Făclia, ianuarie-martie 1971 (Anul 25, nr. 7510-7584)

1971-02-23 / 7553. szám

PROLETAR? DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CLUJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XXVII Nr. 7553 Marți 23 februarie 1971 4 pagini 30 bani Consfătuirea de lucru a conducătorilor centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală luni dimineața s-au deschis lucrările Consfătuirii de lucru a conducătorilor centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală. lucrările Consfătuirii au început în prezența tovarășilor Nicolae Ceaușescu, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Florian Dănălache,Emil Drăgănescu, János Fazekas, Petre Lupu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Vasile Patilineț, Mihai Marinescu, Ion Pățan. La lucrări participă conducători ai centralelor industriale și ai celorlalte unități cu statut de centrală, miniștri și cadre de conducere din ministere, directori de întreprinderi, secretari cu probleme economice ai comitetelor județene de partid, secretari de partid și specialiști din întreprinderi, președinții Uniunilor sindicatelor pe ramuri de producție și președinți ai comitetelor sindicatelor din întreprinderi, specialiști din institutele de cercetări și proiectări, cadre didactice din învățămîntul superior, tehnic și economic. Consfătuirea a fost deschisă de tovarășul Manea Mănescu. In cursul zilei de luni, lucrările Consfătuirii s-au desfășurat pe ministere și ramuri de producție, urmînd ca marți să fie reluate în ședință plenară. , „ (Agerpres) Aspect de muncă din secția decor a Fabricii de sticlă din Turda INTILNIRI CU INTELECTUALII In localitățile județului nostru continuă să se desfășoare întîlnirile membrilor biroului și Comitetului județean de partid, a altor activiști de partid și de stat, precum și a unor oameni de știință, artă și cultură clujeni, cu intelectualii de la sate La întîlnirea de la Jucu, intelectualii locali au salutat prezența in mijlocul lor a tovarășilor Constantin Crișan, secretar al Comitetului județean de partid, D. R. Popescu, scriitor, redactor șef al revistei „Tribuna“, Csapó Gheorghe, vicepreședinte al U.J.C.A.P., și DE LA SATE Adrian Stoica, lector universitar. Participanții au purtat un viu dialog asupra conținutului recentelor documente de partid și de stat și a sarcinilor ce stau în prezent în fața intelectualilor de la sate pentru formarea și dezvoltarea conștiinței socialiste a oamenilor muncii, pentru pregătirea și educarea tinerei generații. Asemenea întîlniri au mai avut loc la Băișoara, unde au fost prezenți tovarășii Constantin Ioana, membru supleant al biroului Comitetului județean de partid, poetul Laszlofi Aladár și prof. univ. Dumitru Isac, la Feleac, în prezența prof. univ. Bazil Popa, rectorul Institutului politehnic, actriței Silvia Ghelan și a lectorului universitar Sever Trifu, la Unguraș, unde au fost prezenți Ioan Hanuschi, membru al biroului Comitetului județean de partid, și conf. univ. Iosif Kovács, membru supleant al biroului Comitetului județean de partid, la Vad, unde au participat poetul Aurel Rău, redactor șef al revistei „Steaua“, Vasile Ile, prorector al Institutului Politehnic, lectorul Ilie Iovănaș și medicul Nicolae Opreanu. RĂSPID CHEMĂRII UZIffil INDUSTRIA SIRMEI Atmosfera efervescentă, de avînt creator și dorința de a se materializa în noi succese gîndurile și capacitatea profesională a oamenilor muncii din județul Cluj sînt înmănuncheate în angajamentele luate în adunările generale ale salariaților. Ele sunt o dovadă a dragostei față de partidul nostru comunist, a cărui aniversare din luna mai prilejuiește un stimulent pentru un salt calitativ al întregii producții și un răspuns la chemarea uzinei „Industria sîrmei“ către toate întreprinderile. In numărul de azi publicăm angajamentele colectivelor de muncă de la „Carbochim", Fabrica de mobilă Dej și uzina „Metalul roșu“. „CARBOCHIM“ CLUJ Succesele remarcabile obținute în 1970 situează colectivul întreprinderii „Carbochim" printre cele fruntașe. Răspunsul la chemarea la întrecere în acest an se concretizează în următoarele angajamente suplimentare: · Depășirea planului producției globale cu 2 000 000 lei, din care 700 000 lei Pînă la 8 mai a.c. ^ Depășirea planului producției marfă cu 1 500 000 lei, din care pînă la 8 mai — 500 000 lei. © Realizarea unor economii prin reducerea cheltuielilor de producție și materiale de 239 000 lei, din care 79 000 lei pînă la 8 mai. • Reducerea consumului de materii prime și materiale la carbura de siliciu cu 6 tone, din care 2 tone pînă la 8 mai, și la electrocorindon cu 20 tone, din care 7 tone pînă la 8 mai. • Obținerea unor beneficii suplimentare de 200 000 lei, din care 06 000 lei pină la 8 mai. FABRICA DE MOBILĂ DEJ Analizînd posibilitățile reale ce le are în 1971, colectivul Fabricii de mobilă din Dej a hotărît să realizeze peste prevederi următoarele: • Depășirea planului producției globale cu 300 000 lei, din care 100 000 lei pînă la 8 mai. Depășirea planului producției de mobilă cu 300 000 lei, din care pînă la 8 mai 100 000 lei. Prin îmbunătățirea calitativă a activității economice, se va obține un beneficiu peste plan de 100 000 lei, din care 30 000 lei pînă la 8 mai, și reducerea cheltuielilor materiale de producție cu 100 000 lei, din care 30 000 lei pînă la 8 mai. Se vor economisi 30 mc cherestea rășinoase, din care 10 mc pînă la 8 mai și se va asigura asimilarea a 3 produse noi. UZINA „METALUL ROȘU" Măsurile tehnico-organizatorice și acțiunile întreprinse vor permite colectivului uzinei „Metalul roșu“ să realizeze peste prevederi: # Depășirea planului producției globale cu 1 000 000 lei, din care 500 000 lei pină la 8 mai. # Depășirea planului producției marfă cu 1 000 000 lei, din care pînă la 8 mai cu 500 000 lei. # Creșterea productivității muncii pe un salariat peste prevederi cu 500 lei, din care 250 lei pînă la 8 mai. # Realizarea unor economii prin reducerea cheltuielilor materiale în valoare de 300 000 lei, din care 150 000 lei pînă la 8 mai. # Reducerea consumului de metal cu 120 tone, din care 40 tone pînă la 8 mai, și a 20 mc cherestea, din care 5 inc pînă la 8 mai. - îmbunătățirea coeficientului de folosire a fondului de timp la mașinile-unelte cu 3,2 la sută față de nivelul anului trecut. CONCRETIZARE Răspunzînd chemării lansate de colectivul întreprinderii de alimentație publică „Someșul“ Cluj, lucrătorii de la I.A.P. „Vitadulci“. analizînd posibilitățile de care dispun în anul 1971 și în dorința de a întâmpina sărbătorirea semicentenarului Partidului Comunist Român cu noi realizări, și-au luat următoarele angajamente: depășirea planului de desfacere anual cu 400 000 lei, din care 130 000 lei pînă la 8 mai a.c.; completarea fondului de marfă prin achiziții cu 2 700 000 lei, din care 900 000 lei pînă la 8 mai; depășirea planului de producție cu 1,6 la sută și introducerea a 35 noi sortimente de produse de cofetărie și patiserie. In cursul anului, vom amenaja și moderniza trei unități de desfacere, iar prin măsurile întreprinse vom asigura obținerea unor beneficii suplimentare de 300 000 lei, din care 75 000 lei pînă la 8 mai a.c. Scrisoarea Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și a Conferinței a VllI-a a Uniunii Asociațiilor Studențești Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarășului HC0IAE CEAUȘESCU Desfășurîndu-și lucrările în preajma glorioasei aniversări a semicentenarului partidului, eveniment cu adunci rezonanțe în destinul și istoria noastră contemporană, Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist și Conferința a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești se fac mesagere ale gîndurilor și sentimentelor nobile care animă tînăra generație și transmit conducerii partidului, dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, expresia dragostei și devotamentului nemărginit, a atașamentului profund al tineretului față de politica marxist-leninistă a partidului, hotărîrea fermă de a-și închina întreaga sa capacitate, elanul și cutezanța înfăptuirii obiectivelor Congresului al X-lea al P.C.R., pentru propășirea continuă, multilaterală a pârtiei socialiste. Nutrim, tovarășe secretar general, un sentiment de profundă mîndrie patriotică, de venerație și adine respect pentru activitatea laborioasă desfășurată de Partidul Comunist Român, pentru eforturile și consecvența pilduitoare cu care dumneavoastră înșivă acționați în slujba progresului și civilizației României socialiste, abordînd nu o dată, cu înțelegere și realism, în întreaga lor complexitate, și problemele tineretului, locul și rolul său în dezvoltarea societății contemporane. Cuvintele de caldă apreciere și îndemn ce le-au adresat Congresului, tinerilor din industrie și agricultură, intelectualilor, elevilor și studenților, vor însoți, pururi proaspete, faptele de muncă și viață ale tinerei generații, vor fi un îndreptar al perfecționării generale a întregii activități a Uniunii Tineretului Comunist. Investită cu atribuții și răspunderi sporite, în consens cu procesul de neîntrerupt avînt pe care îl străbate azi întreaga viață social-politică și economică a țării, Uniunea Tineretului Comunist s-a manifestat ca o prezență vie, dinamică, angajînd energiile și aptitudinile tinerilor, forța și talentul lor în tot ceea ce s-a înfăptuit în acești ani. Sintetizînd experiența dobîndită, căutările rodnice care au marcat îndeosebi activitatea desfășurată în ultimul timp, Congresul al IX-lea al organizației noastre și Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești au jalonat, totodată, în contextul noilor sarcini și obiective ale actualului plan cincinal, și direcțiile de viitor ale muncii și preocupărilor tineretului, în scopul creșterii responsabilității și angajării sale, a prezenței active, nemijlocite, în toate domeniile vieții materiale și spirituale. Uniți prin aceleași idealuri, gînduri și sentimente, prin munca noastră comună, rodnic înfrățită, tineri români, maghiari, germani și de alte naționalități, ne angajăm solemn să nu precupețim nici un efort pentru a aplica și promova neabătut normele și principiile politicii partidului nostru, să acționăm fără preget, demni și responsabili, pentru triumful spiritului muncii, al dreptății și echității socialiste, al conștiinței militante înaintate, să fim pretutindeni acolo unde patria ne cheamă, în întreprinderi, pe șantierele marilor obiective ale cincinalului în bătălia pentru recolte bogate, pe băncile școlilor și facultăților, fructificîndu-ne pe deplin elanul și virtuțiile creatoare, dăruindu-ne cu patos muncii, progresului multilateral al economiei, științei și culturii românești. Aceasta va fi și dovada cea mai elocventă a capacității moral-politice și sociale a organizației noastre, mărturia fidelă a spiritului în care suntem crescuți și formați ca militanți devotați partidului, tineri revoluționari înarmați cu conștiința responsabilității, a înaltei datorii față de patrie, partid și popor, promotori consecvenți ai noului, intransigenți față de orice idei străine ideologiei și convingerilor noastre omnnimiste, științifice despre lume și viață. Exprimîndu-ne adeziunea unanimă la politica externă clarvăzătoare, de destindere și colaborare pe bază de egalitate cu toate statele lumii, susținînd consecvent activitatea fructuoasă pe care o desfășoară conducerea partidului pentru lărgirea colaborării frățești cu toate statele socialiste, pentru întărirea unității partidelor comuniste și muncitorești, a consolidării frontului antiimperialist, organizația noastră, întregul tineret al patriei își vor manifesta și pe mai departe solidaritatea activă cu forțele democratice și progresiste ale tinerei generații de pe toate continentele, va dezvolta legături multiple cu tineretul și organizațiile din întreaga lume, își va aduce propria sa contribuție la mișcarea mondială a tineretului și studenților pentru pace, democrație și progres social. Patriotismul și spiritul internaționalist profund, știința de a munci și învăța, de a ne integra cu toate forțele mersului ascendent al societății, așa cum ni se insuflă, prin exemplul și activitatea sa partidul comuniștilor, secretarul general al partidului, vor constitui, expresia de netăgăduit a însuși crezului și apartenenței noastre la cauza progresului și civilizației, la opera de înfăptuire a idealurilor socialismului și comunismului. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociațiilor Studențești, toți tinerii și tinerele țării, aducem prinosul dragostei și recunoștinței noastre fierbinți, Partidului Comunist Român — care de o jumătate de secol ține sus, neînfricat, steagul de luptă, de jertfă și biruință pentru libertatea și fericirea celor ce muncesc — poporului român — liber și stăpîn pe destinele sale, patriei socialiste — liberă și înfloritoare. Ne unim gîndurile, inimile și cugetele, în fața partidului, în fața dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, și ne angajăm solemn că vom munci și învăța cu nestăvilit avînt pentru ca tot ce hotărăște partidul să devină faptă, pentru ca fapte mari, nepieritoare să încunune țara, pentru ca poporul român să se înalțe tot mai demn și prosper între popoarele lumii, pentru ca patria să se ridice pe tot mai înalte culmi ale propășirii și civilizației socialiste. încheierea lucrărilor celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm tineresc, au luat sfîrșit lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist. Timp de cinci zile, forumul larg democratic al tuturor categoriilor de tineret din patria noastră a făcut bilanțul activității desfășurate de la ultimul Congres, a dezbătut aprofundat obiectivele de viitor, toate laturile muncii și vieții, învățăturii și pregătirii culturale, stabilind căile menite să contribuie la îmbunătățirea stilului de muncă și perfecționarea structurii organizatorice, la adîncirea democrației interne a organizațiilor U.T.C., corespunzător sarcinilor actuale ale construcției în România a societății socialiste multilateral dezvoltate. In ultima zi a lucrărilor, la deschiderea ședinței, Congresul a fost informat despre dezbaterile din comisii care au adoptat recomandări privind activitatea de viitor a U.T.C., în domeniul respectiv. Congresul a hotărît ca aceste recomandări să fie transmise noului Comitet Central ca documente ale Congresului, care primește mandat să soluționeze și să concretizeze în activitatea practică propunerile și observațiile făcute în comisii cu privire la îmbunătățirea muncii U.T.C. în rîndul tuturor categoriilor de tineri și în toate domeniile de activitate Congresul a fost informat despre desfășurarea lucrărilor Conferinței a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești din România și despre hotărîrile adoptate. La deschiderea ședinței s-a anunțat, de asemenea, că pe adresa Congresului au sosit un mare număr de telegrame prin care organizațiile U.T.C. din întreprinderi, unități agricole, școli, facultăți și instituții raportează despre rezultatele obținute în muncă, în activitatea de organizație în cinstea Congresului și se angajează să aplice în viață hotărîrile pe care le va adopta forumul suprem al organizației de tineret a patriei noastre. In cadrul lucrărilor Congresului, la dezbaterile din ședințele plenare au luat cuvîntul 59 de delegați și invitați, iar în cadrul ședințelor pe comisii 194, care, în lumina locului și rolului tinerei generații în ansamblul vieții sociale, politice și economice, au analizat amplu, cu înalt spirit de răspundere, activitatea actuală și de perspectivă a organizației U.T.C. In continuarea lucrărilor Congresului, delegații tineretului au aprobat în unanimitate raportul și activitatea Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist, precum și Raportul Comisiei Centrale de revizie. Cu amendamentele propuse, Congresul a adoptat în unanimitate Statutul Uniunii Tineretului Comunist. S-a adoptat apoi, în formulare îmbunătățită, Rezoluția Congresului al IX-lea al U.T.C. Cu puternice aplauze, delegații au adoptat moțiunile: privind situația din Indochina, referitoare la Orientul Apropiat; privind solidaritatea cu lupta popoarelor și pașcurile de eliberare națională; privind securitatea europeană; cu privire la dezarmare; cu privire la mișcarea internațională de tineret și studenți. Prin vot secret, Congresul a ales noul Comitet Central al Uniunii Tineretului Comunist, alcătuit din 185 membri, pe cei 80 membri supleanți și Comisia Centrală de cenzori, alcătuită din 35 membri. După-amiază a avut loc ședința de închidere a celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist, la care au luat parte tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Dumitru Popa, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Ion Iliescu. Sosirea în sala de ședințe a conducătorilor de partid și de stat a fost întâmpinată cu vii aplauze. In sală se aflau numeroși invitați — membri ai C C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători de instituții centrale și organi(Continuare in pag. a llla) IN CINSTEA GLORIOASEI ANIVERSĂRI Apropiata aniversare a semicentenarului partidului amplifică, pe zi ce trece, efervescența creatoare a oamenilor muncii din județul nostru. Sentimentele de înaltă prețuire față de conducătorul încercat al poporului român, față de politica sa înțeleaptă, își găsesc o vie ilustrare în entuziasmul cu care locuitorii orașelor și satelor noastre transpun în viață măsurile adoptate de partid și guvern, pentru sporirea producției industriale și agricole, pentru perfecționarea întregii activități, economice, politice și sociale. Această vastă preocupare este însoțită de o considerabilă intensificare a muncii politice și educative de masă, de o amplă activitate propagandistică menită să explice cetățenilor momentele principale ale creării partidului, a drumului parcurs și a victoriilor obținute în cei 50 de ani de existență, să ridice pe o treaptă superioară gradul de conștiință al oamenilor muncii. Din satele și comunele județului ne sosesc zilnic numeroase informări privind acțiunile întreprinse pe plan local în cinstea mărețului eveniment. Aflăm că în toate localitățile rurale au loc intense și rodnice dezbateri ale documentelor de partid și de stat referitoare la organizarea, planificarea și conducerea muncii în cooperativele agricole de producție, prilej de a se stabili măsuri de îmbunătățire a activității și de sporire a producției agricole, se iau angajamente pe baza chemării la întrecere a C.A.P. Așchileul Mic, pentru depășirea sarcinilor prevăzute pe acest an. Pretutindeni, în C.A.P.-uri se execută lucrări de pregătire a campaniei de primăvară. La Vad, Unguraș, Jucu și în alte unități se efectuează lucrări în grădinile de legume și în livezi. Hotărîrea unanimă a cooperatorilor este ca în cinstea semicentenarului să execute asemenea lucrări, încît la recoltare să obțină sporuri însemnate de producție la toate culturile. Perioada actuală este folosită și pentru desfășurarea largă a activității politico-ideologice, cu intensitate și varietate crescînde. Aproape în toate satele au fost prezentate, în ultimele două săptămîni, expuneri avînd ca temă principală politica internă și externă a partidului, trecutul său glorios de luptă, trăsăturile care-i conferă rolul de forță conducătoare a societății noastre. Expuneri ca: P.C.R. — conducătorul încercat al poporului, Caracterul creator al politicii marxist-leniniste a P.C.R., Pagini de luptă glorioasă a partidului în anii ilegalității. Eroicele lupte ale ceferiștilor și petroliștilor din ianuarie-februarie 1933 conduse de partid, România pe meridianele globului, P.C.R. — detașament activ al mișcării revoluționare contemporane, sunt audiate cu mult interes de oamenii muncii de la sate. Pentru popularizarea politicii științifice a partidului și descrierea trecutului său istoric sunt folosite cu succes și alte forme ale muncii politice de masă, cum ar fi simpozioanele, serile de întrebări și răspunsuri, montajele literare, călătoriile pe hartă, filmele documentare, convorbirile de la om la om ale grupelor de agitatori etc. Iată cîteva din activitățile mai importante ce s-au desfășurat în unele comune din cuprinsul județului: Cooperatorii din Frata, Săcuieu, Cojocna și alte comune și sate au asistat la numeroase expuneri, montaje literare, seri de întrebări și răspunsuri, referitoare la crearea P.C.R. și drumul parcurs în cei 50 de ani de existență și de victorii strălucite în lupta pentru construirea socialismului în țara noastră. La Mintiul Gherlei, călătoriile pe hartă, avînd ca subiect locurile și monumentele istorice din cuprinsul județului, precum și o seară de întrebări și răspunsuri pe tema Pămîntul și universul în lumina noilor descoperiri științifice au trezit un mare interes. Cu tineretul au avut loc convorbiri organizate despre cinste, modestie, atitudinea față de muncă și avutul obștesc, comportamentul în viața de toate zilele. In tradiționalele șezători de la Chiuiești s-au organizat, cu concursul cadrelor didactice, cercuri de citit în care s-a discutat despre recentele documente de partid și de stat, evocîndu-se momentele importante din lupta partidului nostru pentru cucerirea puterii și construirea socialismului în patria noastră. La căminul cultural au fost proiectate diafilme despre Sistemul solar, Originea vieții pe pămînt și altele. O inițiativă deosebită a dovedit comitetul comunal de partid prin organizarea vizionării colective la televizor a filmului documentar „împotriva întunericului verde", cu care ocazie directorul căminului cultural — Gh. Balaș — a dat explicații suplimentare referitoare la episoadele prezentate. La Sînmărtin s-a pus accentul pe cunoașterea și însușirea de către țăranii cooperatori a documentelor privitoare la îmbunătățirea muncii în C.A.P. și sporirea producției agricole, folosindu-se, în acest scop, mijloace diferite, inclusiv adunările pe brigăzi sau pe C.A.P. A avut loc un simpozion pe tema P.C.R. — detașament activ al mișcării revoluționare contemporane și montajul literar Lumina vîrstelor înmugurite. S-au organizat lectorate cu părinții, în care s-a accentuat rolul acestora și al școlii în educarea patriotică a elevilor. Au fost vizionate filme documentare, pe marginea cărora s-au pus întrebări și s-au purtat discuții. In comuna Unguraș au fost prezentate expuneri referitoare la Principiile politicii externe ale P.C.R., Activitatea intensă a României la O.N.U. pentru rezolvarea marilor probleme ce frămîntă omenirea. A avut loc o seară de întrebări și răspunsuri pe tema: Ce înseamnă a fi femeie, soție și mamă în societatea noastră. Tot aici se lucrează intens la actualizarea agitației vizuale, astfel ca ea să devină mai mobilizatoare, mai eficientă. Sub îndrumarea comitetului comunal de partid, la Săvidisla se intensifică activitatea cultural-artistică. Au fost reactivizate cele 18 formații artistice, inclusiv corurile din Săvădisla, Vlaha, Finișel și Vățișoara. Săptămînal au loc spectacole reușite în limbile română și maghiară, la care asistă un mare număr de locuitori. Printre piesele de teatru prezentate pe scenele căminelor culturale se numără și Apărare ciudată, Hoții de cai, Fiica primarului Csaky, Piatra din casă etc. A fost prezentat și un montaj muzical „Partid — lumina țării noastre". Comuna se bucură și de prezența pe scenele sale a colectivelor Teatrului și Operei Maghiare de stat din Cluj precum și a formațiilor altor cămine culturale din județ. In afara manifestărilor destinate tuturor oamenilor muncii, în comune se organizează și activități specifice pentru femei, tineri, pionieri și școlari. Au loc întîlniri cu activiști de partid și de stat, cu personalități ale vieții economice, științifice și culturale, se efectuează vizite la muzee, expoziții, locuri istorice, case memoriale, se desfășoară concursuri pe diferite teme și multe altele. Toate acestea sunt o dovadă vie a strădaniei organizațiilor de partid, a tuturor comuniștilor de a întîmpina semicentenarul partidului cu noi rezultate în muncă și în activitatea politico-educativă, o expresie a hotăririi unanime de a îndeplini și depăși sarcinile importante trasate de cel de-al X-lea Congres al partidului. Victor LENȚA In cadrul Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist CONFERINȚA UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚEȘTI DIN ROMANIA In cadrul Congresului al IX- lea al U.T.C., duminică au avut loc lucrările celei de-a VIII-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studențești din România, în care au fost dezbătute cu exigență și responsabilitate activitatea asociațiilor studențești din ultimii doi ani, contribuția lor la formarea multilaterală a specialiștilor, corespunzător cerințelor dezvoltării economiei, științei și culturii noastre socialiste. In sală se aflau aproape 300 de împuterniciți ai celor peste 150 000 de studenți din întreaga țară, numeroși invitați — activiști de partid și de stat, conducători ai unor organizații obștești și instituții centrale, rectori ai instituțiilor de învățămînt superior, academicieni, cadre didactice, studenți străini aflați la studii în țara noastră, studenți fruntași la învățătură și în activitatea obștească. Printre ei care au luat loc în prezidiu se aflau tovarășii Ion Iliescu, prim-secretar al G.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Mircea Malița, ministrul învățămîntului, precum și Dușan Uleak, președintele Uniunii Internaționale a Studenților. Raportul Consiliului U.R.S.R. cu privire la activitatea uniunii în perioada dintre Conferința a VII-a și Conferința a VIII-a a fost prezentat de tovarășul Traian Ștefănescu, secretar al C.C. al U.T.C., președintele Consiliului U.A.S.R., iar Raportul comisiei de cenzori a U.A.S.R., de către Georghe Milea, președintele comisiei. Pe marginea documentelor prezentate, au luat parte la dezbateri Alexandru Soare, președintele Consiliului U.R.S. din centrul universitar București, Ionel Reghini, student la Facultatea de drept, președintele Consiliului U.R.S. de la Universitatea din Cluj, Ioan Petru, șeful Comisiei politicoideologice a Consiliului U.R.S. din centrul universitar Iași, Adriana Teubert, studentă în anul I la Institutul politehnic din Timișoara, Constantin Nicolaescu, student la Institutul de subingineri din Pitești, Dorei Cherecheș, student la Institutul politehnic din Brașov, președintele Asociației studențești de la Facultatea de silvicultură. Daniela Duțescu, studentă la Universitatea din Craiova, Ion Drăgan, student la Institutul pedagogic din Tîrgu Mureș, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Silvia Alecu, studentă la Institutul politehnic din Galați, șefa Comisiei sociale pe centrul universitar Galați. Laura Bocan, studentă la Institutul pedagogic din Oradea, președinta Consiliului U.R.S pe institut, Grigore Calotă, student la Institutul de mine din Petroșeni, președintele Asociației studențești din cadrul Facultății de electromecanică, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic din Cluj, Emil Popescu, asistent universitar, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de arhitectură, Florin Miclea, student la Institutul de medicină din Timișoara, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Dan Moisescu, student, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de artă teatrală și cinematografică, Radu Linte, student la Institutul politehnic (Continuare în pag. a lll-aî