Katholikus Nevelés, 1929 (21. évfolyam, 1-10. szám)

1929-01-01 / 1. szám

XXI. évf. Budapest, 1929. január. 1. szám. Katholikus Nevelés A katholikus Hittanárok és Hitoktatók Egyesületének közlönye. Megjelenik július és augusztus kivételével havonkint. Ellőfizetési és tagsági díj évi 8­­. A szerkesztőség és kiadóhivatal. Budapest, III., San Marco-u. 60. Csekk : 20.742 az., R. k. Hit­tanárok és Hitoktatók Egyesülete. Munkára föl!­ ­StOX Lélekben megelevenedik előttem az a gyönyörű élmény, melyet a Münchenben tartott II. nemzetközi katechétikai kongresz­­szus nyújtott. Meglátszott, hogy a németek mélyen átérzik a hit­oktatás alapvető jelentőségét , hogy ez — az új kódex megálla­pítása szerint — mindnyájunk „gravissimum officiuma“. Világi papok és szerzetesek, esperesek, plébánosok, káplánok és szorosan vett hitoktatók, hittanárok, kanonokok és püspökök érdeklődé­sének középpontjában áll ott a hitoktatás. Fölemelő látvány volt a világi tanárok és tanítók nagy számának nemcsak jelenléte és gondos figyelme, hanem tevékeny részvétele is. A világi előadók olyan alapos szakképzettséggel léptek fel s a hitvallói meggyőző­désnek és az apostoli buzgalomnak olyan bizonyságát adták, amely a résztvevők lelkében el nem múló benyomásokat hagyott. Örven­detes feltűnést keltett a sok különböző kongregációhoz tartozó apácák megjelenése, akik szorgalmasan jegyeztek az előadások alatt. Jól tudtam, hogy a katechétikai irodalomban a németeké a vezérszerep, mégis elcsodálkoztam azon a bámulatosan nagy termékenységen, melynek illusztrációja volt a katechétikai kiállí­táson elhelyezett sok-sok tankönyv, segédkönyv, szemléltető eszköz, gyakorlati és elméleti szakmunka, neveléstani és módszer­tani mű. Betekintést nyerhettünk abba az intenzív munkába, amely a különböző hitoktatói és kath. pedagógiai egyesületekben folyik. Milyen gazdag, bő és értékes tartalommal jelennek meg a kate­chétikai szakfolyóiratok, mennyire támogatja ezeket a papság kivétel nélkül, milyen eleven az egyesületi élet! Mennyi művelője akad ott a kath. pedagógiának, amely a modern nevelési problémák krisztusi szellemben való megoldásán fárad, a kritika boncolókése alá veszi a szélsőséges pedagógiai irányokat és a tömegek meg­tévesztésére alkalmas hamis jelszavakat és megvédelmezi a nemzet ifjúságának lelkét az őt fenyegető veszedelmekkel szemben. Különösen nagy tevékenység tapasztalható a szakiskolák, az ú. n. Fortbildungsschule hitoktatása, ennek módszere és tananyaga tekintetében. A társadalom legnagyobb rétege: a leendő mun­kások, iparosok, kereskedelmi alkalmazottak itt kapják kiképezte- _ V? -ej / 91 --------------------------y. 'v\ \\ .V/

Next