Informatia Bucureştiului, noiembrie 1969 (Anul 17, nr. 5040-5064)

1969-11-08 / nr. 5046

1 . I PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE. UNITI-VAI INFORMATIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Anul XVII Nr. 50466 PAGINI 30 BANI Sîmbătă 8 noiembrie 1969 .*1 LA UZINA DE MAŞINI ELECTRICE BUCUREŞTI a fost asimilată o nouă serie de convertizoare de sudură prevăzute cu tablouri de comandă. Avînd un înalt grad de automatizare privind comanda caracteristicilor de sudură, inclusiv comanda de la distanţă a curentului, grupurile respective se bucură de o bună reputaţie, fiind exportate în peste 20 de ţări COOPERAREA IMPUNE O FERMĂ DISCIPLINĂ CONTRACTUALĂ IN FIECARE UNITATE ECONOMICĂ. PUTERNICA MOBILIZARE PENTRU REALIZAREA SARCINILOR DE PLAN! Procesul de concentrare a producţiei în întreprinderi puternic specializate, cu avantajele cunoscute ce decurg din aceasta, ca şi interesele generale ale economiei de a folosi deplin toate capacităţile de producţie aduc tot mai mult în discuţie problema COOPERĂRII. Extinderea acestei forme avansate de colaborare între întreprinderi în vederea realizării sigure a planului lor, în condiţii de economicitate sporită, impune o orientare mai hotărîtă, o poziţie mai fermă atît a comitetelor de direcţie, cît şi la nivelul centralelor industriale şi al ministerelor spre abordarea ei concretă, realistă. Situaţia întilnită astăzi, în special în întreprinderile constructoare de maşini apte să folosească larg cooperarea, vorbeşte de la sine că în această direcţie s-au făcut paşi puţini, in multe cazuri cooperarea fiind abordată timid, formal din cauza nesiguranţei respectării obligaţiilor ce în mod firesc trebuie să se stabilească între cei doi parteneri. Iată cazul Fabricii de maşiniunelte şi agregate Bucureşti (F.M.U.A.B.). După 10 luni planul la principalii indicatori nu este realizat (producţia globală — 98 la sută, producţia marfă vândută şi încasată — 88,1 la sută, exportul — 88,7 la sută, productivitatea muncii — 96,4 la sută etc.). Cauza principală a acestei anormale situaţii rezidă în defectuoasa colaborare dintre F.M.U.A.B. şi Uzina „23 August“. Ultima, obligată să asigure piesele turnate la anumite date şi în condiţii calitative corespunzătoare, nu a reuşit să ţină pînă acum pasul cu cerinţele de ritm şi economicitate ale beneficiarului. (Aceleaşi necazuri le-a întîmpinat şi Fabrica de maşini electrice Bucureşti cu turnătura realizată pe baza planului de cooperare cu Uzinele Griviţa Roşie, Vulcan, I.I.S. Precizia etc.). In afară de faptul că nu au fost asigurate la termen, piesele turnate de „23 August“ s-au dovedit de calitate Inferioară. Din cele 311 tone piese rebutate la prelucrare, 253 tone sunt din vina furnizorului. Aceasta înseamnă o pierdere de manoperă la F.M.U.A.B. de circa 62 600 ore , echivalente cu capacitatea de lucru a secţiei „mecanică grea“ timp de aproape două luni şi jumătate ! Dacă în cadrul aceluiaşi minister cooperarea dovedeşte slăbiciuni (de pildă, cooperarea dintre Automatica şi celelalte uzine ale C.I.E.A.) între departamente ea este şi mai slab organizată. Uzina „Vulcan" a realizat și depășit în cele 10 luni ing. C. Amariței (Continuare în pag. a 5-a) CĂDERILE PE TRASEUSCĂDERI DE RESPONSABILITAT In limbaj itebist, căderile pe traseu Înseamnă ieşirea din circulaţie a unui autovehicul, pe un timp mai scurt sau mai lung, datorită defecţiunilor tehnica survenite după ce acesta a plecat din garaj sau depou, pentru a deservi o anumită linie. De aici, rezultă că ritmicitatea în circulaţie (caracteristică esenţială calitativă a activităţii de transport orăşenesc) depinde, în mare măsură, de numărul de autovehicule dereglate în timpul activităţii. Analizînd situaţia defectelor tehnice înregistrate în trim. III al anului, constatăm că întreruperile de trafic, datorate numai acestei cauze, însumează, faţă de parcul circulant (atît ca număr de cazuri cit şi ca timp de imobilizare) 2,6 la sută (tramvaie), 15,12 la sută (troleibuze) şi 19,15 la sută (autobuze). Ce spun aceste procente ? In primul rînd, ele demonstrează că zilnic, mai bine de o zecime din parcul de vehicule ieşite pe traseu contribuie, într-o măsură mai mică sau mai mare, la perturbarea ritmicităţii. Nu putem trece cu vederea condiţiile specifice în care lucrează vehiculele transportului urban (utilaje tehnice cu regim de solicitare intensivă şi de durată) ; grad de încărcare variaiii; solicitări inconstante, dar care pot atinge 23 000 kg pe vehicul la autobuzul Skoda articulat variaţii mari de temperatură ; profilul traseului (pasaje C.F.R., pante, curbe etc.) ; starea nu întotdeauna corespunzătoare a drumului ; configuraţia releiei de transport, care în multe zone nu este avantajoasă pentru exploatarea raţională a maşinilor (în prezent pe axele Nord-Sud şi Est-Vest circulă aproape 80 la sută din parcul de troleibuze şi 20 la sută din cel de autobuze, înregistrindu-se frecvente de 304 şi, respectiv, 152 vehicule pe oră şi sens), ceea ce determină ca un autobuz de pe linia 31, de pildă, să realizeze, într-o zi de tur normal, 1320 demaraje şi frinări succesive. Evident, toate acestea influenţează în rău starea tehnică a vehiculelor. or, solicitînd I.T.B. să îmbunătăţească activitatea de transport orăşenesc, nu-i imputăm deficienţele influenţate de asemenea factori. Vom apela la propria sa experienţă, pentru a demonstra că aşa-zisele căderi pe traseu pot fi substanţial reduse, prin forţele proprii ale întreprinderii de transport. La depourile „Alexandria“ şi „Colentina“, numărul de defecte/vehicul este dublu faţă de cele înregistrate la depourile „Ilie Pintilie“ şi „Panduri“ (comparaţia vizează unităţi cu acelaşi tip de vagoane). Garajul de troleibuze „Bucureştii Noi- înregistrează de două ori mai multe defecte tehnice decit „Vatra Luminoasă" La aproape dublu , este coeficientul de depăşire şi la garajul de autobuze „Floreasca, faţă de „Nordului". Prin urmare, ne aflăm în faţa unei doze de subiectivism, decurgînd din lipsă de disciplină tehnologică, superficialitate in efectuarea lucrărilor de revizie și control, lipsă de răspundere. De altfel, iată ce am putut constata: Ieri la garajul „Floreasca”. Aurel Radu Petru Calapodescu (Continuare în pag. a d-a) . IIII I 8 N 1 II I Apropode. ! CONŞTIINŢA I. PELTZ Prin uz si abuz cuvintele işi pierd esteotiată întreagalor semnificaţie. Rostim cotidian unele fraze şi nu le mai realizăm cuprinsul. Cînd spunem, «io pildă că ne am trezit “cu noaptea in cap“ gustăm, oare, frumuseţea imaginii ? Folclorul e copleşit de poezie , de metafore, de zicale, de basme în carefeeria e la ea acasă - ca niciunde aiurea, şi de cite ori luăm contact cu acest tezaur estetic şi etic *" pentru că frumuseţea implicaşi morala — de aten ori ne imputăm uşurinţa cu care trecem peste tot ceea ce ne-ar putea reţine atenţia. Aşa setimplă şi cu noţiunea de conştiinţă. Rostim cîteodată acest cuvint şi nu-i adîncim importanţa. Iar unii care s-au demis, pur şi simplu, din umanitate, ignorează cu desăvîrşire rostul acestui nobil ghid şi, în acelaşi timp, pedagog al exoistenţei noastre cotidiene. Intr adevăr, ce putem zice despre omul care după o convieţuire de cîţiva ani lu „aleasa” lui de pe vremuri îşi părăseşte căminul, lăsindu-şi la voia intimplării familia ? El nu mai are grijă nici de soţie, nici de copii, vagabondează dintr-un loc de muncă intr-altul, mulţumit că se poate „strecura“ printre articolele textelor de legi care îl obligă să-şi întreţină familia. Senin, îşi omoară timpul la bufet, uitînd, voluntar, de cei părăsiţi. Ce putem zice despre un asemenea dezertor de la împlinirea elementarelor sale îndatoriri de soţ, de părinte ? Un bătrîn profesor, pe sub ochii căruia au trecut mii de învăţăcei, îmi spunea că e adine mihnit de comportarea acestor atemporali şi se întreba : unde e conştiinţa lor ? (Continuare în pag. a 6-a) I11 Zilele culturii sovietice • cunoscutul regizor sovietic de film Serghei Gherasimov şi soţia sa, actriţa Tamara Makarova, aflaţi în vizită în ţara noastră, s-au întîlnit astăzi dimineaţă la sediul ACIN, cu membrii biroului de conducere al Asociaţiei cineaştilor din Republica Socialistă România. • Astăzi la amiază, se deschide, în holul Ateneului român, expoziţia de scenografie din U.R.S.S. Ea reuneşte circa ua de lucrări, schiţe de decor, schiţe de costume şi machete. Modele noi de confecţii Magazinul „Eva” din bd. Magheru este vizitat zilnic de numeroşi cumpărători. Raioanele cu articole groase, pentru iarnă, atrag in mod special atenţia, întrucit expun un sortiment larg de confecţii, blănuri, Încălţăminte. Alături de articolele existente, peste cîteva zile se vor prezenta și unele modele noi, executate în serii miei, de paltoane pentru femei, lucrate din stofe fine intr-o gamă variată de culori, cu gulere din blănuri naturale (vulpi, vizor, nurci). Ele se vor vinde și cu plata In rate. t£7 FORMAŢIAp tMflsfiml MMICIRII ARTIFICIUL O Experienţa de la spitalul din Melbourne flacoane in aproape opt luni 1278 Percy Pickering, pacient al spitalului din Melbourne (Australia) a fost poreclit „omul cu sticluța". Aceasta pentru că timp de aproape opt luni a fost literalmente dependent de flaconul care se afla în permanenţă ataşat de aparatul de hrănire artificială (pe calea perfuziilor). CU 60 DE CENTIMETRI DE INTESTIN Electrician din Melbourne, în vîrstă de 46 de ani, Percy Pickering a fost adus în luna ianuarie la spiffContinuare în pag. a d a) UN INSTRUMENT UTIL IN MODERNIZAREA ŞCOLII CASA -CORPULUI DIDACTIC Despre rolul şi sarcinile acestei noi instituţii, cu incontestabilă pondere in procesul actual de modernizare a şcolii, ne-a vorbit prof. EUGEN BLIDEANU, director general în Ministerul învăţămîntului. După cite ştim, este iminentă înfiinţarea Casei corpului didactic, ce se preconizează In legătură cu modul de funcţionare a viitoarei institut«i — In cadrul Casei corpului didactic - care va funcţiona sub îndrumarea inspectoratelor şcolare şi a consiliilor judeţene aie sindicatelor - personalul de specialitate din învăţămîntul de cultură generală va putea desfăşura o activitate multiplă, cu caracter metodico-ştiinţific şi cultural-educativ. Aici vor fiinţa comisii de specialitate, alcătuite din cadre didactice cu o bogată experienţă pedagogică, care vor oferi celor interesaţi lămuriri teoretice şi practice legate de specialitatea pe care o predau. — Ce atribuţii concrete va avea Casa corpului didactic ? — Succint, ar putea fi rezumate astfel : asigurarea documentării ştiinţifice de specialitate şi , metodico-pedagogică ; organizarea de lectorate profesionale ; îndrumarea muncii metodice; activitatea de cercetare ştiinţifică. Accentul va cădea, îndeosebi, pe informarea şi perfecţionarea profesorilor de specialitate, pentru care se vor or- ganiza biblioteci adaptate nevoilor instituţiei. In aşa fel incit să corespundă cerinţelor de informare şi documentare ştiinţifică, să dispabă de diferite materiale de profil, culegeri, studii, extrase, monografii la care să aibă acces cadrele didactice din cele mai îndepărtate judeţe. De asemenea, în cadrul Casei corpului didactic se vor organiza cicluri de conferinţe, lectorate de specialitate şi de cultură generală, expuneri metodico-pedagogice sau pe alte teme, susţinute de specialişti, oameni de ştiinţă, cadre didactice universitare, şi care, bineînţeles, vor fi însoţite de aplicaţii practice, material Interviu realizat de Ileana Barbu (Continuare in pag. a 5 a) Conferinţa naţională de psihiatrie In zilele de îl şi 22 noiembrie, in amfiteatrul Institutului oncologic — Bucureşti se vor desfăşura lucrările Conferinţei naţionale de psihiatrie, organizată de Uniunea societăţilor de ştiinţe medicale. Pe agenda lucrărilor se vor afla cîteva dintre problemele importante şi actuale ale acestei specialităţi medicale : „Psihopatiile“, „Stările psihopatoide ale adultului“, „Problemele de comportament şi dezvoltările psihice disarmonice ale copilului“. j&jSL ms Miine, ultima zi de vizitare a Expoziţiei „România 1969“ Miine, 9 noiembrie ora 10:30, Expoziţia Realizărilor Economiei Naţionale „Romania 1969“ îşi închide porţile prin care au trecut, de la deschiderea ei oficială şi pînă in prezent, peste două milioane vizitatori din ţară şi de peste hotare. Ultima tragere la loterie A bieleiol de Intrare in expoziţie se va desfăşura luni, 10 noiembrie ora 10, in sala d° marmură a Pavilionului central. Accesul publicul este liber. Contractări de apartamente Oficiul pentru construirea de locuinţe proprietate personală reaminteşte solicitanţilor prevăzuţi in listele afişate, următorul program de contractare : LUNI 10 NOIEMBRIE, de la orele 8 la apartamentele de 1 şi 2 camere din blocurile OD 42 şi OD 44, iar de la orele 12 la 13 apartamentele de 3 camere ; MARŢI, 11 NOIEMBRIE, de la orele 8 la 10 apartamentele de 2 şi 3 camere din blocul E 21 - Drumul Taberei, iar de la orele 10,30 - 13 apartamentele de 2 camere şi de la 13,30 la 15,30 apartamentele de 1 şi 3 camere din blocurile Z 29 şi Z 32 din Drumul Taberei ; MIERCURI, 12 NOIEMBRIE, de la orele 8 la 11,30 apartamentele de 3 camere din blocul I 26 - Titan şi de la orele 12 la 14 apartamentele de 2 camere. In aceste trei zile celelalte activităţi cil publicul se efectuează Intre orele 10 si 20. Apartamentele confort I rămase disponibile de la contractările anterioare sunt cele anunţate la sediul oficiului. Rezultatul cererilor depuse pentru aceste disponibilități se va anunta marti 11 noiembrie, ora 16, cînd se va indica și programarea contractărilor. Cererile depuse după data de 8 noiembrie, inclusiv, nu vor putea fi incluse în listele solicitanţilor admişi. La apartamentele de o cameră, confort II, contractarea va continua cu începere de joi, 13 noiembrie ora 8, pe baza programărilor făcute la cerere, cînd se va da la contractare şi ultimul bloc (C 2) din str. Turturele. Invitaţie : s-a redeschis patinoarul Floreasca Ultimele ştiri sportive • In finala probei pe echipe din cadrul campionatelor internaţionale de tenis de masă ale Iugoslaviei, de la Sarajevo, formaţia U.R.S.S. a întrecut cu 3—2 reprezentativa României. • Astăzi sunt organizate cîteva expoziţii cu vinzare la cofetăriile : „Liliacul“ (str. Drumul Taberei), „Ghiocelul“ (calea Dorobanţi), „Opereta“ (Piaţa Operetei), „Savarina“ (Complexul 2 — Baba Novac). Asemenea expoziţii cu vinzare vor fi oferite consumatorilor in fiecare sîmbătă. • Rod Laver l-a depăşit cu 7-5, 8-Si 8-6 pe compatriotul său Fred Stolle intr-un turneu rezervat profesionistilor care se dispută la Barcelona. • In campionatul unional de hochei — o mare surpriză , Lokomotiv Moscova a obţinut cu 5-4 victoria in meciul cu Spartak Moscova. • Selecţionata Norvegiei a fost învinsă cu 0-5 (0-0, 0-4, 0-1) la Bergenda reprezentativa R. V. Germane. • La invitaţia Institutului de geriatrie şi Institutului de farmacologie din Moscova, azi a plecat spre Uniunea Sovietică, prof. dr. Ana Aslan, directorul Institutului de geriatrie din Bucureşti. In timpul vizitei, omul de ştiinţă român va ţine o serie de conferinţe şi va discuta probleme de specialitate cu oameni de știință sovietici. încă din zilele călduroase ale sezonului trecut, la intersecţia şoselei Olteniţei cu calea Văcăreşti şi str. Serg. Niţu Vasile, a început executarea unor lucrări de sistematizare a nodului de circulaţie. Timpul friguros şi ploile ce se anunţă nu permit nici o întîrziere. Ritmul lucrărilor trebuie accelerat. Obligaţie a fiecărei unităţi socialiste are întocmirea competentă și in termen a formelor necesare pensionării Ajuns la virsta pensionării sau aflat în incapacitate temporară de muncă, salariatul se bucură de drepturile conferite de lege. In asemenea situat, întreprinderea sau instituţia, in cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea viitorul pensionar este prima chemată să-i dea acestuia indicaţiile necesare, să întocmească formalităţile respective. Este o obligaţie ce ţine - in primul rînd - de etica raporturilor morale, dintre un colectiv de muncă şi un salariat, care II părăseşte, de multe ori, la capătul unei munci de o viaţă. Potrivit legii, unităţile socialiste au îndatorirea de a întocmi dosarele de pensie ale angajaţilor săi şi de a se depune, intr-un anumit termen, Oficiului pentru probleme de muncă şi ocrotiri sociale. Marea majoritate a întreprinderilor şi instituţiilor privesc cu atenţie şi responsabilitatea cuvenită această Îndatorire. Totuşi, la redacţie am primit mai multe sesizări care ne-au înfăţişat şi o serie de aspecte negative : dosare depuse abia cu cîteva zile înainte de data la care, ca urmare a pensionării, se desfac contractele de muncă ale angajaţilor respectivi , acte nevalabile, sau formalităţi indeplinite pe jumătate etc. Evident, de aci rezultă o serie de neajunsuri in procedura firească de obţinere a pensiei. Orice carenţă în această procedură lipsește, în ultimă Val. Voiculescu (Continuare în pag. a 5 a) Arta nu e ieftină! MARCEL BREAZU — Am vorbit, de curind, despre acele lucrări denumite „ready-made” („gata-făcute") care apar uneori în expoziţii de pictură sau de sculptură, cu pretenţia de a fi socotite opere de artă. Oare cel ce semnează asemenea „opere“, nu are dreptul să fie socotit artist ? In definitiv, el a găsit în natură o piatră modelată de ape, un trunchi de copac contorsionat sau, cum îmi spuneai altădată, o tencuială deteriorată de ploi şi ninsori — şi a văzut acolo forme şi culori, care pot avea o semnificaţie şi pot deci sugera o stare de spirit. De ce nu i-am da dreptate ? — Dacă ne oprim la simpla exigenţă ca un „obiect“ oarecare să sugereze un sentiment sau o idee pentru a-1 socoti ca realitate aparţinînd domeniului artei, intr-adevăr nimic nu ne opreşte să-l decretăm pe cel ce-1 aduce intr-o expoziţie, artist. Dar atunci sintem cu toţii „mai mult sau mai puţin“ artişti. De cite ori nu ni s-a întîmplat, dumitale şi mie, să privim la formele stranii pe care le capătă norii in fugărirea lor şi să vedem în contururile şi cule(Continuare în pag. a 2-a) Un nou cinematograf de artă in Capitală Convorbire cu Iov. DIMA IORGA, directorul I.C.M.R. De cîteva zile, cinematograful Capitel aflat de la începutul verii in renovare, cunoaşte animaţia specifică ajunului de inaugurare. Ne-am adresat directorului întreprinderii cinematografice municipale Bucureşti, tov. Dima Iorga, cu rugămintea să ne vorbească despre amenajările localului şi despre noua sa destinaţie. . — Avem plăcerea să oferim publicului bucureştean, incepind de săptâmina viitoare, un nou cinematograf de artă. Ştiind că este un deziderat al cărui ecou s-a făcut, nu o dată şi ziarul dvs., am socotit că el este pe deplin justificat şi de aceea ne-am străduit să creăm o ambianţă în sfîrşit adecvată. Este destul să spunem că la ora actuală sala „Capitol- a devenit localul de cinematograf cel mai bine dotat din Bucureşti. Proiecţia, asigurată de aparate din cele mai moderne, va fi ireproşabiă, capacitatea mai mare in raport cu cea a Cinematografului „Central“ (636 locuri), sala incomparabil mai spaţioasă, eleganta agenţie de bilete, foaierele ospitaliere — totul va concura spre a asigura atmosfera unui spectacol de ţinută. Aş vrea să adaug că prin valorificarea unor spaţii anexă nefolosite, dorim să dotăm această sală cu un bufet-bar, in care spectatorul să-şi poată petrece confortabil, la o cafea, timpul de aşteptare pînă la începerea proiecţiei. Sala va fi inaugurată la începutul sâptămlnii viitoare cu celebrul film al lui Michelangelo Antonioni, BLOW-UP. — Şi care va rămîne destinaţia sălii „Central ? — Un cinematograf de reluare a filmelor prezentate in premieră la „Capitol”. — Este numai una din soluţiile posibile. V-aş întreba dacă n-ar fi mai util ca între aceste două săli diviziunea funcţiilor să fie alta. „Capitol, cu capacitatea sa sporită să primească filmele de artă care întrunesc interesul unui public larg, ca de pildă Brow-Up, Hiroşima sau Viridiana, iar sala „Central, cu capacitatea ei redusă să fie dedicată mai ales filmelor cu caracter de experiment, adresate unui număr mai restrins de spectatori. In felul acesta, ambele genuri de pelicule ar fi exploatate cu maximum de rentabilitate. — Propunerea dvs. mi se pare bună, o vom supune Direcţiei rețele cinematografice şi difuzării filmului și vă asigur că vom reflecta asupra et. c. 1. . Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, In Bucureşti, temperatura aerului a fost de 0 grade. Maxima de ieri In aer a fost de 6 grade, iar minima din timpul nopţii de1 grad. Timpul probabil pentru zilele de 9, 10 şi 11 noiembrie Vremea in încălzire uşoară, in prima parte a intervalului, apoi se va răci. Va cădea ploaie slabă. Vint slab pînă la potrivit. Temperatura in uşoară creștere, la început, apoi în scădere. • Teatrul naţional „I. X. Caragiale“ anunţă că, din cauza îmbolnăvirii unui actor, spectacolul „CINE EŞTI care urma să aibă loc astă seară, ora 19.30, în sala Studio, se amînă pentru marţi 18 noiembrie la aceeaşi oră. Biletele vîndute rămîn valabile. ATENŢIE SPORITĂ REPARTIZĂRII JUDICIOASE A LEGUMELOR SI FRUCTELOR In această săptămină, cooperativele agricole de producţie şi întreprinderile agricole de stat au continuat să livreze produse agroalimentare destinate atît aprovizionării curente, cit şi insilozurilor pentru iarnă. Intre 3 si 6 noiembrie unităţile I.L.F. au vindut circa 2 370 000 kg produse, printre care 1 000 000 kg cartofi, 621 000 kg varză, 424 000 kg rădăcinoase, 152 000 kg ceapă, peste 200 000 kg diverse alte legume. La rindul lor unităţile Gostat şi cele intercooperatiste au adus in Capitală 525 tone diverse legume. In afara produselor recoltate din terenuri aflate in aer liber, in unităţi au apărut şi primele cantităţi de roşii şi castraveţi de seră. Operaţiile de insilozare a mărfurilor ce urmează să fie vîndute In lunile de iarnă sint aproape terminate. Aprovizionarea curentă a populaţiei cu legume şi fructe impune — din partea Departamentului pentru valorificarea legumelor şi fructelor — atenţie «portia In achiziţionarea, transportarea şi repartizarea judicioasă a cantităţilor aduse, astfel ca fiecare plată şi magazin să prezinte spre vinzare un sortiment cit mai apropiat cerinţelor. De asemenea se impun măsuri şi din partea I.L.F. Bucureşti, in special pe linia păstrării şi gospodăririi fondului de produse aflat In depozite sau unitar, astfel incit să se evite pierderile provenite prin transportul și manipularea lor acatenta.