Graiul Sălajului, septembrie 2013 (Anul 24, nr. 5414-5434)

2013-09-16 / nr. 5424

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Luni -16 septembrie 2013 Organizația Partidului Forța Civică Sălaj - partid constituit anul acesta sub tutela fostului premier Mihai Răzvan Ungureanu - a anunțat vineri că fundația Inițiativa România Liberală - pusă pe picioare de liberali nemulțumiți care au părăsit PNL - și partidele Forța Civică și Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat au semnat săptămâna trecută un protocol și un manifest pentru constituirea într-o nouă formă a Alianței Dreptate și Adevăr. Cele trei formațiuni lucrează la un proiect care să poată reprezenta cât mai bine cetățenii români în nevoile și așteptările lor. Europarlamentarele * primul pas al dreptei nou-născute Președintele Forței Civice Sălaj, Mircea Abrudan, spune că România modernă are nevoie de o dreaptă unită, care să aducă laolaltă principii și convingeri politice. "Vom promova o politică sinonimă cu interesele cetățeanului, întemeiată pe un dialog onest și permanent. Inițiem astăzi un proiect deschis, sprijinit pe convingerea că în orice societate există o largă diversitate a opiniilor. Vom susține valoarea și meritul ca argumente pentru prosperitate. Alianța noastră reprezintă istoria politică a României și îmbină tradiția și experiența Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat cu viziunea și entuziasmul nou al Forței Civice. Acesta este primul pas spre unitatea dreptei. Avem nevoie de dreptate, de o justiție liberă și puternică. Avem nevoie de adevăr, de limpezirea climatului politic. Viitorul european al României moderne poate fi construit doar pornind de la aceste premise. Alianța Dreptate și Adevăr va candida la alegerile europarlamentare de anul viitor sub sigla PPE (Partidul Popular European)", a declarat președintele Forței Civice Zalău. (C. Gliguța) Forța Civică Sălaj anunță începuturile unificării dreptei într-o nouă alianță D.A. Deocamdată s-au înscris PNȚCD si Fundația Inițiativa România Liberală IIII D.A. se întoarce și îl vrea pe MRU președintele României Potrivit lui Mircea Abrudan, scopul comun al acestei alianțe este generarea unui candidat de dreapta unic la alegerile prezidențiale de anul viitor. "Un sondaj realizat de SCOP arată că sunt trei posibili candidați la alegerile prezidențiale din partea partidelor de dreapta: Mihai Răzvan Ungureanu, Vasile Blaga și Emil Boc. MRU se situează pe prima poziție cu o susținere din partea electoratului de 16 la sută, urmat de Vasile Blaga și Emil Boc, fiecare cu 14 la sută”, susține Abrudan. Noua alianță speră să atragă și PDL într-o construcție de dreapta, iar Mircea Abrudan declara vineri că Mihai Răzvan Ungureanu se situează în topul sondajului care-i vizează pe liderii dreptei și cere formațiunilor implicate să renunțe la orgolii și să agreeze un singur candidat la președinție, sugerând că acesta ar trebui să fie Ungureanu. Mircea Abrudan spunea vineri că îi așteaptă pe pedeliști să vină la negocieri. Lucian Bode dă peste nas "piticului11 Președintele PDL Sălaj, Lucian Bode, ne-a declarat ieri că este "categoric un susținător al unității dreptei românești, obligată azi mai mult decât oricând să ofere o alternativă credibilă la actuala guvernare socialistă, guvernare care s-a dovedit mincinoasă, populată cu miniștri pușcăriabili, lipsită de orice viziune". "In ceea ce privește invitația președintelui Forța Civică, Mircea Abundan, domnia sa trebuie să înțeleagă trei lucruri: MRU pentru mine rămâne MRU, în firea lucrurilor, întotdeauna apele mici se varsă în cele mari, niciodată invers, în politică, pentru a trimite sau primi scrisori, în primul rând ai nevoie de «număr la casă». Forța Civică urmează să-l primească la alegerile pentru Parlamentul European....sau poate nu!??!", spune Lucian Bode. PDL pretinde USL o guvernare de care nimeni nu e în stare .•Marius Sacota Liderii PDL s-au întâlnit joi cu premierul Victor Ponta pentru a-i propune un pachet de măsuri menite să relanseze economia și să relaxeze fiscalitatea. Președintele PDL, Vasile Blaga, i-a prezentat premierului zece propuneri concrete pentru relansarea economiei, "deoarece Guvernul duce lipsă de măsuri curajoase de centru dreapta, iar economia stagnează", după cum motivează liderul democrat-liberalilor. Un semn bun anunțat de Blaga în urma discuției cu premierul este că Victor Ponta a acceptat, "cel puțin verbal", propunerea PDL ca taxele și impozitele agricole colectate începând cu 1 ianuarie 2014 să rămână la autoritățile administrației publice locale. Viziunea PDL asupra economiei sub guvernarea USL Dialogul pedeliștilor cu șeful guvernului a avut tema "Măsuri urgente pentru sprijinirea mediului de afaceri, crearea de noi locuri de muncă și stimularea creșterii economice". în viziunea PDL, este prioritară relansarea economică prin relaxare fiscală. Aceștia au depus în acest sens o propunere legislativă care vizează reducerea poverii fiscale prin reducerea contribuțiilor sociale cu cinci procente la angajator, reducerea cotei unice de impozitare de la șaisprezece la douăsprezece procente, creșterea salariului minim la 1.000 de lei și scutirea de impozit a profitului reinvesti. PDL continuă cu prioritizarea investițiilor publice. Democrat-liberalii susțin finalizarea investițiilor publice cu un grad de execuție de peste 50 la sută, demarate în perioada guvernării PDL, în domeniul infrastructurii de transport, mediu, educație și sănătate. Următorul punct în viziunea PDL se referă la protecția întreprinzătorului și evitarea abuzurilor instituționale asupra mediului de afaceri. Soluția PDL este înființarea Autorității Naționale pentru Protecția întreprinzătorului, care să-i apere pe aceștia de controale fiscale abuzive, abuzuri administrative, abuzuri ale funcționarilor, întârzierea plăților pentru lucrările efectuate. Printre alte propuneri pentru sprijinirea întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM) se numără simplificarea sistemului fiscal pentru IMM-uri, prin reducerea numărului de taxe și declarații fiscale, scutirea de comisioane bancare a plăților efectuate de IMM-uri prin bănci. ' Lucian Bode: Miniștrii PNL adoptă măsuri socialiste Președintele PDL Sălaj și fost ministru al Economiei, Lucian Bode, spune că actualului Guvern îi lipsește cu desăvârșire componenta liberală. în plus, măsurile luate de miniștrii PNL din Guvern sunt mai degrabă măsuri socialiste. în aceste condiții, PDL a tras un semnal de alarmă guvernanților, cărora le-am prezentat probleme grave cu care se confruntă economia României și, totodată, soluțiile noastre pentru aceste probleme, a spus deputatul PDL Sălaj, Lucian Bode. Tot ceea ce nu s-a făcut în trecut, nu se face în prezent și probabil nu se va face niciodată Pedeliștii au punctat în discuția cu Ponta aspectele legate de deficiențele din agricultură. Aceștia propun că măsuri de sprijin pentru fermierii români diminuarea accizei la motorina utilizată pentru lucrări agricole, gratuitate la prima întabulare a terenurilor agricole, diminuarea accizei la producția autohtonă de țuică și implementarea Legii Camerelor Agricole. în ce privește stimularea ocupării forței de muncă, democrat-liberalii spun că este necesară creșterea stimulentelor pentru stagiari, scutirea de CAS la angajator pentru șomerii tineri încadrați în muncă pentru douăsprezece luni, recunoașterea stagiilor de practică profesională ca experiență în muncă, crearea serviciului specializat de urmărire a carierei absolvenților, crearea unui portal electronic pentru informări și intermediere pe piața muncii pentru tineri. în discuția cu Ponta, liderii PDL au punctat depolitizarea managementului companiilor cu capital de stat. Pedeliștii mai cer soluții pentru creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene nerambursabile. Cerința a fost ca Guvernul să finalizeze Acordul de parteneriat prin care se stabilesc prioritățile și instituțiile prin care România va absorbi fondurile europene în perioada 2014-2020. Liderii opoziției i-au mai cerut premierului să stopeze politica de supraimpozitare a clasei de mijloc, ceea ce, în opinia PDL, ar duce la creșterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, diminuând real evaziunea fiscală. Nu în ultimul rând PDL are pretenția ca Executivul să continue reformele demarate de fosta guvernare în domeniul educației și sănătății: programul "Masă Caldă", "Școală după școală". Totodată, opoziția cere adoptarea Legii Sănătății care să prevadă finanțarea sistemului public de sănătate și să definească pachetul minim de servicii. GRAIUL SĂLAJULUI ~ e-mail: graiulsj@unisys.ro Femeile din PDL Sălaj donează zece ghiozdane copiilor orfani Organizația de Femei a PDL Sălaj dorește să vină în sprijinul părinților pentru care achiziționarea rechizitelor școlare presupune un efort financiar mult prea mare, donând un număr de zece ghiozdane, cu tot ce are nevoie un școlar: caiete, creioane colorate, carioci, stilou, ascuțitori. Președinta OFPDL, Mona Păniean, și președintele PDL Zalău, Claudiu Bîrsan, au anunțat vineri că se duc personal la zece familii pentru a le oferi ghiozdane cu rechizite pentru începutul de an școlar 2013-2014. Cei zece elevi care vor primi aceste ghiozdane au fost identificați în școlile din Zalău de către pedeliști. Este vorba despre copii orfani, cinci fete și cinci băieți. "Este modul nostru de a le ura tuturor un început de an școlar sub semnul iubirii, al dragostei și respectului față de copiii noștri, față de semenii noștri aflați în greutăți, față de toți cei pentru care prima zi de școală înseamnă primul pas spre educație", spune Mona Păniean. (C.Gliguța) Cererile pentru subvenții la bovine pe anul 2013 se depun în perioada 17 septembrie-28 octombrie Crescătorii de bovine pot depune cererile pentru plățile naționale directe complementare (CNDP) pe anul 2013 în perioada 17 septembrie - 28 octombrie 2013. Mai bine mai târziu decât...niciodată. Sprijinul va fi acordat în acest an după alte reguli. Crescătorii de bovine pot beneficia în acest an de un sprijin pe cap de animal, la care se adaugă un sprijin suplimentar pentru producția de lapte. Pentru a beneficia de schema decuplată de producție în sectorul carne, crescătorii de bovine trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele reguli: să dețină un efectiv de minim trei capete de bovine cu vârsta de minim 16 luni, la data de referință de 31 ianuarie 2013; exploatația de bovine să fie înregistrată în Registrul național al exploatațiilor la data de referință. Sprijinul se acordă și pentru tineretul bovin mascul sau femelă de minim 7 luni, existent în exploatație la data de referință. Pentru elementul de noutate, adică prima pe lapte, solicitantul trebuie să fie înregistrat în sistemul de administrare a cotei de lapte în anul de cotă 2012-2013 și să fi livrat sau vândut o cantitate de minim trei tone de lapte în anul de cotă 2012-2013. Cererea de solicitare a sprijinului, aferentă fiecărei exploatații, se depune la centrul local sau județean al Agenției de Plăți și Intervenții pentru Agricultură, însoțită de următoarele acte: copie după buletinul de identitate, codul unic de înregistrare, copie de pe pașaportul fiecărui animal, copie după cota de lapte, adeverință prin care se recunoaște statutul de crescător de bovine al solicitantului, eliberată de către o organizație a crescătorilor de bovine, legal constituită, cu reprezentativitate națională. APIA va publica lista asociațiilor care pot elibera adeverințe crecătorilor de bovine.(V. Varga)