Dobrogea Nouă, iunie 1970 (Anul 23, nr. 6777-6801)

1970-06-30 / nr. 6801

i > ) * A * I CENTRALA UNIVEH«1 VIZITA TOVARĂȘULUI NICOLAE , prin centrele de aprovizionare și desfacere ale Capitalei Duminică dimineața, la ora șapte și jumătate, oră de clocot în piețe, oră în care piața este în toi, la „Filantropiei“, printre vînzători și cumpărători apare tovarășul Nicolae Ceaușescu, însoțit de primarul general al capitalei, tovarășul Dumitru Popa. Este o nouă vizită, o investigație inopinată pe care secretarul general al partidului, președintele Consiliului de Stat, o întreprinde în aceste sectoare de mare interes pentru populația Capitalei, pentru București, care sunt piețele. Vestea că secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, se află printre cei veniți să vindă și să cumpere se răspindește cu iuțeală și, din toate colțurile pieței, mulțimea iese in întîmpinare, salută, aplaudă, își manifestă bucuria de a avea in mijlocul ei, la această oră matinală, pe conducătorul partidului și statului, neobositul tovarăș Ceaușescu, omul care nu precupețește nici o clipă, care uită de odihnă pentru a fi neinceiat in mijlocul poporului, acolo unde poate fi intilnit omul cu preocupările lui, unde clocotește viața, unde se rezolvă problemele diurne. Lățind de o parte, pentru moment, gradul ațintit la calitatea mărfii și la preț, cetățenii se angajează un dialog cu conducătorul partidului și statului, își manifestă satisfacția deplină pentru modul în care este aprovizionată piața, pentru calitatea superioară a produselor și, îa egală măsură, pentru nivelul accesibil și în mereu scădere al prețurilor la roșii, la ceapă, fructe și la celelalte produse ale grădinii și livezii. Următorul punct al itinerariului este piața „Ilie Pintilie“. Această piață oferă aceeași priveliște generoasă de abundență. Mai mult decât în oricare piață a Bucureștiului, aici „La Matache“ vin să-și desfacă surplusul de produse lactate, zarzavaturi, fructe etc. țăranii cooperatori sau producători individuali din Ilfov, Argeș, din părțile Sibiului și Brașovului. Se impun, de asemenea, prin cantitatea mărfurilor expuse spre vinzare, prin calitatea superioară a acestora, magazinele de desfacere ale comerțului de stat, centrele cooperației agricole de producție. In hală, cumpărătorii găseau carne pe gustul fiecăruia, de porc, de vită, de pasăre. Și aici, tovarășului Nicolae Ceaușescu i se face spontan o călduroasă primire. Gospodinele ii ies în cale, se Întrec în a-i stringi mina, in a-i ura bun sosit in mijlocul cetățenilor. Sunt mărturii de netăgăduit ale Încrederii, stimei și dragostei cu care masele, cetățenii patriei noastre înconjoară conducerea partidului și statului, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu. Pe itinerariu se înscrie și cocheta piață „Elefterie“ din cartierul Cotroceni. Aici este întilnită aceeași atmosferă de Îndestulare In aprovizionarea cu mărfuri și de satisfacție pentru calitatea și prețul produselor. Apoi, la „Națiunii"... Și aici cetățenii se string in jurul secretarului general al partidului, întrecindu-se m a-i adresa cuvinte de caldă primire. Este o adevărată efuziune de sentimente în care se îmbină respectul și afecțiunea, mulțumirea și recunoștința. După ce se vizitează hala, unde buna aprovizionare cu carne de toate sortimentele, de toate calitățile este o realitate ce dă satisfacții nu numai gastronomice, dar și vizuale, are loc o scenă de-a dreptul emoționantă. Cetățenii fac cerc in jurul tovarășului Nicolae Ceaușescu și-și declară deplina lor mulțumire pentru modul !n care este aprovizionată populația. Își manifestă plenar sentimentele de gratitudine față de conducerea partidului și statului, față de tovarășul Nicolae Ceaușescu personal, pentru grija pe care o poartă poporului, pentru faptul că in condițiile vitrege cauzate de inundațiile catastrofale care au lovit țara noastră, populația Capitalei are asigurată din belșug hrana, că nu se resimte lipsa din magazine și din piețe a nici unui produs ce ține de nevoile consumatorului. La „Traian", apoi la „Pantelimon“ și in continuare la „Obor“, in forfota mulțimii venite să facă piața, apariția tovarășului Nicolae Ceaușescu naște pentru moment o tăcere inspirată de simțul respectului, și îndată, inspirate tot de același simțămint al respectului și dragostei, izbucnesc aplauze, se aud voci care rostesc „Trăiască tovarășul Nicolae Ceaușescu“, „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Vă mulțumim din suflet pentru faptul de a vă afla in mijlocul nostru“. S-a stat de vorbă cu cetățeni, bărbați și femei, cu vînzători, cu responsabilii piețelor și magazinelor. Secretarul general al partidului s-a interesat de calitatea produselor și a dat indicații pentru evitarea în viitor a unor deficiențe ce se mai constată in aprovizionare, mai exact spus in echilibrarea, In raport cu cerințele, a distribuirii mărfurilor pe piețe. Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu prin centrele de aprovizionare și desfacere ale Capitalei se încheie la piața „Dorobanți“. Și la acest ultim punct al itinerariului constatările sunt aceleași : produse suficiente și de bună calitate, prețuri accesibile. Cetățenii l-au primit pe secretarul general al partidului cu aceeași efuzie de sentimente, cu aceeași bucurie, cu optimism și încredere, caracteristice oricărei intilniri a conducătorului partidului și statului cu oamenii muncii din țara noastră. (Agerpres) Cu prilejul „Zilei învățătorului“ — IN I HlWWIMV —„ Solemnitatea decernării unor titluri și ordine ale Republicii Socialiste România Cu prilejul Zilei învățătorului“. la Consiliul de Stat a avut loc, luni la amiază, solemnitatea decernării unor titluri și ordine ale Republicii Socialiste România. înaltele distincții au fost înmînate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. La solemnitate au luat parte tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Janos Fazekas, Manea Mănescu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Miron Constantinescu, precum și Miron Nicolescu, președintele Academiei Republicii Socialiste România, Mircea Malița, ministrul învățămîntului, în semn de prețuire a personalului didactic pentru activitatea meritorie în domeniul instruirii și educării elevilor și studenților și a contribuției aduse la dezvoltarea invățămintului și culturii din patria noastră, au fost distinși cu titlul de „Om de știință emerit al Republicii Socialiste România“ tovarășii : Ștefan Bălan, Alexandru Climescu, Alexandru Codarcea, Miltiade Filipescu, Teodor Goma, Mendel Haimovici, Caius Iacob, Va (Continuarc in pag. a IlI-a) CUVlNTUL TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU Stimați tovarăși. Doresc, in primul rînd, să vă adresez dumneavoastră, tuturor acelora care au primit astăzi distincții și ordine ale Republicii Socialiste România, cele mai calde felicitări din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului patriei noastre. (Vii aplauze). De asemenea, doresc ca, în numele conducerii de partid și de stat, să adresez felicitări, cu prilejul Zilei învățătorului, tuturor cadrelor didactice din țara noastră. (Aplauze puternice). A devenit o tradiție să sărbătorim această zi în fiecare an și să facem, cu acest prilej, bilanțul activității desfășurate, să scrutăm viitorul spre a vedea ce avem de făcut pentru a asigura educarea tinerei generații in spiritul dragostei față de patrie, față de partid, față de cauza socialismului și comunismului. Putem, intr-adevăr, să fim mulțumiți de felul în care cadrele didactice muncesc pentru educarea tineretului patriei. "Avem rezultate bune în toate sectoarele învățămîntului, de altfel suntem la încheierea anului școlar și se cunosc în linii generale rezultatele, care — așa cum am spus — sunt bune. Fără îndoială, aceste rezultate sunt o expresie grăitoare a muncii pe care o depun cadrele didactice; ele sunt, totodată, expresia atitudinii serioase, a exigenței tineretului nostru față de el însuși, a strădaniilor sale de a învăța, de a folosi condițiile create de statul nostru pentru a-și însuși cit mai temeinic comorile științei și culturii înaintate. Am putut să constatăm această atitudine înaintată și in împrejurările grele din luna mai cind, datorită inundațiilor catastrofale, in multe județe a trebuit să facem față unor serioase greutăți, in aceste condiții, cadrele didactice, tineretul au fost alături de toți oamenii muncii, ințelegind că mai presus de orice era, in acele momente, datoria față de patrie, datoria de a acționa ferm, unit, sub conducerea partidului, pentru învingerea greutăților. Unanimitatea cu care tineretul, cadrele didactice — la fel ca întregul nostru popor — au răspuns chemării partidului și au acționat ln aceste împrejurări constituie o dovadă grăitoare a rezultatelor activității educative a școlii noastre. Iată de ce, cu alci mai mult, țin să adresez in această zi mulțumiri tuturor acelora care și-au îndeplinit și iși îndeplinesc datoria față de țară, față de popor, față de tineretul patriei noastre. (Aplauze puternice). Cunoașteți perspectivele dezvoltării României socialiste in următorii ani, înfăptuirea programului era(Continuare în pag. a II-a) • Cea de-a treia ediție a Festivalului internațional filmului de animațție — „Mamaia 70“ - a luat sfîrșit • Un aport pozitiv ia cauza apropierii între țări și popoare • Vești din țările socialiste pagina a 2-a pagina a 4-a SAHINSAHUl IRANULUI, MOHAMMAD RÉZA PAHLAVIARYAMEHR, A FOST DOUĂ ZILE OASPETELE LITORALULUI ROMÂNESC Litoralul românesc, irezistibilă atracție estivală pentru zeci de mii de turiști, din țară și de peste hotare, a primit duminică personalități de seamă : Șahinșahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi Aryamehr, și împărăteasa Farah. Oaspeții și-au consacrat întreaga zi vizitării coastei de aur a României, strălucitoare sub un soare darnic de vară. Sosirea suveranului Iranului și a soției sale a avut loc la ora 10 pe aeroportul „Kogălniceanu“, împreună cu oaspeții au sosit vicepreședintele Consiliului de Stat, Emil Bodnaraș, și membrii misiunii române atașate pe lingă șeful statului iranian in timpul vizitei in țara noastră, Constantin Stătescu, secretar al Consiliului de Stat, Pavel Silard, ambasadorul României la Teheran, general-locotenent Constantin Popa, locțiitor al șefului Marelui Stat Major, precum și Maria Groza, vicepreședintă a Consiliului Național al Femeilor. Au sosit, de asemenea, Ardesh Zahedi, ministrul afacerilor externe al Iranului, Malckladj Alam, doamna de onoarea a Maiestății Sale împărăteasa Farah, Soltan Sanandaji, ambasadorul Iranului la București, și alte persoane oficiale iraniene care îl însoțesc pe șahinșah. Intîmpinînd la coborirea din avion pe înaltul oaspete, președintele Consiliului popular județean Constanța, Petre Ionescu, a exprimat, printr-un cordial „bun venit“ pe meleagurile constănțene, sentimentele de simpatie și stimă pe care populația județului le arată distinșilor soli ai poporului iranian. Se afla de față Petre Nicolae, primarul orașului, și alte oficialități județene și municipale. După ceremonialul sosirii, oaspeții s-au îndreptat spre Mamaia, stațiune care și-a câștigat meritul de a fi prima dintr-un șirag încă neîncheiat de perle ale litoralului românesc, vestită pe întregul continent. In această duminică, Mamaia își etalează întreaga strălucire. Stațiunea este literalmente asaltată de turiști din străinătate și din țară, care, părăsind pentru cîteva minute. (Continuare in pag. a 111 a) La sosirea înalților oaspeți pe Aeroportul Internațîonal „Mihail Kogîlnicean»« Maiestățile lor Imperiale sunt întîmpinate după tradiția strămoșească.;: