Evenimentul Zilei, mai 2017 (Anul 26, nr. 7981-8002)

2017-05-23 / nr. 7996

A venit timpul ca, pe lângă biserică, primărie, școală și locuri de socializare, ca să zic așa, să existe și înâcar un bancomat în fiecare sau comună Drer Un angajat DNA și un secretar de stat, condmnați la ani grei de închisoare Valentin Răducu Preda, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost condamnat luni de Curtea de Apel București la 6 ani închisoare cu executare, într-un dosar de corupție și divulgarea unor secrete care periclitează securitatea națională, în timp ce Dan Emil Manolachi, fost ofițer de poliție judiciară în cadrul DNA, a primit 8 ani închisoare cu executare. Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel. □na Declarația zilei SORIN GRINDEANU, SFÂNTUL ZILEI Apărătorul Icoanelor Sfântul Ierarh Mihail Mărturisitorul, Episcopul Sinadei, a trăit în timpul împăratului Leon Armeanul (813-820). A fost călugărit de Patriarhul Tarasie al Constantinopolului, care l-a trimis, împreună cu Teofilact - un alt monah tânăr - să viețuiască în apropierea locului unde Marea Neagră se unește cu Marea Marmara. După ceva timp, patriarhul l-a hirotonit pe Teofilact Mitropolit al Nicomidiei, iar pe Mihail, Episcop al Sinadei (Frigia). în timpul luptei împăratului Leon Armeanul împotriva sfintelor icoane, cei doi au fost exilați pentru că au mărturisit cinstirea icoanelor. Sfântul Mihail a plecat la Domnul după ce a fost mutat dintr-un loc de exil în altul. (A.P.) JL 4,5616 4,5729 4,5499 4,0858 4,1140 4,1521 Actualitate Evenimentul zilei, Marți, 23 mai 2017 23.05 Doi timișoreni au șantajat o elevă ca să se culce cu prietenul lor timid. Scandal sexual la Timișoara, unde o elevă de liceu și-a trimis pozele nud unul tânăr cu doi ani mai mare decât ea, și s-a trezit că e „vedetă” pe internet, după ce un amic al acestuia a decis să se răzbune pe ea Georgeta Petrovici georgeta.petrovici@evz.ro Totul a început când fata era la gimnaziu, dar lucrurile au degenerat grav, astfel că pe fir au intrat polițiștii de la Crimă Organizată și procurorul DIICOT. Băiatul s-a plictisit relativ repede de fată și a decis să o „împartă”. El și doi amici au fost săltați direct din așternuturi, luni dimineața, de mascații SAS ai Poliției Timiș. Ei sunt acuzați de pornografie infantilă, amenințare și șantaj. Pozele de acum doi ani Totul a început in urma cu doi ani, când victima abia împlinise vârsta pentru a-și face carte de identitate. Prin octobrie 2015, fata, elevă la gimnaziu într-o școală din Timișoara, a început să se vadă cu un tânăr mai mare cu doi ani. Șantaj ordinar Vorbeau mult pe Facebook, au stabilit anchetatorii și, la un moment dat, au început să își trimită fotografii nud, explicite. Și-au trimis nenumărate, una mai deocheată ca alta. După câteva luni, băiatul s-a plictisit de puștoaică, iar cum aceasta era dezinhibată, i-a propus unui amic să înceapă o relație cu ea. Acestuia i-a surâs ideea, însă nu a vrut-o pe lună pentru el, ci s-a străduit cu dinadinsul să o ducă în patul unui al treilea prieten, mai timid, și de aceea cu probleme în amor. Cei doi s-au gândit că îi vor face prietenului mai mare un bine Refuzând, fata a fost amenințată că dacă nu întreține relații sexuale cu tânărul, în vârstă de 26 de ani, toate fotografiile nud pe care ea le trimisese primului prieten vor fi făcute publice. Șantajistul a mai spus și că le va trimite părinților și cunoscuților fetei, profesorilor, colegilor de școală etc. ca să fie mai convingător, a și postat câteva pe internet. Fata are 16 ani acum și o elevă în clasa a X-a la un liceu din Timișoara. Din punctul de vedere al DIICOT, băieții, de 18, 20 și 26 de ani, muncitori, doi în construcții și unul într-o fabrică din Timișoara, erau constituiți într-o grupare infracțională periculoasă. Firm- Am Pin Kj N □□n Start Up Nation, în pericol Sistemul informatic al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat nu funcționează după recentele atacuri cibernetice. Este blocată comunicarea cu mediul de afaceri, a declarat, ieri, Mihai Ionescu, secretarul general al Asociației Exportatorilor și Importatorilor. Situația a fost confirmată și de surse din cadrul ministerului, care au precizat că sistemul funcționează parțial și că mai durează până să fie complet repus în funcțiune; în curând, ministerul urmează să lanseze mai multe programe dedicate mediului de afaceri, printre care și Start Up Nation, înscrierile urmând să se facă exclusiv online, anii Vasluieni, iuți la beție t . Trei tineri din comuna vasluiană Rebricea sunt cercetați de polițiști după ce au agresat un bărbat și pe unul dintre polițiștii locali care au intervenit pentru apărarea victimei. Cei trei sunt acuzați de loviri sau alte violențe și tulburarea ordinii și liniștii publice. Cei trei tineri au băut într-un local din municipiul Vaslui. Spre dimineață, când au părăsit localul, ei s-au întâlnit cu un bărbat de 29 de ani, pe care, fără să-l cunoască, au început să-l lovească. în apărarea acestuia au intervenit trei polițiști locali, care au reușit să imobilizeze agresorii până la sosirea echipajelor de poliție. mn - A4L Â Ascultarea lui Dan Diaconescu de către DNA ne-a costat 665.000 euro! Avocatul Radu Chința face o nouă dezvăluire cu privire la amploarea interceptărilor din România ultimilor 5 ani. Avocatul, după ce a solicitat tuturor instanțelor numărul de interceptări, a făcut un calcul, iar datele strânse sunt de-a dreptul terifiante. Astfel, conform lui Radu Chiriță, peste 300.000 de persoane au fost ascutate, în ultimii cinci ani. Mai mult, acesta arată că Dan Diaconescu a fost interceptat timp de 18.000 de ore, iar acesta lucru a costat 665.760 euro, în condițiile în care jurnalistul a cerut o mită de 200.000 de euro. La un calcul simplu, min18.000 de ore însemnă interceptări timp de 750 de zile. Mai mult, o împărțire simplă arată că, în medie, o oră de interceptări ne costă, întrucât DNA este o insituție plătită din banii cotribuabililor, 36 de euro/ oră. Pe de altă parte, avocatul estimează că numărul românilor ascultați în ultimii ani se ridică la aa. 300.000, iar fostul președinte Traian Băsescu a plusat după publicarea acestor date, dezvăluind că numărul persoanelor interceptate telefonic în baza fiecărui mandate de circa 10 numere de telefon pentru fiecare nume care figurează în acte, ceea ce înseamnă un total de 3 milioane de oameni au fost ascultați în ultimii cinci ani. „In ultimii cinci ani, s - a cerut autorizarea interceptării telefoanelor de 109.946 ori. Din ele, au fost admise 102,729 cereri. Recordul e la Tribunalul Galați, care din aproape 3000 de cereri nu a găsit niciuna în neregulă“ scrie avocatul. (Ramona Feraru)