Műszaki Hetilap, 1900. január-december (24. évfolyam, 1-52. szám)

A leobersdorf-weissenbachi vasút vill. üzeme Motoros postaközlekedés . . . A bécs-pozsonyi villamos vasút terve . . A párisi kiállítás . .... . . . . . . Új önműködő kocsi................................. _^A nagybányai kaolintelep ....... Nagy stratégiai vasút Lechner Ödön kitüntetése............................. A Hultman-féle cementblock-rendszer föld­alatti telefonkábelek számára ..... A new-yorki tungas-vasút villamos üzeművé átalakítása.......................................................... Kecskemét belvizeinek levezetése .... Személykocsik tisztítása sűrített levegővel Villamos vontatás a londoni Metropolitan­vasúton .............................................................. A VIII. nemzetközi hajózási kongresszus Párisban................................................ . Diesel-motor......................................................... Cseppfolyós levegő........................................... Építőiparosok hitelezői védegylete .... A Maros szabályozása................................. . Képek átvitele villamos áram útján . . . A jövő fűtőanyaga........................................... Új kocsikiürító­ gép........................................... Építőiparosok pártolása ........ A budapesti m. kir. állami felső­ ipariskola Szőllészeti kisérleti állomás építése . . . Haidú Adolf ..................................................... " Budapesti mester-utczai villamos vasútról A kormányküldöttek a párisi vasúti kong­resszuson ......................................................... Leghosszabb egyenes vasútvonal................... " Magyar hajózásról........................................... Új szerkezetű hűtőszekrény............................. Izzólámpák hőfejlesztése................................. A párisi kiállítás 25 tonnás hajója . . . . A Duna-Adria csatorna................................. Elektromos vasút Kairo és a Giseh melletti piramisok közt............................ Naponkénti postahajó-járatok........................ — Földalatti villamos Londonban................... A fővárosi ideiglenes mérnökök................... A kábelvasút.......................................................... A bpest-szentlőrinczi h. é. v........................... Az eszéki lóvasút................................................ A Duna-Moldva csatorna egy új terve . . . Az acetylén-kiállítás........................................... A legnagyobb fesztávú ivhid........................ Vasúti kiállítás Párisban................................. Koppenhága személypályaudvarának tervpá­lyázata ................................................................ A Vili. nemzetközi hajózási kongresszus Párisban.............................................................. A torontáli h. é. v. átvétele........................ A vízalatti hajózás........................................... Nagy menetsebességek...................................... Hordozható pneumatikus szerszámok . . . Az Illinois-Central Railroad 105 tonnás nehéz „Mastodon“ lokomotív típusa . . Súrlódási veszteségek a tömítőszelenczékben -A máv. palotája Zágrábban. ...... A Kapos szabályozása...................................... Fürdőépítés Eszéken...................................... Brüssel tengeri kikötő............................ . . Alagút Gibraltár alatt...................................... Második vágány fektetések a schweizi vas­utakon .............................................................. Czementtöltelék mellőzése a kövezetekben. Egy 81­­ m. magas kémény ledöntése . . Fémből készült izzótestek............................. Oerlikon rendszerű 25 tonnás elektromos futódaru.............................................................. . Az ac­etylén alkalmazása................................. Elektromos vasút nagyfeszültségű forgó árammal............................ ............................. . A „Hegedűs Sándor“ hajó............................. A kereskedelemügyi miniszter odesszai szak­tudósítója ............................................... . . A torontáli h. é. vasutak................................. A védjegytanács................................................ Az o. m­. á. v. magyarországi vasgyárai és , és bányái......................................................... . Az Ungaro-Croata szerződése....................... Mozdonyok fűtése petróleummal az ameri­kai vasutakon................................................ Vasúti híd a Kis-Belt felett.............................­­A keresk. miniszter rendelete a bpesti vil­lamos vasutak ügyében ....... . A párisi kiállítás kitüntetései........................ Az osztrák vasúti miniszter akc­iója. . . A chicagói északnyugati magas vasút . . Az iparfelügyelők új beosztása ..... Villamos hajtóerő a távolsági forgalomban Motorkocsi-gyár Budapesten............................. Kokszgyár Lupényban ...................................... Vasbányák a Csermely völgyben................... Villamos-telep Felső-Körött............................. A m. folyam- és teng.-haj. r. t. közleménye A szolnok—csongrád—tiszabalparti..ármen­tesitő társulatról.........................................­. A harmadik East River hídról....................... Új munkarend..................................................... A külvárosok bekebelezése....................... . Kísérleti állomások palotája........................ Az „Adria“ m. tengerhajózási r.-t................. A Kis-Duna szabályozása................................. Mozdonymegrendelés a máv. számára. . . Árvízvédelmi munkák a jövő évben . . . A hullámverés felhasználása erőnyerésre . Sodronykötélpálya a St.-Jummer és Sonnen­berg közt....................... .

Next