Inainte, martie 1987 (Anul 44, nr. 13036-13058)

1987-03-26 / nr. 13057

Proletari din toate țările, uniti-vn alinte ORGAN AL COMITETULUI JUDE AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLIII NR 13 057 JOI 26 MARTIE 1987 4 PAGINI 50 BANI Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului Comunist Român, s-a desfășurat, în zilele de 24 și 25 martie, Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Plenara a avut următoarea ordine de zi: 1. Raport privind realizarea planului național unic de dezvoltare economico-socială a României pe trimestrul I, măsurile pentru îndeplinirea planului în trimestrul II și pe întregul an 1987, precum și pentru desfășurarea în bune condiții a lucrărilor agricole de primăvară. • 2. Raport privind efectivul, compoziția și structura organizatorică a partidului la 31 decembrie 1986 și activitatea politico-organizatorică desfășurată de organele și organizațiile de partid pentru înfăptuirea hotărîrilor și directivelor partidului. 3. Raport cu privire la activitatea desfășurată de organele de partid, de stat și organizațiile de masă in anul 1986 pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului. 4. Raport privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor si cererilor oamenilor muncii în anul 1986. 5. Raport cu privire la activitatea internațională partidului și statului în 1986 , și principalele obiective ale politicii externe in anul 1987. 6. Probleme organizatorice. Raportul la primul punct al ordinii de zi a fost prezentat de tovarășul Constantin Dăscălescu. In continuare, în cadrul dezbaterilor, au luat cuvântul tovarășii Constantin Olteanu, Carol Dina, Neculai Ibănescu, Marin Enache, Radu Bălan, Agurița Alexandrescu, Ștefan Rab, Emil Huidu, Gheorghe Enică, Maria Gheorghe, Dumitru Constantin, Maria Bradea. Exprimind sentimentele de profundă dragoste, stimă și prețuire ale comuniștilor, ale tuturor cetățenilor patriei față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, participanții la dezbateri au dat o înaltă apreciere rolului esențial, determinant, al secretarului general al partidului în elaborarea și înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și statului, în fundamentarea planurilor și programelor de dezvoltare economico-socială a țării, în organizarea și conducerea operei istorice de edificare a socialismului și comunismului pe pămîntul României, în promovarea cauzei păcii, înțelegerii și colaborării rodnice între națiuni. In cadrul dezbaterilor, au fost examinate, cu exigență și răspundere, rezultatele obținute în înfăptuirea planului pe primul trimestru al acestui an, în utilizarea cu eficiență sporită a capacităților de producție, a întregului potențial tehnic uman de care dispune econinomia națională. Totodată, au fost analizate cauzele neajunsurilor care au dus la nerealizarea unor indicatori de plan, evidențiindu-se măsurile întreprinse în vederea îmbunătățirii întregii activități economice. In acest sens, a fost înfățișat modul cum se acționează pentru recuperarea neîntîrziată restanțelor, perfecționarea și a a modernizarea în continuare proceselor tehnologice, sporirea nivelului tehnic și calitativ al produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii și a eficienței economice, reducerea consumurilor, a cheltuielilor materiale și încadrarea strictă în normele stabilite, pentru realizarea ritmică a producției fizice, în structura planificată, onorarea tuturor sarcinilor la export, pentru înfăptuirea integrală a planului pe trimestrul II și pe întregul an. Au fost prezentate, de asemenea, măsurile luate în domeniul agriculturii pentru executarea, într-un timp cit mai scurt, a tuturor lucrărilor agricole de primăvară, astfel încît să se obțină recolte superioare, în conformitate cu prevederile planului pe anul 1987, cu obiectivele noii revoluții agrare. Participanții la plenară au reliefat însemnătatea deosebită a documentelor supuse dezbaterii, a măsurilor stabilite care asigură întărirea pe mai departe a fândurilor Partidului Comunist Român, creșterea rolului său conducâtor în toate domeniile de activitate, perfecționarea stilului și metodelor de muncă ale organelor și organizațiilor de partid, intensificarea activității lor politico-organizatorice pentru înfăptuirea hotărîrilor și directivelor partidului. In același timp, s-a relevat că măsurile prevăzute contribuie la realizarea în cele mai bune condiții a politicii de cadre a partidului, corespunzător cerințelor și exigențelor actualei etape de dezvoltare a țării. Totodată, acestea asigură soluționarea cu maximă operativitate a propunerilor, sesizărilor și cererilor oamenilor muncii, în conformitate cu hotărîrile de partid și legile țării, stimulîndu-se o participare tot mai largă a maselor la conducerea treburilor societății, la dezvoltarea democrației muncitorești revoluționare în patria noastră. Reafirmind adeziunea deplină la politica externă partidului și statului nostru, a participanții la lucrările plenarei au subliniat, cu legitimă mîndrie patriotică, deosebita însemnătate și largul ecou al strălucitelor acțiuni și inițiative întreprinse pe arena internațională de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, personalitate proeminentă a vieții politice mondiale, a cărui întreagă activitate este închinată fără preget înfăptuirii dezarmării, instaurării unui climat de destindere, securitate, pace, înțelegere și cooperare, făuririi unei lumi mai bune și mai drepte, fără arme și fără războaie, in care toate popoarele să-și poată concentra eforturile creatoare dezvoltării lor libere, independente, pe calea progresului economic și social. Comitetul Central a aprobat, în unanimitate, documentele supuse dezbaterii și a adoptat, în legătură cu acestea, o hotărîre, care se va da publicității. In ceea ce privește problemele organizatorice înscrise pe ordinea de zi, plenara a aprobat*: — eliberarea tovarășului Miu Dobrescu din funcția de președinte al Colegiului Central de partid, în legătură cu trecerea sa în altă muncă : — desemnarea tovarășului (Continuare în pag a II-a) ^ Insemnări — î Coloana infinitului realizăririlor de azi si de mîine! ! > I In oricare loc al Doljului mi-aș purta pașii — Jier pe malul Dunării, pe cîmpia Balasanului, la Segarcea, la Poiana Mare, Dăbuleni, Filiași, Plenița — am viziunea , o fermă despre devenire și înălțare, despre noi împliiniri în acest al doilea an din cel de-al optulea cincinai. Mă gîndesc, incă de pe acum, la viitoarele succese în industrie, la iureșul „bătăliilor“ din agricultură pe care oamenii le vor desfășura cu o deplină responsabilitate și mîndrie, avind ca program indicat ) fitte de o inestimabilă valoare teoretică și practică ^  C. PADUREANU l 1 . (Continuare Inpag a III-a) ^ „Bijuterii“ arhitectonice în municipiul Craiova — rod al creației originale a arhitecților și constructorilor noștri care au transformat din temelii zona centrală a orașului. întreprinderea mecanică de material rulant Craiova. Comuniștii Ion Manea și Vasile Vladu, montează conexiunile unui bloc de comandă de la o locomotivă electrică de 5100 KW aflată în reparații capitale. Foto . D. Stănescu Comuniștii au hotărît să obțină producții la nivelul obiectivelor noii revoluții agrare Ogoarele C.A.P. din Șimnicu de Sus își încep întinderea, practic, din imediata vecinătate a Craiovei. Pentru a te convinge cît de bine își lucrează oamenii din zonă pămîntul, este suficient să te deplasezi pînă în liziera de salcîmi din apropierea triajului craiovean de cale ferată, dincolo de care se văd bine culturile șimnicenilor, oameni harnici, hotărîți să concureze pentru obținerea înaltului titlu de „Erou al Noii Revoluții Agrare“. De aceea, așa cum a reieșit și din dezbaterile conferinței de dare de seamă și alegeri a organizației comunale de partid, hotărîrea comuniștilor, a tuturor gospodarilor de aici, în frunte cu Tudorel Pupăzan, secretarul comitetului comunal de partid, este de a ridica așezarea în care trăiesc și muncesc la cote tot mai înalte de bunăstare și progres. De altfel, din darea de seamă, cît și din intervențiile făcute de tovarășii Elena Olteanu, Olimpian Petroșanu, Gheorghe Triță, Mircea Niță, Anghel Antonini, Elena Dumitrașcu, Petre Fărcășanu, Sidonia Marinescu, Ana Munteanu, Mihai Nicolescu și Victoria Nițescu, organizatorul de partid al C.U.A.S.C. Șimnic, s-au detașat măsurile, acțiunile, angajamentele pentru înfăptuirea cu succes a obiectivelor noii revoluții agrare. Pentru anul în curs, bunăoară, lucrătorii ogoarelor din Șimnic și-au propus să obțină, printre altele, peste 20 de tone porumb știuleți la ha de pe o suprafață totală de 344 ha, precum și 3 500 kg floareasoarelui de pe 270 ha. Asemenea angajamente, ținîndu-se cont de baza tehnicomaterială aflată la dispoziție, de valoroasa experiență acumulată de cooperatori și mecanizatori sunt pe deplin realizabile. Referindu-se succint, la acțiunile de mare amploare ce se întreprind pe ogoare EMIL LAZARESCU (Continuare Inpaga II-a) împliniri,socialiste în „Epoca Nicolae Ceaușescu** Craiova industrială — dinamism, înnoire, dezvoltare intensivă Cea mai mare organizație a comuniștilor doljeni — și una dintre cele mai mari din țară — își evaluează azi, cu exigență și răspundere, roadele muncii unui mandat de doi ani și jumătate sub egida progresului multilateral jalonat prin luminoasele programe ale devenirii socialiste românești în Epoca maximei sale densități, orizonturilor celor mai cutezătoare. Deși scurtă pentru un municipiu aproape bimilenar, perioada dintre două investituri comuniste, la scara 1/1 a Craiovei contemporane, înscrierile ardente de cronică a muncii, prefacerilor complexe, perspectivelor semețe. Situată la confluența a două mari programe constructive, așezînd lespezi durabile în temeliile noii condiții, superioare, de existență a patriei, jalonată de Congresul al XIII-lea al partidului, clipă de perioada aceasta — temeiuri, adevăr și robuste concentrează secvențe dintre cele mai semnificative de muncă încordată și generoase înfăptuiri, fără a fi fost scutită și de neimpliniri, neajunsuri, inerții ce încă își mai așteaptă dislocarea la vadul pe care ni-l dorim tot mai vast, mai impetuos al creației, inițiativei, dăruirii avintate. In industrie aceasta a fost perioada construirii și finalizării unor importante dezvoltari ale capacităților de producție — la Combinatul chimic, întreprinderile de tractoare și mașini agricole, de Utilaj greu, de autoturisme „Oltcit“, Chimică ș.a. ; perioada edificării, cu deosebire, a unor mari capacități energetice în platforma industrială de la C.E.T. . Modernizarea și extinderea capacităților de producție concomitent cu sporirea preocupării pentru ridicarea calificării forței de muncă înnoirea tehnologiilor de fabricație, îmbunătățirea organizării producției și muncii au condus la creștearea și diversificarea volumului de bunuri materiale, a competitivității, la sporirea productivității muncii și eficienței economice. Ca uramare, de la un an la altul s-au pus la dispoziția economiei naționale mașini și instalații tot mai complexe, multe dintre ele înlocuind cu bune rezultate pe cele din import, sau fiind destinate exportului. Este perioada în care Craiova industrială și-a marcat participarea directă la decis înfăptuirea programelor prio- ADRIAN FULGA (Qontin In paga III-a) a Pag. 2 . — Valențele educative ale muncii cu filmul ; Agendă culturală ; Juristul vă răspunde, nu Pag. 1 — Agisți cultură, a Pag. 4 . — De peste hotare ; Sport ; Publicitate. v