Flamura, februarie 1970 (Anul 18, nr. 1689-1692)

1970-02-14 / nr. 1690

Proletari din toate țarile, unifi vul ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN AL P. C. R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XVIII, Nr. 1690 SlMBATA, 14 FEBRUARIE 1970 12 pagini, 50 bani O verticală impunătoare. Laboratorul central al C.S.R. Foto : M. POPESCU Din cuprins: O Participarea maselor la lupta pentru cucerirea puterii 0 Literatura • artă - cultură (pag. a 3-a) Q In întîmpinarea zilei ceferiștilor (pag. a 3-a) (pag. 6—7) Cu fiecare zi ce ne apropie de momentul declanșării campaniei de primăvară, lucrătorii întreprinderilor de mecanizare a agriculturii din județ depun eforturi sporite pentru punerea în stare de funcționare a tractoarelor și mașinilor agricole. In cadrul atenției lor stau două obiective principale: încadrarea în timpul planificat și executarea unor reparații de bună calitate. în acest scop, avînd în vedere și faptul că lucrările în cîmp s-au prelungit pînă spre sfîrșitul lunii decembrie, organizarea procesului de reparații s-a bucurat de atenția deosebită atît a organelor agricole județene cît și a conducerii întreprinderilor de mecanizare, încă de la începutul acestei săptămîni, din cele 402 tractoare planificate pentru reparații au fost realizate 350. De asemenea au fost terminate reparațiile la pluguri, semănători de cereale și de porumb, iar la restul utilajelor lucrările de reparații sunt pe terminate. Printre unitățile fruntașe la reparații se găsește și întreprinderea din Oravița. Din cele 115 tractoare, planificate pentru reparații au și fost terminate 102, restul fiind în lucru cu perspective de terminare în cîteva zile. In ziua cînd am vizitat unitatea l-am găsit pe tovarășul Ștefan Micu, directorul unității, executînd personal recepția unui lot de tractoare ieșite din reparații. — Avem o comisie de recepție — răspunde tovarășul Ștefan Micu la întrebarea noastră — dar mi-am dat seama că această suprarecepție pe care o fac eu impune comisiei mai multă rigurozitate. Pe terminate cu repararea utilajului sînt și unitățile I.A.S. Atît în secția Grădinari a I.A.S. cît și la I.M.A. secția Răcășdia am întîlnit preocupări de adaptare a unor utilaje vechi în scopul executării în mai bune condiții a unor lucrări. Amintim, printre altele, montarea unui distribuitor de semințe de la o semănătoare casată S.U. 29 pe un discuitor D.B. 4 în vederea executării concomitente a discuitului și semănatului cerealelor, în special a ovăzului. Pînă la începutul acestei săptămîni întreprinderile de mecanizare din Zăgujeni și Bozovici nu se încadraseră în ritmul celorlalte unități, dar și în aceste întreprinderi, prin măsurile luate, toate reparațiile se vor termina la data stabilită. In aceste zile conducerile întreprinderilor de mecanizare» rezolvă o serie de probleme pr- Ing. AL. POPOVICI Primăvara este la usă Statem pregătiți pentru declanșarea campaniei agricole? Pe meridianele cărții Incepînd cu acest an la librăriile din Reșița s-au luat măsuri pentru o mai bună aprovizionare cu cărți, pentru deservirea promptă și conștincioasă a cumpărătorilor cu cartea preferată. De asemenea, se face o mai bună expunere și popularizare, organizîndu-se mai multe standuri Ca urmare a eforturilor depuse de librării, sarcinile de plan la difuzarea cărții au fost depășite în prima lună a anului cu 10,58 la sută. De menționat și faptul că toate librăriile din municipiu au îndeplinit planul. Cele mai bune realizări au fost înregistrate de colectivul librăriei „Eftimie Murgu", evidențiindu-se în mod deoseb Draghița Georgevici și Iuliana Feith. Ca o realizare de seamă în domeniul difuzării cărții, evidențiem și faptul că în luna ianuarie, prin librăriile din județul nostru, s-au vîndut cu 7,2 la sută mai multe cărți decât în aceiași perioadă a anului trecut. (Continuare in pag. a 4-a) ADUNĂRI GENERALE ALE SALARIAȚILOR Un răspuns clar la întrebarea: Adunarea generală a reprezentanților salariaților de la C.S.R. care a avut loc în aceste zile, a dat un răspuns clar, principial la problemele majore ce stau în fața colectivului în acest ultim an al cincinalului. Pornind de la experiența acumulată în 1969 — an în care siderurgiștii au depășit planul la toți indicatorii — participanții la adunare au făcut o profundă analiză a neajunsurilor, evidențiind rezervele care mai există în fiecare secție pentru sporirea productivității muncii, reducerea consumurilor specifice de materii prime și materiale, respectarea strictă a contractelor economice, diminuarea cheltuielilor la 1.000 lei producție marfă, într-un avînt pentru creșterea eficienței întregii activități economice. Din informarea directorului general al Centralei siderurgice, din cuvîntul celor 13 jurnaliști, oțelari, laminatori s-a conturat cu o deosebită claritate modul în care vor acționa siderurgiștii pentru a economisi cocsul și metalul, pentru a livra la timp oțelul și laminatele solicitate de construcția de mașini. Din dezbateri au reieșit, de asemenea, metodele ce se vor folosi în fiecare secție pentru mobilizarea întregului colectiv la îndeplinirea sarcinilor. Așa cum s-a apreciat și în adunare, anul 1969 a însemnat un an de muncă rodnică; întregul colectiv s-a preocupat în mai mare măsură de soluționarea problemelor tehnice și economice. Această orientare a permis siderurgiștilor să lucreze mai productiv. (Continuare in pag. a 2-a) Cum putem spori eficiența economică o înflăcărată chemare ADRESATĂ TINERETULUI — Plenara Comitetului județean U.T.C. — Sâmbătă a avut loc plenara Comitetului județean U.T.C. la care au fost invitați și numeroși secretari ai organizațiilor U.T.C. din întreprinderi, școli, și de la sate. La lucrările plenarei a participat tovarășul Gheorghe Stoica, secretar al Comitetului Central al U.T.C. La primul punct de pe ordinea de zi s-a făcut o ampla analiză a muncii politico-ideologice desfășurată de comitetul județean, de organizații de bază, pentru lărgirea rîndurilor organizației U.T.C. Din referatul prezentat de tovarășul Milică Găletan, șeful secței organizatorice, din discuții s-au desprins metodele și acțiunile cele mai eficiente folosite de organizațiile U.T.C., precum și măsurile care se mai cer luate pentru a cuprinde un număr cît mai mare de tineri in rîndul Uniunii Tineretului Comunist. Intr-un cadru festiv, tovarășul Gheorghe Stoica a insmnat Diploma de onoare a C.C. al U.T.C., acordată organizației județene pentru frumoasele rezultate obținute anul trecut în domeniul muncii voluntar-patriotice. Conștient și adînc responsabili că sentimentului de înaltă dragoste și grijii părintești cu care sînt înconjurați de partid și popor, sînt datori să-i răspundă prin fapte deosebite, plenara a adresat tuturor organizațiilor județene U.T.C. chemarea de a participa activ la întrecerea ce se desfășoară intre organizațiile județene de partid, aducîndu-și contribuia proprie la înfăptuirea fiecărei prevederi a angajamentului organizației județene de partid. _ Intrucît tovarășul Virgil Marcoșan a fost ales secretar al Comitetului județean de partid, plenara a.b ® artît.e,b.® r*" realul din funcția de prim-secretar al Comitetului județean U.T.C și a ales în această funcție pe tovarășul Nicolae Lloschner. Tovarășul Constantin Radu a fost ales secretar al antetului județean U.T.C •