Drapelul Roşu, martie 1987 (Anul 43, nr. 13081-13106)

1987-03-26 / nr. 13102

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLIV, nr. 13.102 Joi, 26 martie 1987 polg.m 50 berni SUB PREȘEDINȚIA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a desfășurat, în zilele de 24 și 25 martie, Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Plenara a avut următoarea ordine de zi: ! Raport privind realizarea planului național unit de dezvoltare economico-socială a României pe trimestrul I, măsurile pentru Îndeplinirea planului în trimestrul II și pe întregul an 1987, precum și pentru desfășurarea in bune condiții a lucrărilor agricole de primăvară. 2. Raport privind efectivul, compoziția și structura organizatorică a partidului la 31 decembrie 1986 și activitatea politico-organi/atorică desfășurată de organele și organizațiile de partid pentru înfăptuirea hotărîrilor și directivelor partidului. 3 Raport cu privire la activitatea desfășurată de organele de partid, de stat și organizațiile de masă în anul 1986 tu înfăptuirea politicii de cadre a partidului. 4 «port privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii în anul 1986. 5. Raport cu privire la activitatea internațională a partidului și statului în 1986 și principalele obiective ale politicii externe în anul 1987. 6 Probleme organizatorice. Raportul la primul punct al ordinii de zi a fost prezentat de tovarășul Constantin Dăscălescu, în continuare in cadrul dezbaterilor, au luat cuvântul tovarășii Constantin Olteanu, Carol Dina, Neculaibănescu, Maria Enache, Radu Bălan, Agurița Alexandrescu Ștefan Rab, Emil Huidu, Gheorghe Enică, Maria Gheorghe, Dumitru Constantin, Maria Bradea. Exprimînd sentimentele de profundă dragoste, stină și prețuire ale comuniștilor, ale tuturor cetățenilor latinei față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, participanți la dezbateri au dat o înaltă apreciere rolului esențal, determinant, al secretarului general al partidului n elaborarea și înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și statului, în fundamentarea planurilor a programelor de dezvoltare economico-socială a țării, înrganizarea și conducerea operei istorice de edificare socialismului și comunismului pe pamintul României, in ironarea cauzei păcii, înțelegerii și colaborării rublice re națiunillr, cadrul dezbaterilor, au fost examinate, cu rxiență și răspundere, rezultatele obținute în înfăptuirea lanului pe primul trimestru al acestui an, în utilizația cu eficiență sporită a capacităților de producție, antregului potențial tehnic și uman de care dispune eonomia națională Totodată, au fost analizate cauzele ca juniorilor care au dus la nerealizarea unor indivatri de plan, evidențiindu-se măsurile întreprinse în cderea îmbunătățirii întregii activități economice. Anest sens a fost înfățișat modul cum se acționează întru recuperarea neîntîrziată a restanțelor, perfecționarea și modernizarea in continuare a proceselor tehnologice, sporirea nivelului tehnic și calitativ al produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii și a eficienței economice, reducerea consumurilor, a cheltuielilor materiale și încadrarea strictă in normele stabilite pentru realizarea ritmică a producției Szit din structura planificată, onorarea tuturor sarcinilor la export, pentru înfăptuirea integrală a planului pe trimestrul H și pe întregul an. Au fost prezentate, de asemenea, măsurile luate in domeniul agriculturii pentru executarea, într-un timp cit mai scurt, a tuturor lucrărilor agricole de primăvară, astfel Incit să se obțină recolte superioare, in conformitate cu prevederile planului pe anul 1987, cu obiectivele noii revoluții agrare. Participanții la plenară au reliefat însemnătatea deosebită a documentelor supuse dezbaterii, a măsurilor stabilite care asigură întărirea pe mai departe a rîndurilor Partidului Comunist Român, creșterea rolului său conducător în toate domeniile de activitate, perfecționarea stilului și metodelor de muncă ale organelor și organizațiilor de partid, intensificarea activității lor politico-organizatorice pentru înfăptuirea hotărîrilor și directivelor partidului. fn același timp, s-a relevat că măsurile prevăzute contribuie la realizarea în cele mai bune condiții a politicii de cadre a partidului, corespunzător cerințelor și exigențelor actualei etape de dezvoltare a țării. Totodată, acestea asigură soluționarea cu maximă operativitate a propunerilor, sesizărilor cererilor oamenilor muncii, in conformitate cu hotărâșirile de partid și legile țării, stimulîndu-se o participare tot mai largă a maselor la conducerea treburilor societății, la dezvoltarea democrației muncitorești revoluționare in patria noastră. Reafirmind adeziunea deplină la politica externă a partidului și statului nostru, participanții la lucrările plenarei au subliniat, cu legitimă mîndrie patriotică, deosebita însemnătate și largul ecou al strălucitelor acțiuni și inițiative întreprinse pe arena internațională de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, personalitate proeminentă a vieții politice mondiale, a cărui întreagă activitate este închinată fără preget înfăptuirii dezarmării, instaurării unui climat de destindere, securitate, pace, înțelegere și cooperare, făuririi unei lumi mai bune și mai drepte, fără arme și fără războaie, in care toate popoarele să-și poată concentra eforturile creatoare dezvoltării lor libere, independente, pe calea progresului economic și social. Comitetul Central a aprobat, in unanimitate, documentele suplii, dezbaterii și a adoptat, în legătură cu acestea, o hotărîre, care se va da publicității. In ceea ce privește problemele organizatorice înscrise pe ordinea de zi, plenara a aprobat : — eliberarea tovarășului Miu Dobrescu din funcția de președinte al Colegiului Central de partid, în legătură cu trecerea sa in altă muncă ; — desemnarea tovarășului Nicolae Constantin pentru a fi ales de Colegiul Central de partid ca președinte al colegiului ; — eliberarea tovarășei Alexandrina Găinușe din funcția de membru al Comitetului Politic Executiv, în legătură cu trecerea sa în altă activitate ; — eliberarea tovarășului Iosif Banc din funcția de secretar al C.C. al P.C.R. și de membru al Comitetului Politic Executiv, la cererea sa, ca urmare a stării de sănătate și trecerea la pensie. Tovarășul Iosif Banc a mulțumit cu căldură Comitetului Central, Comitetului Politic Executiv și in mod deosebit secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru încrederea și sprijinul nemijlocit de care s-a bucurat în munca sa de activist al partidului, în îndeplinirea sarcinilor ce i-au fost încredințate. Plenara a adresat mulțumiri tovarășului Iosif Banc pentru activitatea desfășurată în diferite sectoare ca membru al conducerii partidului, pentru contribuția adusă la înfăptuirea politicii partidului și statului nostru și i-a urat multă sănătate. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvintul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român. Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, amplă și profundă analiză a direcțiilor principale de acțiune pentru îmbunătățirea în continuare a muncii în toate domeniile de activitate, pentru Înfăptuirea in cele mai bune condiții a prevederilor planului pe 1987, a obiectivelor actualului cincinal, a hotărîrilor Congresului al XVI-lea al P.C.R., a fost urmărită cu viu interes, cu deplină aprobare și satisfacție, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu îndelungi aplauze. Desfășurată sub semnul unității depline a întregului partid in jurul conducerii sale, al secretarului general al partidului, plenara a dat glas voinței unanime a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, a întregului popor de a acționa cu dăruire și abnegație, un spirit revoluționar, pentru transpunerea exemplară in viață a hotărîrilor adoptate, a orientărilor și Indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru realizarea integrală a planului pe acest an, a prevederilor actualului cincinal, pentru Înfăptuirea neabătută a programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltata și înaintarea României spre comunism. Datorită faptului că, in structura costului unui produs, valoarea materială reprezintă. in multe domenii de activitate, peste 50 la sută din cheltuielile totale, neincadrarea în consumurile normate constituie o intolerabilă abatere de la disciplina productivă, cu repercusiuni asupra eficienței economice. La ședința din 20 februarie a.e. a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a subliniat, din nou, cu fermitate : „Este imposibil să mai admitem încălcarea normelor de consum, care dereglează foarte grav aprovizionarea și funcționarea normală a producției“, în critica aspră, care a îndreptățit această apreciere. Se pot regăsi și numeroase unități economice din județul nostru. Așa cum s-a menționat și la recenta plenară comună a Comitetului județean de partid și a Consiliului județean al oamenilor muncii, chiar dacă, privită la ansamblu, preocuparea pentru economisirea combustibililor și metalului, în anul 1986 și pe energiei, primele două luni ale anului curent, poate fi apreciată pozitiv, o analiză exigentă, pe fiecare produs, scoate evidență multe lipsuri și neînjunsuri, mari rezerve și posibilități. Ne referim, in primul rînd, la nepermisele și nejustificatele depășiri ale consumurilor normate de metal și laminate finite, consemnate Îndeosebi la întreprinderea de autoturisme Timișoara, care, în 1986, au fost de 8» tone la activitățile de autoutilaje, 256 tone la scule, dispozitive și verificatoare, 424 tone la plasă rabuț. Aceste ..plusuri“ ale consumului de fietal se datoresc, în pas, unor rebuturi și principierderi tehnologice, intîrzierii în reproiectarea bateriilor avicole, unor aprobări date cu ușurință pentru Înlocuiri de materiale diverse Datorită unor cauze cu mari depășiri la similare, note finite s-au inscris la miși I.U.P.S. Lugoj — 100 tone la producția de mașini și utilaje, „Ambalajul metalic“ — 77 tone la producția de jucării etc. Indisciplina tehnologică, recepționarea cu îngăduință a unor materii prime necorespunzătoare calitativ, lipsa de răspundere în gospodărirea materialelor și chiar unele condamnabile sustrageri din avutul obștesc au condus, la unități ale industriei chimice, ca de exemplu la „Azur“ și „Detergenți“, la depășiri ale consumurilor cu peste 3.000 tone materiale acetat de butii, 1.300 tone uleiuri tehnice, 800 tone sulfat de sodiu și sodă calcinată, tone alcooli grași. In indestria ușoară, s-au depus consumurile cu 250 mc cherestea și 28 mc placaje I.P.L. Timișoara, cu 288 mane fire Și fibre de cfnepă i iută la „Banatex“ Sirmioe GAVRIL VIAI.Ai (Continuare înpag a 3-a) Disciplina tehnologică se măsoară în respectarea consumurilor normate Realizarea ritmică a indicatorilor de plan, ridicarea brutului tehnic și calitativ al produselor constituie preocupări prioritare ale colectivului întreprinderii „Electrometal“. In clișeu : Aspect de la montarea unui nou lot de utilaje.