Graiul Sălajului, ianuarie-martie 2021 (Anul 32, nr. 7233-7295)

2021-01-13 / nr. 7240

ACTUALITATE I GRAIUL SĂLAJULUI /■) www.graiulsalajttlm.ro |____________________Miercuri - 13 ianuarie 2021 1_____________________ e-mail: graiulsjemisys.ro __________^ Ceartă virtuală ca în curtea școlii, între primarul Zalăului și inspectorul școlar general Alina Rad O postare pe pagina de Facebook a PSD Sălaj, prin care social democrații îi acuză pe liberali că numesc directorii de școli pe criterii politice, a încins peste măsură spiritele în mediul online. Principalii protagoniști ai unui schimb de replici acide, tăioase, au fost chiar primarul Zalăului, Ionel Ciunt, care e și președinte al PSD Sălaj, și inspectorul școlar general, liberalul Vasile Bulgărean. „Ultima acțiune a ministrului liberal al educației confirmă degradarea învățământului românesc, iar toate aceste decizii politice au efect negativ asupra elevilor. Motivația neorganizării concursului pentru ocuparea posturilor de directori de școli și grădinițe în timpul pandemiei este asemeni închiderii școlilor, dar deschiderii acestora pentru alegeri. Clientela politică trebuie recompensată, răsplătită și promovată, iar în logica liberală sa fie ai noștri, chiar dacă sistemul educațional are de suferit pe lângă situația specială în care se află elevii, fiind obligați să participe la cursuri online, să interacționeze cu colegii prin intermediul unui ecran și să se descurce cum pot, deoarece nu au dispozitive sau acces la internet, au neșansa ca unitățile de învățământ (în marea lor majoritate) să fie conduse de directori numiți exclusiv pe criterii politice”, au scris pe Facebook social democrații. Acestea fiind scrise, a venit imediat și replica șefului învățământului sălăjean, liberalul Vasile Bulgărean. „Domnule Ciunt, împreună cu PSD, vă recomand să vă amintiți de anul 2012! Vă rog să lecturați ROFUIP! Nu trebuie să ne reamintiți că sunteți analfabeți funtionali! In 8 ani de zile, v-ați bătut joc de educație!”, a afirmat inspectorul școlar general. Răspunsul nu s-a lăsat mult așteptat. „Domnule Bulgărean, văd ca vreți să faceți pe dirigintele clasei> cu PSD. Va atenționez că nu merge! Ați fost director in perioada guvernării PSD pe care o criticați azi cu vehemență și știți bine că nu s-a procedat așa (dumneavoastră fiind un exemplu in acest sens). Dacă vă simțiți cu musca pe căciulă , acționați cu adevărat in interesul invațamântului, fără a satisface clientela politică PNListă!”, a fost replica primarului Ionel Ciunt. Odată încinse spiritele, dar și discuția, mai mulți internauți au continuat această polemică, poziționându-se într-o tabără sau alta. Oricum, majoritatea au fost de acord cu faptul că ocuparea posturilor de conducere ar trebui făcută strict pe criterii de competență, nu după apartenența politică. „O părere am și eu în legătură cu aceste lucruri care se întâmplă în acest moment, cred cu tărie că în orice domeniu există oameni cu pregătire, profesioniști cum e vorba, nu cred că ar trebui să primeze culoarea, apartenența sau afinitatea fata de un partid! Din păcate în foarte multe domenii nu contează priceperea și lucrurile merg cum merg și mai cred că dacă PSD-ul a făcut greșeli nu trebuie făcute și de PNL, dacă bineînțeles doresc progres pe toate fronturile, cu atât mai mult aici fiind vorba despre învățat!”, a scris un cetățean. < PSD SĂLAJ's Post Văd ca vreți să faceți "pe dirigintele clasei" cu PSD. Va atenționez că nu merge! Ați fost director in perioada guvernării PSD pe care o criticați azi cu vehementă si știti bine că nu s-ar r fi procedat așa( dumneavoastră fiind un exemplu in acest sens). Dacă vă simțiți "cu musca pe căciulă", acționați cu adevărat in interesul învățământului, fără a satisface clientela politică PNListă! 1d Like Reply 14 volies Ovidiu Replied • 1 Reply K ^ Vasile Bulgarean Wie Dle Ciunt, împreună cu PSD ,vă recomand să vă amintiți de anul 2012! Vă rog să lecturați ROFUIPÎ Nu trebuie să ne reamintiți că sunteți analfabeți $ funtionaliili 8 ani de zile,v-ați bătut joc de educație!Latrați pot acționa. a s i*. _ -----*. . r\ Write a comment... ^) @ (G) A & & p & = fS Ionel Ciunt Domnule Bulgărean, încep lucrările de alimentare cu apă în alte 11 localități din județul Sălaj Alma Bad Marți, 12 ianuarie, la sediul Consiliului Județean Sălaj a avut loc semnarea contractului de lucrări pentru “Extinderea sistemului de alimentare cu apă în zona Bălan-Letca-Lozna”, derulat de Compania de Apă Someș S.A în cadrul ’’Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj, în perioada 2014-2020”. Contractul are o valoare de aproape 40 milioane lei fără TVA, cu o durată de execuție de 23 luni, și vizează extinderea rețelei de apă potabilă în 11 localități rurale din județul Sălaj, în care se vor construi rețele noi de distribuție în lungime totală de 58 km, cu 2337 branșamente, 6 rezervoare, 6 stații de cominare, 2 stații de pompare alături de 44 km de conductă de aducțiune. Localitățile vizizate sunt: Surduc, Cristolț, Tihău, Cristolțel, Văleni, Băbeni, Ciocmani, Cuciulat, Letca, Toplița, Lozna. ’’începutul de an vine cu o veste bună pentru sălăjenii din comunele Surduc, Cristolț, Băbeni, Letca și Lozna. Acest contract de lucrări, ca de altfel întreaga investiție realizată de către Compania de Apă Someș, va contribui semnificativ la îmbunătățirea calității apei potabile și la creșterea gradului de acoperire a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare în cele 5 comune. Fericit conducerea Companiei de Apă Someș, precum și administrațiile locale, pentru că prin efortul lor și munca depusă vor aduce bunăstare în rândul cetățenilor”, a declarat președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu. ’’Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj, în perioada 2014-2020”, în ansamblul lui, are o valoare totală de 355.636.401 EUR (fără TVA). Finanțarea investiției se face astfel: 92,18% din fonduri publice nerambursabile, din care 85% Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, 13% bugetul de stat și 2% bugete locale. Un credit bancar de 7,82% va fi asumat de Compania de Apă Someș S.A. pentru cofinanțarea Proiectului. Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj prin extinderea și dezvoltarea serviciului de alimentare cu apă potabilă, controlată microbiologic, în condiții de siguranță și protecție a sănătății populației în localități care au peste 50 de locuitori și asigurarea colectării și epurării apelor uzate pentru aglomerările mai mari de 2.000 l.e. pentru conformarea cu cerințele directivelor europene privind calitatea apei destinate consumului uman (Directiva 98/83/CE) și epurarea apelor uzate (Directiva 91/271/EEC). Până în momentul de față, în cadrul proiectului s-au mai semnat contracte de lucrări pentru zonele: Zalău - extinderi, Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei, zona Vârșolț- Crasna-Ban-Cizer, zona Hida-Sutoru și Romita-Bogdana. Această investiție înseamnă, de asemenea, și aducțiunea apei potabile din sursa Tamița - Cluj.