Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-09-16 / nr. 37

14, rănvie, panteloni negri de materie cu vreste, civote de Brașov nouă, pălărie noue, și cu manta de sucman sur ponosită. No. 18,002. Isprăvniciia ținutului Romanu, prin raportul cu No. 7445, înștiințeză că de la doi lăcuitori din satul Chiliile, la 14 a trecutei luni Iulie, li s'au furat de pe iman, 9 diste cai, alecă 7 a lui Stoica Stoiba și a lui Gheorghi Fundeanul, deci însămnănduse aice părul și semnele acelor vite, se publică spre știința următorilor și a tuturor de olege, ca oriunde s'ar afla asemine vite, să se de și prin competenta isprăvnicie să se dee în despăgubire păguraților; ar pe fețele ala care s'ar găsi, să se ee în cercetare, spre a se descoperi furul, cu care se se urmeză după Pravile. Semnele cailor. O apă la păr neagră, cu furculiță la amăndoi urechilor o iapă la păr neagră deschisa, cu furculliuz la urece dreapta; o rană la păr murteă deschisă cu pișcătura la urecea stingă; un cal murg cam lunău, cu votul alpicios și cu furculiță la urechă dreaptă; don stroupnici la păr murgi deschise, la amăndoă urechile cu nișcături, și o străjnică păpră cu pișcatură la amăndoă urechile. O iapă la păr murgă, cu vemne la piciorul larept depapoi, mușcatu de lup de mică, un strâmb la păr murg și mușelt de lup tot la piciorul de denapoi. No. 1727735. Dlui Panlit Stoinescu, prin înscris cătră Departament au făcut ajutere, că o șitanta a Dsale anume Mariia, au fugit din grada caselor Dsale din satul Căcueștii ținutul Teutonii; deci se publică spre obștescr ștință pentru a ei aflari. Comitetul Foncnțătăații. No. 1001. Stare sănătății lăcuitorilor din lamunde. Principatele, după științele adunate de pe allocirile cuvenite este bună, precum asemine și în alarepta parte a Dunării de la Babacinuri încoace se găsește ferită despre molipsitorevoală, deci se publică spre obșteaca științe. Comissa Vnitropiceasca. No. u8M. Așa precum pentru Dlui Ioan Duca fiii răposatului Dunitrachi Duca, pe temeiul Leștiuirilor statornicite s'lau încuviințat de cătră altotă Comisie, a fi cunoscut pe viitorie de sosit în deplina și legiuita vârstă, și puternic a se udburnnui ciutor de sine, se publica obșteasca știință. PARTĂ Ju ZCĂT orbocă. ... Dreptății. No. 4537. Secretariatul de Stat, prin adresul cu No. 1596, face cunoscut acestui Departament, că au încuviințat proiectul ce i s'au înfățoșat, pentru curmari ua lecțuilor de împrejurari între moșiile evarhiilor și a Monastirilor păman știi, unite subt o singură administrație după leșiuire din trecut 1844, a cărui proiect tecot urmeazae după Pravilna statornicită în aparhiile Mitropoliei „Diind cănul 18414, pentru regularisirea averilor caicosului, Hușului, precum și Monastirile R 'omanului și a Sltina, Rășca Vesnicarii, Coșula, Bogdana, Foamaștii, Păngărații, Socola și Zagavița, alcătuescu un fondoj unit, puse cuvine a mai urma între ele pricini de hotar, pentru care se hotărăște ca Departamentul averilor Vnarhiilor și a Monastirilor nămăntești, sa otatorneteacă despărțire hotarelor între moșiile pomenitelor case, așa precum astăzi urmează stapănire, fără care supuinduse „omn, pe lăngă anaforiea a se pute învenli strămuta.” Prea Înălțatului cu No. 35, Înlațimea Salupineposta orezularisie „Oă întăriște această Pravilă, de care se va face împărtășire Logoriției Dreptății și Departamentului acerilor Bisericiști, ca asemine pricini să se cunoască desființare.” De aceia dar se publică și spre opșteasca șiință. Divanul Domnesc. 1) No. 2121. Procesul ce urmează între proprietarii moșiei Bărsăneștii, cu epitropiia casii răps. Postelnic Danu Canano, pentru împresurarea moșiei Bărsăneștii despre moșiia Buleștii sau Guranda, s'au adaos a se termina spre căutare de cătră acest Divan, la 3 a viitorrei luni Noemvrie. 2) No. 2138. Procesul ce urmează între Monestirii brăzvoiului, cu dei Agolia Catinca Ianeptru împrejurartea moșiei Balomirești, s'lu adaos a se termina spre le cutre amst Divan, la Zu a viitoarei luni Octomvrie. Sogoteasca Obicinuită Adunare