Gazeta de Moldavia, 1852 (Anul 24, nr. 1-100)

1852-02-14 / nr. 11

Găpeta de Moldația să publică la șstitutul Albinei Lunea și Goea. trețul aronamentului neam 98 lei. 3 căte 1 lea răndul, AN uloginul oficial a 50 parale VLDRVI.Linui. XXI LAȘII - -- 1852 Pă năvul 14 FEVRUARIE - NOVITALE DIN NAUNTRU, prea înalțatul Domne, apin Ofisul 81, au bine sit Pe voit a răndui din pe D. Spat, Vasili Roset director la cae ca postelor în locul D. Post. Iacovachi Roset.ese.HMAPA ROmĂNEASCĂ, lazera Romano-germană publică următoarele: - Balul curții din vinerea trecută au fost unul din cele mai strălucite din acest carnevelu. Mu. SS. Prințul stăpănitoriu și Prințesa înveseleau ca totdeauna prin petrecania lor cea amabilă, pe toți aciia, ce avuse onoare, a se afla în nemijlocită apropiere de M. l. în vreme ce lumea tănără, purtateă de undele danțului se predase cu totul acestora veselii. Coyperarea teatrală germană din Sibiu sau căștigat pe timpul primăverei pentru București și au și sa Poimăne Sămbătă va da la înger„Rege din aici, manu cea dintăiu reprezentație întitulată: Alpi și inemicul omului.” Ecspediția poștii c. c. austriacă, face cunoscut știrea cea importantă pentru negoții și comerțu, că de la 1 Februarie er. n. poșta de la București pleacă de INACE ori ne săptămănă la Viena, adebă:ile la Temeș și Brașov de patru ori, Luni, Mercuri Joi, Vineri, și la turnu roșu și Sibiu de doă ori, Sămbătă. Darea epistolilor la espediția poștii numită este în zilele arătate n'enja 4 oare după ameazi. Diminika nu ce priimescu epistole și Sămbăta nu vine nici o poștă 10 . No.casinul --„tăev-- 2 ES Dre La Gazette de Moldavie parait à Jasey à l'institut de l'Abeillé, tous les Lundé et Jeudis. Prix d'abonnement, 98 pias- Prix d'insertion, pour et tres par année. les annonces, 1 piastre la ligne, ans le Bulletin officiel, 50 paras. NOUVELEES DE GINTERIEUR. S. A. S. par son office en date du 10 Fèvrier, voulu nommer directeur des postes, M. le Spathar en remplacemént de M. le postelnik Jacques Cosetii. sub No. 81, Bazile a bien Grigoriou pentru cu Țara 23 Ianuarie. în cele mai multe niel Astăzi măsura de Martie, dă turi mai mult punctu bazabil lăsa de beție să - n gazetele ș. AC TPI A. Din toate să vederează plecarea Î. Porți în favorul Austrii. Negoțiațiile în privirea conveții comerciale au avut un bun rezultat, încăt la 30 Septemvrie trecut s'au încheet asemene convenție de comisarii însărcinați întru aceasta. Internunțiatura C. C. au pus a să tipări în Constantinopoli în limba Italiană tarifa cea noă pentru consulatele Levantului, blica în curănd și la Viena limbi. c. unde i se prevedea cum are deasemene să va puîncă tarifă în silieru la c. c. înalta curte de justiție și deosebite Diferințele ce se ivise între DaPetrovici și între senat din Montenegro sau păciuri. Sibiu. 10 Fevruarie Partea oficială a gazetei de Viena aduce știrea importantă pentru noi că: M. S. Ap. i mai înaltă a administrații sarea cea cu începutul urmată a Banului paraliseze oblăduirea provințială săsești. Restauidin Croația și Comisul poțiunei săsești Franțiscu de Salmen sfaturilor să se TURICI aA. Guvernul au impus o nome dabilă, ce reprezentează o capitație treptată dupre avere, toți săpușii imperiului fără osăbirea religii de care ar face parte Cătimea cea mai mică face 20 lei pe ani; să crede că astă dabilă va produce un venit de 200 milioane lei. Ambasadorul Britanic Sir Stratford Caning au dat în 7 Ferruarie un ospețu strălucit la care au asistat toți ambasadorii străini și Miniștrii Otomani împreună Remid-Pașa. Marile Vezir Reuf-Pașa afară de Vasif-Pașa Guvernatorul militaru de Beazpad, sau numit la Vilinu, ear locul lui sau rănduit Hurold-Papin de la Nisel. Constantinopoli. 2% Ianuarie. A începutul fiecăruia ani este obiceiu de a ce enumera cele mari din capitalele Europei mărite, care au murit în cursul anului trecut. Între aceștia figurează la începutul acestui anëmi gloriosul nostru Pașa Costen ka mortu, cu toate că el se bucură de viața ca și de activitatea anilor săi cei număroși fiind lu adevăru un peterani de 80 ani însă încă robust, aproape. Este cu totul peste putință a ști, dacă va alege un altu comisii pentru națiunea sășească să iau ba, și aceasta este cu atăta mai cu neputință, fiindcă cum se vede toate să reduc la timpurile vechi cele bune chiar și teatru burbei cu numirea sa, țările de coronă “peri de treisprezece locuitoriu de la Ligno în districtul de Tarnow, care asfă ce vor face cartofele în cure de doi ani. Ea încredințează, că mănănd vitele la pășune, de doă ori i s'au arătat Maica Domnului cu mare strălucire, vii eau poroncit a sfătui pe popor în acest chip. Guvernul CC din Tarnovini au încredințat'o privighierei preoților, dar cerănd trebuința, ce va da în cură doctorească- Cr aude că însărcinatul Austrii din Nord-America, în urmarea modului cu care să trata acolo Coșul, ar fi cerut pașaporte spre a părăsi postul său. Barna este neauzit aspră în America. Navigația sau în pedepl, au denumit prea grațios pe a.galeta de Lembergu înștiințează guește pe toți oamenii cunoscuți a au aduc ne această și necunoscuți, copilă la Tarnow, consilierul atribute ale sale, ce înde guverna casație, ca coace să aspiră nu la poseda înainte ocaziune de a întemeia oare care contectau mai puținu arbitrare, dar nu vreu unu și pentru devenirea eventualităților despre o copilării, Sofia Fr, fiica unui wii de înjurări, pentru de a de înse că almintrele nu