Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-07-15 / nr. 28

M.. Du, ANULHII. PRINCIPATULUI luș Duminică 15 IUNIIE 1845. 33. 3 - partă asțmiișetrativă. .--.--.---. Departamentul trevilor din lluntru. No. 12,892. Însămpănduse aite atăt cuprinderi circude cătră acest larninlori porenit slobozite Departament Isprăvniciilor din Principat, la 20 Iunie 1875, sub No. 12.876 - 12,892, precum și contrectul pe O cărnuică au închiat cu țiui T. Cist Diitrie Șefanescu, i jidovii știe Noiter și Meer Marcus, pentru în vreetul ort țării cu luttitori, se spre obșteasca știință: circular, sfatul Cărmuștor luâănd aminte că deși esportația lipitorilor s'au oprit cu desăvărșire, și speculații a unor asemine în lăuntru țării au fost slobodă fiecăruia, însă această punere la cale s'au dobăndit rezultatul așteptat, căci cu toate stăruințele întrebuințate, cănz arte lipitorilor nu numai că n'au contenit a se face cu aceiași scumnete agiungănd uneori la prepuț de la 4 păn la 5 lei una, dar apoi în deosebite vremi aici se găsia lipitori, în care privire au socotit de priincios să pentru opștie propozițiia ce i s'au înfățoșat prin jalobă din partea sale T. Vist Dimitrie Ștrănescu și jidovii Țele Neghi i Meer Marcus, cu terire de a li se da asupră lei țineri îndestate întrierile ,earala bazinn viisiuiii tulurii Principatului cu linpitorile trebuitoare, și după datornica îngrijvire pentru a ovștimei îndemănare, potrivit și cu închiere Obșterii Ovicinuite Aluneri sub No. 68, din anul curgător, prin care se mărginește prețul linitorilor la 20 rezant una, au îndemnat pe muniții de au negorit prețul vănzării unei linitori, pe vreme de la 15 Mai pănă la 15 Septemvrie la 11 parale, iar dela 15 Septemvrie pănă la 15 Mai căte 26 parale una, și prin urmare supuind la cunoștința pre Înalțatului Domn , asemine diepoziție, Înlațimea Sa au binevoit a o încuviința prin înterire amatoritei sub No. 1367 împărtămnită acestui Departament îi copie, pe Anuită otoșeniia Secretariatului de Stat sub No. 1ăuo, în temeiul căriia pe de o parte s'au închiat de cutri Departament contracturi cu pumiii ștreprenori, după condițiile cuvenite, iar pe de alta se face cu păscut și acel isprzvicii de a tăsua spre știință. Contract. Anul 1845 luna Iunie în. vile, în prejudefia Sfatului Administrativ Eostraordinar, tratarisindusă cerirea ce prin jalobă am făcut noi jos iscăliții T. Vist Dimitrie Ștrănescu și jidovii Țale Neiger i Meer Marcus, de a se da asupră ne ținerea îndestulerii cu lipitori din ton MOLDAVICI. Poveiă Fcle onițială esă dată ne slaptămană, mai AMND încă și patru Seplepepturi pe lupă. Prezemerația se face în Iași la Relanție, în ținuturi pe la AL. Samemi. Prețul lectru particulari este un galvăn pe an.