Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-02-23 / nr. 6746

|BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ! ! KÁJONI JÁNOS \ AB ^ n\. Ur\ Mărţişoare pentru o cauză nobilă. Strângere de fonduri pentru copiii nevoiaşi din Topliţa Anul acesta a fost desemnat de către Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române drept „An omagial al pastoraţiei românilor din afara României”. Cu această ocazie se organizează un concurs la nivel de patriarhie, pentru cei mici, cu tema: Biserica - familia românilor de pretutindeni”, „în colaborare cu doamna profesor pentru învăţământ primar Todoruţ Delia şi cu domnul profesor de religie Leonte Dumitru, Parohia Ortodoxă Sfântul Nicolae Topliţa II şi VI (din Deal) cu copiii de la Liceul C.C. Tăslăuanu care fac parte şi din Şcoala noastră parohială, organizăm o acţiune de colectare de fonduri pentru persoanele aflate în nevoie din oraşul Topliţa, continuare în pag. a 5-a Amenzi de 134 000 lei, aplicate anul trecut de cadrele militare ale Inspecţiei de Prevenire din cadrul ISU Harghita în cursul anului 2020, cadrele militare din Inspecţia de Prevenire a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Oltul” al judeţului Harghita au executat un număr de 623 controale de prevenire, cu 32% mai puţine faţă de anul anterior, când au fost 928 de verificări. Din cele 623 de controale a construcţiilor, 266 au fost efectuate la operatori economici, 270 la instituţii, 55 la obiective de investiţii, 30 la localităţi şi 2 la construcţii hidrotehnice. Datele statistice reies din bilanţul ISU „Oltul” al județului Harghita pe anul 2020. La sfârşitul săptămânii trecute, 37 de intervenţii în diverse situaţii de urgenţă □ O femeie şi-a pierdut viaţa într-un incendiu Pompierii militari ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Oltul” al judeţului Harghita au intervenit, la sfârşitul săptămânii trecute, pentru gestionarea a 37 de situaţii de urgenţă, cele mai multe pentru acordarea primului-ajutor, 34 de persoane primind asistenţă medicală de urgenţă din partea echipajelor SMURD. De asemenea, pompierii au intervenit şi pentru stingerea a patru incendii. Primul dintre acestea a avut loc vineri dimineața, în satul Tămașu, comuna Dealu. continuare în pag. a 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6746 • MARȚI, 23 FEBRUARIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă ■■ ■ ' ■ . Cercetările continuă în cazul ursuleţilor scoşi din bârlog de muncitorii forestieri în zona Gheorgheni, dar animalele nu au fost deocamdată găsite de autorităţi Poliţiştii harghiteni continuă ancheta în cazul muncitorilor forestieri care au scos recent patru pui de urs dintr-un bârlog, aparent pentru a se distra şi i-au abandonat apoi în zăpadă, a declarat publicaţiei noastre purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Poliţiei Judeţene (IPJ) Harghita, Gheorghe Filip. Acesta a precizat că au fost înregistrate progrese în anchete, în condiţiile în care, în ultimele zile, au avut loc mai multe audieri de persoane şi chiar reaudieri, dar şi deplasări în teren şi au fost derulate acţiuni de căutare şi scotocire în zonă. „Am avut echipe operative care au acţionat pe parcursul acestor zile pentru a încerca să găsim ursuleţii, continuare în pag. a 3-a Uşoară creştere a numărului unităţilor de învăţământ • * în scenariul 2, comparativ cu săptămâna trecută Un număr de 56 instituţii de învăţământ, dintre cele 423 din judeţul Harghita, funcţionează săptămâna aceasta cu aplicarea scenariului 2, stabilit de autorităţi pe fondul pandemiei de coronavirus, ceea ce reprezintă o creştere comparativ cu săptămâna anterioară, când măsura a fost valabilă în cazul a 41 de astfel de unităţi. Conform ultimei hotărâri a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Harghita, în scenariul 2 funcţionează în această săptămână instituţiile de învăţământ din Gheorgheni, Băile Tuşnad, Topliţa, Brădeşti, Ciumani, Sărmaş şi Voşlăbeni, ceea ce înseamnă participarea zilnică, cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, şi a celor din anii terminali din învăţământul profesional şi postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, elevii din celelalte clase sau ani de studii urmând să ia parte la cursuri în sistem online, continuare în cae. a 3-a