Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-11-21 / nr. 47

AnPULGE. Albetă Foaie offițială esă odată săptămană, cu patru Suplementarii în Tipografia Sf. Mitrotelupă, poliț a Moldavieii, iduși, duminică și NOEMVRIN 1843. LE 47. Prepunerația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DD. Sameși. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap. PRINȚIPATULUI MOLDAVIEI. Departamentul trevilor din lăuntru. 27 Noemvrie 6, No. 2315. Secretariatul de Stat, în urmarea notei Vensulatului Împurțiției Rusiei de subt No. 3030, mijlocitoare de a să cunoaște pe D. Cnezul Dimitrie Cantacuzin în calita de vecin a supusei Rodenești Cneghina Ernestina Stantacuzin păscută Ghica, în toate pricinile sale în Moldova, și aceasta pe temeiul vechilimerii întărită de Misia Roșienească în Drezda, la,, Septemvrie apul curgător sunt No. 126, Cnezul la întămplare de trebuință, o va înpe care vechimie Daui ăroșa. Aceasta să publică spre obșteasca știință. Poemvrie 9, No. 22,936. Dlui Porumuicul Ioan Trghepolu, prin jaobă cătră Departament, mislenește aflare uui țugan rob a Dsale, anume Ștărban Vezeteu carele la 3 a curgătoarei luni, furând un cal a căruțăi alte lucruri, s'au făcut nevăzut Maria, din ograda caseîmpreună cu femeia sa or Dumisan de aice din Iași, deci însămnândnise aice fisionomiia și portul, precum și semtene calului i lucruri ne furate, să publică înot Prințipatul spre obșteasca știință, pentru pogreșit aflarei prindere și trimeteriă acelor fugari la urmăle împreuna cu calul și căruța i toate cele ce s'ar găsi la dânșii. Fisionomiia. Ștepan Rezeteu, în vârstă de 50 ani, la stat de mijloc, la față smolit, Uscăcios, părua canului cărunt, pleșuv, de octul stâng stcâr, la gură ștrau, împrăcat cu cojoc, pantaloni de postav verde, mintean cenușiu, cu multe găitațe, asemenea are și șalvari. Coganca Marița, în vârstă de 45 ani, la față smolită, Uscăcioasă, trivcă la gură, îmbrăcată cu rochie de oit, coțaveică albastră de chiravând și alte lucruri, adecăe rocii și așternut, salte de lână, țoluri de lână, perini și o tergă albastră, chin, vlănită cu blană albă poposită. Semnele calului și lucrurile furate. Palul la păr șurg închis, șoldit și ciopărtatic la coadă, iar lucrurile: o căruță înscorțată, cu roatele de dinainte făptura nemțască, 2 păreri hamuri rusești, însă cu alămuri, 2 păreci hățuri , alte mărunțișuri. Divanul Dompesecc. Poemvrie 12, No. 2789. Pricinile ce au a să căuta la acest Divan de