Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-09-27 / nr. 6112

Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6112 MARŢI, 27 SEPTEMBRIE 2016 • Preţ: 1 leu în prima jumătate a anului în judeţul Harghita au fost efectuate puţin peste 2.000 de operaţiuni vamale . Lemnul harghitean ia drumul Orientului, iar apa minerală ajunge peste Oceanul Atlantic şi în extremitatea Asiei în cadrul unui raport prezentat în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural de către Ambrus István, şeful Biroului Vamal de Interior Harghita, se arată că în primul semestru al acestui an au fost înregistrate 2.068 de importuri şi exporturi, între cele două operaţiuni existând un echilibru, continuare în pag. a 3-a Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă s-a întrunit în şedinţă pentru a aproba evaluarea pagubelor produse de inundaţiile de la sfârşitul lunii august □ Fără acest document, Ministerul Dezvoltării nu ar putea vira banii pentru judeţul Harghita □ Alte subiecte discutate: situaţia de la Lunca de Jos şi cea a deszăpezirilor în pag. a 3-a Veşti bune de la Casă Bugetul CAS Harghita a fost suplimentat cu aproape 16.500 mii lei în cadrul rectificării bugetare pe anul în curs, îmi spunea ec. Duda Tihamér Attila, Guvernul României a aprobat suplimentarea bugetului CNAS cu 1,139 miliarde lei. Din aceste fonduri, mai arăta președintele instituţiei judeţene, 868,422 milioane sunt credite de angajament, care vor avea o destinaţie precisă: 705,106 milioane lei pentru asigurarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de sănătate şi 163,316 milioane pentru programele naţionale de sănătate curative, restul de 271,00 milioane fiind transferuri de fonduri ce vor continuare în pag. a 2-a „Diplomă de suflet” la „Casa lancului” - în pagina a 4-a -NATATIES ... Colaborare între Primăria Miercurea-Ciuc și FRN - în pagina a 8-a -  Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sud estul Transilvaniei. Istorie, cultură şi civilizaţie" în zonă există o propagandă sistematică care nu poate fi demontată decât în astfel de întâlniri, unde se discută aplicat despre ceea ce înseamnă românii din această parte de ţară Nouă ne pasă! Sâmbătă, 24 septembrie 2016, la iniţiativa Primăriei comunei Corbu, 100 de elevi şi cadre didactice au participat la Ziua Curăţeniei, o acţiune sub egida „Let’s do it, Romania” (Pământul merită respectul nostru, al tuturor). Poate e numai o picătură într-un ocean...? Cert este că elevi şi profesori, pe stradă, cu saci menajeri în mână, în care adună gunoaie, au stârnit curiozitate, comentarii şi chiar zâmbete, într-o lume indiferentă, în care se aude mereu: „Tinerii nu ştiu decât să butoneze...”, voluntarii corbeni au trecut zâmbind printre deşeurile pe care de cele mai multe ori noi le producem. Punctele sensibile au fost: la Gura de vărsare a pârâului Barasău. O primă echipă, condusă de doamnele profesoare Raluca Zbanca, Alina Curcă şi Jusztina Ţepeş, au epuizat rapid sacii menajeri, exprimându-şi nemulţumirea faţă de cei care depozitează gunoaie, fără să ţină seama de avertismentul referitor la amenzi. Au zâmbit când lângă un PET au descoperit un dovleac crescut şi adaptat mediului. Au propus primăriei să trimită cosaşi, continuare în pag. a 2-a