Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-04-22 / nr. 16

L-li- llin 3u Dr .lI -l4. nulmodes țăr i 3. PAPlmn-13Ze zorilor mușterei, ca în arătatele zile să se înfățoșeze la Mitropolie. Isprăvniciia ținutului Neamțu. No. 2863. Privighitorul ocolului de sus prin raportul cu No. 2569, înștiințeaz că la 22 spre 23 a trecutei luni Martie, s'au furat de la lăcuitorul Gavrila Petrii din satul Agapiia, un cal la păr murg, la trup scurt, pișcat puțin la urece stângă, deci se publică spre obșteasca știință pentru negreșit aflarea acelui cal. PPRGD JUDECĂTOR DSCĂR. Divanul Domnesc. No. 9839. Pricipiile ce luase căuta la acest Divan, de la 15 și pănu la 31 a viitoarei luni Mai. Mai 16. D. Banul Manolachi Coroiu i aici a Dsale partași în moșiia Buhoșiu, cu Monast. Precista și Răducanu din târgul Ocnii, pentru împresurarea moșiei Buhociu, despre giumătate de moșiia Buneștii, una din săliștile Prăjăștilor.42. Di Căminăreasa Mărioara Calina, cu Monast. Precista din Roman, pentru împresurarea moșiilor Cornii și Strâmbii, despre moșiile Bodeștii și Hărtopu. - 14. Dei Sărdăreasa Ancuța Vărgolici, cu Banul Dimitrie Drăgici i Nicolai Lipan, pentru pământ din moșiia Ț Giturgenii. -17. Banul Ioan Ghițăscu, cu Snat. Costandin Dimitriu Arvure, flate fete, pentru 187 st. pământ din moșiia Saucenița. - 22. Mariia soțiia lui Toader Roman, cu Pah. Ioniță Sion, pentru 18 st. pământ și o casă din moșiia Oșștii. - 23. Dlor frații Scărlătești, cu Aga gheorghi Costachi i Dei Runsanda Costachi născută Miclescu, și cliropomii răps. Iorgu Costachi, pentru împărtășire în moșiia Stoeșeștii. Comisul Toader Bosie, hăzășii de moșiia Țigăneștii, pemul Beldimănesc, cu clirononii răps. Medelnicerese Smaranda Ablia, pentru 30 st. pământ din moșiia Țigănești. 26. Sangereasa Mariia Bosie i alți lei răzăși de moșiia Dolheștii, cu Căpt. Ioan Bandaci alți ai lui, pentru pământ.1. Curatoriia casii răpe. Vama, Tuduraci Trurt, voi Dei Anastasiica, soțiia Diale Ierdani Ion Văraiu, pentru țigani. Mai 29. Petrachi Pezircz, cu supușii Austriecești frați Neunculeț pentru cpani. Îlui Corn. Sturza, la răps. Rom. Ștefan Batargiiu, pentru desfaso cotelelor de tovărășie, și veniturile ca- i răps. Ban Costachi Sturza. 31. Snat. Nicolai Fara, cu curatoriia casii răps. Snat. Costachi Pomir, pentru o somă bani. Divanul juca fie a țării de Sus. No. 1380. Fiindcă după art. al 3-le din Pravila pentru stingerea procesurilor de împrejurări, are a se desbate localnic în vara anului viitor 1816. No. de 65 moșii din ținuturile aflătoare sun rezidențiia acestui Divan, se publică ființarea doritorilor de ași căuta pricinile lor de împrejurări, din numărul acelor ce au pornit jalobe în vremea terminului legiuit de un an, ca pănă la 30 Septemvrie viitor să se înfățoșeze la acest Divan cu arătare de voerii hotarnici ce și au ales. Divanul Apelativa Țării de Jos. 1) No. 1332. - - următor după pretențiia Cănt. Săndulachi 1 mirliu, asupra Porușii. Mihalachi Doleș, Pitar Mihalachi Spiridon, și Camn. Spiridon Pandele, (acum răzăși de Văstegii) de la ținutul Baczului, pentru moșiei , acelui întăi, despre acii de pe urmă, s s'au hotărit spre căutare de cătră acest Divan în termin de 50 zile socotit de la data publicațiii. 2) No. 1237. - Procesul următor după pretențiia Dsale Snat. Nicolai Negre, cu epitrovii caselor Medelnic, Vasili Portasi, Lupnn Potole și Săndulachi Portasi, pentru 57 st. pamânt din trunul moșiei Căueșrii ținutul Tutevii, trecuți cătră D. Opat, viiu pe noroc, de la răzi și neamul Covrigesc, s'au hotărit spre cautare de cătră acest Divan, în termin de 50 zile socotit de la data publicației. Deci se publică spre înștiințarea tuturor fețelor ce figurarisescu în arătatele procesuri, ca în acele termine să se înfăpoșeze la acest Divan, ori însuși elu prin lețiui și vechili, căci la din protivă se vor căuta numai în ființa părților stăruitoari. Judecătoria ținutului Iașii. negreșit No. 16839. Secțiia I. Dumnialui Caminarul ilș Ocorțăscu, și 25. Gheorghieș cu el- spre în... -4...