Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-13 / nr. 6729

- ■ Gastp . f * -Te bucuri de fructe! Starea de alertă se prelungeşte cu 30 de zile începând de astăzi Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a propus prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul naţional, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 13.01.2021, arată un comunicat transmis ieri dimineaţă. Toate restricţiile care operau până acum rămân în vigoare: desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private; competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului Tineretului şi Sportului şi al ministrului Sănătăţii, iar activităţile de pregătire fizică în spaţii închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât să se asigure minimum 7 mp/ persoană; activităţile instituţiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizual, a instituţiilor de spectacole şi/ sau concerte, şcolilor populare, de artă şi continuare în pag. a 4-a Fraude informatice sesizate la IPJ Harghita în primele săptămâni ale anului 2021 la IPJ Harghita au fost înregistrate un număr de cinci sesizări privind infracţiunea de fraudă informatică şi acces ilegal la un sistem informatic prin metoda „phishing”, în mod concret victimele au fost acostate pe diferite platforme - în special OLX şi au fost determinate să-şi introducă datele cardului, inclusiv codul CVV şi parola 3D Secure moment în care le-au fost sustrase sume de bani de pe card. Ce este phishing-ul? „Phishing” se traduce prin „pescuirea de date online”, deoarece presupune oferirea unei momeli pentru a obţine parole şi acces la informaţii private sau chiar date ale cârdurilor pentru a putea sustrage sume din acestea. Prin website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează foarte bine iluzia că vin din partea unor companii renumite şi de încredere, infractorii încearcă să obţină acces la datele personale, ţinta lor fiind parole, date bancare şi alte informaţii confidenţiale. Cel mai recent, ţinta tentativelor de frauda este Livrarea prin OLX, continuare în pag. a 2-a I BIBLIOTECAJUDEŢEANĂ! I KÁJONI JÁNOS I Vortexul polar ar putea ajunge în România. Temperaturile scad până la minus 20 de grade După episodul de ninsori, vine gerul. Răcirea începe de joi. Nu va mai ninge, iar temperaturile încep să scadă vertiginos. Dar cea mai geroasă zi va fi duminică. Temperaturile scad atât de mult încât vom avea chiar şi20 de grade în depresiuni, dimineaţa. La nivelul ţării vom avea şi cu 10 grade mai puţin faţă de normalul perioadei. Totul se întâmplă din cauza unui vortex polar. Dacă masa de aer de la Polul Nord reuşeşte să coboare şi mai mult spre sud, poate ajunge inclusiv în Europa şi la noi. Pe la mijlocul lunii am putea avea temperaturi foarte scăzute. In 2014, de exemplu, acelaşi vortex polar a adus temperaturi de -27 de grade în Statele Unite. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6729 • MIERCURI, 13 IANUARIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Zeci de angajaţi din sănătate au pichetat Prefectura □ Au ieşit în stradă să ceară respectarea Legii salarizării personalului din sănătate şi asistenţă socială, dar şi pentru alocarea sporurilor promise şi neacordate în timp ce protestatarii dădeau glas nemulţumirilor şi sunau insistent din vuvuzele în faţa Prefecturii, liderii SANITAS şi CNSLR - Frăţia îi puneau la curent pe membrii Comisiei de Dialog Social, condusă de prefectul Ion Proca, cu adevărata dimensiune a gravităţii situaţiei angajaţilor din sănătate şi asistenţă socială. Potrivit acestora, respectarea legii ar fi însemnat acordarea procentului de 25% anul acesta infirmierilor, brancardierilor, registratorilor, femeilor de serviciu, personalului TESA, categorii care nu au fost incluse în creșterile salariale din 2018. Fosta guvernare a fost de acord și cu stabilirea sporului de condiţii, prin raportarea acestuia la salariul de bază în piaţă, dar nu s-a mai ajuns şi la punerea în practică a acestei prevederi. Şi nemulţumirile angajaţilor nu se opresc aici. continuare în pag. a 4-a Din analiza pazei pădurilor pe 2020 a Direcţiei Silvice Harghita: Numărul infracţiunilor constatate şi volumul total al M a materialului lemnos tăiat ilegal, în creştere faţă de anul anterior Un număr de 24 de infracţiuni săvârşite pe suprafeţele forestiere administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita au fost constatate pe parcursul anului trecut, faţă de 10 asemenea fapte care s-au înregistrat în 2019. Un număr de cinci infracţiuni au fost constatate în pădurile statului, iar celelalte 19 pe suprafeţele altor proprietari, dar administrate de direcţia silvică, în urma celor 24 de fapte au fost tăiaţi ilegal 104 mc material lemnos. De asemenea, pe parcursul anului 2020 au fost aplicate 18 amenzi pentru tăieri ilegale de arbori, în valoare totală de 43.000 de lei. în 2019 au fost aplicate 17 amenzi, continuare în pag. a 3-a