuri ale popoarelor. 14,03 Din creația compozitorului Gherase Dendrino. 15,00 Moment științific. 15,05 Muzică ușoară. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Fragmente din opere. 16,40 Drag mle cintecul și jocul — muzică populară. 17,00 Scrisori de dragoste pe portativă muzică ușoară. 18,00 Varietăți muzicale. 19,20 Lecturi paralele: „Luceafărul“ și „Miorița“ în tălmăcire franceză. De vorbă cu traducătorul Grigore Sălceanu. 19,40 Selecțiuni din opereta : „Prințesa circului** de Kalman. 19,55 Valsuri de Chopin. 20,10 Din înregistrările cântăreței Elena Zamora. 20,25 Muzică de concert pentru pian, alămuri și percuție de Aurel Stroe. 21,05 Muzică populară. 21,20 Actualitatea muzicală. 22,00 Muzică ușoară. 22,20 Teatru radiofonic serial. Ursita de Bogdan Petriceicu Hașdeu seria a IV-a. Pedeapsa lui Vodă Ștefan. 23,05 Mari pruzicieni interpretând cicluri integrale. VINERI, 12 SEPTEMBRIE PROGRAMUL 1 5,05—10,00 Program muzical de dimineață. 6,05—9,30 Muzică și actualități. 9,30 Memoria pământului românesc. 10,05 Selecțiuni din opereta „Camelota“ de Loewe. 10,30 Radio prichindel. 10,40 Din repertoriul corului „Gavriil Musicescu“ din Iași, 11,05 Prezent și viitor în știința agricolă. 11,25 Varietăți muzicale. 12,00 Melodii de dragoste de Radu Șerban. 12,15 Recital de operă Emil Botanoiu. 12,25 Moment științific. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. PROGRAMUL II 6,10 Varietăți muzicale. 7,00 Radiojurnal. 7,10 Varietăți matinale — continuare. 8,10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8,25 „Ereulean“ — baladă populară pentru cor, soliști și orchestră de Iacob Mureșîanu. 9,00 Muzică populară din Bihor și Maramureș. 9,30 Fragmente din opera „Lahme“ de Delibes, 10,10 Teatru radiofonic. S-a întâmplat azi o adaptare radiofonică după piesa lui Lev Sinelnikov. 11,15 Discuri noi —* muzică ușoară. 11,40 Piese corale de Vasile Spatărelu și Gheorghe Costinescu. 12,03 Avanpremieră cotidiană. 32,15 Expoziția Realizărilor Economiei Naționale — România ’69. 12,35 Muzică ușoară. 12,45 Concert de prînz» TELEVIZIUNE In jurul orei 11,00: Transmisie In direct. Sosirea președintelui federal al Austriei, Franz Jonas, la București ; 17,30: Buletin de știri ; 17,35: Lumea copiilor. Baronul Munchausen povestește... (II) ; 17,50 Studioul pionierilor „Din rucsacul vacanței“; 18,30: Criterii. Arte frumoase; 18,45: O interpretă Îndrăgită a cintecului muntenesc : Ileana Sărăroiu ; 19,00: Tele-universitatea : Ciclul „Viața" ; 19,30 : Telejurnalul de seară. Buletin meteorologic ; 20,00: Transfocator ; 20,30: Seară de teatru TV : „Trandafirul alb“; 22,10: Telejurnalul de noapte și buletin meteorologic ; 22,25: Publicitate ; 22,30: Consultație tehnică TV ; 22,45: Din succesele muzicii ușoare italiene. Cîntă Miranda Martino ; 23,00: închiderea emisiunii. CINEMA MAMAIA „Albatros“ — Omul, orgoliul și vendetta ; EFORIE-NORD, grădina I — Tigrul, grădina II — Alexandru cel fericit ; EFORIE-SUD — Omul care valora miliarde ; MANGALIA — Soarele vagabonzilor ; TECHIRGHIOL — Virsta ingrată; MUZEE ■ Muzeul Marinei, Constanța, str. Traian nr. 53, deschis între orele 11—18. ■ Muzeul arheologic, Constanța, str. Muzeelor nr. 23. • Edificiul cu mozaic roman, Constanța, Piața Independenței. • Muzeul „Ion Jalea“ — Constanța, str. Muzeelor nr. 26. • Acvariul „Prof. I. Borcea“, Constanța, bulevardul 16 Februarie nr. 1 (lângă Cazino),$ Planetarium-ul, Constanța, piața Soveja, Muzeul arheologic, Mangalia, in parcul orașului Mangalia. VREMEA In următoarele trei zile vremea se va menține frumoasă, cu cerul variabil, mai mult senin noaptea și dimineața. Vintul va sufla potrivit din est și nord-est. Temperatura aerului in general staționară. Noaptea va fi cuprinsă intre 13 și 18 grade, iar ziua intre 23 și 28 de grade. Marea ușor ondulată. Cinematograful „Republica din Constanța a fost inaugurat la 30 decembrie 1962 cu filmul „Ani înflăcărați“. De atunci și pînă ieri spectacolul de la ora 16.30, in fotdaliile elegantului cinematograf s-au instalat comod 6.743.253 de spectatori. Un amănunt care poate că nu este rău sa-l dăm , o anumită categorie de spectatori a făcut ca in șapte ani marile vitrine ale cinematografului să fie sparte de 11 ori. 33 In județul Constanța sunt, la ora actuală, 222.000 de depunători la C.E.C. Marți, numai in agențiile proprii din municipiul Constanța s-au efectuat 1850 de operațiuni pe diferite instrumente de economisire. Mamaia găzduia ieri 22.171 de turiști. Plaja, hotelurile, locurile de agrement vor fi in continuare aglomerate. 35 1370 de turiști in corturi proprii se află în momentul de față la Mamaia. In rest, stațiunea lucrează la capacitatea maximă, 36 Restaurantul „Select“ din Mamaia a servit ieri masa la 1430 de persoane. Sabin Boeru, responsabilul, un as al meseriei a calculat ieri pentru noi „consumul zilnic de alimente", 63,750 kg de unt la micul dejun, 500 kg carne la prins și cină, 600 kg depline, încasări zilnice — 70.000 lei. In august — 1.960.000 lei. La „Select“ lucrează 160 de ospătari, bucătari... 37 Trenul 803, care pleacă din Medgidia la ora 20,30, a accidentat mortal pe Marchel Alimpie din comuna Sarichioi-Tulcea. 36 O singură zi a lucrat Gheorghe Neacșu ca ospătar la Terasa „Farul“. Angajat de dimineață (la puțin timp după eliberarea din detențiune pentru delapidare), el fugit seara cu banii pe care ii încansase. 39 Vjeter Sne, Gheorghe Ene și Gheorghe Udatu, toți trei din Topalu, au provocat un scandal in comună ; la postul de miliție ei au ultragiat pe lucrătorul care ii chemase la ordine. 40 După o condamnare de patru ani pentru huliganism, cetățeanul Niță Burciu a lovit, zilele trecute, pe taxatorul de pe mașina 31 CT 350 (traseul Cumpăna—Constanța). 41 Un furt de amploare la barăcile T.C.I.F. de la Valea Dacilor — Medgidia. Paznicul, bătut și imobilizat. Lucrătorii de miliție i-au descoperit, mai repede decit se credea, pe autori. Respectivii hoți se numesc : Eugen Teleman, Ion Marian, Vasile Dascălu, Gheorghe Bălan și Constantin Dascălu. T.C.I.F. nr. 3 DOBROGEA RECRUTEAZĂ candidați pentru școlile de specializare postliceală cu durata de 2 ani, în specialitățile : 1. Tehnicieni construcții hidrotehnice ; 2. Tehnicieni cadastru și organizarea teritorială. CONDIȚII: Absolvenți ai liceelor sau alte școli echivalente cu sau fără examen de bacalaureat, înscrierile se fac până la 22 septembrie. Informații la serviciul personal T.C.I.F. nr. 2 Constanța, str. Zburătorului nr. 4, Tomis IV, telefon 2.31.70. Strîngerea și depozitarea recoltelor (Urmare din pag. 1) Ne-am convins de aceasta zilele trecute la Tariverde, Sibioara, Costinești, Tuzla și in alte unități pe care le-am vizitat. Cauzele care determină această stare de lucruri puteau fi evitate. Nici Pînă in prezent, in multe cooperative, nu se cunosc precis mijloacele mecanice de care vor dispune la recoltat, nu s-au asigurat mijloacele de transport, ca și spațiile de depozitare și păstrare a recoltei. In aceste condiții, este firesc ca lucrările de sezon să se desfășoare cu încetineală, să se piardă timp prețios. Situația complet necorespunzătoare existentă în prezent impune cu acuitate ca in fiecare unitate agricolă să se treacă neintirziat, cu maximum de operativitate, la stringerea recoltei de porumb și de floarea-soarelui, la insilozarea în Întregime a cantităților de furaje prevăzute. Pentru aceasta e necesar ca organele județene amintite să-și axeze activitatea de îndrumare și control îndeosebi pe problemele urgente nerezolvate în cooperativele agricole, peste tot unde există neajunsuri ca cele semnalate. 9 Auncfiiri pestrițe Negustorul nocturn In seara de 6 septembrie, la ora 23, Dumitru Tudorache a apărut la bufetul „Sovata“ din Constanța cu patru găini pe care le oferea spre vînzare, la prețuri mai mult decit convenabile. Personalul localului s-a grăbit să le cumpere, fără să se întrebe de unde venea „negustorul" acesta de găini la o oră atit de tîrzie. Lucrurile au fost lămurite, insă, de miliție. Dumitru Tudorache, de foc din Călărași, str. Invalizi nr. 2, fără profesie, ajuns in Constanța, a nimerit la cotețul cu găini al cetățeanului Aron Avram de pe strada Industriei Mici nr. 3 bis, de unde a luat cele 4 zburătoare, devenite ad-hoc marfă de ocazie. Plata i se va face acum cu dreptate, după lege, mai ales în calitatea lui de recidivist în materie. „Negustorii“ de ocazie au mai totdeauna o altă identitate. De aceea e mai bine să nu aveți de-a face cu ei. A intrat la apă! Carol Robert György, profitînd de faptul că face parte din orchestra de pe motonava „Transilvania“, și-a zis să rămînă cu o amintire mai „pipăibilă“ din voiajele sale. Și-a cumpărat omul din străinătate (cu ce valută?) o haină lungă din piele și vreo 30 pachete cu țigări. In așteptarea momentului potrivit pentru a putea păcăli organele vamale, le-a ascuns sub centura de salvare din cabina sa. N-a înțeles însă un lucru, că centura de salvare este numai pentru cazuri de naufragiu, nu și pentru cele de necinste. Așa că acum a cam intrat la... apă ^lA AI WWWWS/WA/V1 Aprovizionarea tehnico-materială ([Urmare din pag. I) va avea loc abia după ce se vor încheia contractele nu privește livrarea mobilei ceea ce între întreprinderile comerciale și cele din cadrul M.E.F. Noile prototipuri (și ne referim nu numai la tipurile de mobilă) — urmează de abia de acum încolo să fie omologate, să li se stabilească prețurile, să fie acceptate de organele comerțului și abia apoi să fie contractate. Ținând seama că suntem la jumătatea lunii septembrie, este limpede că rămâne foarte puțin timp pentru definitivarea pe sortimente a planului de producție, pentru întocmirea listelor de materiale și fundamentarea planurilor de aprovizionare tehnico-materială, iar aprovizionarea propriu-zisă urmează să se facă, în cazul cel mai fericit, abia la 40—50 de zile după primirea repartițiilor și lansarea comenzilor către furnizor. Dintr-un început, deci, se creează un cadru... propice unor defecțiuni grave in ceea ce privește asigurarea îndeplinirii planului pe anul viitor. Mai există desigur și soluția ca planurile de aprovizionare tehnico-materială să fie întocmite de fiecare întreprindere în funcție de obiectivele de producție din anii anteriori (bineînțeles, orientativ), dar tot experiența trecută dovedește că niciodată previziunile acestea n-au corespuns cu obiectivele definitiv stabilite, astfel că, dacă se va proceda și în continuare la fel, la fiecare întreprindere se vor adăuga alte și alte cantități de materii prime și materiale in stocuri supranormative. Evident o asemenea situație nu poate decis să aducă noi prejudicii economico-financiare, de care nimeni nu are nevoie, ca de altfel nici de întirzierile ce se manifestă in stabilirea definitivă a obiectivelor de plan pentru anul viitor. ANGAJAM TRUSTUL DE CONSTRUCȚII PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIRI FUNCIARE nr. 2 CONSTANȚA str. Zburătorului nr. 4 • — instalatori conducte; — instalatori apă, canal, pentru șantierele din județ. Relații la telefon 2.31.76, serviciul personal. ÎNTREPRINDEREA INTEGRATA DE LINA CONSTANȚA • — lăcătuși mecanici — croitorese și brodete calificate, prin probă de lucru. Solicitanții se pot prezenta la serviciul personal, la sediul întreprinderii din bulevardul Aurel Vlaicu nr. 125,