Informatia Bucureştiului, martie 1987 (Anul 34, nr. 10373-10398)

1987-03-26 / nr. 10394

ak PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNITI-VA ! ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI ANUL XXXIV - Nr. 10 394 8 PAGINI - 50 BANI Joi 21 martie 1987 iind o strălucită expresie unităţii comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii in jurul secretarului general al partidului, hotăririi întregii naţiuni de a îndeplini planul pe acest an, ieri s-a încheiat PLENARA COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a desfăşurat, în zilele de 24 şi 25 martie, Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Plenara a avut următoarea ordinede zi : 1. Raport privind realizarea planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României pe trimestrul I, măsurile pentru îndeplinirea planului în trimestrul II şi pe întregul an 1987, precum şi pentru desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor agricole de primăvară. 2. Raport privind efectivul, compoziţia şi structura organizatorică a partidului la 31 decembrie 1986 şi activitatea politico-organizatorică desfăşurată de organele şi organizaţiile de partid pentru înfăptuirea hotărîrilor şi directivelor partidului. 3. Raport cu privire la activitatea desfăşurată de organele de partid, de stat şi organizaţiile de masă în anul 1986 pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului. 4. Raport privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii în anul 1986. 5. Raport cu privire la activitatea internaţională a partidului şi statului în 1966 şi principalele obiective ale politicii externe în anul 1987. . 6. Probleme organizatorice. Raportul la primul punct al ordinii de zi a fost prezentat de tovarăşul Constantin Dăscălescu. In continuare, în cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul tovarăşii Constantin Olteanu, Carol Dina, Neculai Ibănescu, Marin Enache, Radu Bălan, Aguriţa Alexandrescu, Ştefan Rab, Emil Huidu, Gheorghe Enică, Maria Gheorghe, Dumitru Constantin, Maria Bradea. Exprimînd sentimentele de profundă dragoste, stimă şi preţuire ale comuniştilor, ale tuturor cetăţenilor patriei faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, participanţii la dezbateri au dat o înaltă apreciere rolului esenţial, determinant al secretarului general al partidului în elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului, în fundamentarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării, în organizarea şi conducerea operei istorice de edificare a socialismului şi comunismului pe pămîntul României, in promovarea cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării rodnice între naţiuni. In cadrul dezbaterilor au fost examinate, cu exigenţă şi răspundere, rezultatele obţinute în înfăptuirea planului pe primul trimestru al acestui an. în utilizarea cu eficienţă sporită a (Continuare in pag . IV-a) CUVÍNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Stimaţi tovarăşi, Plenara Comitetului Central al partidului a dezbătut probleme importante ale activităţii partidului privind înfăptuirea planului pe acest an, a programelor de modernizare şi organizare, de normare economico-financiară, precum şi o serie de măsuri privind activitatea de partid. Sunt bine cunoscute prevederile planului pe acest an şi programele adoptate în cursul anului trecut pentru diferite sectoare de activitate. Ele au fost dezbătute larg in organismele democraţiei noastre muncitoreşti revoluţionare, în plenara Comitetului Central şi adoptate de Marea Adunare Naţională. Sîntem, practic, la începutul anului. Au trecut aproape treiluni şi se poate aprecia că, deşi am avut unele greutăţi, datorită condiţiilor iernii din acest an, dar şi ca urmare a unor lipsuri existente in activitatea diferitelor sectoare, realizările nu sunt la nivelul prevederilor planului şi programelor pentru aceste luni. Este adevărat, mulţi tovarăşi care au luat cuvîntul în plenară au dat asigurări că, încă în această lună, în martie, vor recupera multe din răminerile în urmă pe întregul trimestru, iar în discuţiile ce au avut loc în Comitetul Politic Executiv cu consiliile de conducere ale diferitelor ministere s-au stabilit măsuri pentru asigurarea îndeplinirii în cele mai bune condiţii a planului pe acest an, a programelor pe care le avem. Zilele trecute s-a discutat cum să acţionăm in toate sectoarele pentru ca, în trimestrul II, să realizăm atit prevederile planului respectiv, cît şi recuperarea răminerilor în urmă care vor mai fi la sfîrşitulacestui trimestru. Avem asigurate toate condiţiile materiale pentru aceasta. Dispunem de tot ce este necesar ca să îndeplinim în bune condiţii planul şi programele pe care le-am adoptat pe acest an şi, în felul acesta, să consolidăm realizările din primul an al celui de-al 8-lea cincinal, să asigurăm înaintarea fermă spre obiectivele stabilite de Congresul al XIII-lea privind trecerea ţării noastre, pînă in 1990, la un nou stadiu de dezvoltare, de ţară socialistă mediu dezvoltată. De asemenea, avem condiţii să înfăptuim cu toată fermitatea programele de organizare, de modernizare, de normare economico-financiară, de dezvoltare intensivă a tuturor sectoarelor de activitate. Pornind de la toate acestea, sînt necesare măsuri hotărîte — în toate sectoarele, în toate unităţile, în toate judeţele — în vederea înfăptuirii neabătute , a prevederilor planului la toţi indicatorii şi a programelor stabilite pentru diferite domenii de activitate. Punînd pe primul plan îndeplinirea generală a planurilor de dezvoltare la toţi indicatorii, trebuie să acordăm o atenţie deosebită problemelor realizării producţiei fizice. Consider ca este necesar ca toate ministerele, centralele, întreprinderile, toate judeţele să ia măsuri hotărîte ca, încă dii luna martie, să asigurăm îndeplinirea neabătută a producţiei fizice —■ aceasta fiind hotărîtoare pentru realizarea planului, pentru desfăşurarea în bune condiţii a întregii activităţi. In acest sens, consider ca se impune ca guvernul, organele centrale de planificare, toate organele centrale să revadă şi să stabilească măsuri ferme, obligatorii privind realizarea acestui indicator hotărltor al producţiei fizice. Am spus, nu o dată — şi doresc să subliniez şi acum — câ nu avem nevoie de producţiamarfă în general, care se poate obţine, ca valoare, pe diferite căi, inclusiv printr-o circulaţie interioară, prin mutarea produselor dintr-un loc în altul. Nu de valoare avem nevoie ! Avem nevoie de reducerea circulaţiei produselor, de realizarea unei integrări cît mai mari şi de realizarea producţiei fizice. Numai aceasta asigură condiţii pentru dezvoltarea corespunzătoare a ţării şi înfăptuirea neabătută a obiectivelor planului pe acest an şi pe întregul cincinal. Cunoaşteţi prevederile planului pe ansamblu, in profil teritorial, consider că trebuie să acordăm o mare atenție înfăptuirii prevederilor planului privind dezvoltarea in profil teritorial a producţiei. (Continuare in pag a 1 l-a) (