Familia, 1865 (Anul 1, nr. 1-21)

1865-07-15 / nr. 5

ta enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni. Pese in fiecare luna de trei ori adeca in 5. 15. Cancelari’» refractiunei Strat’a lui Leopoldu Xr. 18, unde sunt a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile anonime nu se publica anuale. Pest’a , i 15/*' J II 1 i II 1865 si 25. după c. v. contienendu doue cele. I*retiii 1 ii pentru Austria pe Jun.—Sept..........................2 fl. — pe Jun.—Dec...........................3 fl. 50 cr. Pentru Itomani» pe Jun. —Dec. unu galbenu. ■wvvwvv cursa In mului trecutu publicaramu scirea plăcută, cumca Maj. Sa Imperatulu s’a induratu pre gratîosu a denumi pe arcimandritulu si protopresviteriulu de Brasiovu D. Ioane Popasu de episcopu gr. orientale romaim in Caransiebesiu. Bucuri’a cu carea fu primita acesta scire de catra toti Romanii ne face se credemu, ca n’amu fi potutu se suprindemu mai placutu publiculu cetitoriu, decâtu cu portretulu acestui „barbatu alu doririlor.“ Caci putini individi sunt in Clerulu romanescu de ambe IOANE POPARU, confesiunile, care se intrunesca in sine atâte insusiri frumoase, nobile si folositoare pentru beserica si natiune, — putini se bucura de o poporalitate atâtu de mare, ca Pr. Santi’a Sa nou numitulu episcopu de Caransiebesiu. Tactulu seu celu finu si intieleptiunea-i rara i eluptara de multu stim’a toturoru Romanilor adeverati si aceasta stima cresce pe di ce merge si nulu va parasi necicand, pana ce va inainta totu pe calea de pana acuma, pe ceea a armoniei fratiesci. Pr. S. Sa domnulu Ioane Popasu fu na- 9 Ioane Popasu.