Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-07-15 / nr. 5931

BituOTEC» .JUDE’IcANI www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5931 MIERCURI, 15 IULIE 2015» Memorandumul adresat autorităţilor de participanţii Ecouri la Festivalul Muzicii la întâlnirea reprezentanţilor românilor din judeţul Covasna - în pagina a 3-a -Vechi din Miercurea-Ciuc De ce Festivalul de Muzică Veche nu va ajunge... - în pagina a 5-a - Sărbătoare pe Mureşul Superior Zilele Topliţene - 17-20 iulie 2015 Ca în fiecare an, mijlocul lunii iulie are dublă semnificaţie în Topliţa, municipiul harghitean de pe Mureş. Este hramul Mănăstirii „Sf. Ilie”, prilejuit de sărbătoarea de pe 20 iulie şi precedat de Zilele Miron Cristea. Iar odată cu acestea, în cel mai apropiat weekend, este sărbătoarea oraşului. Şi în acest an Zilele Topliţene îi invită, atât pe locuitorii municipiului, cât şi pe cei din comunele din apropiere, să ia parte la evenimentele organizate de Primăria şi Consiliul local ale municipiului Toplița în cele 3 zile, continuare în pag. a 4-a La noi totul este la limita minimă. Oare de ce? Nici măcar nu aştept răspuns la întrebarea din titlu, pentru că nu cred că există cineva care să se hazardeze să-mi spună că nu azi, nu mâine, dar poimâine vom depăşi limitele minime la salarii, la ajutoare, la atâtea altele pe care cel mai bine le știu, mai bine decât oricine, aleşii noştri „dragi şi scumpi”. Am început într-un ton pesimist, nu pentru că aşa îmi este firea, dimpotrivă, sunt o optimistă, doar că, din când, în când, optimismul meu păleşte când mă întâlnesc cu hotărâri sau legi prin care se stipulează că „limita minimă este de atâţia lei”, ceea ce înseamnă că cel ce dă banii aceluia care munceşte din greu întotdeauna suma este la acea limită, pentru că mai puţin nu permite legea, iar mai mult nu se îndură să dea cel ce trebuie să plătească, pentru că ar însemna să piardă din profit. Nici vorbă să se ţină seama de aptitudinile şi calităţile celui ce lucrează, ci doar de aceste „bariere” continuare în pag.a 4-a Creşterea salariilor pentru demnitari, amânată Ministrul Muncii, Rovana Plumb, a anunţat că abia săptămâna viitoare, şi nu săptămâna aceasta, va discuta Guvernul ordonanţa privind creşterea salariilor bugetarilor pentru că mai trebuie făcute câteva corecturi. „Săptămâna trecută, premierul a exprimat o poziţie. Am avut şi luni o discuţie. Rămânem la ceea ce deja s-a convenit, în ceea ce priveşte ordonanţa despre salariile demnitarilor se va discuta săptămâna viitoare, în sensul modificării ei”, a spus Plumb. Totodată, Plumb precizează că principala preocupare este ca întreaga lege a salarizării care cuprinde de la profesori până la asistenţi medicali şi personalul care lucrează în administraţia locală, primării, să poată intra în funcţiune, să fie „echitate în sistem”. Din analiza Direcţiei Silvice Harghita pe semestrul I Volumul de material lemnos tăiat ilegal a scăzut substanţial faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut Preţ: 1 leu După contestaţii: Dintre liceele cu predare în limba română, CNCG are cea mai bună promovabilitate După ce au fost afişate primele rezultate la Bacalaureat, procentul de promovabilitate în judeţul Harghita era de 54,43%. A urmat depunerea contestaţiilor şi recorectarea lucrărilor. Odată cu aceasta alţi 35 de candidaţi au fost declaraţi promovaţi, astfel că procentul final de promovare în sesiunea de vară a examenului de Bacalaureat în judeţul Harghita este de 55,84%, continuare în pagina a 2-a