Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-05-28 / nr. 22

---- - 4f. 4nr. Făra poș3.f Prițm anietii Foi din priune cu foca pentru minte inimă și literatură este pre un jumatati de an cu poșta 8 cr. arg. Pentru înștiințări să plătesc pănă la 6 rânduri Ecr. di aci însue 1 cr. argint de un rând 4888. D FERA CUSTĂGANIA. Pogasnovg, 28. Mai. Trăștilulnin. Brașov. Tărgul nostru de țară din 4 Iunie e. n. fu mai slab decât ar fi aștptat cineva. Mulți vinovățiră umblarea timpului, umblând tocma în acele zile ploi mari, dar să pare că este la mijloc o altă pricină cu mult mai grea: cei mai mulți veni să nu ca să lase, ci să scoate cani din Brașov, adecă să vânză iar nu să cumpere. Fi, ei)) Dela târg încoace avurăm timp călduros și desfătat cu totul. Oaspeții noștri de băi, carii cercetează apele acre dela învecinatul Arpătac au început a să aduna, folosindusă de această vreme dorită. - D. Dr. S. Șliesinger dela viena, să află la noi și are în cuget a analiza apele minerale dela Arpătac împărtășind rezultatul cu împărăteiștii doctori din Austria. Sicviu, 1. Vine. Vri după prănz sosit aici D. s. crăiască duca Hainich de Cordo, care călătorește supt nume de conte Swamboga. Spre priimirea lui fu orănduită o companie de grenadiri cu steagul desfășurat a cării feciori au slujit totdeodată ca păzitori de cinste înaintea diartirului la „împăratul romanesc numit. După ce î. o. ar fi priimit vizitele Ves.sale a Generalului comandirt și ale celorlalți D. Z. Generali, a comisariului țării și a județului cetății, mai târziu petrecu la un miner dat de ecs. sa d. comandirt. Astăzi ceriptă în sa crăiască toate notabilitățile Sibiului, promenada, școala de notar, galeria di icoane și altele. Dimineață după o paradă bisericească călătorește l. S. cătră Bălgrad la Zlatna și de aici la Blaj și cătră Ungaria. Î. s. este un om tinăr de 19 ani, și de o frumseță în trăturile feții cu totul încăntătoare. Orăștia, 26. Maiu. în zlipa aneatta la 9 ceaturi dimineața când obștea bisericiască evanghlică săsească era să să adune în biserică aflândusă o parte înlăuntru, deodată să fărămă tărnul bisericii, care de câteva veacuri stătusă pănă acum împrotivă la atâtea nedreptățile sorții și vrimilor. Mulțămită ceriului, că în aneastă primejdie nimini nu ș'au perdut viața. Ungarii. M. Sa c. c. să au îndurat a primi învoiala Deputației țării făcută cu casa lui v. Sina, pentru așezarea unui pod stătătoriu de piatră între Pesta și ECuda, iar răstimpul vremii de a să folosi cu veniturile este redus de la 97 la 87 ani. (0. 7.2.) Șiri din Draicova ne arată o întămplare prea tristă, cum că vasul de văsle „vostgan,” care pornisă dimintața la 14. Maiu cu 24 călători dela Orșova cătră Drencova, la un oras după amiazi când era să treacă pe lângă stânca Sirina, lsvind în colț, nouă persoane să înnecară. C. C. Consul de Straunsberg, și c. c. Hragoman vaginievic, carii amândoi fuseră în acil vag, încă nu sau aflat între cei 15 scăpați. fri. Dela 13. Maiu încolie este în Paris linișe ca și cum nu s'ar fi întâmplat ni-