Informatia Bucureştiului, februarie 1971 (Anul 18, nr. 5423-5446)

1971-02-26 / nr. 5445

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI*VA ! rnubLiAiu unu lUAie akilu, unii.i*vA ! INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Anul XVIII Nr. 5445 4 PAGINI 30 BANI Vineri 26 februarie 1971 Plenare cu activul ale comitetelor de partid din sectoarele 1,4,5 şi 7 Miercuri şi joi au avut loc plenarele cu activul ale comitetelor de partid din sectoarele 1, 4, 5 şi 7. Au participat membri ai comitetelor de partid ale sectoarelor, membrii comisiilor de revizie, activişti de partid ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, secretari şi membri ai birourilor şi ai comitetelor organizaţiilor de partid, cadre de conducere din ministere, centrale industriale, întreprinderi, instituţii, şcoli, institute de proiectări şi de cercetări, uniuni de creaţie etc. La lucrări au participat tovarăşii : Dumitru Popa, prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R. (sectorul 4), Virgil Cazacu (sectorul 1), Marin Rădoi (sectorul 5), Dimitrie Ancuţa (sectorul 7) — secretari ai Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R. Dările de seamă, prezentate de primii secretari ai comitetelor de partid ale sectoarelor amintite, au analizat activitatea desfăşurată în perioada ianuarie 1970 — februarie 1971, făcînd o amplă prospecţie a posibilităţilor existente pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan pe anul în curs. Relevînd eforturile depuse de colectivele de muncă din întreprinderi şi instituţii, materializate in îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor planificate la anul trecut, plenarele au supus unei temeinice dezbateri laturile esenţiale ale muncii organelor şi organizaţiilor de partid pentru ridicarea pe noi trepte, calitativ superioare, a activităţii economice şi sociale, în conformitate cu obiectivele majore rezultate din Directivele celui de-al X-lea Congres al partidului şi din documentele recentelor plenare ale C.C. al P.C.R. S-a subliniat în mod pregnant necesitatea îmbunătăţirii in continuare a conducerii şi organizării producţiei, folosirii judicioase a resurselor materiale şi umane din unităţile economice, obţinerii unei aprovizionări tehnico-materiale ritmice, ridicării nivelului calitativ al produselor, creşterii competitivităţii acestora. De asemenea, aşa cum s-a menţionat se impun măsuri complexe pentru creşterea aportului institutelor de cercetare, de proiectare şi al serviciilor de concepţie din uzine la activitatea productivă, pe baza unei strinse conlucrări cu secţiile şi atelierele întreprinderilor. Analizînd, in mod diferenţiat, potrivit specificului de activitate a fiecărui sector, metodele folosite pentru obţinerea unei maxime eficienţe în toate domeniile, plenarele au reliefat că se impună cu stringenţă — din partea organelor şi organizaţiilor de partid — adoptarea unui stil de muncă adecvat exigenţelor etapei actuale. Centrul de greutate al muncii comitetelor de partid ale sectoarelor, ale activului acestora, au menţionat atît dările de seamă cît şi participanţii (Continuare in pag. a 11-a) DIN ANGAJAMENTELE ASUMATE CA RĂSPUNS LA CHEMAREA ORGANIZAŢIEI DE PARTID A SECTORULUI 3 SECTORUL I • O producţie globală suplimentară de 21 milioane lei, din care 6 milioane pînâ la 8 mai • Produse pentru export în valoare de 3 milioane lei valută peste prevederi • Depăşirea planului de construcţii-montaj cu 20 milioane lei — din care 5 milioane pînâ la 8 mai. • Realizarea peste plan a 1000 proiecte de execuţie şi studii tehnicoeconomice — din care 217 pînâ la 8 mai. • 171 milioane lei economii la investiţii prin proiectare — din care 35 milioane lei pînâ la 8 mai • Prin activitatea de autoutilaje se vor realiza utilaje, instalații, dispozitive, piese de schimb etc., în valoare de 8,5 milioane lei, reducîndu-se importul cu 1,2 milioane lei valută SECTORUL 4 • Depăşirea producției globale cu 72 325 000 lei din care 20 753 000 lei pînâ la 8 mai • Beneficii peste plan de 25 000 000 lei din care 9 000 000 lei până la 8 mai • Reducerea consumurilor specifice cu :1800 l metal, 473 mc lemn • Prin autoutilaje vor fi executate peste 100 bucăţi maşini, instalații şi utilaje în valoare de 3 000 000 lei (Continuare in pag. a 11-a) i Pe planşetele proiectanţilor de la uzinele „23 August“ LOCOMOTIVE DIESEL ELECTRICE După proiectarea seriei de locomotive Diesel hidraulice cu puteri cuprinse între 250 şi 1250 C.P., pe planşetele proiectanţilor de la uzinele „23 August“ se află, în prezent, proiectul unui nou tip de I i IIIB locomotivă a cărei premieră industrială va avea loc pînă la finele acestui an: locomotiva Diesel electrică, cu puteri cuprinse între 1000 și 1500 C.P. Pe lingă celelalte avantaje, noua locomotivă îl va avea și pe acela că va fi prevăzută cu sistemul „inversării din mers“ — ceea ce va reduce cu mult timpul de manevră în marile staţii şi în depouri. n I i I g I 1 II Dacă mă gîndesc bine, nici n-aş spune că aerul de competenţa, afişat cînd prea ostentativ, că să nu dea şi de bănuit, cînd cu o prea agresivă iritare, ca să mai şi convingă, trebuie musai să ne scoată din sărite. Un zîmbet, da, ar merge. Fiindcă zimbetul realizează uneori mai mult decit sfinta indignare, cu condiţia să nu fie naiv şi demagogic. La urma-urmei, suntem oameni, aveţu temperamente diferite, unii ştiu mai mult, alţii cred numai că ţi dijidim g AEREI ŞI COMPETENŢĂ MANOLE AUNEANU ştiu. E o chestiune de nuanţă, poate, deşi parcă şi de fond. Pe de altă parte, viaţa Însăşi e foarte diversificată, domeniile de activitate — materială, spirituală — s-au Înmulţit, ne solicită mereu. Iar noi, avizi, doritori să cunoaştem totul, să facem faţă la toate, reuşim doar in parte, ceea ■ ce nu e — aş zice — un Îndemn || la resemnare, ci la lucrultate. A — cunoaşte e o posibilitate larg accesibilă, dovadă că domeniile cu (Continuare în pag. a .11-a) inuare în pag. a .a-a) 1 I I I I I I I 1 ŞEDINŢA COMITETULUI EXECUTIV AL C.P.M.R. • Stadiul contractărilor de apartamente proprietate personală pe 1971 • Aprovizionarea cu combustibil___a populaţiei • Analiza activităţii desfăşurate de oficiile de stare civilă din municipiul Bucureşti pe 1970 In şedinţa de azi dimineaţă, Comitetul executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti a analizat activitatea desfăşurată de Oficiul pentru construirea de locuinţe proprietate personală privind contractările de apartamente pentru anul 1971 şi perspectivele de dezvoltare în actualul cincinal a construcţiilor de locuinţe proprietate personală. Planul de măsuri adoptat prevede, printre altele, ca pînă la 31 martie 1971 să fie definitivate amplasamentele pentru construcţiile de locuinţe proprietate personală pe 1972, iar pînă la 30 iunie să se definitiveze amplasamentele pentru planul de predări pe 1973 şi frontul de lucru pentru anii 1973 şi 1974. De asemenea, se prevede ca pînă la 30 septembrie 1971 să se termine remedierile la blocurile în care se produc unele infiltraţii prin pereţi şi terase, iar pînă la 30 septembrie 1972, să fie finisate faţadele la toate imobilele date în, folosinţă pînă la sfîrşitul anului trecut. Un alt punct pe ordinea de zi l-a constituit analiza modului în care se desfăşoară aprovizionarea cu combustibil a populaţiei. Din informarea prezentată de conducerea Întreprinderii „Combustibilul“ (Continuare în pag. a 11-a) Refăcind ieri traseul prin unele unităţi alimentare din cartiere, ne-am intilnit din nou cu GOLURI ARTIFICIALE ÎN APROVIZIONAREA MAGAZINELOR După aproape trei săptămini de la apariţia articolului „De ce goluri în rafturi, cînd mărfurile există în depozite ?“ am fost ieri după-amiaza din nou „după cumpărături, prin magazinele cu profil alimentar“ din cartierele Colentina — 7 Noiembrie, Titan, Berceni, Floreasca.. Refăcînd traseul, am constatat că unele dintre deficiențele vechi au fost înlăturate, dar au apărut altele... De ce asemenea stări de fapt, intolerabile? Aritmii în... pulsul depozitelor Nu puţini responsabili de unităţi au acuzat ieri — de altfel nu pentru prima oară — faptul că absenţa unor produse din rafturi se datorează defecţiunilor sistemului de livrare de către depozite. Nu numai că nu se respectă şi acum ziua stabilită pentru onorarea comenzilor, dar chiar — aşa cum observa, de pildă, şeful unităţii „Alimentara“ nr. 115 (de pe str. „7 Noiembrie") — uneori maşinile de aprovizionare vin cînd... magazinul este închis. Aceste anomalii — şi nu numai ele — clarifică, fără a justifica, „motivul“ pentru care şi ieri gospodinele au trebuit să irosească timp şi nervi, colindînd din unitate în unitate spre a găsi anumite produse. Să ne referim la cîteva exemple elocvente. La „Alimentarele“ din str. Ceaikovski, calea Floreasca, strada Glinka, piaţa Dorobanţi ş.a. nu se găsea o singură lămîie. De ce? „Pentru că voiajorii Agenţiei de Import, care preiau comenzile, trec prin unităţi doar o dată pe lună, dacă nu şi mai rar“ ne-au spus responsabilii. Serioase aritmii în aprovizionare sunt datorate şi încetinelii cu care îşi îndeplinesc obligaţiile depozitele ICRA. Din nu puţine magazine (nr. 15, din strada 7 Noiembrie, nr. 92, din strada Ciucă Ştefan ş.a.) lipseau sortimente de vinuri mult solicitate; a procura foi datori era o adevărată „problemă” în întreg cartierul Floreasca; drojdia de bere proaspătă era — în complexele A-6 şi A-12 din Titan — prezentă doar in... nomenclatorul de produse; din numeroase unităţi „absentau“ băuturile îmbuteliate în sticle de 1/4 şi 1/2. Sîntem nevoiţi să revenim iarăşi asupra mult discutatei probleme a apelor minerale. In pofida asigurărilor transmise cetăţenilor , de către ICRA prin intermediul ziarului, unele unităţi (nr. 15, autoservirea din strada Ceaikovski, bunăoară) nu dispuneau de nici o sticlă, iar altele nu puteau oferi consumatorilor tocmai cele mai cerute sortimente, deşi acestea se aflau în Eugenia Chiuaru, Petru Calapodescu, Paul Lampert, Gheorghe Niculiță (Continuare în pag. a III-a) • In curind, pasagerii vor avea la dispoziţie, in piaţa Operetei, o modernă „micro-gara“ I.T.B. (în fotografie), realizată din Iniţiativa Consiliului popular al sectorului 4. In cursul acestui an, vor fi amplasate, in diferite puncte ale oraşului, şi alte asemenea construcţii utile rare — in funcţie de necesităţi — vor include, in afara sălii de aşteptare, un chioşc comercial, o unitate Loto Pronosport, o cabină telefonică sau un dispecerat I.T.B. încheierea Consfătuirii pe ţară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat Joi, în sala Palatului Republicii, s-au desfăşurat în continuare lucrările primei Consfătuiri pe ţară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat, organizată din iniţiativa conducerii de partid şi de stat. Lucrările şedinţei plenare au avut loc în prezenţa tovarăşilor Nicolae Ceauşescu, Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Ilie Verdeţ, Iosif Banc, Mihai Gere. în prima zi de lucru, consfătuirea s-a ţinut — aşa cum am mai relatat — pe secţii de specialitate. Reuniţi în plen, participanţii la consfătuire au continuat în tot cursul zilei de joi dialogul fructuos asupra problemelor ce se cer soluţionate în acest sector al economiei naţionale. In şedinţele pe secţii şi în plenara consfătuirii au luat cuvîntul 160 de delegaţi şi invitaţi care, pe fundalul realizărilor obţinute în unităţile agricole în care lucrează, au făcut o analiză cuprinzătoare în spirit critic şi autocritic a deficienţelor care mai există pe linie tehnică, economică şi organizatorică, au făcut propuneri în vederea stabilirii celor mai eficiente măsuri ce trebuie luate pentru îndeplinirea şi depăşirea prevederilor planului de stat în actualul cincinal, pentru ridicarea întregii activităţi pe o treaptă calitativ superioară. Dezbaterile vii şi nivelul ridicat al discuţiilor, valoarea propunerilor făcute de majoritatea participanţilor sunt mărturii grăitoare ale competenţei profesionale şi experienţei bogate ale lucrătorilor din agricultura de stat, expresia preocupărilor lor de perfecţionare a muncii şi folosire mai judicioasă a capacităţilor de producţie, pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de răspundere trasate de conducerea de partid şi de stat. In cadrul lucrărilor consfătuirii a avut loc apoi solemnitatea înmînării titlului de Erou al Muncii Socialiste şi Medalia de aur „Secera şi Ciocanul“ precum şi de ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România unor lucrători din agricultura de stat înaltele distincţii au fost înmînate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat. In încheierea dezbaterilor, primit cu vii şi îndelungi aclamaţii, a luat apoi cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu un deosebit interes şi subliniată în repetate rînduri cu vii şi puternice aplauze. In numele tuturor participanţilor la consfătuire, tovarăşul Iosif Banc a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu cele mai calde mulţumiri, exprimînd sentimente de recunoştinţă pentru aprecierea pozitivă, pentru criticile îndreptăţite, pentru indicaţiile deosebit de preţioase pe care le-a dat. Intr-o atmosferă Însufleţită, de entuziasm, participanţii la consfătuire au adoptat o chemare către toţi lucrătorii din fermele şi întreprinderile agricole de stat, prin care adresează un vibrant îndemn la o activitate creatoare, menită să asigure avîntul întregii noastre agriculturi socialiste. Participanţii la consfătuire au manifestat îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general. Se scandează „P.C.R.Ceauşescu“, „P.C.R.Ceauşescu“. Este o expresie grăitoare a dragostei pe care lucrătorii din întreprinderile agricole de stat o poartă conducerii de partid, a recunoştinţei lor pentru măsurile permanente adoptate în vederea modernizării rapida a acestei ramuri a economiei naţionale, şi totodată a hotărîrii ferme de a munci cu toată însufleţirea pentru sporirea producţiei agricole vegetale şi animale, pentru prosperitatea şi progresul patriei noastre socialiste. (Agerpres) Zilele acestea s-au pus in vînzare biletele pentru excursiile de 1 Alai, (3—3 zile) cu autocarul sau cu trenul, in direcţii deseori solicitate : Moldova, Oltenia, Transilvania, Valea Prahovei şi Valea Oltului. Vor putea fi vizitate astfel casa memoriaiă „Ion Creangă, biserica „Trei Ierarhi“, Teatrul Naţional din Iaşi, Muzeul Unirii precum şi mănăstirile cu picturi murale Agapia, Suceviţa, Voroneţ etc. In Oltenia şi Transilvania vor fi vizitate de asemenea, monumente istorice şi de artă, chei şi defileuri. Biletele se găsesc la filialele agenţiei de turism din calea Victoriei 100 și bd. Republicii 68. • Rezultatele concursului de estetică industrială Ieri, la Cabinetul pentru probleme de organizare ştiinţifică a producţiei şi a muncii din municipiul Bucureşti a avut loc decernarea premiilor şi diplomelor de onoare participanţilor la concursul de estetică industrială organizat in Capitală, pe anul 1970. Cu acest prilej s-a acordat : premiul I — tov. arh. Dan Păun pentru macheta uinei noi maşini de rectificat ; premiul II — colectivului format din arh. Şerban Ignace, arh. Ştefan Scăpă şi ing. Valcea Dimitriu pentru proiect şi machetă a unei case de vacanţă ; premiul III — tov. iag. Marian Vila pentru proiectul unei lămpi exaedrice de tip cub. INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de plus 2 grade, iar minima din cursul nopţii de plus 1 grad. Timpul probabil de mîine . Vremea se menţine relativ ufticola şi se va răci uşor. Cerul va fi mai mult noros. Temporar precipitaţii. Vînt potrivit. Temperatura minimă va oscila între minus 2 şi 0 grade, iar maxima între 0 şi 2 grade. De asemenea, au fost acordate trei menţiuni şi s-au decernat 76 diplome de onoare pentru oferirea unor valoroase propuneri în domeniul esteticii industriale. De consemnat că organele Ministerului Comerțului Interior au propus spre contractare unităților industriale un număr de 24 produse care au fost prezentate în cadrul acestui concurs. • Fabrica „EPRUBETA“ și-a lărgit gama produselor realizate. Este vorba de execuţia unor bunuri de larg consum, printre care: bomboniere, vaze pentru flori, scrumiere din sticlă colorată ş.a. La „Uzinele Timpuri Noi“, se produce o gamă variată de compresoare și electrocompresoare. In imagine secția de montaj. • Spectacolul-concurs „Se caută o vedetă“ (bineînţeles, de muzică uşoară), organizat de Teatrul „C. Tănase“, a ajuns in etapa semifinalelor. Din 13 concurenţi care au ajuns pînă la acest punct al competiţiei, 6 s-au prezentat în faţa juriului şi publicului ieri seară. Astăzi, ora 19:30, vor evolua pe scena Sălii Palatului ceilalți. iN CĂUTAREA UNEI... INFORMAŢII Ne-am ocupat în ziarul din 13 februarie a.c. de penuria mijloacelor de informare din Gara de Nord. Cu asta n-am epuizat, însă, subiectul. Pentru că, sub acest raport — aşa cum ne-au scris numeroşi corespondenţi — oaspeţii Capitalei sau chiar bucureştenii întîmpină dificultăţi asemănătoare la aeroportul Băneasa, la autogările ITA, în alte staţii CFR, pe stradă etc. Dacă în ce priveşte principala poartă feroviară unde se perindă zeci de mii de pasageri, crearea unui birou de relaţii care să ofere datele solicitate, fie chiar şi contra unei taxe, este o rezolvare, cum se descurcă omul de pe stradă? împînzim oraşul cu birouri de informaţii? Evident că nu. Există însă alte posibilităţi insuficient valorificate. Principala cale de a afla informaţia este telefonul. Dar, paradoxal, de el ne putem folosi mai puţin, în sensul obţinerii unor date utile tocmai cind avem mai multă nevoie. într-adevăr, cu toate imperfecţiunile sale, serviciul de prestaţii speciale „05“ oferă o gamă de informaţii în stare să asigure o bună orientare in aflarea diferitelor adrese Aurel Radu Val. Voiculescu (Continuare in pag. a II-a) • „Făurirea P.C.R., partid de avangardă al clasei muncitoare“, aşa se intitulează expunerea care va avea loc astăzi la ora 16,30, la „Ateneul tineretului“. „ Salariaţii de la întreprinderea de lucrări hidroamelioraţii (şantiere) vor audia, (ora 76), conferinţa intitulată „Din activitatea ilegală a P.C.R.“ Grupul vocal-folcloric de la I.T.B. Animatorii După a patra zi de desfăşurare a fazei municipale, competiţia formaţiilor muzicale, coregrafice şi a brigăzilor artistice — acest elocvent bilanţ al succeselor artiştilor amatori bucureşteni — a pus in lumină aspecte esenţiale ale unei mişcări de masă ce se situează azi la un nivel calitativ mult superior. Am avut prilejul să vorbim despre talentul multor interpreţi vocali şi instrumentişti, dansatori şi membri ai brigăzilor, despre omogenitatea şi ţinuta artistică a unor ansambluri corale sau folclorice. E cazul, cred, să acordăm atenţia ce se cuvine şi celor care — denumiţi generic instructori — sunt veritabili catalizatori ai colectivelor de artişti amatori. In ultimii 20—25 de ani s-a creat, o dată cu dezvoltarea mişcării de amatori, această nobilă profesiune care desemnează, de fapt, o categorie spirituală. E categoria ce-i înglobează pe acei dirijori, coregrafi, actori, regizori, care îşi fac un titlu de onoare din munca pasionantă de îndrumare a artiştilor amatori. Descoperind în uzine, întreprinderi, instituţii, la case de cultură un nesecat izvor de energii creatoare, de disponibilităţi artistice, ei au al(Continuare in pag. a 11-a) Concursul „Omagiu partidului" Haryim la întrebarea de ieri La întrebarea „De ce lipseşte din farmacii medicamentul ETO 7“ ne răspunde ing. ŞTEFAN MANEA, director al fabricii „BIOFARM“. „ Înainte de a formula răspunsul propriu-zis, ţin să precizez că respectivul produs este din ce in ce mai solicitat şi urmează a fi omologat in peste 10 ţări (Canada, Japonia, R. F. a Germaniei, Iugoslavia etc.). El este de asemenea întrebuinţat cu succes în tratarea unor boli in care alte medicamente nu au dat rezultate : miopia forte şi complicaţiile sale, scleroza ochilor, glaucomul. De aceea este cu atît mai inexplicabilă absenţa sa pe piaţa internă. Fabrica noastră dispune de o capacitate de producţie capabilă să satisfacă cerinţele pieţei. Cu toate acestea el nu se găseşte. Motivul 7 Pentru 1971, Ministerul Sănătăţii nu a solicitat acest produs ! Informaţi, totuşi, de situaţia existentă, noi am apelat la Centrala industrială de medicamente şi coloranţi să intervină la Ministerul Sănătăţii. Ca urmare, în februarie, ni s-au comandat 2 500 ambalaje (25 000 fiole). La solicitarea directă a oficiilor farmaceutice judeţene, noi am livrat inca circa 40 000 de fiole. N. R. Aşteptăm şi răspunsul Ministerului Sănătăţii şi al Centralei industriale de medicamente şi coloranţi. • DE CE NU RESPECTAU CONTRACTELE? " întreprinderea de construcţii din prefabricate de beton dispune de un parc de cîteva zeci de tractoare pentru a transporta panourile mari spre şantiere. In vederea asigurării pieselor de schimb necesare, intre I.C.P.R. şi întreprinderea de aprovizionare pentru agricultură nr. 23 — din cadrul M.A.I.A.S.A. — au fost încheiate contracte cu prevederi bine precizate. De la 1 ianuarie și pînă in prezent, livrarea pieselor de schimb se face însă după alte „criterii" (în cantități foarte reduse, cu mari intîrzieri), periclitîndu-se din ce in ce mai serios planul de producţie al I.C.P.R. Sesizările beneficiarului ca şi intilnirile Intre cele două părţi au rămas — pînă acum — fără rezultat. întrebăm, deci, cînd va fi în măsură furnizorul să-şi respecte obligaţiile asumate? mINFORMAŢIALJITOIIU PRIETEN OMULUI MARIN DEVOTATUL AL Navigatorii şi savanţii „dialoghează“ tot mai mult cu delfinii ...„Sâptâmîna trecută*) — povestea comandantul navei singaporeza,Awan“ — am scăpat de uraganul care a bîntuit Marea Sulu și — In mod sigur — de la naufragiu, nu atlt datorită indicaţiilor aparatelor ultramoderne de prognoză a vremii cu care este înzestrat vasul, cît agitaţiei remarcate la un card de delfini”... Experienţa lui de om al mării i-a cerut să acţioneze fără ezitare. A ordonat, de indată, schimbarea direcţiei navei, urmîndu-i pe delfini In larg, departe de portul Zamboanga (Filipino), unde se pregătea să acosteze. Măsura s-a dovedit inspirată, căci, peste puţin timp, s-a dezlănţuit un uragan de o forţă neobişnuită... încercatul marinar ştia că, îndată ce simt că se apropie furtuna, delfinii se refugiază in larg. Recepţionează, probabil, infrasunetele care iau naştere intr-o regiune învecinată bîntuită de furtună şi se Îndepărtează tot mai mult de ţărmul devenit primejdios pentru el. Emoţionant — de data aceasta — era, în plus, faptul că delfinii, ignorînd propria lor securitate, au ocolit mereu *) Agenţia U.P.I. a transmis ştirea la 18 februarie a.c. nava pînă cînd au văzut că Ii urmează. Neliniştea lor trăda parcă intenţia raţională de a-i alerta pe oameni. „Peter" ştie ce e recunoştinţa Un alt fapt — şi el semnificativ : in preajma Anului Nou, o flotila de traulere neozeelandeze pescuia In lardul (Continuare în pag. a IV-a)