Gazeta de Moldavia, 1853 (Anul 25, nr. 1-104)

1853-02-26 / nr. 17

"1etăl Alninei Gazveta de Moldanil să publică Aaimers Lunea și Ntoea. Crețul abonamentului pe anii 98 lei. Ampțiințerii căte 1 lei răndăl, în baserinsa oficiala 50 parale . Anul CA 27----IHLUAu-DularU---- gioi 26 DEEPHAPIE. N La Gazette du Moldavie parait à Lassu à l'Institut de GAreilte, tous et Jeudis. Prix d'abonnement, tres les Lund 98 piaspar année. Prix d'insertion pour at es annonces, : | piastre la ligne, dans le Bulletia officiel, 80 paras. 1853. cătră adjutantul Maiopix Eduardivar, un ordin de zi din 15 ghenarie 1853, înaintează pe numitul la grad -----o-9 © Turcia. Seraschierul Omer-Pașa au și Ghioco! Efec de colonel, adresat cătră locuitorii de Bielopavlici, doă proclamații. Întrea proclamație din 20 ian, îndatorește pe preoții Ghioco și Stefano, precum și pe mizerabilii (miserabili) locuitori de Bielopavlici, de a să supune poroncilor Împărăteștei, cere și tot odată a veni împreună cu adjdtantul trimes la general-cvartira lui Omer-Pașa, pentru punerea la vale proclamație tot din azi sună: „De la Generalisimul Omer-Pașa, Seraschiep a trupelor Imperiale Turcești din Europa. Cătră toți mizerabilii (miserabili) locuitori de Bielopavlici și cătră preoții Stefano tălepți dintre voi, Pănă și cei mai puțin însănt în stare a înțălege, Ki cu AP mele în mănă nu veți pute căpăta nimic în contra legiuitului Suveran Toguiacei, carii SĂNT nemintioși se fac criminali, de a fi produs peirea nenorociților. Din asemene cauze au trebuit și locuitorii din Martinici, precum și toată împrejirimea de Bjelopavlici, foarte multe să sufere păgubire, pentru care el și voi însuși sănteți culpașii. Deacă voi și de astăzi înainte, din nătăngie veți păzi urmarea voastră, apoi prin ACTA BB în cunoștiințe, despre cele ce au să se întămple. Toată Nahia, anoiezată pe malul drept și stănga fiului Zetao va peri, voi însuși sănteți cauza, și eu prin astă proclamație, vă face răspunzători înaintea lui Dumnezeu și a lumei. Voi socotiți, că eu nu ași pute trece cu trunele mele peste riul Zeta. Văzur ne Dumnezeu, că pot și voesc că armia DKB este TOUT aișa, precum au fost înainte de o sută ani ; însă Kb aceasta vă înșelați. Judecați, că trupele Imperiale cunoscu subordinația și sănt bine esercitate, și iă Turcii îndeobștie sănt ostași veteji, precum aceasta știe toată lumea. Deci eu vă încunoștiințez pentru cea de pe urmă dată, că sănt gata a trece cu armia comendată de mine peste riul Zeta; eardeacă voi ați voi a vă împrotivi, apoi de ați fi și de cincisprezece ori împedeca trecerea. Eu nezmintit voiu trece peste acel fiu, voi veți mai tari de cum sănteți, nu-mi veți pute căde jertve și nenorociții rămași, vor trebui să vă blasteme. Vă înșală pe voi acei, carii vă dau speranță de agiutoru, de la vreun alt suveran străinu., Asta este minciună, fiind că toți Suveranii unanimi au răspuns Sultanului, că el neîmpedecat după a sa voință și cu tot dreptul poate să supue Muntenegrul. Toate căte vă fac cunoscut prin astă proclamație, sănt curat adevăr, așa precum vă și încredințez, de a vă combate în luptă cu bărbăție, precum veți vedea mai în urmă. Deci, deacă sănteți înțălepți și cu înțălegere, apoi BB veți susține, însă cuvintelor voastre nu ce poate da crezare. Voi trebue să'mi dați zeloage și în acest chip să mă siguri peții. Voiu trece peste riul Zega și voiu combate Montenegrul, după metodul meu. Eu nu am nevoe a cere de la voi învoire nemvos trecere după cum credeți, KR eu nu ași păse trece vastă credință voiu nimic- Dumnezeu nici o și vă vo u supune precum se cuvine, va cere de la voi socoteală pentru aceasta. Știu ne care - și din trebue să atac Montene SGA trimestea NOVITALE DIN NMANUTICU, considerația servițiilor plinite lăngă pereoana arte de En considération des sérvices rendus auprès de S. l. 8. par Son le Major Edouard Girard, le nommé aide de camp Mr. a été promu au grade lordre de jour,, en date du 15 Janvier 1853. de Colonel: par — 7853 Q dec - à trebilor lor. - A doua a trece. Voi mai s'au AOVBIII LES DELINTE RIEUR. pentru XRONIRA TEATRALA, nu are asupra noastră ca asupra Domnului De asemene mi noi umblăm la teatru; însă cu bună samă numele Brambillei K. Dies a cțui, puterea cea magică a De face să neltuim acei reapărați cinci-spre-zece lei. Mai ales ca adevărat „ căntăreț, se cuvine ce zicem, că numele de Waecheti, aprețuitoru a mai adeseori reprodus pe afișu, mai de grabă apoi KBIDS NAT asuprăne acea înrurire atrăgătoare, căci în adevăru, deacă asta este o actriță de mijloc, glasul ei este plini de dulceață și pe un minunat de umulință, întemestre se va zice că organul ei nu-i puternic. Fie, la aceste boli respunde că, totdeauna vom prefera a Vaschetei vere n poacnei deși nu prea tare, decăt glasul Brambillei a căruia putintele reauzite Adrippă minunată, dar Deacă ne declarămult noi în astă foae, vor mărturisi că totdeauna am vorbit dreptu decape Brambilla, suvenirul glasului ei CHRONIQUE THEATRALE. Nous fréquentons aussi le Théâtre; mais certes ce n'est point ie nom de la Brambilla qui a sur nous comme sur Monsieur S. . piastres de rigueur : vvzi, le pouvoir magique de nous faire débourser les quinze Nous devons dire au contraire en vrai arrgheciateur du chant, que le nom de la Vassnetti, reproduit plus souvent sur l'affiche, aurait plutôt exercé sur uous celte influence atractive, En effet, si celle-ci est méliocre actrice, elle possède une voix pleine de souplesse et de douceur, secondée par une méthode excellente, Son ogzane est faible, nous diraston ? Soit: mais nous répondrons que nous préférerons toujours la voix de la Vaschetti, fraiche et surtout juste, quoique moins forte ; à la voix de la Vga mbilla dont la puissance n'est due qu'à des efforts inouis. Plusieurs articles publiés par nous dans ce journal sont 1a pour attesteg que Brambhiltla: Excellente actrice ne possédant aujourd'hui que le souvenir de sa voix. Si nous nous avons toujours été justes envers la nous déelarons si franchement en faveur de la Vaschetti, c'est que comme. tout amateur du chant, nous ne suivons l'Opéra que pour en- metodu. mi mai ales nemerit, căteva articole publicate vănd azi decăt că, ca amatorui de căutare, N1I(VINGRG FIPAEANI. ED)ve derează numai de la nișe peste noi nu umblăm la Operă de de caupier în favorul Vaschetei,