Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-11-19 / nr. 47

u---.----... ANUL HI. Amelă Fonie ofițială esă odată pe săptămână, mai denpa încă pe lună și lă Suplementuri, împreună și cu doă No.a Foiei de învățături folositoare PRICTIPATULUI - Iașii, DUMEANICĂ 19 NOVNDVRIE 181A. D)MNDD PIDOD DD Spre îndestularea Dsale Vorn. Gheorgi Beldiman, proprietarul moșiei Hocepnni de la țânt. Flănciiului, cu banii ce are a lua din câăsturi de la posesorii acei moșii, anume: Teodor Stematopul și Mihalachi Cucule, urmând a se vindde prin mezat lucrurile, vitele și producturile cuprinse prin jos arătata catagrafie, sechestruite pe dânsa, se publică spre obșteasca știință, ca toți acii ce vor fi doritori mușterei, să se înfățoșeze la fața locului, la 1 10 și 12 a viitoarei luni Dechemvrie, când s'au hotărit a se face mezatul. La 42, Preveterația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la DD. Sameși. Prețul pentru particulari este un MOLDAH VIEI. ---- -- Partă ADMIȘPISTRATIVĂ. Departamentul trebilor din lăuntru. No. 23,031. 4 caune. 8 perini de părete umplute cu lână. 6 perini, însă 3 cu pae și 3 cultuce. Un engolfion de argint. Doă oglinzi una de părete și alta de masă. Un ligăn de alamă 14 vânăți șine de fer nouă. 3 saltele cu lună. Un mindir pu pae. Un măcat de lânnă, albastru. Un mănat di cit. 5 perdele de cit. Un ogăț de cit. 2 perini de cap umplute cu lână. Un mănat de pânză leșască în dungi. 4 lingiri de aramă cu 2 căpace.. Un căzun mic de aramă. 2 chiupuri cu miere. Un voloc de priasnește o ladă albă delemna cu 2 garpanoasă de dulceți, 6 linguri, 6 furculiți și 10 cuțite de masă nouă. 2 sfepinice de alanișă. O pereche numări. 7 cește de case cu farfurioarele lor. Un ibric de tunice pentru case. Un chiup mare de tiugiun. O șubă blănită cu blană de lup veche. 102 boi de giug. 4 vaci cu una starnă. 5 cai. 4 catări, însă la Nușata, 9 harabale mari. 2 cară mici. 15 pluguri cu toate ale lor. 2 căzuți, însă una cu legături de fer șinuită. 59 stoguri de fâîn. 7 st. flni 103 og. țac. 10 st. grău netinerat. 200 chile popușoi în coptăr și afară încă neculeși. 376 chile grău peste tot, însă 120 chile în 5 gropi. 165 la magauza, 60 chile socotite cel netinerat care se ajuta lartene unul de cârpie, unul de citare și unul de poarată mai sus, și 31 chile semănat. 126 fălci ară Catagrafie. 9 colupi de bumbac. 15 mosoară cu bumbac tare 2 mosoară cu burundic. 18 fuse cu bumbac. 3 minetar 2 săbtămarce de postav. Un ilic de canavată. O păreche tuzluci de postav. Un fes mare grecesc. 2 prosoape mari de țirigrad. O față de masă în dame. Un spet legat cu fer. Un pistol cu tipăoa de argint. O cumpănă de galbini O ladă verde. O masă mare, tură, 660 vedre vin, afară de o mie nedre ce s'au lăsat jidovului orăndar. Afară de aceste se găsesc feliurite pondici, cărți, socotele, zanise, corespondenții, isvosdle și alte asemine hărții, galbăn pe an.